GOODYEAR ULTRAGRIP CARGO 225/65R16 112T TÉLI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 225/65R16
- Idény: Téli gumi
- Márka: GOODYEAR
- Mintázat: ULTRAGRIP CARGO
- Cikkszám: GDY571753
- Terhelés index (LI): 112
- Sebesség index (SI): T
-
76 450 Ft
Paraméterek
Márka
Szállítás
Goodyear márkatörténet
A Goodyear Tire & Rubber Company 1898-ban kezdte meg a mûködését, amikor Frank Seiberling - az egyik sógorától kölcsönkért pénzen - megvásárolta a társaság elsõ üzemét. A gumit és a pamutot a világ másik felérõl kellett szállítani egy olyan tenger (vízi szállítási lehetõség) nélküli városba, amely kizárólag korlátozott vasúti szállítási lehetõséggel rendelkezett.
1839 fordulópont az gumi gyártás történetében: Charles Goodyear egy szerencsés véletlent követõen találta meg a megoldást, amikor feltalálta a vulkanizálást. Ennek során kaucsuk és kén keverékébõl hõ hatására rugalmas anyag (gumi) keletkezik. A kaucsukot tulajdonságai már száz éve nélkülözhetetlenné tették a gumi abroncs gyártásában, amely a világ kaucsukfelhasználásának 70%-át teszi ki.Seiberling a bátor pionírról, Charles Goodyear-rõl nevezte el a társaságot, aki a vulkanizálást fedezte fel. Seiberling vezette be a jellegzetes szárnyas-láb kereskedelmi védjegyet is, amely szimbolikus kapcsolatot jelent a társaság múltjával.
A gumigyártól ...
A Goodyear mindössze 13 munkással kezdte meg a termelést, termékskálájába a kerékpár- és hintó gumiabroncsok, lópatkó gumipárnák és pókerzsetonok tartoztak. Az elsõ teljes havi üzleti tevékenység után a Goodyear értékesítése 8.246 USA dollárra rúgott. Az elsõ kerékpár gumiabroncs 1898-as elkészítését követõen, a Goodyear arra törekedett, hogy a világ legnagyobb gumiabroncs társasága legyen, és ezt a címet 1916-ban ki is érdemelte, ekkor a következõ szlogent választotta magának: "A Goodyear gumiabroncsokon több ember utazik, mint bármely más típuson". A cég 1926-ra a világ legnagyobb gumiipari társaság lett. Ezek a legendás korai évek határozták meg azt a Goodyear alaphangot, amely azóta is folyamatosan érezhetõ a társaság- és a megrendelõivel kialakított kapcsolat minden aspektusán.
... a világmárkáig
Amikor manapság végignézzük a globális Goodyear márkát - annak több ezer áttörésnek számító ötletével, innovációjával, új találmányával, kiváló minõségû termékével és áttörést jelentõ fejlesztésével - a Goodyear alapítóinak merész, újító és józanul gondolkodó jellemét láthatjuk magunk elõtt. Manapság a Goodyear a világ legnagyobb gumiabroncs társasága, hat kontinensen van jelen, éves értékesítéseinek értéke meghaladja a 15 milliárd USA dollárt.
A Goodyear márkájú gumiabroncsokon kívül, a társaság több más, jól ismert és elfogadott márkát is gyárt, ezek a Dunlop, Kelly, Fulda, Lee, Sava és Debica. A cég nem gumiabronccsal foglalkozó egységei a különbözõ gépjármû- és ipari piacokat látják el gumitermékekkel és polimerekkel.
A történet egy-egy nagy pillanata
2000
A Goodyear a Treadco céggel megalakított vegyes vállalat révén, a világ legnagyobb tehergépjármû gumiabroncs szolgáltatójává vált.Ezen társulásnak köszönhetõen, a két társaság a Goodyear és a Treadco USA-beli tehergépkocsi gumiabroncs szolgáltatásai és újra-futózási üzletei egyesítésre kerültek, melynek következtében a Goodyear és a Treadco egy olyan hálózat hozott létre, amely majdnem 200 szervizközpontot és 77 újrafutózó üzemet foglal magába.
2001
A Goodyear megbízást kap az ASCAR - amely a NASCAR angliai megfelelõje - részére történõ gumiabroncs szállításra, ahol az európai közönség elsõ alkalommal láthat 170 mph sebességû ovál pályán zajló versenyt. A híres, nedves idõjárási viszonyokra alkalmas Goodyear Eagle gumiabroncsok segítségével az ASCAR-ok elsõ alkalommal versenyezhetnek esõs idõben is.
2002
Az új Goodyear Eagle F1 gumiabroncs megnyeri az Evo Magazine gumiabroncs tesztjét, bebizonyítva ezzel, hogy verseny-gumiabroncs-inspirálású konstrukciója az utakon is nyerõ tud lenni.
2003
A Goodyear elindította a TireManager.A Tire Manager egy optimalizált internetes eszköz, amely mind a Goodyear ügyfeleinek, mind a kereskedõinek magasabb szintû ügyfélszolgálatot tesz lehetõvé.
2004
Goodyear UltraGrip 6 - Ott is tapad, ahol más abroncsok már nem. A téli vezetés etalonja. A Goodyear UltraGrip 6 új szabványokat teremt a teljesítmény területén, valamint fokozott biztonságot, vezérlést, kormányozhatóságot és tapadást biztosít nedves, száraz, havas és jeges körülmények között egyaránt
Goodyear Hydra-Grip - Ugyanúgy tapad nedves felületen, mint szárazon. A szabadalmaztatott profiltechnológiának köszönhetõen ezek az abroncsok fékezéskor - még esõtõl nedves, veszélyes helyzetekben is - jelentõsen javított úttapadást biztosítanak. Jöhet esõ vagy napsütés, a Goodyear HydraGrip garantálja a biztonságos megérkezést.
2005
Goodyear Excellence - az új három az egyben teljesítményabroncs. Biztonság, kényelem és teljesítmény A forradalmi Goodyear Excellence abroncs egyetlen abroncsban három technológiát testesít meg. Tökéletes kezelhetõség és kivételes kényelem mellett a lehetõ legbiztonságosabb vezetést biztosítja.
Forrás: http://www.goodyear.com
Prémium abroncsok Amerikából: Goodyear
A Goodyear méltán tartozik a világ élvonalába tartozó, prémium márkák közé. A cégcsoport számos kedvező, közép és prémium márkát birtokol, de a saját márkája, a Goodyeart a legjobbak között tartják számon. Neves autógyárak használják első szerelésként a Goodyear abroncsokat, mint a Porsche, a Mercedes-Benz, az Audi, a BMW, a Volkswagen, vagy a Ford. A termékpalettájuk meglehetősen széles, nemcsak személyautókra, de motorkerékpárra, robogóra, teherautókra, buszokra és munkagépekre is gyártanak abroncsokat.
A cég története 1898-ban indult, amikor Frank Seiberling megalapította a Goodyear Tire & Rubber Company-t 3500 dollár kölcsönből. A cég és a márka is Charles Goodyear-ról kapta a nevét a nevét, ő találta fel a vulkanizálás folyamatát. A Goodyear története innen szépen ívelt felfelé, nemcsak a közutakon, de a versenypályákon is képviselteti magát, sőt, a Goodyear gumik már a Holdon is jártak. A Goodyear jelenleg a világ egyik legnagyobb abroncsgyáraként van nyilvántartva, és szinte minden országban értékesítik az abroncsaikat.
A Goodyear téli és nyár abroncsai a 2021-es abroncsteszteken
A Goodyear abroncsok minden évben képviseltetik magukat a legnevesebb abroncsteszteken és az idei évben sem volt ez másként. A nyári gumi teszteken idén a Goodyear Efficient Grip Performance 2 2020-as, és a GoodYear Eagle F1 Asymmetric 5 2019-es új modellje képviseltette magát, és mindkettő szép eredményeket ért el. A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 tesztgyőztesként végezett a az Autozeitung tesztjén, de az Autobild teszten is nagyon jó minősítéssel végzett.
A téli gumi teszten idén a Goodyear UltraGrip 9+ és a GoodYear UltraGrip Performance+2019-es új modelljei is bizonyíthattak már. A GoodYear UltraGrip Performance+ az ADAC teszten szerezte meg a 3. helyet a 225/50 R17 méretkategóriában, míg a Goodyear UltraGrip 9+ a hazai Használtautó.hu tesztjén végzett az első helyen. Az Autobild tesztek még váratnak magukra, ugyanakkor már ebből is látszik, hogy a Goodyear nem véletlenül tartozik a legjobb márkák közé.
Négyévszakos gumik a Goodyear kínálatából
A Goodyear négyévszakos abroncsai tökéletesen illenek a prémium kategóriába, és bár a négyévszakos abroncsok mindig kompromisszumok árán jönnek létre, a Goodyear abroncsai ebben a tekintetben is a maximumot nyújtják. Ezt az abroncstesztek eredménye is bizonyítja, GoodYear Vector 4Seasons Gen-3 az idei Autobild teszten a 4. helyet és egy példaszerű minősítést szerzett, ami pontos képet adhat a minőségéről. A vásárlói vélemények is nagyon jók, bizonyítva, hogy a Goodyear valóban értéket és minőséget képvisel.
Profil | 225 |
Arány | 65 |
Átmérő (coll) | 16 |
Terhelés index (LI) | 112 |
Sebesség index (SI) | T |
Erősített oldalfal | C |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Téli gumi |
Felhasználás | Kisteherautó |
Gyártói kód | 571753 |
Fogyasztás | D |
Fékezés | D |
Zaj | C (73) |
Súly index: 112
Gumivásárlás során fontos szempont kell, hogy legyen a pontos méret, a sebesség és a súly index is. A sebességindex (lerövidítve LI) az abroncsok oldalfaláról olvasható le. Mindig az autógyártó határozza meg azt, hogy milyen súly indexel rendelkező abroncs lehet jó az autónkra, és ezt a javaslatot érdemes szem előtt tartani, amikor új gumira van szükségünk. Minél nagyobb a jármű, annál nagyobb terhelést kell elbírnia, így a teherautókra, a buszokra, és a terepjárókra mindig olyan gumit kell vásárolnunk, melynek nagy a terhelési indexe. Ha az abroncson azt a jelölést látjuk, hogy LI 112, akkor az annyit jelent, hogy az adott guminak 1120 kg a maximális terhelhetősége. Ez az érték azonban csak egy kerékre vonatkozik. Egy négykerekű autó esetében a teljes terhelhetőséget könnyedén ki tudjuk számolni úgy, hogy ha ezt a számot beszorozzuk a jármű kerekeinek számával.1120*4=4480kg.
Sebesség index : T
A sebesség index és a terhelési index a legtöbb esetben együtt alkotják meg a gumi legfontosabb tulajdonságait, ezért mindkettőt figyelembe kell venni akkor, ha új abroncsot kell vásárolnunk. A sebesség index megmutatja az autóvezető számára azt, hogy a gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható biztonságosan. Fontos, hogy a gumi mindig megfeleljen a gyártó által meghatározott előírásoknak, ugyanis az ők mindig meghatározzák azt is, hogy mekkora sebesség indexel rendelkező gumiabroncs lesz tökéletes az adott autóra.
A „T” -sebességindex a legtöbb esetben a kisteherautók, illetve a közepes sebességű személygépjárművek abroncsain szokott megjelenni. Ez pedig azt jelenti, hogy a gumival legfeljebb 190km/h gyorsasággal tudunk hatékonyan, és biztonságosan haladni az úttesten.
Bár igaz, hogy hazánkban a sebességkorlátozás ennél jóval alacsonyabb, ám az autógyártók legtöbbször ezt az értéket szokták javasolni akkor, ha egy személygépjárműről beszélünk. Ez a sebességindex a téli gumiabroncsok esetében igen gyakori, de előfordulhat a nyári, és a négyévszakos társaik esetében is.
Üzemanyag takarékosság: D
Több szempontot is figyelembe kell vennünk akkor, ha a számunkra legtökéletesebb gumiabroncsot szeretnénk megvásárolni. A gumiabroncs legfontosabb tulajdonságait pedig leolvashatjuk az EU-besorolásról, melyet napjainkban már minden abroncsgyártó cég számára kötelező feltüntetni.
Az optimális gumiabroncs kiválasztása során fontos tényező az üzemanyag hatékonysága is. Az autó üzemanyag fogyasztását a gördülési ellenállás is meg tudja határozni, ez pedig akár 20%-ban is befolyásolhatja a gépjármű fogyasztását. A „D” -jelölés ezúttal egy nem túl kedvező fogyasztást jelent, mely valójában magas fogyasztásért, illetve a magas környezeti hatásért is felelős. Az üzemanyag takarékosság „D”-jelölése a gumiabroncsot már egy alacsonyabb kategóriába sorolja, főleg akkor, ha az üzemanyag-megtakarítás az egyik fő szempont. Ez pedig hozzájárul ahhoz, hogy az autó hosszú távon magasabb üzemeltetési költségekkel tartható csak fenn.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): D
Az új EU-s abroncsjelölésen a gyártónak kötelezően fel kell sorolni az adott gumiabroncs legfontosabb tulajdonságait. Mivel az üzemanyag-hatékonyságra igen nagy hangsúlyt fektettek az elmúlt évek során, alacsonyabb lett a gumiabroncsok gördülési ellenállása, ez azonban nem mindig kedvező a nedves tapadás tekintetében. Ha azonban a biztonságos közlekedés a célunk, akkor ez a kérdés rendkívül lényeges lehet akkor, ha új gumiabroncsot kell vásárolnunk. Szakértők szerint az „A”, illetve a „B” -jelölés nevezhető a legbiztonságosabbnak, ezt pedig vegyük figyelembe, ha nehezen tudjuk eldönteni azt, hogy milyen gumi mellett tegyük le a voksunkat.
A „D” -jelöléssel rendelkező gumiabroncs ugyanis akár már 20, vagy akár 25%-kal megnövekedett féktávolságot tud produkálni, ha azt egy „A” jelölésű gumihoz szeretnénk viszonyítani.
Külső gördülési zaj: C (73)
Ha új gumiabroncsot szeretnénk venni az autónkra, fontos tényező lehet az adott gumi zajszintje, mely lehet külső és belső is. Mindkét esetben a gyártók decibelben határozzák meg a zajszintet, a külső gördülési zaj pedig lényegében az, amit az autó kerekei felöl hallunk menet közben.
A gumiabroncs EU-s abroncsjelölésén mindig hullámokkal van meghatározva az, hogy az adott gumi milyen magas gördülési zajjal látta meg a napvilágot. Azok az abroncsok, melyek hangosabbak, nagyobb terhelést gyakorolnak használat során a környezetünkre. Ezek pedig nevezhetőek a „C” -jelöléssel ellátott gumiknak.
A „C” -jelölést az EU-s abroncsjelölésen már 3 hullámmal tüntetik fel, ez pedig azt jelenti, hogy a gumi gördülési zaja már meghaladja a 72 decibeles európai határértéket, tehát egy magas hangjellemzőkkel bíró gumiról beszélünk. A külső gördülési zaj tekintetében a „C” -jelölés 73- és 77 decibel közötti zajszintet jelent.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)