Süti beállítások

Ezek a legjobb Goodyear téli gumik haszongépjárművekre

2022/12/12
Gumiabroncs hírek

téli gumik használata bár minden autótípus esetében erősen indokolt a hidegebb időszak beköszöntésével, azonban a haszongépjárművek kapcsán különösen fontos mindez, hiszen jellemzően nagy terhet szállítanak és elég sokat vannak az utakon ahhoz, hogy kiemelt figyelmet fordítsunk a rajtuk megtalálható abroncsoknak.

Amennyiben számunkra is fontos mindez, esetleg érintettek vagyunk a témában, érdemes körülnézni a Goodyear téli gumi kínálatában, lévén a sikeres UltraGrip termékcsaládnak létezik kifejezetten buszokra és teherautókra gyártott abroncsa is, de a főként városi használatra már a gyártó kínálatában vannak a 17 és fél, valamint a 19 és fél hüvelykes Goodyear KMAX D és Goodyear FUELMAX D abroncsok is. 

A Goodyear KMAX és FUELMAX téli gumikról

Cédric Pedretti, a Transports Pedretti vezére és tulajdonosa foglalta össze a legjobban a Goodyear KMAX és FUELMAX téli gumik sajátos tulajdonságait, így páratlan úttartással és kimagasló húzóerővel jellemezte mindkét abroncsot, amelyek elmondása szerint hatalmas segítséget jelentenek számukra, hiszen hólánc nélkül is képesek fuvarozni akár olyan hegyi terepekre is, ahová korábban csak ezzel a kiegészítővel tudtak közlekedni sofőrjei.

Pedretti szerint az ő szegmensükben mindkét abroncs kimagasló teljesítményt is nyújt, és míg az üzemanyag-felhasználás tekintetében határozottan a FUELMAX D jelent jó alternatívát, addig a futásteljesítményt inkább a KMAX D által javíthatjuk.

téli gumik

Mint ismert a kifejezetten haszongépjárművekre szánt téli gumik rendkívül komoly előnyöket biztosíthatnak, hovatovább rendkívül nagy jelentőséggel bírnak az extrémebb időjárási viszonyok között is.

A Goodyear két abroncsa esetén ez nem csak a biztonságban és a kényelemben nyilvánul meg – ami alighanem a két legfontosabb szempont –, hanem gazdaságilag is, hiszen az ilyen gumikat használó teherautók rendszerint kevesebbet fogyasztanak, üzemeltetésük tehát olcsóbb, hovatovább a szállítójárműnek nem szükséges megállnia sem, ha éppen havazik odakint, vagy rosszak az útviszonyok, ami szintén növeli a hasznot.

A legtöbb európai ország többek között emiatt és természetesen a biztonság miatt döntött úgy, hogy a téli gumikat kötelezővé teszi nemcsak a személyautókon, hanem teherautókon is.

Mit mondanak az EU-s jogszabályok?

Mint ismert, az Európai Uniós jogszabályok ugyan engedélyezik az M+S és a 3PMSF jelöléssel ellátott téli gumikat egyaránt a szélsőséges időjárás mellett, de vannak országok, ahol ez a szabály vagy szigorúbb, vagy alapesetben az efféle időjárási körülmények mindennapinak tekinthetők. Ide sorolhatók például a skandináv országok, vagy éppen Oroszország, ahol a Goodyear a teherautósoknak olyan téli gumik használatát javasolja, mint az Ultragrip termékcsaládhoz tartozó WTS, WTT vagy WDT. Ezek a termékek a tulajdonságok tekintetében képesek meghaladni még a fentiekben bemutatott FUELMAX D és KMAX D tulajdonságait is, hiszen kifejezetten azért tervezték őket, hogy extrémen hideg hőmérséklet mellett, de jeges és havas útfelületeken egyaránt a legjobb tapadást tudják biztosítani.

Mint ismert, az Európai Unió jogszabályai kétféle téli gumit különböztetnek meg egymástól

téli gumikAz egyik az M+S jelöléssel rendelkezik, és a 2012 novemberében hatályba lépett ENSZ-rendelet óta már nem tekinthető teljes értékű téli abroncsnak, hiszen ekkor került bevezetésre egy új jelölés, avagy a hegycsúcs és a hópehely szimbóluma, amit röviden 3PMSF abroncsnak ismerünk. Amelyik országban tehát kötelező a téli gumi, oda már csak utóbbi jelöléssel ellátott abroncsokkal hajthatunk be a leghidegebb időszakban.

Iratkozz fel hírlevelünkre
newsletter_icon
Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj az akcióinkról és újdonságainkról!
Elolvastam és elfogadom az Adatvédelmi tájékoztatót