Süti beállítások

Kompakt és középkategóriás autókra kifejlesztve: Continental TS860

2022/12/12
Gumiabroncs hírek
A Continental TS860 téli gumit 2015-ben mutatta be a német prémium abroncsgyártó, a Continental. A vállalat a kompakt és középkategóriás modellek új téli specialistájaként pozícionálta az abroncsot, ami több méretben is elérhető. A TS860 a ContiWinterContact TS 850 alapjaira és hírnevére épül. Teljes életciklusa alatt kiválóan teljesít az abroncs, még kopottabb állapotban is jól tapad a havas úton, jól fékezhető a jeges felületeken és kanyarokban és egyenes utakon is megáll a helyét. Az abroncstesztek során is számtalan esetben bizonyított már.

A Continental TS860 téli gumit 2015-ben mutatta be a német prémium abroncsgyártó, a Continental. A vállalat a kompakt és középkategóriás modellek új téli specialistájaként pozícionálta az abroncsot, ami több méretben is elérhető. A TS860 a ContiWinterContact TS 850 alapjaira és hírnevére épül. Teljes életciklusa alatt kiválóan teljesít az abroncs, még kopottabb állapotban is jól tapad a havas úton, jól fékezhető a jeges felületeken és kanyarokban és egyenes utakon is megáll a helyét. Az abroncstesztek során is számtalan esetben bizonyított már. A Continental TS860 számos fejlesztést tartalmaz, amik mind növeli teljesítményét a téli körülmények között. A nedves úton való fékezhetősége 5 százalékkal jobb, mint az elődjéé, a jeges úton való fékút 4 százalékkal lett rövidebb és javult a havas úton való kezelhetősége, a hótapadás is. A TS850-nel összehasonlítva a futásteljesítménye és a gördülési ellenállása hasonló.

Innovatív megoldásokkal a még nagyobb biztonságért

Számos technológiai újítást alkalmaztak a Continental TS860 fejlesztésénél, ezek egyike a Cool Chili technológia, ami a BlackChili kifejezetten erre a modellre optimalizált változata. A keverék nagy arányban tartalmaz szilícium-dioxidot, amit úgy terveztek meg, hogy csökkentse a féktávolságot a nedves úton. Az alacsony téli hőmérsékleten fontos, hogy a keverék rugalmas maradjon, hogy ne legyen merev, rugalmatlan, mert akkor csökkenne a tapadás. Épp ezért speciális, nagy teljesítményű gyanta is került a keverékbe, ami hozzájárul a rövidebb fékúthoz.

A jeges úton való fékezhetőség javítása érdekében a Continental mérnökei egy új rendszert is alkalmaztak, ez pedig a Liquid Layer Drainage rendszer. Ez úgy működik, hogy amikor a jégen való fékezéskor a futófelület alatt egy vízréteg keletkezik, mivel a hő hatására a jég megolvad, akkor csökken az abroncs és az út közötti érintkezési felület. Ez a technológia ezt akadályozza meg úgy, hogy a futófelületi blokkba további vízelvezető csatornák kerültek, ami lehetővé teszi, hogy a víz a korábbinál gyorsabban távozzon, így csökken a féktávolság jeges úton.

Szintén újdonság a V alakú futófelületben a Snow Curve+ technológia, ami a havas úton való kanyarodáskor fejti ki hatását, mint ahogy a nevében is benne van. Ez egy háromdimenziós szerkezet, melynek során a futófelületi blokkok vállrészén további barázdákkal növelték a teljesítményt. Így még több havat tud magába tömöríteni a rendszer, és mivel a hó a hóval tapad a legjobban, így lesz még jobb a tapadása.

A Continental TS860 európai utakra van tervezve

Közép-Európában a tél hideg, nedves, október és március között havonta 10 esős nap várható, ez pedig az alacsony hőmérséklettel kombinálva jégveszélyt jelent. Télen minden negyedik baleset oka a csúszós út, ezért is fontos, hogy olyan abroncs legyen az autón, ami jól veszi az akadályokat a különböző csúszós felületen. Ilyen téli gumi a Continental WinterContact TS860 is. Az abroncs címkéjén láthatjuk, hogy az A-tól E-ig terjedő skálán az üzemanyaghatékonyságát nézve a C osztályzatot kapta, míg a nedves úton való fékezhetőséget tekintve a B kategóriába került az abroncs.

A Continental TS860 a teszteken is jól szerepelt

A Continental TS860 téli gumit számos méretben tesztelték már, így a népszerű és gyakori 205/55 r16 méretben is. 2020-ban az ADAC tesztjén az ajánlott kategóriába került, három csillaggal. 2021-ben is több ízben tesztelték az abroncsot, az Autobild 195/65 r15 méretben, itt a különösen ajánlott kategóriába került, az első helyet szerezte meg a 37 szereplős mezőnyben, ami igazán lenyűgöző teljesítmény. Az ADAC, a német autóklub is 195/65 r15 méretben tesztelte a téli gumikat szintén 2021-ben a 16-ból itt a 6. helyet szerezte meg a TS860. Még egy teszt, még egy méret, a 225/50 r17, és szintén az ADAC 2021-ben. Ekkor a 18-ból a 8. helyen zárt az abroncs. A tesztek mellett az is fontos, hogy mit mondanak azok, akik már megvásárolták, akik már használják az adott abroncsot, ezekre az információkra az interneten, különböző autós fórumokban is választ kaphatunk. Természtesen a kiugróan pozitív vagy negatív véleményeket kezeljük a helyén, de a nagy átlag releváns tapasztalatait számításba vehetjük.

Összességében ez egy tartós és megbízható, nagy teljesítményű választás. Biztonságos, csendes és rövid fékútja valóban nagy előny, ráadásul ezt úgy a havas, mint a jeges, vagy épp a száraz úton is tudja az abroncs. A téli gumik vásárlásánál fontos szem előtt tartani azt is, hogy milyen autóra keresünk abroncsot. A Continental TS860 nagy előnye, hogy kivételesen jól kezelhető a nedves úton, hogy nagyon jó az aquaplaning-ellenállása, ami szintén rendkívül fontos egy téli gumi esetében. Ezen felül a száraz úton és a nedves úton is rövid féktávval rendelkezik, és kivételesen jó a tapadása a havas úton. Az abroncs 13 és 17 hüvelyk közti átmérővel több méretben is kapható, érdemes leellenőrizni, hogy van-e az általunk keresett méretben. Mindezeket a szempontokat figyelembe véve a Continental TS860 valóban ideális választás a téli szezonra.

Iratkozz fel hírlevelünkre
newsletter_icon
Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj az akcióinkról és újdonságainkról!
Elolvastam és elfogadom az Adatvédelmi tájékoztatót