TAURUS ULTRA HIGH PERFORMANCE 235/35R19 91Y NYÁRI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 235/35R19
- Idény: Nyári gumi
- Márka: TAURUS
- Mintázat: ULTRA HIGH PERFORMANCE
- Cikkszám: TAU526081
- Terhelés index (LI): 91
- Sebesség index (SI): Y
-
29 745 Ft
Paraméterek
Leírás
Márka
Szállítás
Kormoran Ultra High Performance nyári gumi
A turista-osztály egyik egyedülállóan dinamikus gyöngyszeme, a Kormoran Ultra High Performance nyári gumi megérkezett a kínálatba. A személyautók széles skálájára tervezték, azonban nagy teljesítményű abroncs révén, kiváltképp jó választás a sportautók, kupék és sportos szedánok számára.
A Kormoran Ultra High Performance nyári gumi előnyös tulajdonságai
A Kormoran Ultra High Performance nyári gumi specifikus, optimalizált szerkezettel és új, természetes kaucsuk tartalmú, szilícium-dioxid keverékkel rendelkezik. Ennek okán, a modellt alacsony gördülési ellenállás és kielégítő nedves tapadás jellemzi.
Aszimmetrikus futófelületi-mintázata javítja a kezelhetőséget és szabályozza a kibocsájtott zajokat. Megfelelő merevséget biztosít a legtöbb útfelületen.
Ki áll a Kormoran Ultra High Performance nyári gumi fejlesztései mögött?
A Kormoran gumik köztudottan minőségi alapanyagokból készülnek. A gyártó pedig egy közismert és nagyra becsült lengyel vállalat, amely garantálja a színvonalas ár-érték arányt. A cég, napjainkra már a Michelin vállalat-csoport megbecsült tagja.
Viszonylag rövid idő alatt, az egyik legnépszerűbb márkává nőtte ki magát az európai járművezetők körében. A gumik alacsony árára, az optimális nedves tapadásra és kielégítőnek tartott élettartamra való tekintettel.
A minőségi anyaghasználat pedig a vállalat egyik új generációs termékének is hamar meghozta a sikert. A Kormoran Ultra High Performance nyári gumi még könnyebb vezethetőséget és megbízható körülményeket garantál a guruláshoz - az időjárástól függetlenül.
Amit a Taurus abroncsokról tudni érdemes
A Taurus a legismertebb magyar abroncsgyártó, melyek a kedvező árú abroncsok piacát erősíti. A Taurus nemzetközileg is ismert márka Európában. A Taurus abroncsokat gyártó vállalat már 1882 óta létezik, akkoriban azonban még nem abroncsokat, hanem egyéb gumiipari termékeket gyártottak. Az abroncsgyártással 1912-ban bővült a cég profilja, akkor még nem Taurus, hanem Tauril Pneumatik márkanév alatt kerültek piacra az abroncsok. A Taurus márkanevet 1913-ban kezdték az abroncsoknak adni, a cég pedig több leányvállalatot is létrehozott. A két világháború közötti időszakban a cég a Dunlop tulajdonába került, és Ruggyantaárugyár néven gyártotta tovább a gumikat.
A 60-as években átszervezések történtek, a céget pedig a az Országos Gumiipari Vállalathoz csatolták, melyek kerékpár-, személyautó-, teherautó-, autóbusz-, és motorkerékpár gumiabroncsokat kezdett gyártani a hazai és a környező országok piacára. A Taurus márkanevet ebben az időszakban nem használték, 1973-ban vették újra elő, és több hazai gyár is gyártotta a márka termékeit. A rendszerváltást követően a cég a csőd szélére került, amikor is a Michelin felvásárolta a Taurus márkával együtt. A márka termékeit 2013-ban kezdték el újra gyártani.
A Taurus nyári és téli gumi kínálatáról
A Taurus egy alsó kategóriás abroncs, ugyanakkor ebben a szegmensben értéket képvisel, és azok számára ajánlott, akik leginkább városi vezetésre használják az autójukat heti pár alkalommal. Talán meglepő, de a Taurus abroncsok már nemcsak a hazai Használtautó.hu abroncstesztjén, de a nemzetközi teszteken is megmutatkoztak. Az Autobild 2018-ban tesztelte utoljára a Taurus Winter 601 téli gumit, ami akkor az alsó kategóriás abroncsok között a középmezőnyben kapott helyet.
A nyári abroncsok is jártak már a nemzetközi abroncsteszteken, legutoljára 2016-ban az Autobild teszten vizsgálták a Taurus HP 401 nyári gumit, ami hasonlóan jó eredményeket ért el, mint a márka téli abroncsai.
Találunk négyévszakos abronsokat a Taurus termékpalettáján?
Bár a nemzetközi abroncsteszteken résztvevő abroncsok listáját nézve azt gondolhatnánk, hogy a Taurus nem rendelkezik négyévszakos abronccsal, pedig a kínálatában a Taurus All season és a Taurus All season SUV képviselteti magát. Mindkét abroncs széles méretválasztékban érhető el, és leginkább enyhe telekhez javasolják őket, mely inkább hideg, mint csapadékos, kevesebb jéggel és hóval. A Taurus jó választást jelenthet mindazoknak, akik alsó kategóriában keresnek abroncsot a városi közlekedéshez.
Profil | 235 |
Arány | 35 |
Átmérő (coll) | 19 |
Terhelés index (LI) | 91 |
Sebesség index (SI) | Y |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Nyári gumi |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | 526081 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | C |
Zaj | B (72) |
Peremvédelem | FR |
Súly index: 91
A terhelési index / súly index megmutatja az autógumi maximális terhelhetőségét. Azt a kilogrammban meghatározott értéket, melyet még elbír az adott gumiabroncs károsodás nélkül. Ezt az értéket nagyon fontos szem előtt tartanunk akkor, ha a szeretett járművünkre valamilyen oknál fogva új gumiabroncsot kell vásárolnunk. A gumiabroncsok súly indexének (LI) értékelésekor fontos tudnunk, hogy a megadott érték csak megfelelő guminyomás mellett lesz érvényes, illetve lényeges még azt is tudni, hogy ez az érték kerekenként értendő. A 91-es LI értékhez már nagyobb súlykorlát köthető, ilyen súly index-el az adott abroncs maximális terhelhetősége már 615 kg. Ha a gépjárművünk teljes terhelhetőségére vagyunk kíváncsiak, akkor egy négykerekű járműnél ezt az értéket kell a kerekek számával beszorozni. 615*4=2640 kilogrammig terhelhetők együtt az adott gumiabroncsok.
Sebesség index : Y
A gumik oldalfalán minden fontos információ fel van tüntetve, melyre oda kell figyelnünk akkor, ha az abroncsunkat le szeretnénk cserélni. A sebességindex mutatja meg azt, hogy a gumiabroncsot milyen maximális sebességgel tudjuk hatékonyan, és biztonságosan használni. Az „Y” -jelölés a sebességindex esetében már valóban a nagyobb teljesítményű sportautókhoz, illetve a nagyteljesítményű gépjárművekre kifejlesztett abroncsok oldalfalán szokott megjelenni, ezek a járművek ugyanis rendkívül magas sebességgel képesek menni. A sebességindexnél az „Y” -jelölés azt jelenti, hogy az adott gumiabroncs probléma nélkül használható akár 300km/órás maximális gyorsasággal használható.
Az autó gyártója minden esetben meghatározza azt, hogy az adott jármű milyen sebesség indexel rendelkező gumiabronccsal indulhat útnak, ettől a gyári ajánlástól pedig nem érdemes eltérni, ugyanis az már balesetveszélyes lehet.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): C
Az EU-s abroncsjelölésen a gyártóknak kötelessége feltüntetni azt, hogy az adott gumiabroncs milyen tapadással rendelkezik a nedves útviszonyok között. A nedves tapadási tényezőket abroncsvásárláskor mindenképpen figyelembe kell vennünk, főleg akkor, ha fontos számunkra a biztonságos, és stabil közlekedés. A kedvező nedves tapadást a gumi a teljes fékerő alkalmazásával tudja biztosítani, rövidebb féktávolság formájában. Ezeket a jelzőket pedig az EU-besorolás több kategóriába sorolja. Az EU címke a gumiabroncs nedves úton való tapadására vonatkozó információi a nedves úton való fékezésre utalnak. A „C”-jelölés ebben az esetben azt jelenti hogy az adott gumiabroncs átlagos fékezési teljesítménnyel rendelkezik nedves útviszonyok között. Ez az „A” -jelöléssel rendelkező abroncsokhoz viszonyítva akár 15%-kal is nagyobb féktávolságot jelenthet az autóvezetők számára.
Külső gördülési zaj: B (72)
Új gumiabroncs vásárlása során érdemes figyelembe vennünk azt is, hogy a kiválasztott abroncsnak milyen a zajszintje. Ezt pedig a szakemberek minden esetben decibelben határozzák meg. A „B” -jelölés bátran nevezhető egy közepes erősségű zajszintnek, amely még nem jelent túlságosan nagy kárt a környezetünkre. Ebben az esetben egy olyan gumiról van szó, mely a megszabott európai (72 decibel) határértéknél legfeljebb 3 decibellel lehet alacsonyabb. Így az adott gumiabroncs külső gördülési szintje olyan 70 és 72 decibel között helyezkedik el.
Az EU-s abroncsjelölésről szerencsére nagyon könnyen leolvashatjuk azt, hogy az adott guminak milyen a gördülési szintje, ugyanis ezt mindig hullámokkal jelölik nekünk.
A „B” -jelölés 2 hullám ként van feltüntetve az EU-s címkén.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)