GT RADIAL SPORTACTIVE 2 245/35R19 93Y NYÁRI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 245/35R19
- Idény: Nyári gumi
- Márka: GT RADIAL
- Mintázat: SPORTACTIVE 2
- Cikkszám: GTR100A4169
- Terhelés index (LI): 93
- Sebesség index (SI): Y
-
53 030 Ft
Paraméterek
Márka
Szállítás
A Giti Tyre középkategóriás abroncsa: a GT Radial
A GT Radial gumikat a Giti Tyer gyártja, a márka pedig a világ vezető gumiabroncs-gyártói közé emeli a céget. A Giti Tyer 60 éve gyárt gumiabroncsokat, melyet több mint 130 országban forgalmaznak. A termékpalettájuk széles, a saját márkás termékeken túl a GT Radial abroncsok tekintetében is, melyeket között személy-, SUV-, és kisteherabroncsokat is találhatunk. A GT Radial mára világhírűvé vált, Európában, a Közép-Keleten, Kínában és az USA-ba is gyártják őket, és minőséget képviselnek a középkategóriás abroncsok között.
A GT Radial gumik fejlesztése Németországban zajlik, ami garancia a precizitásra és a szakértelemre. AGT Radial abroncsok Magyarországon is elérhetőek, és a vásárlói vélemények is meglehetősen jók. A középkategória élvonalába tartozó abroncs a nemzetközi teszteken is gyakorta kerül tesztelésre, és sok esetben prémium kategóriás abroncsoknál is jobban teljesít. Számos jó eredményt és ajánlott minősítést gyűjtött már be a GT Radial az elmúlt évek során. A teszteredményekből pedig jól megállapítható, hogy milyen minőséget is várhatunk el a GT Radial abroncsoktól.
Amit a GT Radial téli és nyári gumik nyújtanak
Az elmúlt években a GT Radial több nyári és táli abroncsa is megmérettetésre került az abroncsteszteken, GT Radial Champiro FE1 mellett a GT Radial Sport Active, a GT Radial Champiro HPY, a GT Radial Adventuro AT és a GT Radial Champiro VP1. Az idei nyári gumi teszten a GT Radial Champiro FE1 bizonyíthatott az Autobild teszten a 205/55 R16 méretkategóriában, és egy ajánlott minősítéssel zárt.
A téli abroncsteszt összes eredménye ugyan még nem került nyilvánosságra, hiszen zajlanak még a tesztek, ugyanakkor a AutoMotorSport téli abroncstesztjének az eredményeit már láthattuk. Ezen a teszten a GT Radial Champiro WinterPro 2 bizonyíthatott, és egy jó+ minősítéssel zárt, illetve egy 9. hellyel a 195/55 R16 méretkategóriában.
Létezik GT Radial négyévszakos abroncs?
Természetesen igen, a GT Radial is rendelkezik négyévszakos abroncskínálattal személyautókra, SUV-okra és kisteher járművekre. A személyautók abroncsa a GT Radial 4Seasons 2019-es új modellje, melyet már az Autobild 2019-es tesztjén is vizsgáltak a tesztelők, és egy ajánlott minősítést kapott. A GT Radial középkategóriás abroncs, tehát leginkább olyanok számára lehet jó választás, akik egy jó abroncsot keresnek, de nem szeretnének rá prémium árat költeni. A GT Radial termékkínálata meglehetősen széles, minden autós megtalálhatja a számára legkedvezőbb abroncsot.
Profil | 245 |
Arány | 35 |
Átmérő (coll) | 19 |
Terhelés index (LI) | 93 |
Sebesség index (SI) | Y |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Nyári gumi |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | 100A4169 |
Fogyasztás | D |
Fékezés | A |
Zaj | A (69) |
Súly index: 93
A súly index (nevezhető terhelési indexnek is) a gumiabroncsok maximális terhelhetőségét határozza meg. Rövidítése LI, amely az angol „Load Index” kifejezésből jött. Egy táblázat foglalja magába a megadott értékeket, innen tudjuk gyorsan és egyszerűen leolvasni azt, hogy a mi gumiabroncsunknak milyen a terhelhetősége. Ha azt látjuk, hogy a gumi oldalfalán az LI 93 érték van feltüntetve, akkor az annyit jelent, hogy az adott gumiabroncs maximális terhelhetősége 650 kg. Fontos tudni, hogy ez az érték mindig egy kerékre vonatkozik, így, ha a teljes terhelhetőségre vagyunk kíváncsiak akkor ezt a számot kell a kerekek számával beszorozni. Egy négykerekű jármű esetében 650*4= 2600 kg. Ez az érték azonban mindig csak megfelelő guminyomás mellett érvényes, ugyanis arról nem szabad megfeledkeznünk, hogy alacsony guminyomás mellett az abroncs teherbírása is elkezd csökkenni.
Sebesség index : Y
A gumik oldalfalán minden fontos információ fel van tüntetve, melyre oda kell figyelnünk akkor, ha az abroncsunkat le szeretnénk cserélni. A sebességindex mutatja meg azt, hogy a gumiabroncsot milyen maximális sebességgel tudjuk hatékonyan, és biztonságosan használni. Az „Y” -jelölés a sebességindex esetében már valóban a nagyobb teljesítményű sportautókhoz, illetve a nagyteljesítményű gépjárművekre kifejlesztett abroncsok oldalfalán szokott megjelenni, ezek a járművek ugyanis rendkívül magas sebességgel képesek menni. A sebességindexnél az „Y” -jelölés azt jelenti, hogy az adott gumiabroncs probléma nélkül használható akár 300km/órás maximális gyorsasággal használható.
Az autó gyártója minden esetben meghatározza azt, hogy az adott jármű milyen sebesség indexel rendelkező gumiabronccsal indulhat útnak, ettől a gyári ajánlástól pedig nem érdemes eltérni, ugyanis az már balesetveszélyes lehet.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: D
Több szempontot is figyelembe kell vennünk akkor, ha a számunkra legtökéletesebb gumiabroncsot szeretnénk megvásárolni. A gumiabroncs legfontosabb tulajdonságait pedig leolvashatjuk az EU-besorolásról, melyet napjainkban már minden abroncsgyártó cég számára kötelező feltüntetni.
Az optimális gumiabroncs kiválasztása során fontos tényező az üzemanyag hatékonysága is. Az autó üzemanyag fogyasztását a gördülési ellenállás is meg tudja határozni, ez pedig akár 20%-ban is befolyásolhatja a gépjármű fogyasztását. A „D” -jelölés ezúttal egy nem túl kedvező fogyasztást jelent, mely valójában magas fogyasztásért, illetve a magas környezeti hatásért is felelős. Az üzemanyag takarékosság „D”-jelölése a gumiabroncsot már egy alacsonyabb kategóriába sorolja, főleg akkor, ha az üzemanyag-megtakarítás az egyik fő szempont. Ez pedig hozzájárul ahhoz, hogy az autó hosszú távon magasabb üzemeltetési költségekkel tartható csak fenn.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): A
Fontos tényező új gumiabroncs vásárlása során az, hogy az adott abroncs milyen tapadási tulajdonságokkal rendelkezik. Az abroncs nedves úton való tapadása pedig lényegében az EU besorolásnak az egyik alapja, és a nedves felületeken mérhető féktávolságot mutatja be.
Azok a gumiabroncsok, melyek viszonylag kis gördülési ellenállással és magas üzemanyag hatékonysággal rendelkeznek általában nem teljesítenek annyira jól a nedves útviszonyok között. Éppen ezért az abroncsgyártóktól az EU megköveteli azt, hogy az EU-s abroncsjelölésen feltüntessék többek között a nedves úton való tapadási tulajdonságokat is. Az „A” -jelölés ebben az esetben a legjobb értékelést, a legrövidebb féktávolságot jelenti nedves úton, ez pedig remek tapadást, és rövid féktávolságot garantál.
Külső gördülési zaj: A (69)
Az új EU-s abroncsjelölés segítségével megtudhatjuk többek között azt is, hogy az adott abroncs mennyire hangos menet közben. Ezt pedig külső és belső zajszintben határozzák meg a szakemberek. Ennek figyelembevételének a célja egyértelműen a zajszennyezés számontartása.
A külső zaj lényegében az, amit vezetés közben a gumiabroncsok adnak ki magukból. Az Eu-s címkén ezt mindig hullámokkal jelölik. Az „A” -jelölés a legalacsonyabb külső zajszintet mutatja meg, tehát ezek a gumiabroncsok azok, melyek menet közben a legkedvezőbb hatást tudják gyakorolni a környezetünkre. Ezt az abroncsjelölésen egy hullámmal tüntetik fel. Az abroncsok gördülési zaját minden esetben decibelben határozzák meg. Ezeknél az abroncsoknál a zajszint jóval az európai határérték (72 decibel) alatt marad, így ezeknek a gumiknak 67-69 decibel között van a zajszintje.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)