PIRELLI WINTER SOTTOZERO 2 215/45R18 93V TÉLI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 215/45R18
- Idény: Téli gumi
- Márka: PIRELLI
- Mintázat: WINTER SOTTOZERO 2
- Cikkszám: PIR2285200D1
- Terhelés index (LI): 93
- Sebesség index (SI): V
-
57 575 Ft
Paraméterek
Leírás
Márka
Szállítás
Prémium abroncsok Olaszországból: Pirelli
A Pirelli nagy múlttal rendelkezik a gumiabroncsgyártás területén, és az egyik legnevesebb olasz abroncsmárka. Természetesen a Pirelli magas minőségét nemcsak az olaszok ismerik el, hanem számos már ország szerte a világon, hiszen a márka a legnevesebb abroncsmárkák közé tartozik. A Pirelli termékskálája meglehetősen széles, gyártanak abroncsokat a személygépkocsikra, könnyű haszonjárművekre, motorkerékpárokra, buszokra, teherautókra, mezőgazdasági és földmunkagépekre egyaránt. Bár az árbevételük 70%-át a motorkerékpár abroncsok adják, a személyautó abroncsok világában is értéket és minőséget képviselnek.
Ezt az is ékesen bizonyítja, hogy számos autógyár választja első szerelésként a Pirelli abroncsait, mint a Ferrari, a Lambroghini, a Mercedes, a BMW, az Aston Marton, a Jaguár, a Bentley, a Ford, a Peugeot, a Fiat, vagy az Alfa Romeo. A vásárlói vélemények és a teszteredmények is igazolják, hogy a Pirelli abroncsoknak valóban helye van a legjobbak között. A világ több mint 160 országában értékesítik a Pirelli termékeit, és 20 országban rendelkezik gyártóüzemmel. A cég már 1872. óta létezik, vagyis több mint egy évszázados tapasztalattal rendelkezik az abroncsgyártás területén.
A Pirelli nyári és a téli gumikról, avagy miről árulkodnak a teszteredmények
A Pirelli prémium kategóriás abroncs, amiről a nemzetközi abroncstesztek eredménye is árulkodik. Minden évben találhatunk olyan Pirelli abroncsot, amely vizsgálatra kerül, és szinte minden esetben jó minősítéssel zár. Ez nem volt másként 2021-ben sem, amikor a nyári gumik között a Pirelli P ZERO az Autozeitung tesztjén kapott különösen ajánlott minősítést, illetve a Pirelli CINTURATO P7 az ADAC teszten két méretkategóriában is ajánlott minősítést szerzett.
A téli gumik tesztjén idén eddig csak a Pirelli Winter Sottozero III bizonyíthatott, egy ajánlott minősítést szerezve.
Prémium négyévszakos abroncsok a Pirellitől
A négyévszakos abroncsokat meglehetősen komoly vita övezi már évek óta, hogy mennyire is van létjogosultságuk, ugyanakkor azt a szakértők is elismerik, hogy a prémium kategória termékei, mint a Pirelli is valóban jó választást nyújtanak ezen a téren. A Pirelli választékában is találunk négyévszakos abroncsokat, mint a Pirelli Cinturato All Season, a Pirelli CARRIER All Season vagy a Pirelli Cinturato All Season Plus, melyek közül a Pirelli Cinturato All Season Plus a 2020-as Autobild teszten a 7. helyet érte el, vele pedig egy példás minősítést. A Pirelli abroncsok tehát minden szegmensben bizonyították már, hogy helyük van a legjobb abroncsok között.
Profil | 215 |
Arány | 45 |
Átmérő (coll) | 18 |
Terhelés index (LI) | 93 |
Sebesség index (SI) | V |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Téli gumi |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | 2285200D1 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | C |
Zaj | B (72) |
Peremvédelem | FR |
OE | MERCEDES |
Homologizált | DOT 2021 |
Súly index: 93
A súly index (nevezhető terhelési indexnek is) a gumiabroncsok maximális terhelhetőségét határozza meg. Rövidítése LI, amely az angol „Load Index” kifejezésből jött. Egy táblázat foglalja magába a megadott értékeket, innen tudjuk gyorsan és egyszerűen leolvasni azt, hogy a mi gumiabroncsunknak milyen a terhelhetősége. Ha azt látjuk, hogy a gumi oldalfalán az LI 93 érték van feltüntetve, akkor az annyit jelent, hogy az adott gumiabroncs maximális terhelhetősége 650 kg. Fontos tudni, hogy ez az érték mindig egy kerékre vonatkozik, így, ha a teljes terhelhetőségre vagyunk kíváncsiak akkor ezt a számot kell a kerekek számával beszorozni. Egy négykerekű jármű esetében 650*4= 2600 kg. Ez az érték azonban mindig csak megfelelő guminyomás mellett érvényes, ugyanis arról nem szabad megfeledkeznünk, hogy alacsony guminyomás mellett az abroncs teherbírása is elkezd csökkenni.
Sebesség index : V
A sebességindex (SI) egy osztályozás, mely felsorolja azt, hogy melyik gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható hatékonyan, és biztonságosan. Minden sebességindexet más és más betűvel jelölték meg a gyártók, ezt pedig megtalálhatjuk a (többi fontos információ mellett) a gumiabroncsok oldalfalán feltüntetve. Ez a jelölés tehát azt mutatja meg, hogy az abronccsal 240km/h maximálisa sebességgel lehet közlekedni, a gumi ennyit fog tudni gond nélkül elviselni. Ez a jelölés a legtöbb esetben már a felső-közép kategóriás, illetve a prémium kategóriás gumik között szokott megjelenni, leggyakrabban a nyári abroncsok esetében. Ez a sebességindex már leginkább azokhoz a gépjárművekhez és sportkocsikhoz való gumikor jelenik meg, melyek valóban képesek nagy sebességgel haladni az utakon. Fontos azonban kihangsúlyozni, hogy ez a jelölés valóban „csak” a sebességindexet mutatja meg, az új abroncsunk megvásárlása során azonban figyelembe kell vennünk a pontos méretet, a terhelési indexet, sőt akár a zajszintet is.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): C
Az EU-s abroncsjelölésen a gyártóknak kötelessége feltüntetni azt, hogy az adott gumiabroncs milyen tapadással rendelkezik a nedves útviszonyok között. A nedves tapadási tényezőket abroncsvásárláskor mindenképpen figyelembe kell vennünk, főleg akkor, ha fontos számunkra a biztonságos, és stabil közlekedés. A kedvező nedves tapadást a gumi a teljes fékerő alkalmazásával tudja biztosítani, rövidebb féktávolság formájában. Ezeket a jelzőket pedig az EU-besorolás több kategóriába sorolja. Az EU címke a gumiabroncs nedves úton való tapadására vonatkozó információi a nedves úton való fékezésre utalnak. A „C”-jelölés ebben az esetben azt jelenti hogy az adott gumiabroncs átlagos fékezési teljesítménnyel rendelkezik nedves útviszonyok között. Ez az „A” -jelöléssel rendelkező abroncsokhoz viszonyítva akár 15%-kal is nagyobb féktávolságot jelenthet az autóvezetők számára.
Külső gördülési zaj: B (72)
Új gumiabroncs vásárlása során érdemes figyelembe vennünk azt is, hogy a kiválasztott abroncsnak milyen a zajszintje. Ezt pedig a szakemberek minden esetben decibelben határozzák meg. A „B” -jelölés bátran nevezhető egy közepes erősségű zajszintnek, amely még nem jelent túlságosan nagy kárt a környezetünkre. Ebben az esetben egy olyan gumiról van szó, mely a megszabott európai (72 decibel) határértéknél legfeljebb 3 decibellel lehet alacsonyabb. Így az adott gumiabroncs külső gördülési szintje olyan 70 és 72 decibel között helyezkedik el.
Az EU-s abroncsjelölésről szerencsére nagyon könnyen leolvashatjuk azt, hogy az adott guminak milyen a gördülési szintje, ugyanis ezt mindig hullámokkal jelölik nekünk.
A „B” -jelölés 2 hullám ként van feltüntetve az EU-s címkén.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)