BRIDGESTONE BLIZZAK LM001 285/45R21 113V TÉLI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 285/45R21
- Idény: Téli gumi
- Márka: BRIDGESTONE
- Mintázat: BLIZZAK LM001
- Cikkszám: BRI9995
- Terhelés index (LI): 113
- Sebesség index (SI): V
-
211 400 Ft
Paraméterek
Leírás
Márka
Kátyúgarancia
Szállítás
A Bridgestone Blizzak LM001 téligumi egy prémium minõségû, világszerte elismert tulajdonságokkal rendelkezõ, árban is elfogadható defekttûrõ abroncsként minden téli körülmény között képes maximális tapadást és biztonságot garantálni az általa szerelt autó utasainak. Páratlan tapadása mellett a Bridgestone Blizzak LM001 téli gumi a legújabb innovációk révén igazán kényelmes, mindemellett pedig az üzemanyag-fogyasztás kapcsán is rendkívül takarékos, és akár még hosszabb utak során sem hagy minket cserben. A Blizzak LM001 ideális választás kisebb városi- vagy családi autókra, ha olcsón szeretnénk kimagasló minõséget.
A Bridgestone
Bridgestone Corporation japán gumiabroncsgyártó. Shojiro Ishibashi alapította 1931-ben Japánban. A Bridgestone név az "ishibashi" japán szóból ered, aminek a jelentése "stone bridge", vagyis kõ híd.A 2009-es januári adatok alapján a Bridgestone a legnagyobb gumigyártó a piacon, megelõzve a Michelint, a Goodyear-t és a Continental-t. A Bridgestone gyáraiban készülnek az eredetileg amerikai Firestone és a Dayton gumiabroncsok is.
A Bridgestone a Forma 1-ben
A Bridgestone 1976 óta gyárt gumiabroncsokat Formula-1-es autók számára. 121 gyõzelmével a második legsikeresebb beszállító ebben a sportágban. 2007, a Michelin kiszállása óta az egyedüli gumiszállító.
A Bridgestone Magyarországon
2008. áprilisában kezdte meg a személyautó-abroncsok tömeggyártását a tatabányai gyár. A teljesen automatizált üzemben a japán cég új technológiájával a teljes üzem beindulása után akár napi 8000 nagy méretû és teljesítményû személy-, terepjáró- és kisteherautó abroncsot fognak gyártani.
Forrás: http://www.wikipedia.org
Átadták a Bridgestone tatabányai új gumigyárát
A japán Bridgestone csütörtökön hivatalosan megnyitotta elsõ európai, teljesen automatizált üzemét a tatabányai Ipari Parkban. A 66 hektáron fekvõ üzem 200 dolgozónak biztosít munkát, a beruházás értéke 190 millió euró - hangzott el a gyár átadásakor. Az új üzem a Bridgestone legújabb technológiájával (BIRD) mûködik és a második ilyen gyár, amelyet Japánon kívül hoztak létre - mondta el Shoshi Arakawa, a Bridgestone Corporation vezérigazgatója. A BIRD technológia a teljes gumiabroncs-gyártási folyamatot automatizálja az anyagfeldolgozástól egészen a kész gumiabroncsok végsõ átvizsgálásáig.
A Bridgestone eljárása csaknem 100 százalékkal növeli a termelékenységet más technológiákhoz képest, valamint egyenletes minõséget és pontosan kiegyensúlyozott kerekeket eredményez.A Bridgestone gyárában személy- és kisteherautókra készítenek nagyteljesítményû és nagyméretû abroncsokat, a gyártás a tervek szerint 2009-ben eléri a 8.000 darabot naponta. A Bridgestone Lengyelországban egy teher- és autóbusz abroncsok gyártására szakosodott üzemet épít, amely várhatóan 2009 elsõ felében kezdi meg a gyártást.
A 200 millió eurós beruházással épülõ gyárban 750 ember kap munkát, a termelés felfutása után a Bridgestone napi 5000 abroncsot állít elõ. A Bridgestone Europe 12.400 dolgozót foglalkoztat Európában, 7 gumiabroncsgyártó üzemet mûködtet, valamint kutatási és fejlesztési központot és tesztpályát tart fent Olaszországban. A világ elsõ számú abroncsgyártója az árbevétel alapján a Bridgestone, leányvállalataival együtt 126 ezer dolgozót foglalkoztat világszerte, 179 gyárából 72 abroncsot gyárt, termékeit 150 országban forgalmazza. Minden ötödik jármû a világon Bridgestone gumiabronccsal van felszerelve. (GM)
Forrás: http://www.logsped.hu
Japán precizitás, prémium minőség: Bridgestone
A Bridgestone abroncsmárkát senkinek sem kell bemutatni, mert még azok is ismerik, akik alapvetően nem követik az abroncsmárkák és abroncstesztek világát. A Bridestone egy méltán híres abroncsgyártó cég, mely a prémium kategóriában képviselteti magát, és amely szinte minden járműre gyárt abroncsot: a személyautókon túl a 4x4, teher-, busz-, építőipari-, mezőgazdasági-, motor-, robogó-, és off-road járművekre, de még a légi járművekre is. A vállalat 1931-ben alakult, tehát lassan 100 éves tapasztalattal rendelkezik az abroncsgyártás terén.
Bridgestone abroncsokkal a közutaktól a motor és autósport versenypályákig szinte mindenhol találkozhatunk. Mivel prémium abroncsokról van szó, ezért olyanoknak javasolják, akik nem szeretnének kompromisszumot kötni, csakis a legjobbat akarják az autójukra. Számos teszteredmény is bizonyítja, hogy a Bridgestone méltán viseli a prémium kategóriás címkét, legyen szó téli gumiról, nyári abroncsról, vagy négyévszakos szettről. A termékkínálat meglehetősen széles, többféle típus és méret közül válogathatunk.
Amit a Bridgestone abroncsoktól elvárhatunk az abroncstesztek alapján
A Bridgestone abroncsok elengedhetetlen résztvevői az éves abroncsteszteknek, és ez idén sincs másként. Tavasszal a nyári abroncsok bizonyíthattak, a Bridgestone abroncsai közül a Bridgestone Turanza T005 került megmérettetésre több méretkategóriában is. Az ADAC teszten a 225/50 R17 és a 205/55 R16 méretkategóriában is vizsgálták a Bridgestone Turanza T005-t, mindkét esetben Jó+ minősítést kapott, illetve egy 4. és egy 5. helyet. Az Autobild teszten Példaszerű minősítéssel és egy 5. hellyel zárt, tehát elmondható, hogy igen is megérdemli a helyét a legjobbak között.
A téli abroncsok estében sem történt ez másként, idén ősszel a Bridgestone Blizzak LM-005 új modellje vizsgázott, nagyon jó eredményt elérve. Az Autobild teszten az első helyen jutott tovább a legjobb 20 közé a 205/55 R16 méretkategóriában, vagyis várhatóan dobogós hellyel és jó minősítéssel zár majd.
Négyévszakos gumi, amit valóban érdemes választani
A szakértők szerint is, ha négyévszakos abroncsot keresünk, akkor a prémium kategóriában érdemes keresgélni. A Bridgestone Weather Control A005 EVO már számos teszten bizonyította, hogy jó választás lehet, az idei teszteredmények is ezt igazolják. Az Autobild tesztén a 215/60 R16 méretkategóriában a egy harmadik helyet és egy példaszerű minősítést szerzett, ami jól mutatja, hogy igenis érdemes számolni ezzel a márkával. A Bridgestone abroncsvélemények nemcsak hazánkban, de szerte a világon igen meggyőzőek, nem csoda, hiszen az egyik legnagyobb prémium márkáról van szó.
A Point-S hálózat nyújtotta abroncsgaranciával Ön biztonságosan közlekedhet, kár nem érheti, mert ez a garancia az esetleges, javíthatatlan abroncssérüléseknél Önnek gyors, egyszerű pótlást biztosít.
A gyártói garancián túlmenően a Point-S Gumiszerviz Hálózat tagjai biztosítják ezt a vásárlóiknak a kátyúgarancia ikonnal jelölt abroncsokra, ami nem a gyártási hibákból eredő károkra is érvényes: olyan károkra, amelyek nem a rendeltetésszerű használat közben keletkeztek, hanem helytelen vezetői magatartás miatt következtek be.
Ezek lehetnek:
- Rongálás
- Szög beszúródás-, éles tárgyak okozta sérülések
- Egyéb defektek
- Útpadkára, járdára történő felhajtás, kátyúba behajtás közben keletkezett sérülések
- Blokkoló fékezés, nem megfelelő guminyomás miatti meghibásodások
Javíthatatlan sérülés esetén a gumiabroncsot a Point-S tagszervizben térítésmentesen kicseréljük , az addig megtett futásteljesítmény figyelembe vételével.
Profil | 285 |
Arány | 45 |
Átmérő (coll) | 21 |
Terhelés index (LI) | 113 |
Sebesség index (SI) | V |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Igen |
Idény | Téli gumi |
Felhasználás | 4x4 |
Gyártói kód | 9995 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | B |
Zaj | C (75) |
Peremvédelem | FR |
OE | BMW |
Súly index: 113
A megfelelő terhelési indexel rendelkező gumiabroncs kiválasztása fontos az optimális teljesítmény, és a biztonságos közlekedés szempontjából is. Ha az abroncs túl alacsony súly indexű, akkor fennállhat a túlterhelés veszélye is, ez pedig a gumi stabilitását, és tartósságát is befolyásolhatja. Az abroncsok súly indexét gyakran LI jelölésként is rövidítik, és megmutatja az abroncs terhelési kapacitását, tehát hogy az adott gumiabroncs milyen maximális terheléssel tud problémamentesen, és károsodás nélkül működni. Ha az abroncs oldalfalán az LI 113 jelölés van feltüntetve, akkor ebből megtudhatjuk, hogy az adott abroncs maximum 1150 kg-al terhelhető. Ez az érték azonban kerekenként értendő, vagyis egy abroncsra vonatkozik. Az ilyen súlyindexű gumiabroncsokat a gyártók legtöbbször a terepjárókra, és a teherautókra szokta ajánlani.
Sebesség index : V
A sebességindex (SI) egy osztályozás, mely felsorolja azt, hogy melyik gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható hatékonyan, és biztonságosan. Minden sebességindexet más és más betűvel jelölték meg a gyártók, ezt pedig megtalálhatjuk a (többi fontos információ mellett) a gumiabroncsok oldalfalán feltüntetve. Ez a jelölés tehát azt mutatja meg, hogy az abronccsal 240km/h maximálisa sebességgel lehet közlekedni, a gumi ennyit fog tudni gond nélkül elviselni. Ez a jelölés a legtöbb esetben már a felső-közép kategóriás, illetve a prémium kategóriás gumik között szokott megjelenni, leggyakrabban a nyári abroncsok esetében. Ez a sebességindex már leginkább azokhoz a gépjárművekhez és sportkocsikhoz való gumikor jelenik meg, melyek valóban képesek nagy sebességgel haladni az utakon. Fontos azonban kihangsúlyozni, hogy ez a jelölés valóban „csak” a sebességindexet mutatja meg, az új abroncsunk megvásárlása során azonban figyelembe kell vennünk a pontos méretet, a terhelési indexet, sőt akár a zajszintet is.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): B
Az EU-s abroncsjelölésen a gumiabroncs gyártóknak kötelező többek között feltüntetniük azt is, hogy az adott abroncs milyen tapadási tulajdonságokat tud biztosítani az autóvezetők számára nedves útviszonyok között. A nedves tapadási jellemzőknek pedig egy új gumiabroncs kiválasztása során fontos szempont kell, hogy legyen. Ha nedves úton való vezetésről van szó, akkor a „B” -jelölés még kedvezőnek nevezhető, ez viszonylag rövid féktávolságot jelent, ez pedig a biztonságos, és balesetmentes közlekedést tudja biztosítani még csapadékos időjárási viszonyok között is.
Külső gördülési zaj: C (75)
Ha új gumiabroncsot szeretnénk venni az autónkra, fontos tényező lehet az adott gumi zajszintje, mely lehet külső és belső is. Mindkét esetben a gyártók decibelben határozzák meg a zajszintet, a külső gördülési zaj pedig lényegében az, amit az autó kerekei felöl hallunk menet közben.
A gumiabroncs EU-s abroncsjelölésén mindig hullámokkal van meghatározva az, hogy az adott gumi milyen magas gördülési zajjal látta meg a napvilágot. Azok az abroncsok, melyek hangosabbak, nagyobb terhelést gyakorolnak használat során a környezetünkre. Ezek pedig nevezhetőek a „C” -jelöléssel ellátott gumiknak.
A „C” -jelölést az EU-s abroncsjelölésen már 3 hullámmal tüntetik fel, ez pedig azt jelenti, hogy a gumi gördülési zaja már meghaladja a 72 decibeles európai határértéket, tehát egy magas hangjellemzőkkel bíró gumiról beszélünk. A külső gördülési zaj tekintetében a „C” -jelölés 73- és 77 decibel közötti zajszintet jelent.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)