Teszteken a 165/70 R14 téli gumi minták – melyik a legjobb?

89 megtekintés

A 165/70 R14 téli gumi minta egyébként elsősorban a városi kisautókra jellemző, ezek gyári szerelt mérete. Ez azt jelenti, hogy főleg középkategóriás abroncsok fogynak ebből, bár nem kizáró dolog, hogy a prémium márka közül válogasson. Természetesen a teszteken vezetnek a prémium kategóriás abroncsok, de érdemes velük összehasonlítani a középkategóriát, mert akkor derülhet ki, hogy nem mindig az ár és a név a lényeg. Vannak meglepetések, néhány középkategória felül is múlta az elvárásokat, és legyőzött egy-két prémiumot. Lássuk, hogy mik is lettek a teszteredmények, hogyan értékelte az ADAC a 165/70 R14 téli gumi mintákat, melyeket ajánlja, és melyekre mondja inkább, hogy kerüljék. A 165/70 R14 téli gumi mintákat T sebesség indexszel figyelték.

A legerősebb 165/70 R14 téli gumi minták

Nem meglepő, hogy egy tesztet prémium márkás abroncsok fogják megnyerni, hiszen itt is a Michelin Alpin A4 került az első helyre, ami a városi autókhoz, az egyterűekhez, és a családi autókhoz is kiváló a 81T-s indexszel. A Michelin kiváló eredményeket mutatott fel a nedves és a száraz úton is, rövidebb lett a féktávja a csapadékos időben és nőtt az élettartama is. Ez a télgumi azért is előnyös, mert akár 1 téllel hosszabb ideig lehet használni, mint a többit, természetesen a megfelelő karbantartás és ellenőrzés mellett. A lista élén van még a Continental WinterContact TS800 és az olasz Pirelli Winter 190 Snowcontrol Serie 3.

A középmezőny versenyzői

A középmezőnyre általában még az szokott a jellemző lenni, hogy ott is prémium márkás abroncsok versengenek egymással, itt azonban kissé más a helyzet, hiszen mivel ebből az abroncsból a középkategória fogy a legjobban, így próbálták a fejlesztők azokat is megerősíteni – több-kevesebb sikerrel. A Barusm Polaris 3, a Sava Eskimo S3+ és még az ismeretlen Marshal I'ZEN MW15 is a középmezőnybe került, maguk mögé utasítva néhány igen nagy nevet. Egyébként nagyjából mindegyikre az jellemző, hogy átlagban jól teljesítettek, kissé a száraz úton mutattak gyengébb eredményeket, de pontosan emiatt tudták lekörözni a Goodyear 165/70 R14 téli gumi mintáját, hiszen a téli gumik tekintetében a nedves úton kell nagyon jól teljesíteni, a rosszabb teljesítményt szárazon könnyebben és hamarabb elnézik.

165/70 R14 téligumiA Barum-Polaris 3 a téli utakra lett fejlesztve, ezért is kerülhetett a negyedik helyre – pedig még elég olcsó középkategóriás mintának mondható. Jó a tapadása a havas és a nedves úton is, jól elvezeti a vizet, így stabilan tartja a kocsit minden körülmény között. Az elődeihez képest a szakértők szerint lassabban is kopik, tehát hosszabb élettartamot tudhat magáénak. Sajnos azonban a nedves úton kissé alul maradt, de talán ezt el lehet nézni neki, hiszen mégiscsak egy téli gumiról van szó.

Érdekes azért, hogy csak ezek után következnek szintén nagyon jónak mondható prémium márkás gumik, mint a Vredestein, Firestone vagy a Dunlop – bár azért azt fontos megemlíteni, hogy ezek is nagyon erősek, nincs nagy különbség a középkategóriához képest. Itt hívnánk fel a figyelmet arra, hogy nem minden esetben kell az olcsóbb gumiktól elrettenni, és nem minden esetben kell a drágát megvásárolni, merthogy az biztos jó, attól hogy márkás abroncs – néha vannak különbségek, inkább döntsenek a teszteredmények.

A 165/70 R14 téli gumi méret egyébként a Citroën C3, a Fiat Panda és Punto, a Lancia Ypsilon, a Nissan Micra, a Peugeot Partner, a Renault Kangoo, a Seat Ibiza és Cordoba, a Škoda Fabia, a Subaru G3X Justy, a Suzuki Swift, a Toyota Yaris és a VW Fox és Polo típusokra használható.

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Inkább ilyen témában olvasnék

 
Blog menü

Gumiabroncs blog

+36-30/900-5354