TOYO PROXES R888R 265/30R19 93Y NYÁRI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 265/30R19
- Idény: Nyári gumi
- Márka: TOYO
- Mintázat: PROXES R888R
- Cikkszám: TOY3845200
- Terhelés index (LI): 93
- Sebesség index (SI): Y
-
126 605 Ft
Paraméterek
Márka
Szállítás
Középkategóriás abroncsmárka Japánból: a Toyo
A Toyo abroncsok a középkategóriás abroncsok között képviseltetik magukat az autógumik piacán, és több, mint 70 éves tapasztalat van a hátuk mögött. A Toyot Rikimatsu Tomihisa alapította 1945 augusztusában Japánban, mely már akkor sem csak abroncsgyártással foglalkozott, hanem más autóipari termékek gyártásával is, amely a mai napig is része a cég profiljának. Az évek alatt több gyártóüzemet és laboratóriumot is megnyitottak, melynek segítségével nemcsak az ázsiai abroncspiacot hódították meg, hanem először az amerikai, majd az európai piacokat is.
A Toyo abroncsokat elsősorban 4x4 és a SUV autókra gyártják, mondhatni a márka ezen abroncsok specialistája, ugyanakkor a termékpalettáján találunk abroncsokat kis- és nagy teherautókra, terepjárókra, nagy teljesítményű autókra és luxus járművekre is. Számos neves autógyár használ Toyo abroncsokat első szerelésként, mint az Audi, a Renault, a Mazda, a Mitsubishi, a Nissan, a Toyota, vagy a Diahatsu. A Toyo középkategóriás márka, viszont minőségben sokszor eléri a prémium abroncsok színvonalát is.
A Toyo nyári és téli abroncsairól
A Toyo abroncsok minőségét nemcsak a vásárlói vélemények alapján állapíthatjuk meg, hanem az abroncstesztek eredményei is sokat elárulnak a márkáról. Az évek alatt számos termékük került már a tesztelőkhöz, az eredmények pedig jól mutatják a Toyo abroncsok minőségét. Legutóbb a 2021-es teszteken kerültek vizsgálatra a Toyo abroncsi. A nyári gumik közül idén a Toyo Proxes Sport A és a Toyo Proxes Comfor abroncsai kerültek tesztelésre, és meglehetősen jó eredményeket gyűjthettek be az Autobild tesztjein, többek között egy-egy ajánlott minősítést.
A téli gumik tekintetében is hasonlóan jó eredmények születtek az elmúlt években. Az idei tesztek végső eredményei még váratnak magukra, ugyanakkor a ADAC és az AutoMotor Sport eredményei nyilvánosságra kerültek, ahol a Toyo Observe S944 meglehetősen elégedett lehet az elért eredményével. Tavaly ugyanezeken a teszteken a Toyo Snowprox S954 és a Toyo Snowprox S943 ért el szép eredményeket és ajánlott minősítést.
A Toyo négyévszakos gumi kínálatáról
Ahogyan ma már szinte minden abroncsmárka, úgy a Toyo is kínál négyévszakos abroncsokat. Bára termékpaletta ebben a tekintetben is szélesnek mondható, mind személyautó, mind terepjáró abroncs tekintetében, eddig csak a Toyo Celsius tűnt fel a legnevesebb abroncsteszteken. Az elmúlt években szinte minden évben született teszteredmény erről az abroncsról, ahol a középkategóriás abroncsok mezőnyében jól képviselte a márkát. A Toyo középkategóriás abroncs leginkább azok számára lehet jó választás, akik minőségi abroncsot keresnek kedvező áron.
Profil | 265 |
Arány | 30 |
Átmérő (coll) | 19 |
Terhelés index (LI) | 93 |
Sebesség index (SI) | Y |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Nyári gumi |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | 3845200 |
Fogyasztás | D |
Fékezés | D |
Zaj | C (73) |
Súly index: 93
A súly index (nevezhető terhelési indexnek is) a gumiabroncsok maximális terhelhetőségét határozza meg. Rövidítése LI, amely az angol „Load Index” kifejezésből jött. Egy táblázat foglalja magába a megadott értékeket, innen tudjuk gyorsan és egyszerűen leolvasni azt, hogy a mi gumiabroncsunknak milyen a terhelhetősége. Ha azt látjuk, hogy a gumi oldalfalán az LI 93 érték van feltüntetve, akkor az annyit jelent, hogy az adott gumiabroncs maximális terhelhetősége 650 kg. Fontos tudni, hogy ez az érték mindig egy kerékre vonatkozik, így, ha a teljes terhelhetőségre vagyunk kíváncsiak akkor ezt a számot kell a kerekek számával beszorozni. Egy négykerekű jármű esetében 650*4= 2600 kg. Ez az érték azonban mindig csak megfelelő guminyomás mellett érvényes, ugyanis arról nem szabad megfeledkeznünk, hogy alacsony guminyomás mellett az abroncs teherbírása is elkezd csökkenni.
Sebesség index : Y
A gumik oldalfalán minden fontos információ fel van tüntetve, melyre oda kell figyelnünk akkor, ha az abroncsunkat le szeretnénk cserélni. A sebességindex mutatja meg azt, hogy a gumiabroncsot milyen maximális sebességgel tudjuk hatékonyan, és biztonságosan használni. Az „Y” -jelölés a sebességindex esetében már valóban a nagyobb teljesítményű sportautókhoz, illetve a nagyteljesítményű gépjárművekre kifejlesztett abroncsok oldalfalán szokott megjelenni, ezek a járművek ugyanis rendkívül magas sebességgel képesek menni. A sebességindexnél az „Y” -jelölés azt jelenti, hogy az adott gumiabroncs probléma nélkül használható akár 300km/órás maximális gyorsasággal használható.
Az autó gyártója minden esetben meghatározza azt, hogy az adott jármű milyen sebesség indexel rendelkező gumiabronccsal indulhat útnak, ettől a gyári ajánlástól pedig nem érdemes eltérni, ugyanis az már balesetveszélyes lehet.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: D
Több szempontot is figyelembe kell vennünk akkor, ha a számunkra legtökéletesebb gumiabroncsot szeretnénk megvásárolni. A gumiabroncs legfontosabb tulajdonságait pedig leolvashatjuk az EU-besorolásról, melyet napjainkban már minden abroncsgyártó cég számára kötelező feltüntetni.
Az optimális gumiabroncs kiválasztása során fontos tényező az üzemanyag hatékonysága is. Az autó üzemanyag fogyasztását a gördülési ellenállás is meg tudja határozni, ez pedig akár 20%-ban is befolyásolhatja a gépjármű fogyasztását. A „D” -jelölés ezúttal egy nem túl kedvező fogyasztást jelent, mely valójában magas fogyasztásért, illetve a magas környezeti hatásért is felelős. Az üzemanyag takarékosság „D”-jelölése a gumiabroncsot már egy alacsonyabb kategóriába sorolja, főleg akkor, ha az üzemanyag-megtakarítás az egyik fő szempont. Ez pedig hozzájárul ahhoz, hogy az autó hosszú távon magasabb üzemeltetési költségekkel tartható csak fenn.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): D
Az új EU-s abroncsjelölésen a gyártónak kötelezően fel kell sorolni az adott gumiabroncs legfontosabb tulajdonságait. Mivel az üzemanyag-hatékonyságra igen nagy hangsúlyt fektettek az elmúlt évek során, alacsonyabb lett a gumiabroncsok gördülési ellenállása, ez azonban nem mindig kedvező a nedves tapadás tekintetében. Ha azonban a biztonságos közlekedés a célunk, akkor ez a kérdés rendkívül lényeges lehet akkor, ha új gumiabroncsot kell vásárolnunk. Szakértők szerint az „A”, illetve a „B” -jelölés nevezhető a legbiztonságosabbnak, ezt pedig vegyük figyelembe, ha nehezen tudjuk eldönteni azt, hogy milyen gumi mellett tegyük le a voksunkat.
A „D” -jelöléssel rendelkező gumiabroncs ugyanis akár már 20, vagy akár 25%-kal megnövekedett féktávolságot tud produkálni, ha azt egy „A” jelölésű gumihoz szeretnénk viszonyítani.
Külső gördülési zaj: C (73)
Ha új gumiabroncsot szeretnénk venni az autónkra, fontos tényező lehet az adott gumi zajszintje, mely lehet külső és belső is. Mindkét esetben a gyártók decibelben határozzák meg a zajszintet, a külső gördülési zaj pedig lényegében az, amit az autó kerekei felöl hallunk menet közben.
A gumiabroncs EU-s abroncsjelölésén mindig hullámokkal van meghatározva az, hogy az adott gumi milyen magas gördülési zajjal látta meg a napvilágot. Azok az abroncsok, melyek hangosabbak, nagyobb terhelést gyakorolnak használat során a környezetünkre. Ezek pedig nevezhetőek a „C” -jelöléssel ellátott gumiknak.
A „C” -jelölést az EU-s abroncsjelölésen már 3 hullámmal tüntetik fel, ez pedig azt jelenti, hogy a gumi gördülési zaja már meghaladja a 72 decibeles európai határértéket, tehát egy magas hangjellemzőkkel bíró gumiról beszélünk. A külső gördülési zaj tekintetében a „C” -jelölés 73- és 77 decibel közötti zajszintet jelent.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)