KLEBER TRANSPRO 2 195/65R16 104T NYÁRI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 195/65R16
- Idény: Nyári gumi
- Márka: KLEBER
- Mintázat: TRANSPRO 2
- Cikkszám: KLE968778
- Terhelés index (LI): 104
- Sebesség index (SI): T
-
39 275 Ft
Paraméterek
Márka
Szállítás
A KLEBER
A KLEBER 100 év óta a megbízhatóság, biztonság és közelség hármas szabályára építi jó hírnevét. Ez a három döntõ fontosságú elõny segítette a KLEBER -t abban, hogy az Európa-szerte ismert márkából a piac egyik vezetõjévé lépjen elõ, valamint hogy a legnagyobb gépjármû konstruktõrök partnerévé váljon. Ez a követelmény érvényes teljes termékskálájára. A KLEBER minden gépjármû típusra gyárt abroncsokat és az autóvezetõk számára biztonságot és nyugalmat garantál.
Kleber gumiabroncs gyártó története:
1911
A KLEBER Francia Társaság gyárának Colombes-ban történõ megépítése, ahol az elsõ abroncs 1911. december 8-án készült el.
M. Work, a KLEBER Társaság igazgatója Párizs egyik vízzel elárasztott részén, egy bárkán ülve fedezte fel azokat a területeket, ahol a gyárat késõbb felépítették. A társaságot hivatalosan 1910. július 13-án alapították. A folyamatos fejlesztéseknek és a mind bonyolultabb technológiának köszönhetõen egyre kiválóbb gumiabroncsok kerültek ki a gyárból. A KLEBER-t mindig is a mind tökéletesebb munkára való törekvés vitte elõbbre.
1935
FLANC BLANC abroncs és FLANC NOIR abroncs 1935-ben
Az elsõ abroncs, mely eleganciájáról volt híres, a Chambord és a Versailles típusú autókra került. Egy elegáns hölggyel reklámozták. A második termék egy terepjáró abroncs volt. A reklámplakátokon egy tuareggel együtt szerepelt. Ez volt az elsõ alkalom, hogy kutya jelent meg a reklámokban. A FLANC BLANC abroncshoz egy agár, a FLANC NOIR-hoz pedig egy farkaskutya kapcsolódott.
1945
Költözés a KLEBER sugárútra
A háború végén a társaság székhelyét Párizsba, a Kléber sugárútra helyezi át. Ettõl kezdve a cég a KLEBER-COLOMBES nevet viseli. A névváltoztatással egyidejûleg a társaság logója is megváltozik.
1947
Az elsõ kisteherautó hógumi: "OURS BLANC".Ezt az abroncsot az eredetiség jellemzi elnevezésének és az oldalfalon látható ábrának köszönhetõen, mely egy hófedte hegycsúcsok felé igyekvõ jegesmedvét ábrázol. Rendkívül kedvelt termék volt, különösképpen a tejgazdaságok körében. Leállítása komoly problémát jelentett, egyebek között a "Le Petit" sajtgyár számára, amely a teljes gépkocsi parkját ezzel az eredetileg havas utakra tervezett gumiabronccsal szerette volna felszerelni.
1950
Maurice Herzog a világ tetején! 1950 tavaszán az egész világon minden újság errõl a KLEBER alkalmazottról ír. Június 3-án ugyanis Maurice Herzog, a francia Himalája-expedíció élén meghódította a 8078 méter magas Annapurnát. Társával, Lachenallal együtt kitûzték a francia lobogót, a Club Alpin és a KLEBER-COLOMBES zászlaját.
1951
Az elsõ tömlõ nélküli abroncs. A KLEBER az elsõ beépített tömlõvel gyártott abroncs piacra dobásával forradalmasítja a gumiipart. A Társaság ezzel a technológiával jóval elõrébb tart, mint a többi abroncsgyártó. Ez a gumi nem kap defektet, ha szögekre fut. A bemutatót a média számára az Autókiállításon tartják, René Coty köztársasági elnök jelenlétében, aki a meglepetéstõl bénultan vesz részt a szögekkel kivert pallón végzett próbán.
1968
A márkanév ezentúl KLEBER. A Társaság 1962-es névváltoztatását követõen ("Pneumatiques, Caoutchouc Manufacturé et Plastique KLEBER-COLOMBES") a márkanév egyszerûbbé válik, a termékek ezentúl a KLEBER nevet viselik. aA BOXER a KLEBER márka kabalájává válik
E kutya jellemzéséhez használt számtalan jelzõ tökéletesen illik a KLEBER abroncsra is: masszív, erõs, rugalmas, mozgékony, gyors, aktív, elõkelõ, elegáns, könnyen irányítható, kezelhetõ, engedelmes, hûséges...
1981
Michèle Mouton az AUDI-val és a KLEBER-rel a rali világbajnokság dobogójának második fokára állhat fel.1981-ben, Michèle Mouton egy KLEBER-rel felszerelt AUDI-val megnyeri a San Remo-i ralit. O az elsõ nõ, aki világbajnoki sorozatban futamgyõzelemmel büszkélkedhet. A következõ évben Michèle három rallit is megnyer a világbajnoki sorozatban: a portugál, a görög és a brazil rallit.
1994
A TWINGO-ra jóváhagyott elsõ abroncsgyártó.A KLEBER mindig is kiváló partnerkapcsolatokat ápolt a nagy gépjármû konstruktõrökkel. Amikor a Renault piacra dobta elsõ városi kisautóját, a KLEBER volt az elsõ az abroncsgyártók között, akit jóváhagytak.
2000
DYNAXER termékskála (iránytartó felépítéssel) 1999-ben és VIAXER termékskála 2000-ben
2002
A KLEBER Assistance létrehozása.A KLEBER bevezeti ingyenes Assistance szolgáltatását, mely napi 24 órán át a hét minden napján egész Európában érvényes. Defektet kapott vagy abroncsai megsérültek? Csak telefonálnia kell a KLEBER Asisstance-nak és egy szakember felszereli pótkerekét vagy elvontatja autóját a legközelebbi eladóhoz.
2004
A Dynaxer HP2 termékskála piacra dobása. Hogy nedves aszfalton még nagyobb biztonságot nyújtson felhasználóinak, a KLEBER megalkotta a DYNAXER HP2-t, az esõabroncsot. Elõnyei: kiváló fékhatás és magatartás még nagyobb vízrétegen is, továbbá rendkívül jó úttartás száraz talajon.
Középkategóriás márka Franciaországból: Kleber
A Kleber egy francia abroncsmárka, mely a Michelin csoport tagjaként a középkategóriás abroncsok piacát erősíti. Leginkább személy- és kishaszon-gépjárművekre találunk abroncsot a kínálatában. Első szerelésként is gyakorta használják az autógyárak, mint a Volkswagen, a Peugeot, az Opel, a Renault vagy a Suzuki. A Kleber abroncsokat a Michelin gyáraiban készítik szerte Európában, nemcsak a Franciaországban, hanem Németországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban is. A Kleber eredetileg a BF Goodrich franciaországi leányvállalata volt, 1910-ben kezdtek abroncsokat gyártani.
Érdekesség, hogy bár 1910-ben legyártották ugyan az első gumiabroncsot, de piacra ez a termék csak harminc évvel később került, hiszen a gyár ekkor még számos más gumiterméket gyártott. A BF Goodrich felvásárlásra került, a tulajdonosváltás pedig maga után hozta, hogy a Kleber is csatlakozott a Michelin csoporthoz 1980-ban. A Kleber márka ezt követően is sikereket ért el, számos versenyen is bizonyítottak az abroncsai, a vásárlói vélemények pedig szintén meglehetősen pozitívak voltak az elmúlt években.
Visszaköszön a Michelin minőség a Kleber téli és nyári abroncsokon?
A Kleber minőségéről árnyaltabb képet talán a tesztek eredményei adhatnak, melyeken a Kleber abroncsok évről évre képviseltetik magukat. A Michelin csoport tagjaként elvárható a Michelinre jellemző minőség, melyre a teszteredmények is árulkodnak. A 2020-as nyári gumi teszten a Kleber Dynaxer UHP a 13. helyen jutott a legjobb 20 közé az Autobild teszten a 245/45 R18 méretkategóriában, és egy jó minősítéssel és egy 15 hellyel zárt, ami igazán szép eredmény.
A téli gumik közül a Kleber KRISALP HP3 remekelhetett az idei ADAC teszten, ahol a 4. helyet szerezhette meg prémium abroncsokat is maga mögé utasítva. Emellett megkapta a legjobb hófékezés, a legjobb hótapasás, és a legjobb külső zaj különdíját is, ami igazán szép eredmény. Természetesen az abroncsnak nem ez az első tesztje, az elmúlt években számos minősítést kapott, a 2020-as Autobild teszten például egy példaszerű minősítést.
Létezik Kleber négyévszakos abroncs is?
A Kleber kínálatában természetesen találunk négyévszakos abroncsot is. A Kleber Transpro 4S teherautó abroncs már az Autoblid teszten is bizonyított 2020-ban a 235/65 R16 méretkategóriában, ahol a 3. helyet szerezte meg. Persze személyautókra is találhatunk négyévszakos abroncsot a Kleber abroncsok között, a Kléber Quadraxer és a Kléber Quadraxer 2 is egy kivételes abroncs, mely jó választás lehet azoknak, akik négyévszakos abroncsot keresnek jó minőségben, de nem szeretnének prémium árat fizetni.
Profil | 195 |
Arány | 65 |
Átmérő (coll) | 16 |
Terhelés index (LI) | 104 |
Sebesség index (SI) | T |
Erősített oldalfal | C |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Nyári gumi |
Felhasználás | Kisteherautó |
Gyártói kód | 968778 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | A |
Súly index: 104
Az abroncsgyártók a terhelési indexet gyakran az „LI” rövidítéssel is jelölik, ez valóban az angol Loading Index kifejezésből jött. Ez egy fontos mechanikai tulajdonság, melyet mindenképpen tudnunk kell akkor, ha új abroncsot kell vásárolnunk az autónkra. A gumi oldalfalán megtalálható LI szám az adott abroncs megadott maximális terhelését mutatja meg. A pontos értéket pedig egy táblázatból tudjuk leolvasni.
Ha a gumi oldalfalán az LI érték 104, akkor tudhatjuk, hogy ez a gumiabroncs egy nagyobb teherbírással rendelkező autóra való. Ideális választás lehet teherautók, és furgonok kerekeire. Az LI 104 érték azt jelenti, hogy az abroncs maximális terhelhetősége kerekenként 900 kg. Fontos tudni azonban a súly index értelmezésével kapcsolatban, hogy az adott érték mindig csak a maximális guminyomással érvényes, ugyanis minél alacsony guminyomása, annál alacsonyabb lesz annak a teherbírása is.
Sebesség index : T
A sebesség index és a terhelési index a legtöbb esetben együtt alkotják meg a gumi legfontosabb tulajdonságait, ezért mindkettőt figyelembe kell venni akkor, ha új abroncsot kell vásárolnunk. A sebesség index megmutatja az autóvezető számára azt, hogy a gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható biztonságosan. Fontos, hogy a gumi mindig megfeleljen a gyártó által meghatározott előírásoknak, ugyanis az ők mindig meghatározzák azt is, hogy mekkora sebesség indexel rendelkező gumiabroncs lesz tökéletes az adott autóra.
A „T” -sebességindex a legtöbb esetben a kisteherautók, illetve a közepes sebességű személygépjárművek abroncsain szokott megjelenni. Ez pedig azt jelenti, hogy a gumival legfeljebb 190km/h gyorsasággal tudunk hatékonyan, és biztonságosan haladni az úttesten.
Bár igaz, hogy hazánkban a sebességkorlátozás ennél jóval alacsonyabb, ám az autógyártók legtöbbször ezt az értéket szokták javasolni akkor, ha egy személygépjárműről beszélünk. Ez a sebességindex a téli gumiabroncsok esetében igen gyakori, de előfordulhat a nyári, és a négyévszakos társaik esetében is.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): A
Fontos tényező új gumiabroncs vásárlása során az, hogy az adott abroncs milyen tapadási tulajdonságokkal rendelkezik. Az abroncs nedves úton való tapadása pedig lényegében az EU besorolásnak az egyik alapja, és a nedves felületeken mérhető féktávolságot mutatja be.
Azok a gumiabroncsok, melyek viszonylag kis gördülési ellenállással és magas üzemanyag hatékonysággal rendelkeznek általában nem teljesítenek annyira jól a nedves útviszonyok között. Éppen ezért az abroncsgyártóktól az EU megköveteli azt, hogy az EU-s abroncsjelölésen feltüntessék többek között a nedves úton való tapadási tulajdonságokat is. Az „A” -jelölés ebben az esetben a legjobb értékelést, a legrövidebb féktávolságot jelenti nedves úton, ez pedig remek tapadást, és rövid féktávolságot garantál.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)