TAURUS 701 235/60R18 107W NYÁRI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 235/60R18
- Idény: Nyári gumi
- Márka: TAURUS
- Mintázat: 701
- Cikkszám: TAU055115
- Terhelés index (LI): 107
- Sebesség index (SI): W
-
41 415 Ft
Paraméterek
Leírás
Márka
Szállítás
Amit a Taurus abroncsokról tudni érdemes
A Taurus a legismertebb magyar abroncsgyártó, melyek a kedvező árú abroncsok piacát erősíti. A Taurus nemzetközileg is ismert márka Európában. A Taurus abroncsokat gyártó vállalat már 1882 óta létezik, akkoriban azonban még nem abroncsokat, hanem egyéb gumiipari termékeket gyártottak. Az abroncsgyártással 1912-ban bővült a cég profilja, akkor még nem Taurus, hanem Tauril Pneumatik márkanév alatt kerültek piacra az abroncsok. A Taurus márkanevet 1913-ban kezdték az abroncsoknak adni, a cég pedig több leányvállalatot is létrehozott. A két világháború közötti időszakban a cég a Dunlop tulajdonába került, és Ruggyantaárugyár néven gyártotta tovább a gumikat.
A 60-as években átszervezések történtek, a céget pedig a az Országos Gumiipari Vállalathoz csatolták, melyek kerékpár-, személyautó-, teherautó-, autóbusz-, és motorkerékpár gumiabroncsokat kezdett gyártani a hazai és a környező országok piacára. A Taurus márkanevet ebben az időszakban nem használték, 1973-ban vették újra elő, és több hazai gyár is gyártotta a márka termékeit. A rendszerváltást követően a cég a csőd szélére került, amikor is a Michelin felvásárolta a Taurus márkával együtt. A márka termékeit 2013-ban kezdték el újra gyártani.
A Taurus nyári és téli gumi kínálatáról
A Taurus egy alsó kategóriás abroncs, ugyanakkor ebben a szegmensben értéket képvisel, és azok számára ajánlott, akik leginkább városi vezetésre használják az autójukat heti pár alkalommal. Talán meglepő, de a Taurus abroncsok már nemcsak a hazai Használtautó.hu abroncstesztjén, de a nemzetközi teszteken is megmutatkoztak. Az Autobild 2018-ban tesztelte utoljára a Taurus Winter 601 téli gumit, ami akkor az alsó kategóriás abroncsok között a középmezőnyben kapott helyet.
A nyári abroncsok is jártak már a nemzetközi abroncsteszteken, legutoljára 2016-ban az Autobild teszten vizsgálták a Taurus HP 401 nyári gumit, ami hasonlóan jó eredményeket ért el, mint a márka téli abroncsai.
Találunk négyévszakos abronsokat a Taurus termékpalettáján?
Bár a nemzetközi abroncsteszteken résztvevő abroncsok listáját nézve azt gondolhatnánk, hogy a Taurus nem rendelkezik négyévszakos abronccsal, pedig a kínálatában a Taurus All season és a Taurus All season SUV képviselteti magát. Mindkét abroncs széles méretválasztékban érhető el, és leginkább enyhe telekhez javasolják őket, mely inkább hideg, mint csapadékos, kevesebb jéggel és hóval. A Taurus jó választást jelenthet mindazoknak, akik alsó kategóriában keresnek abroncsot a városi közlekedéshez.
Profil | 235 |
Arány | 60 |
Átmérő (coll) | 18 |
Terhelés index (LI) | 107 |
Sebesség index (SI) | W |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Nyári gumi |
Felhasználás | SUV |
Gyártói kód | 055115 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | C |
Zaj | B (71) |
Súly index: 107
A súly index/terhelési index (LI) egy olyan numerikus érték, mely megjelöli azt, hogy az adott gumiabroncs milyen maximális súlyhatárt képes elviselni. Ez fontos tényező, főleg a nagyobb kaliberű gépjárművek esetében. A terhelési indexet gyakran LI rövidítéssel is jelölik, ez pedig az angol Load Index kifejezésből ered. A terhelési index a többi fontos információval együtt leolvasható a gumiabroncsok oldalfaláról. Az autógyártók mindig adnak javaslatokat azzal kapcsolatban, hogy milyen terhelési indexel rendelkező abroncsot kell az adott autóhoz vásárolni, ezt a gyári javaslatot pedig mindig szem előtt kell tartanunk gumivásárláskor.
Az LI 107 jelölés azt mutatja meg, hogy az adott abroncs maximális terhelési súlya 975 kg. A 106 LI értékkel rendelkező gumiabroncsokat legtöbbször a teherautók, illetve a terepjárók szokták használni.
Sebesség index : W
A biztonságos közlekedés, illetve a gumi optimális működése érdekében egyaránt fontos, hogy szem előtt tartsuk az SI (sebesség index) jelölést, ezt pedig a legtöbb esetben az autógyártók is meg szokták határozni. A sebességindex mindig a maximális sebességet határozza meg, amin az adott gumiabroncs nem csak hatékonyan, de biztonságosan is használható. A sebességindex a gumi tapadási, és úttartási tulajdonságaira is hatást gyakorol, éppen emiatt a gyári ajánlástól nem érdemes eltérni. Ha az abroncs oldalfalán a „W” -jelölést látjuk, akkor azt tudhatjuk, hogy az adott gumiabroncsot legfeljebb 270km/h sebességgel használhatjuk. Ezeket az abroncsokat a gyártók már kifejezetten autópályákra, magas sebességekhez fejlesztette ki. Így elmondható, hogy a „W” -jelölésű gumik leginkább azokra a gumira valók, melyek képesek a nagyobb sebességre.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): C
Az EU-s abroncsjelölésen a gyártóknak kötelessége feltüntetni azt, hogy az adott gumiabroncs milyen tapadással rendelkezik a nedves útviszonyok között. A nedves tapadási tényezőket abroncsvásárláskor mindenképpen figyelembe kell vennünk, főleg akkor, ha fontos számunkra a biztonságos, és stabil közlekedés. A kedvező nedves tapadást a gumi a teljes fékerő alkalmazásával tudja biztosítani, rövidebb féktávolság formájában. Ezeket a jelzőket pedig az EU-besorolás több kategóriába sorolja. Az EU címke a gumiabroncs nedves úton való tapadására vonatkozó információi a nedves úton való fékezésre utalnak. A „C”-jelölés ebben az esetben azt jelenti hogy az adott gumiabroncs átlagos fékezési teljesítménnyel rendelkezik nedves útviszonyok között. Ez az „A” -jelöléssel rendelkező abroncsokhoz viszonyítva akár 15%-kal is nagyobb féktávolságot jelenthet az autóvezetők számára.
Külső gördülési zaj: B (71)
Új gumiabroncs vásárlása során érdemes figyelembe vennünk azt is, hogy a kiválasztott abroncsnak milyen a zajszintje. Ezt pedig a szakemberek minden esetben decibelben határozzák meg. A „B” -jelölés bátran nevezhető egy közepes erősségű zajszintnek, amely még nem jelent túlságosan nagy kárt a környezetünkre. Ebben az esetben egy olyan gumiról van szó, mely a megszabott európai (72 decibel) határértéknél legfeljebb 3 decibellel lehet alacsonyabb. Így az adott gumiabroncs külső gördülési szintje olyan 70 és 72 decibel között helyezkedik el.
Az EU-s abroncsjelölésről szerencsére nagyon könnyen leolvashatjuk azt, hogy az adott guminak milyen a gördülési szintje, ugyanis ezt mindig hullámokkal jelölik nekünk.
A „B” -jelölés 2 hullám ként van feltüntetve az EU-s címkén.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)