ROTALLA SETULA W RACE S330 255/45R19 104V TÉLI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 255/45R19
- Idény: Téli gumi
- Márka: ROTALLA
- Mintázat: SETULA W RACE S330
- Cikkszám: ROTRTL0451
- Terhelés index (LI): 104
- Sebesség index (SI): V
-
55 590 Ft
Paraméterek
Márka
Szállítás
Kedvező árú abroncs Kínából: Rotalla
A Rotalla márka még meglehetősen új, ám Európában az elmúlt években egyre keresettebb az alsó kategóriás abroncsok piacán. A Rotalla márkát a Shandong Yongsheng Rubber Group, Kína egy legnagyobb abroncsgyártó hozta létre, hogy az alsó kategóriás abroncsok piacán is képviseltethessék magukat. Bár a gyártó már 1986 óta létezik, a Rotalla márka még csak 2004-ben került piacra. Magyarországon is megtaláljuk a márka termékeit, bár még nem örvend akkora népszerűségnek, mint már kedvező árú márkák.
A Rotalla népszerűsége azonban Európában meglehetősen nagy, ugyanis a márka jó minőséget képvisel a kedvező árú abroncsok között. A cég Amerikából, Németországból és Japánból importálja a legújabb technológiákat, ennek köszönhetően pedig kedvező áron tud jó minőségű abroncsokat gyártani. Leginkább azok a sofőrök választják a márka termékeit, akik kedvező áron szeretnének hozzájutni az abroncsukhoz, és az autójukat alkalmanként használják, leginkább városi közlekedésre. A Rotalla kínálatában személygépkocsikhoz, 4x4/SUV járművekhez és terepjárókhoz találunk abroncsokat.
Nyári és téli gumik a Rotalla kínálatából, avagy mit árulnak el az abroncstesztek eredményei?
A Rotalla abroncsai évről évre megmérettetésre kerülnek a legnevesebb abroncsteszteken, és az alacsony árkategóriás gumik között meglehetősen előkelő helyen szoktak végezni. A legfrissebb teszteredmények nyári gumik tekintetében 2020-ban születtek, amikor a Rotalla SETULA S-PACE RU01 az Autozeitung és az ADAC teszten is megmutatta magát. Az ADAC teszten egy elengedő minősítéssel végzett, az Autozeitung teszten pedig egy 16. hellyel.
A téli gumik esetében is a legfrissebb teszteredmény a Rotalla S110 Ice-Plus nevéhez köthető, mely a 2015-ös Autobild teszten bizonyíthatott a 185/60 R15 méretkategóriában. Bár a mezőny végében kapott helyet, de egy elegendő minősítést így is begyűjtött, ami egy alsó kategóriás abroncs esetében nem rossz eredmény.
Találunk négyévszakos gumit is a Rotalla kínálatában?
A Rotallai is nyújt négyévszakos abroncsot, ahogyan ma már szinte minden abroncsmárka. Hazánkban leginkább a Rotalla Setula 4 Season RA03 kerül értékesítésre ebben a szegmensben, melyet már az Autobild teszten is vizsgáltak, és ahol a 23. helyével és egy kielégítő minősítéssel több alsó kategóriás márkát is megelőzött 2019-ben. A 2020-as Autobild teszten is hasonlóan jó eredménnyel zárt, és bár a Rotalla abroncsok nem valók mindenkinek, de akik alacsony áron keresnek abroncsot, jó lehetőséget jelenthet ez a márka is.
Profil | 255 |
Arány | 45 |
Átmérő (coll) | 19 |
Terhelés index (LI) | 104 |
Sebesség index (SI) | V |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Téli gumi |
Felhasználás | 4x4 |
Gyártói kód | RTL0451 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | C |
Zaj | C (73) |
Súly index: 104
Az abroncsgyártók a terhelési indexet gyakran az „LI” rövidítéssel is jelölik, ez valóban az angol Loading Index kifejezésből jött. Ez egy fontos mechanikai tulajdonság, melyet mindenképpen tudnunk kell akkor, ha új abroncsot kell vásárolnunk az autónkra. A gumi oldalfalán megtalálható LI szám az adott abroncs megadott maximális terhelését mutatja meg. A pontos értéket pedig egy táblázatból tudjuk leolvasni.
Ha a gumi oldalfalán az LI érték 104, akkor tudhatjuk, hogy ez a gumiabroncs egy nagyobb teherbírással rendelkező autóra való. Ideális választás lehet teherautók, és furgonok kerekeire. Az LI 104 érték azt jelenti, hogy az abroncs maximális terhelhetősége kerekenként 900 kg. Fontos tudni azonban a súly index értelmezésével kapcsolatban, hogy az adott érték mindig csak a maximális guminyomással érvényes, ugyanis minél alacsony guminyomása, annál alacsonyabb lesz annak a teherbírása is.
Sebesség index : V
A sebességindex (SI) egy osztályozás, mely felsorolja azt, hogy melyik gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható hatékonyan, és biztonságosan. Minden sebességindexet más és más betűvel jelölték meg a gyártók, ezt pedig megtalálhatjuk a (többi fontos információ mellett) a gumiabroncsok oldalfalán feltüntetve. Ez a jelölés tehát azt mutatja meg, hogy az abronccsal 240km/h maximálisa sebességgel lehet közlekedni, a gumi ennyit fog tudni gond nélkül elviselni. Ez a jelölés a legtöbb esetben már a felső-közép kategóriás, illetve a prémium kategóriás gumik között szokott megjelenni, leggyakrabban a nyári abroncsok esetében. Ez a sebességindex már leginkább azokhoz a gépjárművekhez és sportkocsikhoz való gumikor jelenik meg, melyek valóban képesek nagy sebességgel haladni az utakon. Fontos azonban kihangsúlyozni, hogy ez a jelölés valóban „csak” a sebességindexet mutatja meg, az új abroncsunk megvásárlása során azonban figyelembe kell vennünk a pontos méretet, a terhelési indexet, sőt akár a zajszintet is.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): C
Az EU-s abroncsjelölésen a gyártóknak kötelessége feltüntetni azt, hogy az adott gumiabroncs milyen tapadással rendelkezik a nedves útviszonyok között. A nedves tapadási tényezőket abroncsvásárláskor mindenképpen figyelembe kell vennünk, főleg akkor, ha fontos számunkra a biztonságos, és stabil közlekedés. A kedvező nedves tapadást a gumi a teljes fékerő alkalmazásával tudja biztosítani, rövidebb féktávolság formájában. Ezeket a jelzőket pedig az EU-besorolás több kategóriába sorolja. Az EU címke a gumiabroncs nedves úton való tapadására vonatkozó információi a nedves úton való fékezésre utalnak. A „C”-jelölés ebben az esetben azt jelenti hogy az adott gumiabroncs átlagos fékezési teljesítménnyel rendelkezik nedves útviszonyok között. Ez az „A” -jelöléssel rendelkező abroncsokhoz viszonyítva akár 15%-kal is nagyobb féktávolságot jelenthet az autóvezetők számára.
Külső gördülési zaj: C (73)
Ha új gumiabroncsot szeretnénk venni az autónkra, fontos tényező lehet az adott gumi zajszintje, mely lehet külső és belső is. Mindkét esetben a gyártók decibelben határozzák meg a zajszintet, a külső gördülési zaj pedig lényegében az, amit az autó kerekei felöl hallunk menet közben.
A gumiabroncs EU-s abroncsjelölésén mindig hullámokkal van meghatározva az, hogy az adott gumi milyen magas gördülési zajjal látta meg a napvilágot. Azok az abroncsok, melyek hangosabbak, nagyobb terhelést gyakorolnak használat során a környezetünkre. Ezek pedig nevezhetőek a „C” -jelöléssel ellátott gumiknak.
A „C” -jelölést az EU-s abroncsjelölésen már 3 hullámmal tüntetik fel, ez pedig azt jelenti, hogy a gumi gördülési zaja már meghaladja a 72 decibeles európai határértéket, tehát egy magas hangjellemzőkkel bíró gumiról beszélünk. A külső gördülési zaj tekintetében a „C” -jelölés 73- és 77 decibel közötti zajszintet jelent.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)