DUNLOP ECONODRIVE WINTER 205/75R16 113R TÉLI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 205/75R16
- Idény: Téli gumi
- Márka: DUNLOP
- Mintázat: ECONODRIVE WINTER
- Cikkszám: DUN598810
- Terhelés index (LI): 113
- Sebesség index (SI): R
-
51 715 Ft
Paraméterek
Márka
Szállítás
A Dunlop története
1888 - Egy véletlen folytán a Belfastban élõ John Boy Dunlop feltalálja a pneumatikus kerékgumit.
1889 - J.B.Dunlop létrehozza a Pneumatic Tyre Company and Booth\'s Cycle Agency-t, mely rövidesen átalakul, s a Dunlop Rubber Company Ltd. nevet veszi fel.
1907 - A Dunlop belép a sport üzletbe, golflabdák gyártásába kezd.
1917 - Az elsõ Dunlop teniszütõ megjelenése.
www.lhsport.hu
A Dunlop immár több, mint 120 éve érzi az utatJohn Boyd Dunlop, az elsõ pneumatikus gumiabroncs feltalálója
Még 1888-ban történt, hogy John Boyd Dunlop, egy Belfastban élõ skót állatorvos fia triciklijén a tömör gumikat vékony gumiszalagokra cserélte le, amelyeket összeragasztott és levegõt pumpált a belsejükbe. Ez volt az elsõ lépés a Dunlop megszületésében, amely a világ legismertebb termékeinek egyikét forgalmazza.Kicsivel késõbb J.B. Dunlop rájött, hogy az összetákolt abroncsok átalakításával forradalmasíthatja a világ közlekedését. Hányan tudnak ma arról, hogy a vezetési élmény és biztonság egy kisfiúnak és triciklijének köszönhetõ?Ma a Dunlop pneumatikus gumiabroncs már több mint 120 éves.
A Dunlop megünnepli ezt a sikertörténetet és azt a különleges szerepet, amit a Dunlop a gumiabroncsok teljesítményének javításában játszott az évek során.A Dunlop gumiabroncsok története elválaszthatatlanul összekapcsolódott a vállalat által bevezetett újításokkal. A történelem összefonódott a Dunlop elkötelezettségével a motorversenyek minden fajtája iránt, mert a versenyzéshez kifejlesztett megoldások alkalmazása a mindennapi közlekedésre szánt abroncsokban egy olyan tradíció, amely már kezdetektõl jellemzi a Dunlop vállalatot.
Az eltelt több mint 120 év során a Dunlop kivételes eredményeket ért el a versenypályákon, közte 34 gyõzelmet a híres Le Mans-i 24 órás megbízhatósági autóversenyen.Napjainkban a Dunlop továbbra is számos két és négy keréken zajló verseny résztvevõje világszerte. A Dunlop több, mint 120 alatt elért innovációi és a vállalat sikere a motorsportban biztosították, hogy a márka páratlan elismertséget szerezzen az autók és motorok rajongói között.
A Dunlop kizárólagos beszállítója a Jaguar legerõsebb autóinak, az XKR-nek és az XFR-nek
A Dunlop és a Jaguar közötti sikeres együttmûködésnek hosszú története van.A két ikonként tisztelt nemzetközi márka a Dunlop és a Jaguar szinte a kezdetektõl egyesítette erejét a versenyek megnyerése és a vásárlók igazi vezetési élmény iránti igényeinek kielégítése céljából. A gyenge kezdettõl indulva és napjaink motorsportban elért sikereiig, valamint a Jaguar felsõkategóriás autóinak ultranagy teljesítményû Dunlop abroncsokkal való felszereléséig eljutva a Dunlop valóra váltotta szlogenjét: \"Touch technológia - érezd az utat\".
Az együttmûködés legfrissebb példája a Jaguar legújabb nagyteljesítményû fejlesztése, a Jaguar XKR és az XFR. Ez az erõs Jaguar egy 5,0 literes turbófeltöltõs V8 motorral és Dunlop SP Sport Maxx gumiabronccsal van felszerelveA kiváló motorok erejének útra juttatásához a Jaguar 100%-ban a Dunlop Sport Maxxot választotta. A kiváló teljesítményû, különösen a száraz úton való kezelhetõség tekintetében élenjáró Dunlop Sport Maxx luxus sportautókhoz készült, de tuningolt autóknál használható méretekben is kapható.
Forrás: www.dunlop-tires.com
Prémium abroncs Észak-Írországból: Dunlop
A Dunlop abroncsmárka méltán tartozik a prémium kategóriába. A Dunlop története Belfastból indult 1888 elején, amikor is John Boyn Dunlop fejéből kipattant a tömlős gumiabroncs gondolata. Eredetileg a fia triciklijére próbált tömlős gumit szerelni, melynek fém kerekei voltak, és az első próba egy slag volt. Természetes a slag nem vált be, mint gumiabroncs, viszont John Boyn Dunlop útja elindult az abroncsgyártás felé. Először kerékpárokra gyártott abroncs, majd motorokra is. A gyár 1890-ben megnyílt gyár Dublinban, később a Dunlopnak Hanauban is lett gyára.
A márka hamar híres lett, és előbb Franciaországban, majd Kanadában is árulni kezdték a Dunlop abroncsokat. Az elmúlt évszázad során a Dunlop terjeszkedett, és jelenleg a világ minden táján értékesíti az abroncsait. A cég és a márka 1999-ben került a Goodyear tulajdonába, ugyanakkor a gyárak változatlan formában tovább gyártják, fejlesztik és értékesítik a Dunlop abroncsokat, melyek mára a prémium kategóriát erősítik, és jelentős minőséget képviselnek az abroncspiacon. A nemzetközi tesztek is ezt bizonyítják.
Hogyan teljesítettek idén a Dunlop abroncsok a nemzetközi abroncsteszteken?
A Dunlop abroncsai minden évben előkerülnek a nemzetközi abroncsteszteken, és meglehetősen jó eredményeket érnek el. Idén a Dunlop SP Sport MAXX RT2 bizonyíthatott a teszteken, először az ADAC teszten a 225/50 R17 méretkategóriába, ahol a 6. helyre rangsorolták. Az Autozeitung a 225/40 R18 méretkategóriában vizsgálta, itt egy 8. helyet sikerült szereznie. A tavalyi évben a Dunlop Sport BluResponse hozott hasonlóan jó eredményeket.
Bár az idei téli gumi tesztek eredményeire még várni kell, hiszen folynak a tesztelések, azért egy-két teszt eredménye már napvilágra került, köztük a ADAC teszt 225/50 R17 méretkategória eredménye, ahol a Dunlop Winter Sport 5 a legjobb lett, és egy jó+ minősítéssel is gazdagodott. Az Autobild teszt részeredménye is nyilvános már a 205/55 R16 méret esetében, ahol 50 abroncs közül a Dunlop Winter Sport 5 a 2. helyen jutott a legjobb 20-ba.
Amit a négyévszakos Dunlop abroncsokról tudni érdemes
Bár a Dunlop négyévszakis abroncsi is debütáltak már nemzetközi abroncsteszten, a legfrissebb eredmény 2016-ból származik, azóta egyik teszten sem került előtérbe. Akkor a Dunlop Grandtrek ST1 nyújtott jó teljesítményt a 215/60 R16 méretkategóriában. Azóta leginkább csak a vásárlói véleményekre hagyatkozhatunk, de ezek meglehetősen pozitívak a Dunlop négyévszakos abroncsairól. A Dunlop egy prémium márka, és hozza is azokat a tulajdonságokat, amit egy prémium abroncstól el is várhatunk.
Profil | 205 |
Arány | 75 |
Átmérő (coll) | 16 |
Terhelés index (LI) | 113 |
Sebesség index (SI) | R |
Erősített oldalfal | C |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Téli gumi |
Felhasználás | Kisteherautó |
Gyártói kód | 598810 |
Súly index: 113
A megfelelő terhelési indexel rendelkező gumiabroncs kiválasztása fontos az optimális teljesítmény, és a biztonságos közlekedés szempontjából is. Ha az abroncs túl alacsony súly indexű, akkor fennállhat a túlterhelés veszélye is, ez pedig a gumi stabilitását, és tartósságát is befolyásolhatja. Az abroncsok súly indexét gyakran LI jelölésként is rövidítik, és megmutatja az abroncs terhelési kapacitását, tehát hogy az adott gumiabroncs milyen maximális terheléssel tud problémamentesen, és károsodás nélkül működni. Ha az abroncs oldalfalán az LI 113 jelölés van feltüntetve, akkor ebből megtudhatjuk, hogy az adott abroncs maximum 1150 kg-al terhelhető. Ez az érték azonban kerekenként értendő, vagyis egy abroncsra vonatkozik. Az ilyen súlyindexű gumiabroncsokat a gyártók legtöbbször a terepjárókra, és a teherautókra szokta ajánlani.
Sebesség index : R
A sebesség indexre gyakran lerövidítve „SI” -ként is szoktak hivatkozni a szakemberek. Ez a jelölés megmutatja az autóvezető számára azt, hogy mekkora az a maximálisa sebesség, mellyel az adott gumiabroncs még meg tud birkózni probléma nélkül menet közben. Az abroncsgyártók egy nagy táblázatban gyűjtik össze azt, hogy melyik guminak mekkora maximális sebességgel használhatóak. Fontos azonban megjegyezni, hogy az autógyártók meg is szokták határozni azt, hogy az adott gépjárműre milyen sebesség indexel rendelkező gumiabroncsot tanácsot vásárolni. Az „R”-sebességindex azt mutatja meg, hogy az adott gumi hatékonyan, és biztonságosan legfeljebb 170km/h sebességgel tud haladni. Ez a jelölés pedig a legtöbbször közepes sebességű személygépjárművek, illetve kisteherautók kerekein található meg.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)