Súly index: 97
A terhelési index egy rendkívül fontos adat, amit mindig figyelembe kell vennünk új autógumi vásárlásakor. A terhelési indexet gyakran LI rövidítéssel is jelölik a gyártók, ez pedig az angol Loading Index kifejezésből jött. A gumin lévő LI szám a gumiabroncs megadott maximális terhelhetőségét mutatja meg kilogrammban kifejezve. Az LI 96 terhelési indexű gumiabroncsokat a gyártók a legtöbb esetben nagyobb járművekre szokta ajánlani, melyeknek viszonylag nagy teherbírási kapacitásra van szükségük. Ezek az abroncsok ideálisak lehetnek teherautók, SUV-o, furgonok, illetve nehéz tehergépjárművek számára egyaránt. Az LI 97 jelzés azt mutatja meg, hogy az adott gumiabroncs maximális terhelése 730 kg. Ez a szám mindig egy kerékre értendő, ha az adott jármű teljes terhelhetőségére vagyunk kíváncsiak, akkor ezt a számot kell a kerekek számával megszorozni.
Sebesség index : V
A sebességindex (SI) egy osztályozás, mely felsorolja azt, hogy melyik gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható hatékonyan, és biztonságosan. Minden sebességindexet más és más betűvel jelölték meg a gyártók, ezt pedig megtalálhatjuk a (többi fontos információ mellett) a gumiabroncsok oldalfalán feltüntetve. Ez a jelölés tehát azt mutatja meg, hogy az abronccsal 240km/h maximálisa sebességgel lehet közlekedni, a gumi ennyit fog tudni gond nélkül elviselni. Ez a jelölés a legtöbb esetben már a felső-közép kategóriás, illetve a prémium kategóriás gumik között szokott megjelenni, leggyakrabban a nyári abroncsok esetében. Ez a sebességindex már leginkább azokhoz a gépjárművekhez és sportkocsikhoz való gumikor jelenik meg, melyek valóban képesek nagy sebességgel haladni az utakon. Fontos azonban kihangsúlyozni, hogy ez a jelölés valóban „csak” a sebességindexet mutatja meg, az új abroncsunk megvásárlása során azonban figyelembe kell vennünk a pontos méretet, a terhelési indexet, sőt akár a zajszintet is.
Üzemanyag takarékosság: D
Több szempontot is figyelembe kell vennünk akkor, ha a számunkra legtökéletesebb gumiabroncsot szeretnénk megvásárolni. A gumiabroncs legfontosabb tulajdonságait pedig leolvashatjuk az EU-besorolásról, melyet napjainkban már minden abroncsgyártó cég számára kötelező feltüntetni.
Az optimális gumiabroncs kiválasztása során fontos tényező az üzemanyag hatékonysága is. Az autó üzemanyag fogyasztását a gördülési ellenállás is meg tudja határozni, ez pedig akár 20%-ban is befolyásolhatja a gépjármű fogyasztását. A „D” -jelölés ezúttal egy nem túl kedvező fogyasztást jelent, mely valójában magas fogyasztásért, illetve a magas környezeti hatásért is felelős. Az üzemanyag takarékosság „D”-jelölése a gumiabroncsot már egy alacsonyabb kategóriába sorolja, főleg akkor, ha az üzemanyag-megtakarítás az egyik fő szempont. Ez pedig hozzájárul ahhoz, hogy az autó hosszú távon magasabb üzemeltetési költségekkel tartható csak fenn.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): C
Az EU-s abroncsjelölésen a gyártóknak kötelessége feltüntetni azt, hogy az adott gumiabroncs milyen tapadással rendelkezik a nedves útviszonyok között. A nedves tapadási tényezőket abroncsvásárláskor mindenképpen figyelembe kell vennünk, főleg akkor, ha fontos számunkra a biztonságos, és stabil közlekedés. A kedvező nedves tapadást a gumi a teljes fékerő alkalmazásával tudja biztosítani, rövidebb féktávolság formájában. Ezeket a jelzőket pedig az EU-besorolás több kategóriába sorolja. Az EU címke a gumiabroncs nedves úton való tapadására vonatkozó információi a nedves úton való fékezésre utalnak. A „C”-jelölés ebben az esetben azt jelenti hogy az adott gumiabroncs átlagos fékezési teljesítménnyel rendelkezik nedves útviszonyok között. Ez az „A” -jelöléssel rendelkező abroncsokhoz viszonyítva akár 15%-kal is nagyobb féktávolságot jelenthet az autóvezetők számára.
Külső gördülési zaj: A (69)
Az új EU-s abroncsjelölés segítségével megtudhatjuk többek között azt is, hogy az adott abroncs mennyire hangos menet közben. Ezt pedig külső és belső zajszintben határozzák meg a szakemberek. Ennek figyelembevételének a célja egyértelműen a zajszennyezés számontartása.
A külső zaj lényegében az, amit vezetés közben a gumiabroncsok adnak ki magukból. Az Eu-s címkén ezt mindig hullámokkal jelölik. Az „A” -jelölés a legalacsonyabb külső zajszintet mutatja meg, tehát ezek a gumiabroncsok azok, melyek menet közben a legkedvezőbb hatást tudják gyakorolni a környezetünkre. Ezt az abroncsjelölésen egy hullámmal tüntetik fel. Az abroncsok gördülési zaját minden esetben decibelben határozzák meg. Ezeknél az abroncsoknál a zajszint jóval az európai határérték (72 decibel) alatt marad, így ezeknek a gumiknak 67-69 decibel között van a zajszintje.