Süti beállítások

Amikor a téligumi 225/45 r17 sem elég

2022/12/12
Gumiabroncs hírek

A téligumi 225/45 r17 tökéletesen felszerelve sem mindig elég a téli utakon. Nagyon fontos, hogy a téli vezetési ismeretekkel, gyakorlatokkal is tisztában legyünk.

Az új téligumi 225/45 r17 mellett mire érdemes még odafigyelni a téli időszakban

Néhány vezetési tanácsot próbálunk most adni, hiszen egy új gumi még nem biztos, hogy kiment bennünket a téli utakon tapasztalható vészhelyzetekből. Néhány trükköt nem árt ismerni, hogy a slamasztikából kikeveredjünk. Nézzük meg hogyan érdemes vezetni hóban.

Jeges utakon a kerekek nagyon gyakran könnyen kipörögnek. Ha lehet kettesben finoman kuplungolva induljunk el. Ha automata váltónk van, akkor érdemes a téli üzemmódot bekapcsolni. Ha nincsen, akkor próbáljuk meg mi kettesbe kapcsolni kézzel és így kezdjük meg az elindulást. Jó, ha tisztában vagyunk azzal, hogy a téligumi 225/45 r17 vajon mennyire fog. Ha a forgalom azt engedi, akkor tegyünk egy fék próbát egy egyenes útszakaszon, így könnyedén megtudhatjuk, mennyire jó a téligumi 225/45 r17 tapadása. Amikor autópályán haladunk szépen libasorban a többi autó mögött, akkor érdemes balról vagy jobbról kitekintve figyelni az útviszonyokat. Az autópályákon sokszor gond az is, hogy sokan 100km/óra sebességgel közlekednek és mi persze ugyanezt a sebességet követjük. Sokszor csak a fékezés és gázelvétel során előforduló megpördülés az, amit tapasztalunk, de már későn. Inkább vegyük sokkal lassabbra a tempót, de érjünk célba.

A teherautók kerekei a havas időben rengeteg havat gyűjtenek össze, és ha nem tartjuk be a megfelelő követési távolságot, akkor bizony a leeső jégtömbökre ráhajthatunk, amelyek csúszáshoz vezetnek. Akik mégis megpróbálják kikerülni a hirtelen felbukkanó akadályt, akkor a kormányrángatás miatt kerülhetnek bajba. A leesett hó minősége között is rengeteg eltérés lehet. A friss hó mindig jobban tapad, amin már átment pár autó az már kevésbé. A jeges foltokat és csíkokat felismerve elkerülhetjük az újabb kicsúszásokat. A dombos és hegyes utakon, a kanyarok után érdemes egy teljesen más útfelülettel számolnunk. Amikkor szépen süt a nap, akkor ezeken a felületek szárazak és jégmentesek.

téligumi 225/45 r17Pár száz méterrel arrébb azonban előfordulhat, hogy kanyar után egyből egy jeges felületre futunk. A megfagyott vízátfolyások teljesen kiszámíthatatlan módon kerülnek elénk ezzel érdemes számolni, még ha a téligumi 225/45 r17 kicserélésre is került. Sokan a modern autókba bízva minden kanyar előtt felgyorsítanak, bízva a technikába. Ám a kisördög nem alszik és soha nem szabad elbízni magunkat. A fordulók előtt minden esetben egy kicsit fékezzünk, így biztonsággal vesszük majd a kanyart. Kevesen tudják, hogy a gumiknak az oldalirányú erőket éppen elég átvinni, nem tudnak még a fékezés gyorsítás körüli teendőkkel is megküzdeni. A fekete jég szintén óriási problémát jelent a téli utakon. A hajszálvékony jégréteg vezetés közben nem igazán vehető észre. Ez nem csak a csapadékból tud képződni, hanem az autók által kibocsátott kipufogógáz kondenzvízéből is. A jéghártya tulajdonképpen 0 Celsius fok alatt kihűlt utakon tud kialakulni.

Sehogy máshogy nem lehet ez ellen védekezni, mint hogy sokkal lassabban hajtunk, mint ahogyan azt nyáron megszoktuk. Ha tehetjük, ne nagyon előzzünk olyan utakon ahol előttünk már nagyon kijárták az utat és nyomvályú alakult ki. A nyomból kihajtva az autók könnyedén megpördülhetnek és balesetet okozhatnak. Ehhez a balesethez még csak gyorsan sem kell hajtani, anélkül is megtörténhet. Minden ilyen alkalommal csak nagyon lassan váltsunk sávot és készítsük fel jó előre magunkat az ellenkormányzásra, mert valószínűleg szükség lesz rá. A téli biztonságos vezetés első lépése mindenképpen a megfelelő téligumi 225/45 r17 beszerzése kell, hogy legyen!

Iratkozz fel hírlevelünkre
newsletter_icon
Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj az akcióinkról és újdonságainkról!
Elolvastam és elfogadom az Adatvédelmi tájékoztatót