BRIDGESTONE BLIZZAK W810 205/70R15 106R TÉLI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 205/70R15
- Idény: Téli gumi
- Márka: BRIDGESTONE
- Mintázat: BLIZZAK W810
- Cikkszám: BRI28213
- Terhelés index (LI): 106
- Sebesség index (SI): R
-
56 310 Ft
Paraméterek
Leírás
Márka
Szállítás
A Bridgestone
Bridgestone Corporation japán gumiabroncsgyártó. Shojiro Ishibashi alapította 1931-ben Japánban. A Bridgestone név az "ishibashi" japán szóból ered, aminek a jelentése "stone bridge", vagyis kõ híd.A 2009-es januári adatok alapján a Bridgestone a legnagyobb gumigyártó a piacon, megelõzve a Michelint, a Goodyear-t és a Continental-t. A Bridgestone gyáraiban készülnek az eredetileg amerikai Firestone és a Dayton gumiabroncsok is.
A Bridgestone a Forma 1-ben
A Bridgestone 1976 óta gyárt gumiabroncsokat Formula-1-es autók számára. 121 gyõzelmével a második legsikeresebb beszállító ebben a sportágban. 2007, a Michelin kiszállása óta az egyedüli gumiszállító.
A Bridgestone Magyarországon
2008. áprilisában kezdte meg a személyautó-abroncsok tömeggyártását a tatabányai gyár. A teljesen automatizált üzemben a japán cég új technológiájával a teljes üzem beindulása után akár napi 8000 nagy méretû és teljesítményû személy-, terepjáró- és kisteherautó abroncsot fognak gyártani.
Forrás: http://www.wikipedia.org
Átadták a Bridgestone tatabányai új gumigyárát
A japán Bridgestone csütörtökön hivatalosan megnyitotta elsõ európai, teljesen automatizált üzemét a tatabányai Ipari Parkban. A 66 hektáron fekvõ üzem 200 dolgozónak biztosít munkát, a beruházás értéke 190 millió euró - hangzott el a gyár átadásakor. Az új üzem a Bridgestone legújabb technológiájával (BIRD) mûködik és a második ilyen gyár, amelyet Japánon kívül hoztak létre - mondta el Shoshi Arakawa, a Bridgestone Corporation vezérigazgatója. A BIRD technológia a teljes gumiabroncs-gyártási folyamatot automatizálja az anyagfeldolgozástól egészen a kész gumiabroncsok végsõ átvizsgálásáig.
A Bridgestone eljárása csaknem 100 százalékkal növeli a termelékenységet más technológiákhoz képest, valamint egyenletes minõséget és pontosan kiegyensúlyozott kerekeket eredményez.A Bridgestone gyárában személy- és kisteherautókra készítenek nagyteljesítményû és nagyméretû abroncsokat, a gyártás a tervek szerint 2009-ben eléri a 8.000 darabot naponta. A Bridgestone Lengyelországban egy teher- és autóbusz abroncsok gyártására szakosodott üzemet épít, amely várhatóan 2009 elsõ felében kezdi meg a gyártást.
A 200 millió eurós beruházással épülõ gyárban 750 ember kap munkát, a termelés felfutása után a Bridgestone napi 5000 abroncsot állít elõ. A Bridgestone Europe 12.400 dolgozót foglalkoztat Európában, 7 gumiabroncsgyártó üzemet mûködtet, valamint kutatási és fejlesztési központot és tesztpályát tart fent Olaszországban. A világ elsõ számú abroncsgyártója az árbevétel alapján a Bridgestone, leányvállalataival együtt 126 ezer dolgozót foglalkoztat világszerte, 179 gyárából 72 abroncsot gyárt, termékeit 150 országban forgalmazza. Minden ötödik jármû a világon Bridgestone gumiabronccsal van felszerelve. (GM)
Forrás: http://www.logsped.hu
Japán precizitás, prémium minőség: Bridgestone
A Bridgestone abroncsmárkát senkinek sem kell bemutatni, mert még azok is ismerik, akik alapvetően nem követik az abroncsmárkák és abroncstesztek világát. A Bridestone egy méltán híres abroncsgyártó cég, mely a prémium kategóriában képviselteti magát, és amely szinte minden járműre gyárt abroncsot: a személyautókon túl a 4x4, teher-, busz-, építőipari-, mezőgazdasági-, motor-, robogó-, és off-road járművekre, de még a légi járművekre is. A vállalat 1931-ben alakult, tehát lassan 100 éves tapasztalattal rendelkezik az abroncsgyártás terén.
Bridgestone abroncsokkal a közutaktól a motor és autósport versenypályákig szinte mindenhol találkozhatunk. Mivel prémium abroncsokról van szó, ezért olyanoknak javasolják, akik nem szeretnének kompromisszumot kötni, csakis a legjobbat akarják az autójukra. Számos teszteredmény is bizonyítja, hogy a Bridgestone méltán viseli a prémium kategóriás címkét, legyen szó téli gumiról, nyári abroncsról, vagy négyévszakos szettről. A termékkínálat meglehetősen széles, többféle típus és méret közül válogathatunk.
Amit a Bridgestone abroncsoktól elvárhatunk az abroncstesztek alapján
A Bridgestone abroncsok elengedhetetlen résztvevői az éves abroncsteszteknek, és ez idén sincs másként. Tavasszal a nyári abroncsok bizonyíthattak, a Bridgestone abroncsai közül a Bridgestone Turanza T005 került megmérettetésre több méretkategóriában is. Az ADAC teszten a 225/50 R17 és a 205/55 R16 méretkategóriában is vizsgálták a Bridgestone Turanza T005-t, mindkét esetben Jó+ minősítést kapott, illetve egy 4. és egy 5. helyet. Az Autobild teszten Példaszerű minősítéssel és egy 5. hellyel zárt, tehát elmondható, hogy igen is megérdemli a helyét a legjobbak között.
A téli abroncsok estében sem történt ez másként, idén ősszel a Bridgestone Blizzak LM-005 új modellje vizsgázott, nagyon jó eredményt elérve. Az Autobild teszten az első helyen jutott tovább a legjobb 20 közé a 205/55 R16 méretkategóriában, vagyis várhatóan dobogós hellyel és jó minősítéssel zár majd.
Négyévszakos gumi, amit valóban érdemes választani
A szakértők szerint is, ha négyévszakos abroncsot keresünk, akkor a prémium kategóriában érdemes keresgélni. A Bridgestone Weather Control A005 EVO már számos teszten bizonyította, hogy jó választás lehet, az idei teszteredmények is ezt igazolják. Az Autobild tesztén a 215/60 R16 méretkategóriában a egy harmadik helyet és egy példaszerű minősítést szerzett, ami jól mutatja, hogy igenis érdemes számolni ezzel a márkával. A Bridgestone abroncsvélemények nemcsak hazánkban, de szerte a világon igen meggyőzőek, nem csoda, hiszen az egyik legnagyobb prémium márkáról van szó.
Profil | 205 |
Arány | 70 |
Átmérő (coll) | 15 |
Terhelés index (LI) | 106 |
Sebesség index (SI) | R |
Erősített oldalfal | C |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Téli gumi |
Felhasználás | Kisteherautó |
Gyártói kód | 28213 |
Fogyasztás | E |
Fékezés | C |
Zaj | C (75) |
Súly index: 106
A terhelési index (más néven súly index) kisebb méretű autók esetében is fontos tényező akkor, ha gumiabroncs vásárlása előtt állunk, de ha egy nagyobb gépjárműről van szó, akkor ezt a jelölést mindenképpen szem előtt kell tartanunk, ugyanis ez mutatja meg azt, hogy az adott gumi mekkora maximális terhelhetőséget képes elviselni. Ezt az értéket az abroncsgyártók gyakran LI rövidítéssel szokták jelölni, ez pedig az angol Loading index kifejezésből ered. Minél nagyobb az autó, és minél nehezebb, annál nagyobb terhelési indexel rendelkező abroncsra lesz szüksége. A súly indexnél a 106 LI értékkel gyakran találkozhatunk terepjárók, és teherautók abroncsain. Az LI 106 érték annyit jelent, hogy az adott gumiabroncs egyenként el tud viselni 950 kg terhelést.
Sebesség index : R
A sebesség indexre gyakran lerövidítve „SI” -ként is szoktak hivatkozni a szakemberek. Ez a jelölés megmutatja az autóvezető számára azt, hogy mekkora az a maximálisa sebesség, mellyel az adott gumiabroncs még meg tud birkózni probléma nélkül menet közben. Az abroncsgyártók egy nagy táblázatban gyűjtik össze azt, hogy melyik guminak mekkora maximális sebességgel használhatóak. Fontos azonban megjegyezni, hogy az autógyártók meg is szokták határozni azt, hogy az adott gépjárműre milyen sebesség indexel rendelkező gumiabroncsot tanácsot vásárolni. Az „R”-sebességindex azt mutatja meg, hogy az adott gumi hatékonyan, és biztonságosan legfeljebb 170km/h sebességgel tud haladni. Ez a jelölés pedig a legtöbbször közepes sebességű személygépjárművek, illetve kisteherautók kerekein található meg.
Üzemanyag takarékosság: E
Egy gumiabroncs üzemanyag-takarékossága befolyásolhatja azt, hogy melyik abroncs mellett tesszük le végül a voksunkat. Fontos tudni, hogy ha egy abroncs üzemanyag hatékonysága „E” -jelöléssel rendelkezik, akkor az valójában annyit jelent, hogy az adott guminak igen alacsony az üzemanyag-takarékossága.
Az üzemanyag-hatékonysági jelölést az EU-s abroncsjelölésen tüntetik fel az abroncsgyártó cégek, innen pedig le tudjuk olvasni azt, hogy az adott gumiabroncs milyen fontosabb tulajdonságokkal rendelkezik. Az „E” -jelölés ebben az esetben a leggyengébb osztályzatot jelenti, ha az üzemanyag takarékosságról van szó. Ez pedig lényegében annyit jelent, hogy ez a gumi jóval több üzemanyagot fog elfogyasztani, mint egy „A”, vagy „B”, vagy akár egy „C” -jelöléssel rendelkező gumiabroncs.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): C
Az EU-s abroncsjelölésen a gyártóknak kötelessége feltüntetni azt, hogy az adott gumiabroncs milyen tapadással rendelkezik a nedves útviszonyok között. A nedves tapadási tényezőket abroncsvásárláskor mindenképpen figyelembe kell vennünk, főleg akkor, ha fontos számunkra a biztonságos, és stabil közlekedés. A kedvező nedves tapadást a gumi a teljes fékerő alkalmazásával tudja biztosítani, rövidebb féktávolság formájában. Ezeket a jelzőket pedig az EU-besorolás több kategóriába sorolja. Az EU címke a gumiabroncs nedves úton való tapadására vonatkozó információi a nedves úton való fékezésre utalnak. A „C”-jelölés ebben az esetben azt jelenti hogy az adott gumiabroncs átlagos fékezési teljesítménnyel rendelkezik nedves útviszonyok között. Ez az „A” -jelöléssel rendelkező abroncsokhoz viszonyítva akár 15%-kal is nagyobb féktávolságot jelenthet az autóvezetők számára.
Külső gördülési zaj: C (75)
Ha új gumiabroncsot szeretnénk venni az autónkra, fontos tényező lehet az adott gumi zajszintje, mely lehet külső és belső is. Mindkét esetben a gyártók decibelben határozzák meg a zajszintet, a külső gördülési zaj pedig lényegében az, amit az autó kerekei felöl hallunk menet közben.
A gumiabroncs EU-s abroncsjelölésén mindig hullámokkal van meghatározva az, hogy az adott gumi milyen magas gördülési zajjal látta meg a napvilágot. Azok az abroncsok, melyek hangosabbak, nagyobb terhelést gyakorolnak használat során a környezetünkre. Ezek pedig nevezhetőek a „C” -jelöléssel ellátott gumiknak.
A „C” -jelölést az EU-s abroncsjelölésen már 3 hullámmal tüntetik fel, ez pedig azt jelenti, hogy a gumi gördülési zaja már meghaladja a 72 decibeles európai határértéket, tehát egy magas hangjellemzőkkel bíró gumiról beszélünk. A külső gördülési zaj tekintetében a „C” -jelölés 73- és 77 decibel közötti zajszintet jelent.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)