MATADOR MP47 HECTORRA 3 265/30R19 93Y NYÁRI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 265/30R19
- Idény: Nyári gumi
- Márka: MATADOR
- Mintázat: MP47 HECTORRA 3
- Cikkszám: MAT15809460000
- Terhelés index (LI): 93
- Sebesség index (SI): Y
-
54 930 Ft
Paraméterek
Leírás
Márka
Szállítás
Amit a Matador márkáról tudni érdemes
Bár sokak számára meglepő lehet, de a Matador abroncsmárka már több mint 100 éves múlttal rendelkezik. A cég ugyanis 1905-ben jött létre, akkor még a Matador Gumi- és Baltaüzem néven. Ekkor természetesen még nem abroncsokkal foglalkoztak, hanem más gumiipari termékekkel, de az 1920-as években már az abroncsok gyártása is megkezdődhetett. A Matador nevéhez kötődik a vas és a gumi egybe olvasztásának módszer, melyet ők szabadalmaztattak, ezt pedig az első terepjáróabroncs piacra dobása is követte.
A Continental 1999-ben üzleti lehetőséget látott a Matadorban, és a neves prémium abroncsgyártóval közösen kezdtek terepjármű-abroncsok fejlesztésébe és gyártásba. 2004-ben a Matador négyévszakos abroncsokat is piacra dobott. A Matador abroncsokat elsősorban az európai piacokon találjuk meg, számos európai országban értékesítenek, köztük Magyarországon is. A márka jelenleg is Continental csoport tagja, és az olcsó árkategóriás abroncsok pacát erősítik. A termékskálájuk meglehetősen széles téli és nyári gumi tekintetében.
Milyen nyári és téli abroncsokat találunk a Matador kínálatában?
Talán meglepő lehet, de a Matador az elmúlt években több nemzetközi teszten is bizonyíthatott, így nemcsak a vásárlói véleményekre hagyatkozhatunk. Természetesen a Matador abroncsokat nem az első tízben kell keresni az ADAC és az Autobild tesztjein, ugyanakkor a kedvezőárú márkák között viszonylag elöl kapnak helyet. A nyári abroncsok közül legutóbb a Matador MP47 Hectorra ért el jó eredmény, az 2020-as Autobild teszten 50 abroncs közül a 33. helyet szerezhette meg, és egy ajánlott minősítést.
A téli abroncsok közül a Matador MP92 Sibir Snow 2019-ben és idén, 2021-ben is bizonyíthatott az Autobild teszten. A 2019-es eredmény hasonlóan jól sikerült, mint a Matador előbb említett nyári abroncsának, a 2021-es Autobild teszten viszont a Matador MP92 Sibir Snow épp csak hogy lecsúszott a legjobb 20-be kerülésről, ugyanis a 21. helyen zárt egy ajánlott minősítéssel.
Tesztek és vélemények a Matador négyévszakos gumik vonatkozásban
A Matador abroncskínálata szélesnek mondható, bár a Matador négyévszakos gumi tekintetében viszonylag kevés típus találunk a márka kínálatában. Négyévszakos gumikat személyautóra, teherjárműre és SUV-ra is gyárt a Matador, személyautókra a Matador MP62 ALL WEATHER EVO és a Matador MP 61 kapható hazánkban leginkább. Bár típusban kevesebb abroncsot találunk, de méret tekintetében széles a választék mindkét típusból, így szinte minden autóra kaphatunk négyévszakos Matador abroncsot.
Profil | 265 |
Arány | 30 |
Átmérő (coll) | 19 |
Terhelés index (LI) | 93 |
Sebesség index (SI) | Y |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Nyári gumi |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | 15809460000 |
Fogyasztás | D |
Fékezés | C |
Zaj | C (73) |
Peremvédelem | FR |
Súly index: 93
A súly index (nevezhető terhelési indexnek is) a gumiabroncsok maximális terhelhetőségét határozza meg. Rövidítése LI, amely az angol „Load Index” kifejezésből jött. Egy táblázat foglalja magába a megadott értékeket, innen tudjuk gyorsan és egyszerűen leolvasni azt, hogy a mi gumiabroncsunknak milyen a terhelhetősége. Ha azt látjuk, hogy a gumi oldalfalán az LI 93 érték van feltüntetve, akkor az annyit jelent, hogy az adott gumiabroncs maximális terhelhetősége 650 kg. Fontos tudni, hogy ez az érték mindig egy kerékre vonatkozik, így, ha a teljes terhelhetőségre vagyunk kíváncsiak akkor ezt a számot kell a kerekek számával beszorozni. Egy négykerekű jármű esetében 650*4= 2600 kg. Ez az érték azonban mindig csak megfelelő guminyomás mellett érvényes, ugyanis arról nem szabad megfeledkeznünk, hogy alacsony guminyomás mellett az abroncs teherbírása is elkezd csökkenni.
Sebesség index : Y
A gumik oldalfalán minden fontos információ fel van tüntetve, melyre oda kell figyelnünk akkor, ha az abroncsunkat le szeretnénk cserélni. A sebességindex mutatja meg azt, hogy a gumiabroncsot milyen maximális sebességgel tudjuk hatékonyan, és biztonságosan használni. Az „Y” -jelölés a sebességindex esetében már valóban a nagyobb teljesítményű sportautókhoz, illetve a nagyteljesítményű gépjárművekre kifejlesztett abroncsok oldalfalán szokott megjelenni, ezek a járművek ugyanis rendkívül magas sebességgel képesek menni. A sebességindexnél az „Y” -jelölés azt jelenti, hogy az adott gumiabroncs probléma nélkül használható akár 300km/órás maximális gyorsasággal használható.
Az autó gyártója minden esetben meghatározza azt, hogy az adott jármű milyen sebesség indexel rendelkező gumiabronccsal indulhat útnak, ettől a gyári ajánlástól pedig nem érdemes eltérni, ugyanis az már balesetveszélyes lehet.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: D
Több szempontot is figyelembe kell vennünk akkor, ha a számunkra legtökéletesebb gumiabroncsot szeretnénk megvásárolni. A gumiabroncs legfontosabb tulajdonságait pedig leolvashatjuk az EU-besorolásról, melyet napjainkban már minden abroncsgyártó cég számára kötelező feltüntetni.
Az optimális gumiabroncs kiválasztása során fontos tényező az üzemanyag hatékonysága is. Az autó üzemanyag fogyasztását a gördülési ellenállás is meg tudja határozni, ez pedig akár 20%-ban is befolyásolhatja a gépjármű fogyasztását. A „D” -jelölés ezúttal egy nem túl kedvező fogyasztást jelent, mely valójában magas fogyasztásért, illetve a magas környezeti hatásért is felelős. Az üzemanyag takarékosság „D”-jelölése a gumiabroncsot már egy alacsonyabb kategóriába sorolja, főleg akkor, ha az üzemanyag-megtakarítás az egyik fő szempont. Ez pedig hozzájárul ahhoz, hogy az autó hosszú távon magasabb üzemeltetési költségekkel tartható csak fenn.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): C
Az EU-s abroncsjelölésen a gyártóknak kötelessége feltüntetni azt, hogy az adott gumiabroncs milyen tapadással rendelkezik a nedves útviszonyok között. A nedves tapadási tényezőket abroncsvásárláskor mindenképpen figyelembe kell vennünk, főleg akkor, ha fontos számunkra a biztonságos, és stabil közlekedés. A kedvező nedves tapadást a gumi a teljes fékerő alkalmazásával tudja biztosítani, rövidebb féktávolság formájában. Ezeket a jelzőket pedig az EU-besorolás több kategóriába sorolja. Az EU címke a gumiabroncs nedves úton való tapadására vonatkozó információi a nedves úton való fékezésre utalnak. A „C”-jelölés ebben az esetben azt jelenti hogy az adott gumiabroncs átlagos fékezési teljesítménnyel rendelkezik nedves útviszonyok között. Ez az „A” -jelöléssel rendelkező abroncsokhoz viszonyítva akár 15%-kal is nagyobb féktávolságot jelenthet az autóvezetők számára.
Külső gördülési zaj: C (73)
Ha új gumiabroncsot szeretnénk venni az autónkra, fontos tényező lehet az adott gumi zajszintje, mely lehet külső és belső is. Mindkét esetben a gyártók decibelben határozzák meg a zajszintet, a külső gördülési zaj pedig lényegében az, amit az autó kerekei felöl hallunk menet közben.
A gumiabroncs EU-s abroncsjelölésén mindig hullámokkal van meghatározva az, hogy az adott gumi milyen magas gördülési zajjal látta meg a napvilágot. Azok az abroncsok, melyek hangosabbak, nagyobb terhelést gyakorolnak használat során a környezetünkre. Ezek pedig nevezhetőek a „C” -jelöléssel ellátott gumiknak.
A „C” -jelölést az EU-s abroncsjelölésen már 3 hullámmal tüntetik fel, ez pedig azt jelenti, hogy a gumi gördülési zaja már meghaladja a 72 decibeles európai határértéket, tehát egy magas hangjellemzőkkel bíró gumiról beszélünk. A külső gördülési zaj tekintetében a „C” -jelölés 73- és 77 decibel közötti zajszintet jelent.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)