Goodyear UltraGrip 8 Performance: nem jobb, más
Az UltraGrip 8-nál lehet jobb?
Az első verzió kiválóságához nem is férhet kétség. Elég, ha az ember visszanéz 1-2 évvel ezelőtti teszteket. A Goodyear UG8 sokszor mindent vitt. Ez azért a Performance-ról nem mondható el, igaz még így is bármikor az élbolyban tudott maradni.
A Goodyear nem bízta a véletlenre. Első körben megkérdezte a vásárlóit, valamint a célközönségét, hogy ugyan milyen autóguminak örülnének télen, az öreg kontinensen. Az ebből leszűrhető információkat összegezték, és az eredmény egyértelmű volt. Az autósok a fékezés, a tapadás és a biztonságos, de nagyteljesítményű haladás mellett tették le a voksukat. Alig pár hónappal később már a boltok polcain figyelt a Goodyear UltraGrip 8 Performance.
Olyan gumikeveréket fejlesztettek ki a fejlesztőműhelyben, amely az összes elvárást teljesítette, ezért hamarosan sportautók ezreire került belőle.
Az Auto Express-nél jól szerepelt a Performance
A 2012-es téli gumi teszten még az UG 8 méretkezett meg a konkurenciával, de 2013-ban már az UG 8 Performance bizonyíthatott. Összesítésben a harmadik helyen zárt, de előnye érezhetően csökkent a negyedik, és ötödik helyezettel szemben. Egy évvel előtte az elődje könnyedén szerezte meg a dobogó második fokát.
Pedig ha a teszt kizárólag a havas, jeges útfelületre korlátozódott volna, akkor talán az első hely is meglehetett volna a keveréknek. A háromféle lamellának és középső bordájának hála az autót úgy ragasztotta a talajhoz az abroncs, mintha legalábbis pillanatragasztót kentek volna rá. Egyedül a Nokian és a Continental csúcsmodellje tudta befogni az amerikai fejlesztést ezen a területen.
A tesztpályán sem jött igazán zavarba az UG 8 Performance. A technológiai újítások stabilitást, egyensúlyt kölcsönöztek neki. A húzóerővel, a kanyarodással és a latyakkal sem volt komoly gondja. Nem véletlen, hogy a teszt első felében harmadiknál rosszabb helyen egyszer sem végzett az UG 8 Performance.
A problémák a nedves és száraz felületen jöttek elő, ahol a fékezés során komoly falakba ütközött a garnitúra. A teszt további részében, ha nem is sokkal, de azért érezhetően lemaradt a legjobbaktól az akkor már 2 éves konstrukció. Sajnos, ahogyan azt már említettük, az üzemanyag-fogyasztás terén sem sikerült előrelépnie a Goodyear-nek és ezt a nemzetközi tesztek eredményei is igazolták. Persze ezért nem marasztalhatóak el, hiszen arra helyezték a hangsúlyt, amire az emberek kérték őket.
Ráadásul az okos üzemanyag-felhasználás egyelőre a téli gumik rákfenéje. Sem a Pirelli, sem a Hankook, a Dunlop és a Michelin nem tudott olyan megoldással előállni, amely áttörést jelenthetne a piacion.
Az ADAC és az Auto Bild sem fukarkodott a dícsérettel
A németek imádják a téli gumi teszteket. Az ADAC és az Auto Bild szeptember, október tájékán minden évben jelentkezik egyel. Persze ebben nincsen semmi különös. Mind a két „csoport” szakmailag megkérdőjelezhetetlen, az emberek meg tél közeledtével ki vannak éhezve az információra.
Az ADAC 2013 szeptemberében több mint 30 téli gumit tesztelt le, és köztük volt az UG 8 Performance is. A legnagyobb német autóklub tesztelői a britekhez hasonlóan a havas, jeges burkolaton mutatott parádéját emelték ki a gumikeveréknek. Kritika a fékezés miatt érte a garnitúrát.
Egy évvel később az Auto Bild nem kevesebb, mint 50 téli gumit hasonlított össze, és a Performance a Pirelli Winter Sottorezo 3 mögött a második helyen zárt.
Ebből is látszik, hogy a Goodyear UltraGrip 8 Performance kiváló gumikeverék lett. Bár megvannak a maga gyengeségei, de ezek eltörpülnek az előnyeihez képest. Azoknak, akik biztonságos, stabil, jól kezelhető autót szeretnének maguk alatt tudni, a Performance a tökéletes választás.