FALKEN EUROWINTER HS02 PRO 275/50R19 112V TÉLI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 275/50R19
- Idény: Téli gumi
- Márka: FALKEN
- Mintázat: EUROWINTER HS02 PRO
- Cikkszám: FAL353917
- Terhelés index (LI): 112
- Sebesség index (SI): V
-
91 805 Ft
Paraméterek
Márka
Szállítás
Középkategóriás márka Japánból: Falken
A Falken bár a középkategóriás abroncsok piacát erősíti, sokszor helyet követel magának a prémium kategóriás abroncsok között, amit az abroncstesztek eredménye is bizonyít. A Falken abroncsokra jellemző a precizitás és a magas minőség, de egy japán abroncsgyártótól nem is várhatunk kevesebbet. A Falken a terepjárók és a SUV-ok ideális abroncsa, leginkább nagy teljesítményű autókra, sport autókra és luxus limuzinokra választják. Számos autómárka választja első szerelésként is ezt a márkát, mint a Suzuki, a Daihatsu, a Nissan vagy a Subaru.
A Falken története 1983-ban indult, és bár nem rendelkezik olyan régi múlttal, mint a nagy abroncsgyárak, de az elmúlt közel 40 év is elegendő volt ahhoz, hogy a cég világhírűvé váljon, és a székhelye már nem Japánban, hanem Amerikában legyen. A cég gyárai Japánban, Thaiföldön és Indonéziában vannak, az értékesítés pedig a világ számos országában folyik, köztük Magyarországon is. A Falken abroncsokkal nemcsak a közutakon, de az autósport versenypályáin is találkozhatunk.
A Falken abroncsok az idei abroncsteszteken
Az abroncstesztek mindig átfogó képet adnak arról, hogy valóban igaz-e az, amivel a gyártók az abroncsaikat reklámozzák. A Falken esetében sokszor hallani, hogy középkategóriás abroncs, prémium kvalitásokkal. Ez az állítás túlzónak tűnhet, de a Falken esetében igaz is. A nyári abroncstesztek eredménye is jó példa erre, ahol a Falken Azenis FK510 nagyon ajánlott és minősítéssel és egy 5. hellyel gazdagodott az Autobild 225/40 R18 méretkategóriájának tesztjén.
A téli gumik tesztjei is arról árulkodnak idén is, hogy a Falken egy jó választás lehet a nagyteljesítményű autónkra. A jó ár-érték aránya mellett a Falken EuroWinter HS0 jó teszteredményekkel is büszkélkedhet, hiszen az Autobild teszten a legjobb 20 közé jutott, az ADAC teszten pedig egy 8. helyet szerezhetett meg. Természetesen az abroncsnak nem ez az első megmérettetése, hiszen már több teszten is bizonyíthatott az elmúlt évek során.
Amit a Falken négyévszakos abroncsairól tudni érdemes
A Falken négyévszakos abroncsa, a Falken Euroall Season AS210 a tavalyi Autobild teszten fantasztikusan szerepelt, az első fordulóban egy jó, míg a második fordulóban egy példaszerű minősítést szerzett. Idén sem okozott az abroncs csalódást, a 215/60 R16 méretkategóriában az Autobild teszten a 6. helyet és egy jó+ minősítést szerezhetett meg. Jól látszik tehát, hogy egy középkategóriás abroncs is tud magas minőségen tejesíteni, ez az állítás pedig a Falken minden abroncsára igaz.
Profil | 275 |
Arány | 50 |
Átmérő (coll) | 19 |
Terhelés index (LI) | 112 |
Sebesség index (SI) | V |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Téli gumi |
Felhasználás | SUV |
Gyártói kód | 353917 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | B |
Zaj | C (73) |
Súly index: 112
Gumivásárlás során fontos szempont kell, hogy legyen a pontos méret, a sebesség és a súly index is. A sebességindex (lerövidítve LI) az abroncsok oldalfaláról olvasható le. Mindig az autógyártó határozza meg azt, hogy milyen súly indexel rendelkező abroncs lehet jó az autónkra, és ezt a javaslatot érdemes szem előtt tartani, amikor új gumira van szükségünk. Minél nagyobb a jármű, annál nagyobb terhelést kell elbírnia, így a teherautókra, a buszokra, és a terepjárókra mindig olyan gumit kell vásárolnunk, melynek nagy a terhelési indexe. Ha az abroncson azt a jelölést látjuk, hogy LI 112, akkor az annyit jelent, hogy az adott guminak 1120 kg a maximális terhelhetősége. Ez az érték azonban csak egy kerékre vonatkozik. Egy négykerekű autó esetében a teljes terhelhetőséget könnyedén ki tudjuk számolni úgy, hogy ha ezt a számot beszorozzuk a jármű kerekeinek számával.1120*4=4480kg.
Sebesség index : V
A sebességindex (SI) egy osztályozás, mely felsorolja azt, hogy melyik gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható hatékonyan, és biztonságosan. Minden sebességindexet más és más betűvel jelölték meg a gyártók, ezt pedig megtalálhatjuk a (többi fontos információ mellett) a gumiabroncsok oldalfalán feltüntetve. Ez a jelölés tehát azt mutatja meg, hogy az abronccsal 240km/h maximálisa sebességgel lehet közlekedni, a gumi ennyit fog tudni gond nélkül elviselni. Ez a jelölés a legtöbb esetben már a felső-közép kategóriás, illetve a prémium kategóriás gumik között szokott megjelenni, leggyakrabban a nyári abroncsok esetében. Ez a sebességindex már leginkább azokhoz a gépjárművekhez és sportkocsikhoz való gumikor jelenik meg, melyek valóban képesek nagy sebességgel haladni az utakon. Fontos azonban kihangsúlyozni, hogy ez a jelölés valóban „csak” a sebességindexet mutatja meg, az új abroncsunk megvásárlása során azonban figyelembe kell vennünk a pontos méretet, a terhelési indexet, sőt akár a zajszintet is.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): B
Az EU-s abroncsjelölésen a gumiabroncs gyártóknak kötelező többek között feltüntetniük azt is, hogy az adott abroncs milyen tapadási tulajdonságokat tud biztosítani az autóvezetők számára nedves útviszonyok között. A nedves tapadási jellemzőknek pedig egy új gumiabroncs kiválasztása során fontos szempont kell, hogy legyen. Ha nedves úton való vezetésről van szó, akkor a „B” -jelölés még kedvezőnek nevezhető, ez viszonylag rövid féktávolságot jelent, ez pedig a biztonságos, és balesetmentes közlekedést tudja biztosítani még csapadékos időjárási viszonyok között is.
Külső gördülési zaj: C (73)
Ha új gumiabroncsot szeretnénk venni az autónkra, fontos tényező lehet az adott gumi zajszintje, mely lehet külső és belső is. Mindkét esetben a gyártók decibelben határozzák meg a zajszintet, a külső gördülési zaj pedig lényegében az, amit az autó kerekei felöl hallunk menet közben.
A gumiabroncs EU-s abroncsjelölésén mindig hullámokkal van meghatározva az, hogy az adott gumi milyen magas gördülési zajjal látta meg a napvilágot. Azok az abroncsok, melyek hangosabbak, nagyobb terhelést gyakorolnak használat során a környezetünkre. Ezek pedig nevezhetőek a „C” -jelöléssel ellátott gumiknak.
A „C” -jelölést az EU-s abroncsjelölésen már 3 hullámmal tüntetik fel, ez pedig azt jelenti, hogy a gumi gördülési zaja már meghaladja a 72 decibeles európai határértéket, tehát egy magas hangjellemzőkkel bíró gumiról beszélünk. A külső gördülési zaj tekintetében a „C” -jelölés 73- és 77 decibel közötti zajszintet jelent.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)