MATADOR HECTORRA 5 245/45R17 99Y NYÁRI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 245/45R17
- Idény: Nyári gumi
- Márka: MATADOR
- Mintázat: HECTORRA 5
- Cikkszám: MAT15811670000
- Terhelés index (LI): 99
- Sebesség index (SI): Y
-
38 510 Ft
Paraméterek
Márka
Szállítás
Amit a Matador márkáról tudni érdemes
Bár sokak számára meglepő lehet, de a Matador abroncsmárka már több mint 100 éves múlttal rendelkezik. A cég ugyanis 1905-ben jött létre, akkor még a Matador Gumi- és Baltaüzem néven. Ekkor természetesen még nem abroncsokkal foglalkoztak, hanem más gumiipari termékekkel, de az 1920-as években már az abroncsok gyártása is megkezdődhetett. A Matador nevéhez kötődik a vas és a gumi egybe olvasztásának módszer, melyet ők szabadalmaztattak, ezt pedig az első terepjáróabroncs piacra dobása is követte.
A Continental 1999-ben üzleti lehetőséget látott a Matadorban, és a neves prémium abroncsgyártóval közösen kezdtek terepjármű-abroncsok fejlesztésébe és gyártásba. 2004-ben a Matador négyévszakos abroncsokat is piacra dobott. A Matador abroncsokat elsősorban az európai piacokon találjuk meg, számos európai országban értékesítenek, köztük Magyarországon is. A márka jelenleg is Continental csoport tagja, és az olcsó árkategóriás abroncsok pacát erősítik. A termékskálájuk meglehetősen széles téli és nyári gumi tekintetében.
Milyen nyári és téli abroncsokat találunk a Matador kínálatában?
Talán meglepő lehet, de a Matador az elmúlt években több nemzetközi teszten is bizonyíthatott, így nemcsak a vásárlói véleményekre hagyatkozhatunk. Természetesen a Matador abroncsokat nem az első tízben kell keresni az ADAC és az Autobild tesztjein, ugyanakkor a kedvezőárú márkák között viszonylag elöl kapnak helyet. A nyári abroncsok közül legutóbb a Matador MP47 Hectorra ért el jó eredmény, az 2020-as Autobild teszten 50 abroncs közül a 33. helyet szerezhette meg, és egy ajánlott minősítést.
A téli abroncsok közül a Matador MP92 Sibir Snow 2019-ben és idén, 2021-ben is bizonyíthatott az Autobild teszten. A 2019-es eredmény hasonlóan jól sikerült, mint a Matador előbb említett nyári abroncsának, a 2021-es Autobild teszten viszont a Matador MP92 Sibir Snow épp csak hogy lecsúszott a legjobb 20-be kerülésről, ugyanis a 21. helyen zárt egy ajánlott minősítéssel.
Tesztek és vélemények a Matador négyévszakos gumik vonatkozásban
A Matador abroncskínálata szélesnek mondható, bár a Matador négyévszakos gumi tekintetében viszonylag kevés típus találunk a márka kínálatában. Négyévszakos gumikat személyautóra, teherjárműre és SUV-ra is gyárt a Matador, személyautókra a Matador MP62 ALL WEATHER EVO és a Matador MP 61 kapható hazánkban leginkább. Bár típusban kevesebb abroncsot találunk, de méret tekintetében széles a választék mindkét típusból, így szinte minden autóra kaphatunk négyévszakos Matador abroncsot.
Profil | 245 |
Arány | 45 |
Átmérő (coll) | 17 |
Terhelés index (LI) | 99 |
Sebesség index (SI) | Y |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Nyári gumi |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | 15811670000 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | B |
Zaj | B (72) |
Peremvédelem | FR |
Súly index: 99
A súlyindex, vagy másnéven terhelési index a gumiabroncs oldalfalán megtalálható betűkód, amely a maximális megengedett terhelést mutatja meg. Az LI érték mindig abroncsonként értendő, így egy egyszerű szorzással ki tudjuk azt is számolni, hogy mennyi lesz az adott gumiabroncsokkal felszerelve a jármű teljes terhelhetősége.
Ehhez pedig csak az LI által megadott kilogrammban meghatározott értéket kell a kerekek számával beszorozni. Ha az LI érték 99, akkor az annyit jelent, hogy az adott autógumi maximális terhelhetősége 775 kg. Egy négykerekű jármű esetén a teljes terhelhetőség 775*4= 3100 kg lesz. Az ilyen terheléssel rendelkező abroncsokat a gyártók leggyakrabban a terepjárók, illetve a kisteherautók kerekeire szokták javasolni.
Sebesség index : Y
A gumik oldalfalán minden fontos információ fel van tüntetve, melyre oda kell figyelnünk akkor, ha az abroncsunkat le szeretnénk cserélni. A sebességindex mutatja meg azt, hogy a gumiabroncsot milyen maximális sebességgel tudjuk hatékonyan, és biztonságosan használni. Az „Y” -jelölés a sebességindex esetében már valóban a nagyobb teljesítményű sportautókhoz, illetve a nagyteljesítményű gépjárművekre kifejlesztett abroncsok oldalfalán szokott megjelenni, ezek a járművek ugyanis rendkívül magas sebességgel képesek menni. A sebességindexnél az „Y” -jelölés azt jelenti, hogy az adott gumiabroncs probléma nélkül használható akár 300km/órás maximális gyorsasággal használható.
Az autó gyártója minden esetben meghatározza azt, hogy az adott jármű milyen sebesség indexel rendelkező gumiabronccsal indulhat útnak, ettől a gyári ajánlástól pedig nem érdemes eltérni, ugyanis az már balesetveszélyes lehet.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): B
Az EU-s abroncsjelölésen a gumiabroncs gyártóknak kötelező többek között feltüntetniük azt is, hogy az adott abroncs milyen tapadási tulajdonságokat tud biztosítani az autóvezetők számára nedves útviszonyok között. A nedves tapadási jellemzőknek pedig egy új gumiabroncs kiválasztása során fontos szempont kell, hogy legyen. Ha nedves úton való vezetésről van szó, akkor a „B” -jelölés még kedvezőnek nevezhető, ez viszonylag rövid féktávolságot jelent, ez pedig a biztonságos, és balesetmentes közlekedést tudja biztosítani még csapadékos időjárási viszonyok között is.
Külső gördülési zaj: B (72)
Új gumiabroncs vásárlása során érdemes figyelembe vennünk azt is, hogy a kiválasztott abroncsnak milyen a zajszintje. Ezt pedig a szakemberek minden esetben decibelben határozzák meg. A „B” -jelölés bátran nevezhető egy közepes erősségű zajszintnek, amely még nem jelent túlságosan nagy kárt a környezetünkre. Ebben az esetben egy olyan gumiról van szó, mely a megszabott európai (72 decibel) határértéknél legfeljebb 3 decibellel lehet alacsonyabb. Így az adott gumiabroncs külső gördülési szintje olyan 70 és 72 decibel között helyezkedik el.
Az EU-s abroncsjelölésről szerencsére nagyon könnyen leolvashatjuk azt, hogy az adott guminak milyen a gördülési szintje, ugyanis ezt mindig hullámokkal jelölik nekünk.
A „B” -jelölés 2 hullám ként van feltüntetve az EU-s címkén.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)