GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 5 245/35R20 95Y NYÁRI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 245/35R20
- Idény: Nyári gumi
- Márka: GOODYEAR
- Mintázat: EAGLE F1 ASYMMETRIC 5
- Cikkszám: GDY587036
- Terhelés index (LI): 95
- Sebesség index (SI): Y
-
93 590 Ft
Paraméterek
Leírás
Márka
Kátyúgarancia
Szállítás
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 nyárigumi
A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 nyárigumi egy olyan sokoldalú, személygépkocsikra tervezett prémium-kategóriás abroncs, amely rendkívüli előnyöket kínál az autósoknak a nyári vezetési körülmények között. Kiváló irányíthatóság, stabilitás, hatékony fékezés száraz és nedves útfelületen egyaránt.
Nevéből adódóan már sejthető, az Asymmetric 5 - a sorozat többi tagjához hasonlóan - aszimmetrikus futófelületi-mintázattal lett felszerelve. Könnyű, mégis erős; kiváló minőségű szerkezet jellemzi. Zseniális módon passzol a legtöbb vezetési stílushoz, így nem nyúlhat vele mellé senki sem.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 nyárigumi: a maximális védelem érdekében
Az Asymmetric 3 utódja nem hozott szégyent a méltán híres abroncs-sorozatra. Fölényesen nyerte meg a 2021-es Auto Zeitung tesztet. Ennek hátterében - többek között - az új futófelület dizájn állhat, mely tovább javítja a száraz kezelhetőséget, miközben megőrzi a kiváló nedves fékezési tulajdonságokat.
A modell nagyon jó stabilitásra képes még durva útfelületen is. Gyorsan reagál a változó vezetési körülményekre, és elősegíti a biztonságos megállást bármilyen felületen - még szeszélyes időjárási körülmények között is.
Ha Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 nyárigumi, akkor egyedülálló vizuális hatás
A fantasztikus formatervezésen átesett Eagle F1 A5 Pontos kormányzást és biztonságos kezelhetőséget biztosít még nagy sebességnél is. Ráadásul mély barázdái és speciális szilícium-dioxid-összetétele alacsony gördülési ellenállást eredményeznek. A vállalat széles méretválasztékot kínál e termékéből, hogy a világ minden tájáról megfeleljen a gépjármű tulajdonosok legkülönbözőbb igényeinek.
A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 nyárigumi tehát egy rettentően univerzális, maximális teljesítményű abroncs, amelyet nagy kihívások leküzdésére és tartós teljesítményre fejlesztették ki.
Goodyear márkatörténet
A Goodyear Tire & Rubber Company 1898-ban kezdte meg a mûködését, amikor Frank Seiberling - az egyik sógorától kölcsönkért pénzen - megvásárolta a társaság elsõ üzemét. A gumit és a pamutot a világ másik felérõl kellett szállítani egy olyan tenger (vízi szállítási lehetõség) nélküli városba, amely kizárólag korlátozott vasúti szállítási lehetõséggel rendelkezett.
1839 fordulópont az gumi gyártás történetében: Charles Goodyear egy szerencsés véletlent követõen találta meg a megoldást, amikor feltalálta a vulkanizálást. Ennek során kaucsuk és kén keverékébõl hõ hatására rugalmas anyag (gumi) keletkezik. A kaucsukot tulajdonságai már száz éve nélkülözhetetlenné tették a gumi abroncs gyártásában, amely a világ kaucsukfelhasználásának 70%-át teszi ki.Seiberling a bátor pionírról, Charles Goodyear-rõl nevezte el a társaságot, aki a vulkanizálást fedezte fel. Seiberling vezette be a jellegzetes szárnyas-láb kereskedelmi védjegyet is, amely szimbolikus kapcsolatot jelent a társaság múltjával.
A gumigyártól ...
A Goodyear mindössze 13 munkással kezdte meg a termelést, termékskálájába a kerékpár- és hintó gumiabroncsok, lópatkó gumipárnák és pókerzsetonok tartoztak. Az elsõ teljes havi üzleti tevékenység után a Goodyear értékesítése 8.246 USA dollárra rúgott. Az elsõ kerékpár gumiabroncs 1898-as elkészítését követõen, a Goodyear arra törekedett, hogy a világ legnagyobb gumiabroncs társasága legyen, és ezt a címet 1916-ban ki is érdemelte, ekkor a következõ szlogent választotta magának: "A Goodyear gumiabroncsokon több ember utazik, mint bármely más típuson". A cég 1926-ra a világ legnagyobb gumiipari társaság lett. Ezek a legendás korai évek határozták meg azt a Goodyear alaphangot, amely azóta is folyamatosan érezhetõ a társaság- és a megrendelõivel kialakított kapcsolat minden aspektusán.
... a világmárkáig
Amikor manapság végignézzük a globális Goodyear márkát - annak több ezer áttörésnek számító ötletével, innovációjával, új találmányával, kiváló minõségû termékével és áttörést jelentõ fejlesztésével - a Goodyear alapítóinak merész, újító és józanul gondolkodó jellemét láthatjuk magunk elõtt. Manapság a Goodyear a világ legnagyobb gumiabroncs társasága, hat kontinensen van jelen, éves értékesítéseinek értéke meghaladja a 15 milliárd USA dollárt.
A Goodyear márkájú gumiabroncsokon kívül, a társaság több más, jól ismert és elfogadott márkát is gyárt, ezek a Dunlop, Kelly, Fulda, Lee, Sava és Debica. A cég nem gumiabronccsal foglalkozó egységei a különbözõ gépjármû- és ipari piacokat látják el gumitermékekkel és polimerekkel.
A történet egy-egy nagy pillanata
2000
A Goodyear a Treadco céggel megalakított vegyes vállalat révén, a világ legnagyobb tehergépjármû gumiabroncs szolgáltatójává vált.Ezen társulásnak köszönhetõen, a két társaság a Goodyear és a Treadco USA-beli tehergépkocsi gumiabroncs szolgáltatásai és újra-futózási üzletei egyesítésre kerültek, melynek következtében a Goodyear és a Treadco egy olyan hálózat hozott létre, amely majdnem 200 szervizközpontot és 77 újrafutózó üzemet foglal magába.
2001
A Goodyear megbízást kap az ASCAR - amely a NASCAR angliai megfelelõje - részére történõ gumiabroncs szállításra, ahol az európai közönség elsõ alkalommal láthat 170 mph sebességû ovál pályán zajló versenyt. A híres, nedves idõjárási viszonyokra alkalmas Goodyear Eagle gumiabroncsok segítségével az ASCAR-ok elsõ alkalommal versenyezhetnek esõs idõben is.
2002
Az új Goodyear Eagle F1 gumiabroncs megnyeri az Evo Magazine gumiabroncs tesztjét, bebizonyítva ezzel, hogy verseny-gumiabroncs-inspirálású konstrukciója az utakon is nyerõ tud lenni.
2003
A Goodyear elindította a TireManager.A Tire Manager egy optimalizált internetes eszköz, amely mind a Goodyear ügyfeleinek, mind a kereskedõinek magasabb szintû ügyfélszolgálatot tesz lehetõvé.
2004
Goodyear UltraGrip 6 - Ott is tapad, ahol más abroncsok már nem. A téli vezetés etalonja. A Goodyear UltraGrip 6 új szabványokat teremt a teljesítmény területén, valamint fokozott biztonságot, vezérlést, kormányozhatóságot és tapadást biztosít nedves, száraz, havas és jeges körülmények között egyaránt
Goodyear Hydra-Grip - Ugyanúgy tapad nedves felületen, mint szárazon. A szabadalmaztatott profiltechnológiának köszönhetõen ezek az abroncsok fékezéskor - még esõtõl nedves, veszélyes helyzetekben is - jelentõsen javított úttapadást biztosítanak. Jöhet esõ vagy napsütés, a Goodyear HydraGrip garantálja a biztonságos megérkezést.
2005
Goodyear Excellence - az új három az egyben teljesítményabroncs. Biztonság, kényelem és teljesítmény A forradalmi Goodyear Excellence abroncs egyetlen abroncsban három technológiát testesít meg. Tökéletes kezelhetõség és kivételes kényelem mellett a lehetõ legbiztonságosabb vezetést biztosítja.
Forrás: http://www.goodyear.com
Prémium abroncsok Amerikából: Goodyear
A Goodyear méltán tartozik a világ élvonalába tartozó, prémium márkák közé. A cégcsoport számos kedvező, közép és prémium márkát birtokol, de a saját márkája, a Goodyeart a legjobbak között tartják számon. Neves autógyárak használják első szerelésként a Goodyear abroncsokat, mint a Porsche, a Mercedes-Benz, az Audi, a BMW, a Volkswagen, vagy a Ford. A termékpalettájuk meglehetősen széles, nemcsak személyautókra, de motorkerékpárra, robogóra, teherautókra, buszokra és munkagépekre is gyártanak abroncsokat.
A cég története 1898-ban indult, amikor Frank Seiberling megalapította a Goodyear Tire & Rubber Company-t 3500 dollár kölcsönből. A cég és a márka is Charles Goodyear-ról kapta a nevét a nevét, ő találta fel a vulkanizálás folyamatát. A Goodyear története innen szépen ívelt felfelé, nemcsak a közutakon, de a versenypályákon is képviselteti magát, sőt, a Goodyear gumik már a Holdon is jártak. A Goodyear jelenleg a világ egyik legnagyobb abroncsgyáraként van nyilvántartva, és szinte minden országban értékesítik az abroncsaikat.
A Goodyear téli és nyár abroncsai a 2021-es abroncsteszteken
A Goodyear abroncsok minden évben képviseltetik magukat a legnevesebb abroncsteszteken és az idei évben sem volt ez másként. A nyári gumi teszteken idén a Goodyear Efficient Grip Performance 2 2020-as, és a GoodYear Eagle F1 Asymmetric 5 2019-es új modellje képviseltette magát, és mindkettő szép eredményeket ért el. A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 tesztgyőztesként végezett a az Autozeitung tesztjén, de az Autobild teszten is nagyon jó minősítéssel végzett.
A téli gumi teszten idén a Goodyear UltraGrip 9+ és a GoodYear UltraGrip Performance+2019-es új modelljei is bizonyíthattak már. A GoodYear UltraGrip Performance+ az ADAC teszten szerezte meg a 3. helyet a 225/50 R17 méretkategóriában, míg a Goodyear UltraGrip 9+ a hazai Használtautó.hu tesztjén végzett az első helyen. Az Autobild tesztek még váratnak magukra, ugyanakkor már ebből is látszik, hogy a Goodyear nem véletlenül tartozik a legjobb márkák közé.
Négyévszakos gumik a Goodyear kínálatából
A Goodyear négyévszakos abroncsai tökéletesen illenek a prémium kategóriába, és bár a négyévszakos abroncsok mindig kompromisszumok árán jönnek létre, a Goodyear abroncsai ebben a tekintetben is a maximumot nyújtják. Ezt az abroncstesztek eredménye is bizonyítja, GoodYear Vector 4Seasons Gen-3 az idei Autobild teszten a 4. helyet és egy példaszerű minősítést szerzett, ami pontos képet adhat a minőségéről. A vásárlói vélemények is nagyon jók, bizonyítva, hogy a Goodyear valóban értéket és minőséget képvisel.
A Point-S hálózat nyújtotta abroncsgaranciával Ön biztonságosan közlekedhet, kár nem érheti, mert ez a garancia az esetleges, javíthatatlan abroncssérüléseknél Önnek gyors, egyszerű pótlást biztosít.
A gyártói garancián túlmenően a Point-S Gumiszerviz Hálózat tagjai biztosítják ezt a vásárlóiknak a kátyúgarancia ikonnal jelölt abroncsokra, ami nem a gyártási hibákból eredő károkra is érvényes: olyan károkra, amelyek nem a rendeltetésszerű használat közben keletkeztek, hanem helytelen vezetői magatartás miatt következtek be.
Ezek lehetnek:
- Rongálás
- Szög beszúródás-, éles tárgyak okozta sérülések
- Egyéb defektek
- Útpadkára, járdára történő felhajtás, kátyúba behajtás közben keletkezett sérülések
- Blokkoló fékezés, nem megfelelő guminyomás miatti meghibásodások
Javíthatatlan sérülés esetén a gumiabroncsot a Point-S tagszervizben térítésmentesen kicseréljük , az addig megtett futásteljesítmény figyelembe vételével.
Profil | 245 |
Arány | 35 |
Átmérő (coll) | 20 |
Terhelés index (LI) | 95 |
Sebesség index (SI) | Y |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Nyári gumi |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | 587036 |
Fogyasztás | A |
Fékezés | B |
Zaj | A (69) |
OE | MERCEDES |
Homologizált | MO |
Súly index: 95
A terhelési indexnek, vagy súly indexnek az LI rövidítése az angol Loading index kifejezésből jött. Ez a gumiabroncsokra vonatkozó, kilogrammokban meghatározott értéket jelöli meg, melyet egy táblázatból tudunk kiolvasni. A táblázatban lévő megadott kilogramm értékek azonban csak megfelelő guminyomás mellett érvényesek, ezt a szakemberek is mindig kihangsúlyozzák, ugyanis ahogy csökken a guminyomás, úgy csökken az adott abroncs teherbírása is.
Ez az érték mindig egy-egy kerékre vonatkozik, és lényegében egy súlyhatárt mutat meg, melyet az adott abroncs még károsodás nélkül el tud bírni menet közben. Ha az abroncson az LI 95 gumijelölést látjuk, akkor ebből megtudhatjuk, hogy az adott autógumi maximális terhelhetősége 690 kg. Jellemzően ezek az abroncsok a nagyobb méretű gépjárművek, és a kisbuszok számára lehet ideális választás.
Sebesség index : Y
A gumik oldalfalán minden fontos információ fel van tüntetve, melyre oda kell figyelnünk akkor, ha az abroncsunkat le szeretnénk cserélni. A sebességindex mutatja meg azt, hogy a gumiabroncsot milyen maximális sebességgel tudjuk hatékonyan, és biztonságosan használni. Az „Y” -jelölés a sebességindex esetében már valóban a nagyobb teljesítményű sportautókhoz, illetve a nagyteljesítményű gépjárművekre kifejlesztett abroncsok oldalfalán szokott megjelenni, ezek a járművek ugyanis rendkívül magas sebességgel képesek menni. A sebességindexnél az „Y” -jelölés azt jelenti, hogy az adott gumiabroncs probléma nélkül használható akár 300km/órás maximális gyorsasággal használható.
Az autó gyártója minden esetben meghatározza azt, hogy az adott jármű milyen sebesség indexel rendelkező gumiabronccsal indulhat útnak, ettől a gyári ajánlástól pedig nem érdemes eltérni, ugyanis az már balesetveszélyes lehet.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: A
Talán kevesen tudják, de a gördülési ellenállás képes akár 20%-ban befolyásolni az adott gépjármű üzemanyag fogyasztását. Éppen ezért az üzemanyag-hatékonyságot mindenképpen figyelembe kell vennünk akkor, ha új gumiabroncsot kell vásárolnunk. A gumiabroncsok gördülési ellenállásától függhet az üzemanyag hatékonysága. A legjobb üzemanyag-takarékosság jelző az „A” -jelölés. Szerencsére az EU-s jelölésből megtudhatjuk többek között a legfontosabb üzemanyag fogyasztásra vonatkozó adatokat is. Ezen a címkézésen pedig az „A” -jelölés mindenképpen a legjobb üzemanyag-fogyasztást jelöli, így ez számít a legkörnyezet barátabb megoldásnak. Azokkal az abroncsokkal pedig, melyek ilyen kedvező üzemanyag-hatékonysággal rendelkeznek, egy tankolással jóval hosszabb utat tudunk megtenni, mint egy kevésbé takarékos társával, arról nem is beszélve, hogy nagyban képesek lecsökkenteni a környezeti megterhelés mértékét is.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): B
Az EU-s abroncsjelölésen a gumiabroncs gyártóknak kötelező többek között feltüntetniük azt is, hogy az adott abroncs milyen tapadási tulajdonságokat tud biztosítani az autóvezetők számára nedves útviszonyok között. A nedves tapadási jellemzőknek pedig egy új gumiabroncs kiválasztása során fontos szempont kell, hogy legyen. Ha nedves úton való vezetésről van szó, akkor a „B” -jelölés még kedvezőnek nevezhető, ez viszonylag rövid féktávolságot jelent, ez pedig a biztonságos, és balesetmentes közlekedést tudja biztosítani még csapadékos időjárási viszonyok között is.
Külső gördülési zaj: A (69)
Az új EU-s abroncsjelölés segítségével megtudhatjuk többek között azt is, hogy az adott abroncs mennyire hangos menet közben. Ezt pedig külső és belső zajszintben határozzák meg a szakemberek. Ennek figyelembevételének a célja egyértelműen a zajszennyezés számontartása.
A külső zaj lényegében az, amit vezetés közben a gumiabroncsok adnak ki magukból. Az Eu-s címkén ezt mindig hullámokkal jelölik. Az „A” -jelölés a legalacsonyabb külső zajszintet mutatja meg, tehát ezek a gumiabroncsok azok, melyek menet közben a legkedvezőbb hatást tudják gyakorolni a környezetünkre. Ezt az abroncsjelölésen egy hullámmal tüntetik fel. Az abroncsok gördülési zaját minden esetben decibelben határozzák meg. Ezeknél az abroncsoknál a zajszint jóval az európai határérték (72 decibel) alatt marad, így ezeknek a gumiknak 67-69 decibel között van a zajszintje.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)