Süti beállítások

Ahogy az idő telik, a Michelin gumiabroncsok egyre jobban fejlődnek

2022/12/12
Gumiabroncs hírek

Ez a kissé hiperbolikus kijelentés valóban magában rejthet némi igazságot, hiszen a cég legutóbbi fekete gumiabroncsait is egy olyan vadonatúj koncepcióval tervezték, amely a gumiabroncs összes mumusát legyőzheti: egy szétnyíló vízelvezető csatornákkal ellátott abroncsot alkottak, amely különösen a nedves útviszonyok közt hangsúlyos. A kulcstényezők közül kettő az említett gumikeverék összetételében is szerepel, az egyik a andbdquo;szélsőséges mennyiségűandrdquo; szilícium-dioxid, amely fokozza a közúti tapadást, a másik pedig a napraforgó olaj, ami fenntartja az abroncs rugalmasságát és tapadását hideg időjárás esetén. Egy új módja a gumiszálak elhelyezésének a szilícium-dioxid és a napraforgó olaj egyenletesebben történő elosztása.

A mechanikus innovációk egyike az a barázdatervezés, amely a gumiabroncs kopása során kiterjed. Ahogy a futófelületi csatornák mélysége csökken andndash; ami hagyományosan annyit jelent, hogy kevésbé képes az érintkezési felületről elvezetni a vizet andndash; a csatorna kiszélesedik, hogy ezt pótolni tudja. Sőt mi több, a külső réteg alatt elhelyezett, barázdát tartalmazó másik réteg fokozza a nedves útszakaszon való tapadást, ilyenkor a gumi tapadása megközelíti az új gumiabroncsokét.

A Michelin szerint még egy kopott Premier A/S EverGrip is gyorsabban lehetővé teszi az autó megállítását, andbdquo;mint a vezető konkurencia vadonatúj gumiabroncsaiandrdquo;. Az új futófelületek értékesítése tavasszal kezdődik, kezdetben 32 méretben, korlátozott mennyiségben,andnbsp; 100.000 km-es garanciával. Amennyiben érdekli a csúcsteljesítményű andbdquo;gumicsodaandrdquo;, többet megtudhat róla az alábbi sajtóközleményben.

andbull; Magas színvonalú összetevők: a MICHELIN Premier A/S EverGrip egy szélsőséges mennyiségű szilícium-dioxidból és napraforgó olajból álló szabadalmaztatott gumikeveréket tartalmaz. A szilícium-dioxid az összekötő erőről és a nedves körülmények közti megfelelő tapadásról gondoskodik. A napraforgó olaj lehetővé teszi az abroncs tapadását nedves utakon, alacsony hőmérsékletek esetén. Ezek az összetevők egy igényes folyamat során állítódnak össze, és következetes érintkezést biztosítanak az úttesttel, akár újak, akár kopottak.andnbsp;

andbull; Bővülő vízelvezető csatornák: A legtöbb gumiabroncs esetében, ahogy a vízelvezető csatornák veszítenek a mélységükből, úgy egyre kevesebb vízmennyiséget képesek eltávolítani az abroncsról. A MICHELIN Premier A/S EverGrip olyan vízelvezető csatornákat tartalmaz, amelyek a gumiabroncs szélei körül vannak elhelyezve, és speciális geometriai alakjuk van, hogy szélesebbek lehessenek, mint a futófelület. Ezáltal ugyanakkora mennyiségű vizet képes felszívni és elvezetni a gumiabroncs, még akkor is, amikor a csatornák veszítenek a mélységükből.

Kimagasló barázdák: kezdetben rejtettek, addig, amíg a gumiabroncs még új; a MICHELIN Premier A/S EverGrip-nek egy másik barázda rétege is van az abroncs hajlatán, ami az abroncs kopásával jelenik meg. Több mint 150 rejtett barázda nyújt segítséget a víz távoltartása érdekében, illetve a nedves útfelületen való tapadásban.

Ez a három rész együtt dolgozik azon, hogy a MICHELIN Premier A/S EverGrip-nek kivételes tapadást biztosítson többféle útviszony közt az egész év során. A MICHELIN Premier A/S EverGrip rövidebb féktávot, vízen futás kizárását és fokozott tapadást biztosít, akár új, akár kopott az abroncs.

A MICHELIN Premier A/S EverGrip egy lenyűgözően biztonságos új technológia, amely segíti a vezetőt az irányításban, és az autót szilárdan az úton tartjaandrdquo; andndash; mondja Clark. andbdquo;Az EverGrip megerősíti a Michelin piacvezető elkötelezettségét a gumiabroncs kutatási és fejlesztési technológiájához.

A MICHELIN Premier A/S EverGrip tavasszal kerül bevezetésre, és kezdetben 32 méretben (185/65R15 andndash; 245/45R18) illeszkedik majd olyan személygépkocsikhoz, mint a Cadillac CTS, Ford Fusion, Nissan Altima, Toyota Camry és mások. A Michelin a MICHELIN Premier A/S EverGrip-nek korlátozott 100.000 km garanciát kínál, és Észak-Amerikában, a Michelin üzemeiben, Lexington-ban és Greenville-ben, S.C., Ardmore, Okla., and Pictou megyékben, valamint Bridgewater-ben és Új Skóciában kerül gyártásra.

A MICHELIN Premier A/S EverGrip a legújabb találmánya a Michelin hosszú történelmét felölelő gumiabroncs-ipar áttörésének. 1946-ban a Michelin bevezette a radiál gumiabroncsot. Szinte az egész világon elterjedt ez a speciális, radiál felépítés, amely tartósságot és rugalmasságot biztosít az abroncsnak. 1992-ben a Michelin volt az első abroncs-gyártó, amely széles körben szilíciumot használt. A szilícium alacsony gördülési ellenállást nyújt az abroncsnak, ami jobb üzemanyag-hatékonyságot és tapadási teljesítményt eredményez.

Fenntartva a haladás alátámasztható mobilitását, a Michelin minden típusú járműre képes gumiabroncsot tervezni, gyártani és értékesíteni, repülőgépeket, gépjárműveket, kerékpárokat, markológépeket, mezőgazdasági gépeket, tehergépjárműveket és motorkerékpárokat is beleértve. A vállalat ugyanakkor útikönyveket, szállodai és éttermi útmutatókat, térképeket és atlaszokat is közzétesz. A székhelye Greenville, S.C., Michelin Észak-Amerika (www.michelinman.com), több mint 22.000 alkalmazottja van, és 19 vezető gyártó üzemmel működik közre összesen 16 településen.andnbsp;

Iratkozz fel hírlevelünkre
newsletter_icon
Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj az akcióinkról és újdonságainkról!
Elolvastam és elfogadom az Adatvédelmi tájékoztatót