Defekttűrő téli gumi technológiák a Michelintől és a Bridgestone-tól

101 megtekintés

Ennek érdekében több gumigyártó is elindított már érdekes fejlesztéseket a témával kapcsolatban, azonban komoly áttörést szokás szerint csak a prémium kategóriában sikerült elérni, így az alábbiakban a Michelin önjavító abroncsát és a Bridgestone runflat szabadalmát ismerhetjük meg.

Forradalmasítja a runflat téli gumikat a Bridgestone

A runflat technológia ugyan nem új keletű dolog, ellenben alaposan megoszlanak róla a vélemények – pláne a téli gumik kapcsán. Sokan éppen ezért komoly fejlesztésnek tartják, de van egy tábor, amely szerint egyáltalán nem érik meg a magasabb árat.

Bizonyára utóbbiak azok, amelyek korábban még soha nem kaptak defektet, hiszen amennyiben nem történik velünk ilyen kellemetlen és veszélyes probléma, addig nem is igazán fogjuk fel, hogy mennyire lényeges lehet biztonságunk érdekében egy runflat abroncs. A Bridgestone szerint egyébiránt nagy általánosságban 75 ezer kilométerenként kell számolnunk egy defekttel, ami nyilvánvalóan sokkal rosszabb és alacsonyabb abban az esetben, ha az útviszonyok rosszabbak, mert ilyenkor a defekt esélye lényegesen magasabb.

A runflat téli gumik kapcsán a legtöbben azért nincsenek jó véleménnyel, mert úgy gondolják, hogy az efféle abroncsok nem túl dinamikusabbak, nehezebbek és éppen emiatt nem tudják ugyanazt a komfortérzetet garantálni, mint hagyományos társaik. A Bridgstone most ezt a véleményt szeretné eltörölni a Föld színéről a runflat abroncsok legújabb generációjával, amely ugyanolyan felépítést kapna, mint a hagyományos gumik, sőt mi több, a tulajdonságok tekintetében sem várható különbség.

A japánok már több prototípust is készítettek ezzel kapcsolatban, és a fejlesztések legfőbb iránya az, hogy optimalizálják a gumikeveréket, aminek részeként a megszokott módon tudnák erősíteni a gumik oldalfalát, tehát a végtermék nem lesz sokkal nehezebb. A hírek szerint az első ilyen abroncsok valamikor jövőre érkezhetnek!

Önjavító gumik a Michelintől

Michelin SelfsealA Michelin is nagyon jelentős fejlesztéseket hajtott végre a múltban a defekttűrő technológiák tekintetében, így a gyártó megálmodta például a Selfseal eljárást, avagy az önjavító téli gumikat, amelyek egy igazán speciális keverékből elkészült, erősen defekttűrő és önjavító abroncsok, amelyek probléma esetén szó szerint képesek befoltozni a lyukat a gumi felületén. A Selfseal tehát minden, csak nem egy hagyományos defekttűrő abroncs, olyannyira nem, hogy a belső rétegekre a gyártó egy speciális anyagot álmodott meg, amely például egy a gumiba fúródó éles tárgy kihúzásakor képes foltmentesen visszatapadni a belső felületre, ezáltal még akkor sem veszít az abroncs a töltőnyomásból, ha kihúzzuk belőle a sérülést okozó tárgyat.

A Selfseal technológiás Michelin abroncsok ráadásul nem csak biztonságtechnikailag vannak az élen, lévén környezetvédelmi célokat is szolgálnak az ilyen téli gumik azzal, hogy defekt esetén nem kell újat vásárolni, így ugyanazt a távolságot kevesebb abroncs teszi meg, defekt esetén pedig nincs nyomásvesztés, ami magasabb gördülési ellenállást, ezáltal pedig nagyobb fogyasztást idézne elő.

Sőt mi több, az önjavító abroncs a pótkereket is kiváltja, amivel csökken az autó súlya és nő a rakodótere.

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Inkább ilyen témában olvasnék

 
Címkék : Bridgestone, Michelin
Kategória: Hírek
Blog menü

Gumiabroncs blog

+36-30/900-5354