GOODYEAR VECTOR 4SEASONS SUV GEN-3 215/65R17 99V NÉGYÉVSZAKOS gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 215/65R17
- Idény: Négyévszakos
- Márka: GOODYEAR
- Mintázat: VECTOR 4SEASONS SUV GEN-3
- Cikkszám: GDY548375
- Terhelés index (LI): 99
- Sebesség index (SI): V
-
59 980 Ft
Paraméterek
Márka
Kátyúgarancia
Szállítás
Goodyear márkatörténet
A Goodyear Tire & Rubber Company 1898-ban kezdte meg a mûködését, amikor Frank Seiberling - az egyik sógorától kölcsönkért pénzen - megvásárolta a társaság elsõ üzemét. A gumit és a pamutot a világ másik felérõl kellett szállítani egy olyan tenger (vízi szállítási lehetõség) nélküli városba, amely kizárólag korlátozott vasúti szállítási lehetõséggel rendelkezett.
1839 fordulópont az gumi gyártás történetében: Charles Goodyear egy szerencsés véletlent követõen találta meg a megoldást, amikor feltalálta a vulkanizálást. Ennek során kaucsuk és kén keverékébõl hõ hatására rugalmas anyag (gumi) keletkezik. A kaucsukot tulajdonságai már száz éve nélkülözhetetlenné tették a gumi abroncs gyártásában, amely a világ kaucsukfelhasználásának 70%-át teszi ki.Seiberling a bátor pionírról, Charles Goodyear-rõl nevezte el a társaságot, aki a vulkanizálást fedezte fel. Seiberling vezette be a jellegzetes szárnyas-láb kereskedelmi védjegyet is, amely szimbolikus kapcsolatot jelent a társaság múltjával.
A gumigyártól ...
A Goodyear mindössze 13 munkással kezdte meg a termelést, termékskálájába a kerékpár- és hintó gumiabroncsok, lópatkó gumipárnák és pókerzsetonok tartoztak. Az elsõ teljes havi üzleti tevékenység után a Goodyear értékesítése 8.246 USA dollárra rúgott. Az elsõ kerékpár gumiabroncs 1898-as elkészítését követõen, a Goodyear arra törekedett, hogy a világ legnagyobb gumiabroncs társasága legyen, és ezt a címet 1916-ban ki is érdemelte, ekkor a következõ szlogent választotta magának: "A Goodyear gumiabroncsokon több ember utazik, mint bármely más típuson". A cég 1926-ra a világ legnagyobb gumiipari társaság lett. Ezek a legendás korai évek határozták meg azt a Goodyear alaphangot, amely azóta is folyamatosan érezhetõ a társaság- és a megrendelõivel kialakított kapcsolat minden aspektusán.
... a világmárkáig
Amikor manapság végignézzük a globális Goodyear márkát - annak több ezer áttörésnek számító ötletével, innovációjával, új találmányával, kiváló minõségû termékével és áttörést jelentõ fejlesztésével - a Goodyear alapítóinak merész, újító és józanul gondolkodó jellemét láthatjuk magunk elõtt. Manapság a Goodyear a világ legnagyobb gumiabroncs társasága, hat kontinensen van jelen, éves értékesítéseinek értéke meghaladja a 15 milliárd USA dollárt.
A Goodyear márkájú gumiabroncsokon kívül, a társaság több más, jól ismert és elfogadott márkát is gyárt, ezek a Dunlop, Kelly, Fulda, Lee, Sava és Debica. A cég nem gumiabronccsal foglalkozó egységei a különbözõ gépjármû- és ipari piacokat látják el gumitermékekkel és polimerekkel.
A történet egy-egy nagy pillanata
2000
A Goodyear a Treadco céggel megalakított vegyes vállalat révén, a világ legnagyobb tehergépjármû gumiabroncs szolgáltatójává vált.Ezen társulásnak köszönhetõen, a két társaság a Goodyear és a Treadco USA-beli tehergépkocsi gumiabroncs szolgáltatásai és újra-futózási üzletei egyesítésre kerültek, melynek következtében a Goodyear és a Treadco egy olyan hálózat hozott létre, amely majdnem 200 szervizközpontot és 77 újrafutózó üzemet foglal magába.
2001
A Goodyear megbízást kap az ASCAR - amely a NASCAR angliai megfelelõje - részére történõ gumiabroncs szállításra, ahol az európai közönség elsõ alkalommal láthat 170 mph sebességû ovál pályán zajló versenyt. A híres, nedves idõjárási viszonyokra alkalmas Goodyear Eagle gumiabroncsok segítségével az ASCAR-ok elsõ alkalommal versenyezhetnek esõs idõben is.
2002
Az új Goodyear Eagle F1 gumiabroncs megnyeri az Evo Magazine gumiabroncs tesztjét, bebizonyítva ezzel, hogy verseny-gumiabroncs-inspirálású konstrukciója az utakon is nyerõ tud lenni.
2003
A Goodyear elindította a TireManager.A Tire Manager egy optimalizált internetes eszköz, amely mind a Goodyear ügyfeleinek, mind a kereskedõinek magasabb szintû ügyfélszolgálatot tesz lehetõvé.
2004
Goodyear UltraGrip 6 - Ott is tapad, ahol más abroncsok már nem. A téli vezetés etalonja. A Goodyear UltraGrip 6 új szabványokat teremt a teljesítmény területén, valamint fokozott biztonságot, vezérlést, kormányozhatóságot és tapadást biztosít nedves, száraz, havas és jeges körülmények között egyaránt
Goodyear Hydra-Grip - Ugyanúgy tapad nedves felületen, mint szárazon. A szabadalmaztatott profiltechnológiának köszönhetõen ezek az abroncsok fékezéskor - még esõtõl nedves, veszélyes helyzetekben is - jelentõsen javított úttapadást biztosítanak. Jöhet esõ vagy napsütés, a Goodyear HydraGrip garantálja a biztonságos megérkezést.
2005
Goodyear Excellence - az új három az egyben teljesítményabroncs. Biztonság, kényelem és teljesítmény A forradalmi Goodyear Excellence abroncs egyetlen abroncsban három technológiát testesít meg. Tökéletes kezelhetõség és kivételes kényelem mellett a lehetõ legbiztonságosabb vezetést biztosítja.
Forrás: http://www.goodyear.com
Prémium abroncsok Amerikából: Goodyear
A Goodyear méltán tartozik a világ élvonalába tartozó, prémium márkák közé. A cégcsoport számos kedvező, közép és prémium márkát birtokol, de a saját márkája, a Goodyeart a legjobbak között tartják számon. Neves autógyárak használják első szerelésként a Goodyear abroncsokat, mint a Porsche, a Mercedes-Benz, az Audi, a BMW, a Volkswagen, vagy a Ford. A termékpalettájuk meglehetősen széles, nemcsak személyautókra, de motorkerékpárra, robogóra, teherautókra, buszokra és munkagépekre is gyártanak abroncsokat.
A cég története 1898-ban indult, amikor Frank Seiberling megalapította a Goodyear Tire & Rubber Company-t 3500 dollár kölcsönből. A cég és a márka is Charles Goodyear-ról kapta a nevét a nevét, ő találta fel a vulkanizálás folyamatát. A Goodyear története innen szépen ívelt felfelé, nemcsak a közutakon, de a versenypályákon is képviselteti magát, sőt, a Goodyear gumik már a Holdon is jártak. A Goodyear jelenleg a világ egyik legnagyobb abroncsgyáraként van nyilvántartva, és szinte minden országban értékesítik az abroncsaikat.
A Goodyear téli és nyár abroncsai a 2021-es abroncsteszteken
A Goodyear abroncsok minden évben képviseltetik magukat a legnevesebb abroncsteszteken és az idei évben sem volt ez másként. A nyári gumi teszteken idén a Goodyear Efficient Grip Performance 2 2020-as, és a GoodYear Eagle F1 Asymmetric 5 2019-es új modellje képviseltette magát, és mindkettő szép eredményeket ért el. A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 tesztgyőztesként végezett a az Autozeitung tesztjén, de az Autobild teszten is nagyon jó minősítéssel végzett.
A téli gumi teszten idén a Goodyear UltraGrip 9+ és a GoodYear UltraGrip Performance+2019-es új modelljei is bizonyíthattak már. A GoodYear UltraGrip Performance+ az ADAC teszten szerezte meg a 3. helyet a 225/50 R17 méretkategóriában, míg a Goodyear UltraGrip 9+ a hazai Használtautó.hu tesztjén végzett az első helyen. Az Autobild tesztek még váratnak magukra, ugyanakkor már ebből is látszik, hogy a Goodyear nem véletlenül tartozik a legjobb márkák közé.
Négyévszakos gumik a Goodyear kínálatából
A Goodyear négyévszakos abroncsai tökéletesen illenek a prémium kategóriába, és bár a négyévszakos abroncsok mindig kompromisszumok árán jönnek létre, a Goodyear abroncsai ebben a tekintetben is a maximumot nyújtják. Ezt az abroncstesztek eredménye is bizonyítja, GoodYear Vector 4Seasons Gen-3 az idei Autobild teszten a 4. helyet és egy példaszerű minősítést szerzett, ami pontos képet adhat a minőségéről. A vásárlói vélemények is nagyon jók, bizonyítva, hogy a Goodyear valóban értéket és minőséget képvisel.
A Point-S hálózat nyújtotta abroncsgaranciával Ön biztonságosan közlekedhet, kár nem érheti, mert ez a garancia az esetleges, javíthatatlan abroncssérüléseknél Önnek gyors, egyszerű pótlást biztosít.
A gyártói garancián túlmenően a Point-S Gumiszerviz Hálózat tagjai biztosítják ezt a vásárlóiknak a kátyúgarancia ikonnal jelölt abroncsokra, ami nem a gyártási hibákból eredő károkra is érvényes: olyan károkra, amelyek nem a rendeltetésszerű használat közben keletkeztek, hanem helytelen vezetői magatartás miatt következtek be.
Ezek lehetnek:
- Rongálás
- Szög beszúródás-, éles tárgyak okozta sérülések
- Egyéb defektek
- Útpadkára, járdára történő felhajtás, kátyúba behajtás közben keletkezett sérülések
- Blokkoló fékezés, nem megfelelő guminyomás miatti meghibásodások
Javíthatatlan sérülés esetén a gumiabroncsot a Point-S tagszervizben térítésmentesen kicseréljük , az addig megtett futásteljesítmény figyelembe vételével.
Profil | 215 |
Arány | 65 |
Átmérő (coll) | 17 |
Terhelés index (LI) | 99 |
Sebesség index (SI) | V |
Erősített oldalfal | Nincs |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Négyévszakos |
Felhasználás | 4x4 |
Gyártói kód | 548375 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | B |
Zaj | B (72) |
SEAL Technológia | SEALTECH |
Súly index: 99
A súlyindex, vagy másnéven terhelési index a gumiabroncs oldalfalán megtalálható betűkód, amely a maximális megengedett terhelést mutatja meg. Az LI érték mindig abroncsonként értendő, így egy egyszerű szorzással ki tudjuk azt is számolni, hogy mennyi lesz az adott gumiabroncsokkal felszerelve a jármű teljes terhelhetősége.
Ehhez pedig csak az LI által megadott kilogrammban meghatározott értéket kell a kerekek számával beszorozni. Ha az LI érték 99, akkor az annyit jelent, hogy az adott autógumi maximális terhelhetősége 775 kg. Egy négykerekű jármű esetén a teljes terhelhetőség 775*4= 3100 kg lesz. Az ilyen terheléssel rendelkező abroncsokat a gyártók leggyakrabban a terepjárók, illetve a kisteherautók kerekeire szokták javasolni.
Sebesség index : V
A sebességindex (SI) egy osztályozás, mely felsorolja azt, hogy melyik gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható hatékonyan, és biztonságosan. Minden sebességindexet más és más betűvel jelölték meg a gyártók, ezt pedig megtalálhatjuk a (többi fontos információ mellett) a gumiabroncsok oldalfalán feltüntetve. Ez a jelölés tehát azt mutatja meg, hogy az abronccsal 240km/h maximálisa sebességgel lehet közlekedni, a gumi ennyit fog tudni gond nélkül elviselni. Ez a jelölés a legtöbb esetben már a felső-közép kategóriás, illetve a prémium kategóriás gumik között szokott megjelenni, leggyakrabban a nyári abroncsok esetében. Ez a sebességindex már leginkább azokhoz a gépjárművekhez és sportkocsikhoz való gumikor jelenik meg, melyek valóban képesek nagy sebességgel haladni az utakon. Fontos azonban kihangsúlyozni, hogy ez a jelölés valóban „csak” a sebességindexet mutatja meg, az új abroncsunk megvásárlása során azonban figyelembe kell vennünk a pontos méretet, a terhelési indexet, sőt akár a zajszintet is.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): B
Az EU-s abroncsjelölésen a gumiabroncs gyártóknak kötelező többek között feltüntetniük azt is, hogy az adott abroncs milyen tapadási tulajdonságokat tud biztosítani az autóvezetők számára nedves útviszonyok között. A nedves tapadási jellemzőknek pedig egy új gumiabroncs kiválasztása során fontos szempont kell, hogy legyen. Ha nedves úton való vezetésről van szó, akkor a „B” -jelölés még kedvezőnek nevezhető, ez viszonylag rövid féktávolságot jelent, ez pedig a biztonságos, és balesetmentes közlekedést tudja biztosítani még csapadékos időjárási viszonyok között is.
Külső gördülési zaj: B (72)
Új gumiabroncs vásárlása során érdemes figyelembe vennünk azt is, hogy a kiválasztott abroncsnak milyen a zajszintje. Ezt pedig a szakemberek minden esetben decibelben határozzák meg. A „B” -jelölés bátran nevezhető egy közepes erősségű zajszintnek, amely még nem jelent túlságosan nagy kárt a környezetünkre. Ebben az esetben egy olyan gumiról van szó, mely a megszabott európai (72 decibel) határértéknél legfeljebb 3 decibellel lehet alacsonyabb. Így az adott gumiabroncs külső gördülési szintje olyan 70 és 72 decibel között helyezkedik el.
Az EU-s abroncsjelölésről szerencsére nagyon könnyen leolvashatjuk azt, hogy az adott guminak milyen a gördülési szintje, ugyanis ezt mindig hullámokkal jelölik nekünk.
A „B” -jelölés 2 hullám ként van feltüntetve az EU-s címkén.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)