TOYO SNOWPROX S954 SUV 325/30R21 108V TÉLI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 325/30R21
- Idény: Téli gumi
- Márka: TOYO
- Mintázat: SNOWPROX S954 SUV
- Cikkszám: TOY4413100
- Terhelés index (LI): 108
- Sebesség index (SI): V
-
134 285 Ft
Paraméterek
Márka
Szállítás
Középkategóriás abroncsmárka Japánból: a Toyo
A Toyo abroncsok a középkategóriás abroncsok között képviseltetik magukat az autógumik piacán, és több, mint 70 éves tapasztalat van a hátuk mögött. A Toyot Rikimatsu Tomihisa alapította 1945 augusztusában Japánban, mely már akkor sem csak abroncsgyártással foglalkozott, hanem más autóipari termékek gyártásával is, amely a mai napig is része a cég profiljának. Az évek alatt több gyártóüzemet és laboratóriumot is megnyitottak, melynek segítségével nemcsak az ázsiai abroncspiacot hódították meg, hanem először az amerikai, majd az európai piacokat is.
A Toyo abroncsokat elsősorban 4x4 és a SUV autókra gyártják, mondhatni a márka ezen abroncsok specialistája, ugyanakkor a termékpalettáján találunk abroncsokat kis- és nagy teherautókra, terepjárókra, nagy teljesítményű autókra és luxus járművekre is. Számos neves autógyár használ Toyo abroncsokat első szerelésként, mint az Audi, a Renault, a Mazda, a Mitsubishi, a Nissan, a Toyota, vagy a Diahatsu. A Toyo középkategóriás márka, viszont minőségben sokszor eléri a prémium abroncsok színvonalát is.
A Toyo nyári és téli abroncsairól
A Toyo abroncsok minőségét nemcsak a vásárlói vélemények alapján állapíthatjuk meg, hanem az abroncstesztek eredményei is sokat elárulnak a márkáról. Az évek alatt számos termékük került már a tesztelőkhöz, az eredmények pedig jól mutatják a Toyo abroncsok minőségét. Legutóbb a 2021-es teszteken kerültek vizsgálatra a Toyo abroncsi. A nyári gumik közül idén a Toyo Proxes Sport A és a Toyo Proxes Comfor abroncsai kerültek tesztelésre, és meglehetősen jó eredményeket gyűjthettek be az Autobild tesztjein, többek között egy-egy ajánlott minősítést.
A téli gumik tekintetében is hasonlóan jó eredmények születtek az elmúlt években. Az idei tesztek végső eredményei még váratnak magukra, ugyanakkor a ADAC és az AutoMotor Sport eredményei nyilvánosságra kerültek, ahol a Toyo Observe S944 meglehetősen elégedett lehet az elért eredményével. Tavaly ugyanezeken a teszteken a Toyo Snowprox S954 és a Toyo Snowprox S943 ért el szép eredményeket és ajánlott minősítést.
A Toyo négyévszakos gumi kínálatáról
Ahogyan ma már szinte minden abroncsmárka, úgy a Toyo is kínál négyévszakos abroncsokat. Bára termékpaletta ebben a tekintetben is szélesnek mondható, mind személyautó, mind terepjáró abroncs tekintetében, eddig csak a Toyo Celsius tűnt fel a legnevesebb abroncsteszteken. Az elmúlt években szinte minden évben született teszteredmény erről az abroncsról, ahol a középkategóriás abroncsok mezőnyében jól képviselte a márkát. A Toyo középkategóriás abroncs leginkább azok számára lehet jó választás, akik minőségi abroncsot keresnek kedvező áron.
Profil | 325 |
Arány | 30 |
Átmérő (coll) | 21 |
Terhelés index (LI) | 108 |
Sebesség index (SI) | V |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Téli gumi |
Felhasználás | SUV |
Gyártói kód | 4413100 |
Fogyasztás | D |
Fékezés | C |
Zaj | C (73) |
Súly index: 108
A súly index (LI) egy olyan numerikus jelölés, melyet az abroncsok oldalfaláról tudjuk leolvasni. Azt mutatja meg az autóvezetőnek, hogy mekkora az adott gumi maximális terhelhetősége. Ezt a terhelési indexet mindenképpen figyelembe kell vennünk akkor, ha az autónkra új gumiabroncsokat kell vásárolnunk. Ha a súly index LI 108, akkor azt tudhatjuk meg a gumiról egy táblázat segítségével, hogy a maximális terhelhetősége 1000 kg. Ezt az értéket minden esetben kerekenként kell értelmeznünk.
Ez a terhelési érték már valóban egy nagy súlyindexet jelent, a LI 108 értékű gumiabroncsokat éppen ezért a legtöbb esetben a gyártók kimondottan nagyobb teherautók, illetve terepjárókra szokta ajánlani. A terhelési index értelmezése során tudnunk kell, hogy az adott érték csak a gyártó által előírt guminyomással érvényes.
Sebesség index : V
A sebességindex (SI) egy osztályozás, mely felsorolja azt, hogy melyik gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható hatékonyan, és biztonságosan. Minden sebességindexet más és más betűvel jelölték meg a gyártók, ezt pedig megtalálhatjuk a (többi fontos információ mellett) a gumiabroncsok oldalfalán feltüntetve. Ez a jelölés tehát azt mutatja meg, hogy az abronccsal 240km/h maximálisa sebességgel lehet közlekedni, a gumi ennyit fog tudni gond nélkül elviselni. Ez a jelölés a legtöbb esetben már a felső-közép kategóriás, illetve a prémium kategóriás gumik között szokott megjelenni, leggyakrabban a nyári abroncsok esetében. Ez a sebességindex már leginkább azokhoz a gépjárművekhez és sportkocsikhoz való gumikor jelenik meg, melyek valóban képesek nagy sebességgel haladni az utakon. Fontos azonban kihangsúlyozni, hogy ez a jelölés valóban „csak” a sebességindexet mutatja meg, az új abroncsunk megvásárlása során azonban figyelembe kell vennünk a pontos méretet, a terhelési indexet, sőt akár a zajszintet is.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: D
Több szempontot is figyelembe kell vennünk akkor, ha a számunkra legtökéletesebb gumiabroncsot szeretnénk megvásárolni. A gumiabroncs legfontosabb tulajdonságait pedig leolvashatjuk az EU-besorolásról, melyet napjainkban már minden abroncsgyártó cég számára kötelező feltüntetni.
Az optimális gumiabroncs kiválasztása során fontos tényező az üzemanyag hatékonysága is. Az autó üzemanyag fogyasztását a gördülési ellenállás is meg tudja határozni, ez pedig akár 20%-ban is befolyásolhatja a gépjármű fogyasztását. A „D” -jelölés ezúttal egy nem túl kedvező fogyasztást jelent, mely valójában magas fogyasztásért, illetve a magas környezeti hatásért is felelős. Az üzemanyag takarékosság „D”-jelölése a gumiabroncsot már egy alacsonyabb kategóriába sorolja, főleg akkor, ha az üzemanyag-megtakarítás az egyik fő szempont. Ez pedig hozzájárul ahhoz, hogy az autó hosszú távon magasabb üzemeltetési költségekkel tartható csak fenn.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): C
Az EU-s abroncsjelölésen a gyártóknak kötelessége feltüntetni azt, hogy az adott gumiabroncs milyen tapadással rendelkezik a nedves útviszonyok között. A nedves tapadási tényezőket abroncsvásárláskor mindenképpen figyelembe kell vennünk, főleg akkor, ha fontos számunkra a biztonságos, és stabil közlekedés. A kedvező nedves tapadást a gumi a teljes fékerő alkalmazásával tudja biztosítani, rövidebb féktávolság formájában. Ezeket a jelzőket pedig az EU-besorolás több kategóriába sorolja. Az EU címke a gumiabroncs nedves úton való tapadására vonatkozó információi a nedves úton való fékezésre utalnak. A „C”-jelölés ebben az esetben azt jelenti hogy az adott gumiabroncs átlagos fékezési teljesítménnyel rendelkezik nedves útviszonyok között. Ez az „A” -jelöléssel rendelkező abroncsokhoz viszonyítva akár 15%-kal is nagyobb féktávolságot jelenthet az autóvezetők számára.
Külső gördülési zaj: C (73)
Ha új gumiabroncsot szeretnénk venni az autónkra, fontos tényező lehet az adott gumi zajszintje, mely lehet külső és belső is. Mindkét esetben a gyártók decibelben határozzák meg a zajszintet, a külső gördülési zaj pedig lényegében az, amit az autó kerekei felöl hallunk menet közben.
A gumiabroncs EU-s abroncsjelölésén mindig hullámokkal van meghatározva az, hogy az adott gumi milyen magas gördülési zajjal látta meg a napvilágot. Azok az abroncsok, melyek hangosabbak, nagyobb terhelést gyakorolnak használat során a környezetünkre. Ezek pedig nevezhetőek a „C” -jelöléssel ellátott gumiknak.
A „C” -jelölést az EU-s abroncsjelölésen már 3 hullámmal tüntetik fel, ez pedig azt jelenti, hogy a gumi gördülési zaja már meghaladja a 72 decibeles európai határértéket, tehát egy magas hangjellemzőkkel bíró gumiról beszélünk. A külső gördülési zaj tekintetében a „C” -jelölés 73- és 77 decibel közötti zajszintet jelent.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)