DUNLOP SPORT RESPONSE 265/60R18 110V NYÁRI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 265/60R18
- Idény: Nyári gumi
- Márka: DUNLOP
- Mintázat: SPORT RESPONSE
- Cikkszám: DUN595475
- Terhelés index (LI): 110
- Sebesség index (SI): V
-
65 845 Ft
Paraméterek
Leírás
Márka
Kátyúgarancia
Szállítás
A Dunlop Sport Response nyári gumi
A Dunlop Sport Response nyári gumit 2024-es év új mintája. A fejlesztes során törekedtek arra, hogy megfeleljen a SUV tulajdonosok elvárásainak. A Sport Response a teljesítményre összpontosít, kiváló nedves fékezést, száraz tapadást és futásteljesítményt biztosít.
Optimalizált érintkezési felület
A teljes szilika keverék tapadógyantával megkönnyíti a deformációt, segítve a gumiabroncsnak az úthoz való tapadását. Optimalizált érintkezési felülettel rendelkezik, egyenletes nyomáseloszlás jellemzi az erős általános száraz teljesítmény érdekében. Az új futófelületi keverék felel a jó futófelületi teljesítményért.
A Dunlop Sport Response nyári abroncsokat a következő méretekben gyártják:
225/70R16 103H
215/65R16 98H
215/70R16 100H
215/65R17 99V
225/60R17 99V
215/60R17 100V XL
235/55R17 103V XL
225/65R17 102V
265/60R18 110V
225/60R18 104V XL
235/55R18 100V
255/55R18 109V XL
235/60R18 107V XL
255/60R18 112V XL
235/55R19 105V XL
235/50R19 103V XL MFS
225/55R19 99V
245/45R20 99V MFS MFS
255/50R20 109H XL MFS MFS
A Dunlop története
1888 - Egy véletlen folytán a Belfastban élõ John Boy Dunlop feltalálja a pneumatikus kerékgumit.
1889 - J.B.Dunlop létrehozza a Pneumatic Tyre Company and Booth\'s Cycle Agency-t, mely rövidesen átalakul, s a Dunlop Rubber Company Ltd. nevet veszi fel.
1907 - A Dunlop belép a sport üzletbe, golflabdák gyártásába kezd.
1917 - Az elsõ Dunlop teniszütõ megjelenése.
www.lhsport.hu
A Dunlop immár több, mint 120 éve érzi az utatJohn Boyd Dunlop, az elsõ pneumatikus gumiabroncs feltalálója
Még 1888-ban történt, hogy John Boyd Dunlop, egy Belfastban élõ skót állatorvos fia triciklijén a tömör gumikat vékony gumiszalagokra cserélte le, amelyeket összeragasztott és levegõt pumpált a belsejükbe. Ez volt az elsõ lépés a Dunlop megszületésében, amely a világ legismertebb termékeinek egyikét forgalmazza.Kicsivel késõbb J.B. Dunlop rájött, hogy az összetákolt abroncsok átalakításával forradalmasíthatja a világ közlekedését. Hányan tudnak ma arról, hogy a vezetési élmény és biztonság egy kisfiúnak és triciklijének köszönhetõ?Ma a Dunlop pneumatikus gumiabroncs már több mint 120 éves.
A Dunlop megünnepli ezt a sikertörténetet és azt a különleges szerepet, amit a Dunlop a gumiabroncsok teljesítményének javításában játszott az évek során.A Dunlop gumiabroncsok története elválaszthatatlanul összekapcsolódott a vállalat által bevezetett újításokkal. A történelem összefonódott a Dunlop elkötelezettségével a motorversenyek minden fajtája iránt, mert a versenyzéshez kifejlesztett megoldások alkalmazása a mindennapi közlekedésre szánt abroncsokban egy olyan tradíció, amely már kezdetektõl jellemzi a Dunlop vállalatot.
Az eltelt több mint 120 év során a Dunlop kivételes eredményeket ért el a versenypályákon, közte 34 gyõzelmet a híres Le Mans-i 24 órás megbízhatósági autóversenyen.Napjainkban a Dunlop továbbra is számos két és négy keréken zajló verseny résztvevõje világszerte. A Dunlop több, mint 120 alatt elért innovációi és a vállalat sikere a motorsportban biztosították, hogy a márka páratlan elismertséget szerezzen az autók és motorok rajongói között.
A Dunlop kizárólagos beszállítója a Jaguar legerõsebb autóinak, az XKR-nek és az XFR-nek
A Dunlop és a Jaguar közötti sikeres együttmûködésnek hosszú története van.A két ikonként tisztelt nemzetközi márka a Dunlop és a Jaguar szinte a kezdetektõl egyesítette erejét a versenyek megnyerése és a vásárlók igazi vezetési élmény iránti igényeinek kielégítése céljából. A gyenge kezdettõl indulva és napjaink motorsportban elért sikereiig, valamint a Jaguar felsõkategóriás autóinak ultranagy teljesítményû Dunlop abroncsokkal való felszereléséig eljutva a Dunlop valóra váltotta szlogenjét: \"Touch technológia - érezd az utat\".
Az együttmûködés legfrissebb példája a Jaguar legújabb nagyteljesítményû fejlesztése, a Jaguar XKR és az XFR. Ez az erõs Jaguar egy 5,0 literes turbófeltöltõs V8 motorral és Dunlop SP Sport Maxx gumiabronccsal van felszerelveA kiváló motorok erejének útra juttatásához a Jaguar 100%-ban a Dunlop Sport Maxxot választotta. A kiváló teljesítményû, különösen a száraz úton való kezelhetõség tekintetében élenjáró Dunlop Sport Maxx luxus sportautókhoz készült, de tuningolt autóknál használható méretekben is kapható.
Forrás: www.dunlop-tires.com
Prémium abroncs Észak-Írországból: Dunlop
A Dunlop abroncsmárka méltán tartozik a prémium kategóriába. A Dunlop története Belfastból indult 1888 elején, amikor is John Boyn Dunlop fejéből kipattant a tömlős gumiabroncs gondolata. Eredetileg a fia triciklijére próbált tömlős gumit szerelni, melynek fém kerekei voltak, és az első próba egy slag volt. Természetes a slag nem vált be, mint gumiabroncs, viszont John Boyn Dunlop útja elindult az abroncsgyártás felé. Először kerékpárokra gyártott abroncs, majd motorokra is. A gyár 1890-ben megnyílt gyár Dublinban, később a Dunlopnak Hanauban is lett gyára.
A márka hamar híres lett, és előbb Franciaországban, majd Kanadában is árulni kezdték a Dunlop abroncsokat. Az elmúlt évszázad során a Dunlop terjeszkedett, és jelenleg a világ minden táján értékesíti az abroncsait. A cég és a márka 1999-ben került a Goodyear tulajdonába, ugyanakkor a gyárak változatlan formában tovább gyártják, fejlesztik és értékesítik a Dunlop abroncsokat, melyek mára a prémium kategóriát erősítik, és jelentős minőséget képviselnek az abroncspiacon. A nemzetközi tesztek is ezt bizonyítják.
Hogyan teljesítettek idén a Dunlop abroncsok a nemzetközi abroncsteszteken?
A Dunlop abroncsai minden évben előkerülnek a nemzetközi abroncsteszteken, és meglehetősen jó eredményeket érnek el. Idén a Dunlop SP Sport MAXX RT2 bizonyíthatott a teszteken, először az ADAC teszten a 225/50 R17 méretkategóriába, ahol a 6. helyre rangsorolták. Az Autozeitung a 225/40 R18 méretkategóriában vizsgálta, itt egy 8. helyet sikerült szereznie. A tavalyi évben a Dunlop Sport BluResponse hozott hasonlóan jó eredményeket.
Bár az idei téli gumi tesztek eredményeire még várni kell, hiszen folynak a tesztelések, azért egy-két teszt eredménye már napvilágra került, köztük a ADAC teszt 225/50 R17 méretkategória eredménye, ahol a Dunlop Winter Sport 5 a legjobb lett, és egy jó+ minősítéssel is gazdagodott. Az Autobild teszt részeredménye is nyilvános már a 205/55 R16 méret esetében, ahol 50 abroncs közül a Dunlop Winter Sport 5 a 2. helyen jutott a legjobb 20-ba.
Amit a négyévszakos Dunlop abroncsokról tudni érdemes
Bár a Dunlop négyévszakis abroncsi is debütáltak már nemzetközi abroncsteszten, a legfrissebb eredmény 2016-ból származik, azóta egyik teszten sem került előtérbe. Akkor a Dunlop Grandtrek ST1 nyújtott jó teljesítményt a 215/60 R16 méretkategóriában. Azóta leginkább csak a vásárlói véleményekre hagyatkozhatunk, de ezek meglehetősen pozitívak a Dunlop négyévszakos abroncsairól. A Dunlop egy prémium márka, és hozza is azokat a tulajdonságokat, amit egy prémium abroncstól el is várhatunk.
A Point-S hálózat nyújtotta abroncsgaranciával Ön biztonságosan közlekedhet, kár nem érheti, mert ez a garancia az esetleges, javíthatatlan abroncssérüléseknél Önnek gyors, egyszerű pótlást biztosít.
A gyártói garancián túlmenően a Point-S Gumiszerviz Hálózat tagjai biztosítják ezt a vásárlóiknak a kátyúgarancia ikonnal jelölt abroncsokra, ami nem a gyártási hibákból eredő károkra is érvényes: olyan károkra, amelyek nem a rendeltetésszerű használat közben keletkeztek, hanem helytelen vezetői magatartás miatt következtek be.
Ezek lehetnek:
- Rongálás
- Szög beszúródás-, éles tárgyak okozta sérülések
- Egyéb defektek
- Útpadkára, járdára történő felhajtás, kátyúba behajtás közben keletkezett sérülések
- Blokkoló fékezés, nem megfelelő guminyomás miatti meghibásodások
Javíthatatlan sérülés esetén a gumiabroncsot a Point-S tagszervizben térítésmentesen kicseréljük , az addig megtett futásteljesítmény figyelembe vételével.
Profil | 265 |
Arány | 60 |
Átmérő (coll) | 18 |
Terhelés index (LI) | 110 |
Sebesség index (SI) | V |
Erősített oldalfal | Nincs |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Nyári gumi |
Felhasználás | 4x4 |
Gyártói kód | 595475 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | B |
Zaj | B (70) |
Súly index: 110
A súly indexet alternatív módon bátran nevezhetjük terhelési indexnek is, lerövidítve pedig gyakran „LI” jelöléssel szoktak rá a szakemberek hivatkozni. Az LI érték az angol „Loading index” kifejezésből ered, és leolvasható a gumiabroncsok oldalfaláról. Különösen fontos lehet számunkra ez a szám akkor, ha új abroncsot kell vennünk az autónk kerekeire. Ez az érték egy kilogrammban értendő súlyhatár, mely megmutatja azt, hogy az adott autógumi milyen maximális terhelhetőséget képes elbírni.
Ha az abroncson az LI 101 jelölést látjuk, akkor az azt jelenti, hogy az adott gumiabroncs maximum 1060 kg terhelést tud elviselni károsodás nélkül. Fontos tudni, hogy minél nagyobb a gépjármű, annál nagyobb terhelési indexel rendelkező abroncsra lesz szüksége.
Az LI 101 értékű gumiabroncsok általában a tehergépjárművek és a terepjárók számára lehet ideális választás.
Sebesség index : V
A sebességindex (SI) egy osztályozás, mely felsorolja azt, hogy melyik gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható hatékonyan, és biztonságosan. Minden sebességindexet más és más betűvel jelölték meg a gyártók, ezt pedig megtalálhatjuk a (többi fontos információ mellett) a gumiabroncsok oldalfalán feltüntetve. Ez a jelölés tehát azt mutatja meg, hogy az abronccsal 240km/h maximálisa sebességgel lehet közlekedni, a gumi ennyit fog tudni gond nélkül elviselni. Ez a jelölés a legtöbb esetben már a felső-közép kategóriás, illetve a prémium kategóriás gumik között szokott megjelenni, leggyakrabban a nyári abroncsok esetében. Ez a sebességindex már leginkább azokhoz a gépjárművekhez és sportkocsikhoz való gumikor jelenik meg, melyek valóban képesek nagy sebességgel haladni az utakon. Fontos azonban kihangsúlyozni, hogy ez a jelölés valóban „csak” a sebességindexet mutatja meg, az új abroncsunk megvásárlása során azonban figyelembe kell vennünk a pontos méretet, a terhelési indexet, sőt akár a zajszintet is.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): B
Az EU-s abroncsjelölésen a gumiabroncs gyártóknak kötelező többek között feltüntetniük azt is, hogy az adott abroncs milyen tapadási tulajdonságokat tud biztosítani az autóvezetők számára nedves útviszonyok között. A nedves tapadási jellemzőknek pedig egy új gumiabroncs kiválasztása során fontos szempont kell, hogy legyen. Ha nedves úton való vezetésről van szó, akkor a „B” -jelölés még kedvezőnek nevezhető, ez viszonylag rövid féktávolságot jelent, ez pedig a biztonságos, és balesetmentes közlekedést tudja biztosítani még csapadékos időjárási viszonyok között is.
Külső gördülési zaj: B (70)
Új gumiabroncs vásárlása során érdemes figyelembe vennünk azt is, hogy a kiválasztott abroncsnak milyen a zajszintje. Ezt pedig a szakemberek minden esetben decibelben határozzák meg. A „B” -jelölés bátran nevezhető egy közepes erősségű zajszintnek, amely még nem jelent túlságosan nagy kárt a környezetünkre. Ebben az esetben egy olyan gumiról van szó, mely a megszabott európai (72 decibel) határértéknél legfeljebb 3 decibellel lehet alacsonyabb. Így az adott gumiabroncs külső gördülési szintje olyan 70 és 72 decibel között helyezkedik el.
Az EU-s abroncsjelölésről szerencsére nagyon könnyen leolvashatjuk azt, hogy az adott guminak milyen a gördülési szintje, ugyanis ezt mindig hullámokkal jelölik nekünk.
A „B” -jelölés 2 hullám ként van feltüntetve az EU-s címkén.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)