A legújabb Pirelli abroncs januárba kerül forgalomba, okkal kapta meg az Év Gumiabroncsa-díjat
Az elmúlt évek során egyre több nagyobb abroncsgyártó,
többek között a Pirelli is egyre nagyobb hangsúlyt fektet a fenntarthatóságra,
ezzel egyidőben a márkák szem előtt tartják az autóvezetők elektromos járművek
népszerűségéből fakadó igényeit is. Így jött létre a PIRELLI P ZERO E, amely
nemrégiben meg is nyerte „Az év gumiabroncsa” -díjat.
Minden, amit tudnunk kell a Pirelli P ZERO E modellről
A Pirelli innovatív abroncsa, a „ZERO E” nevet kapta meg, és
a legújabb technológiákkal látta meg a napvilágot, a gyártó célja pedig az
volt, hogy létrehozzon egy olyan gumiabroncsot, mely egyaránt meg tud felelni a
mai korszerű elvárásoknak, a legújabb trendeknek, illetve a fenntartható
mobilitás kihívásainak is. Ez a gumiabroncs így ultra nagy teljesítménnyel
rendelkezik, különlegessége, hogy ez az első UHP abroncs a piacon. A gumi
alapanyagát tekintve több mint 55 %-ban bioalapú, illetve újrahasznosított
anyagokat tartalmaz, ezek pedig egytől egyik biztosítani tudják azt, hogy a fosszilis,
illetve az ásványi eredetű anyagok mennyisége lecsökkenjen a gyártás során, ez
pedig a gyakorlatban -12 kilogrammot jelent abroncskészletenként.
Emellett a hagyományos UHP Pirelli abroncsokhoz viszonyítva
ennek a modellnek 42 %-kal csökken a kopása is, így biztosan mondható, hogy
ezek a gumik valóban hosszú időn keresztül fognak tudni kiszolgálni bennünket.
Megérdemelte „Az év gumiabroncsa” díjat a Pirelli P ZERO
E
Az abroncspiacon várhatóan 2024 januárjától fog megjelenni a
P ZERO, erről a Pirelli egy közleményt is kiadott. A hírek szerint ez a modell
összesen 17 abroncsméretben lesz majd megvásárolható. Fontos azonban beszélni
arról is, hogy ez a korszerű gumiabroncs modell nem „csupán” a
fenntarthatóságával tudta kiérdemelni „Az év gumiabroncsa” -díjat, hanem azzal
is, hogy egy rendkívül jó tulajdonságokkal, és teljesítménnyel rendelkező
abroncsról beszélünk, mely kimagasló eredményeket ért el külső zajszint, nedves
fékezés, illetve hatékonyság tekintetében is. Ha pedig elektromos autóval
rendelkezünk, akkor nagy valószínűséggel tisztában vagyunk vele, hogy ezek a
tényezők különösen lényegesek az ilyen típusú gumiabroncsoknál, hiszen ezek a
modern járművek a hagyományos autókhoz képest jóval nagyobb súllyal, és nagyobb
nyomatékkal rendelkeznek.
Ez a modell tehát az első UHP abroncs, amely a teljes
termékcsaládban háromszoros „A” -minősítést tudott elérni az európai
abroncscímkén. Ez a minősítés pedig biztosítja az új, illetve a használt
abroncsok számára egyaránt a stabil, és egyenletes teljesítményt. Ezt a gumit a
Pirelli kifejezetten akkumulátoros elektromos járművek számára tervezte, és
fejlesztette ki, ezt bizonyítja az „Elect” -jelölés is, amely a termékcsalád
összes modelljén megtalálható.
A díj átvétele után a Pirelli nyugat-európai ügyvezető
igazgatója is megszólalt
A Pirelli márka legújabb technológiája, a RunForward is most
debütál, ez pedig lehetővé teszi azt is, hogy defekt esetén az autóval az
utazást folytatni tudjuk még akár 40 kilométeren keresztül, 80 kilométer/órás
sebességgel. A gyártó már a gumiabroncs tervezésekor elkezdte alkalmazni azokat
a fejlett virtualizációs technológiákat is, melyek vezetési szimulációkon, a
neurális hálózatokon, illetve a mesterséges intelligencián alapulnak. Alejandro
Recasens, a márka nyugat-európai ügyvezető igazgatója 2023 decemberében a
párizsi Autóipari Díjátadón vette át „Az év legjobb abroncsa” -díjat, majd
elmondta azt is, hogy ezzel az innovációs gumiabronccsal a Pirelli a gumik új
generációját jelképezi.
"Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy elnyertük az "Év
gumiabroncsa" díjat. A P ZERO E, amely a Pirelli gumiabroncsok új generációját
jelképezi, a fenntarthatóság iránti elkötelezettségünk nagyon fontos
mérföldköve. Ambícióink és beruházásaink ezen a területen erősek: 2030-ra
szén-dioxid-semlegességet szeretnénk elérni ipari folyamatainkban, és
tudományosan megalapozott céljaink vannak a beszállítói láncunk
dekarbonizációja felé is."