YOKOHAMA BLUEARTH WINTER V905 295/30R22 103V TÉLI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 295/30R22
- Idény: Téli gumi
- Márka: YOKOHAMA
- Mintázat: BLUEARTH WINTER V905
- Cikkszám: YOKR1700
- Terhelés index (LI): 103
- Sebesség index (SI): V
-
125 465 Ft
Paraméterek
Márka
Szállítás
Amit a Yokohama abroncsokról tudni érdemes
A Yokohama abroncsok a Yokohama Rubbe Japán és az Egyesült Államokbeli gyáraiban készülnek, és prémium minőséget képviselnek az abroncsok piacán. A Yokohama márkanév egyet jelent a minőséggel Japánba, de mára már az egész világon is. A Yokohama abroncsait leginkább a sportautókhoz választják, és számos autógyár is a márka termékeit választja első szerelésként, mint a Porsche, a BMW, a Mercedes, a Fiat vagy az Audi. Természetesen a Yokohama szélesebb körben kínál abroncsokat, a személyautók mellett kisteher- , mikrobusz-abroncsokat, de busz-, bányászati- és építőipari gumiabroncsokat is.
A Yokohama története 1917-ben kezdődött, amikor a BF Goodrich részvételével alapítottak abroncsgyárat Japánban, amely azóta nemzetközi szinten is elismerté vált, és számos leányvállalatot hozott létre. A cég folyamatosan fejlődik, nemcsak kereskedelmi piacok tekintetében, de a termékpaletta szélesítésében is, ahogyan a technológiák fejlesztésében is élen járnak. A közutak mellett a motorsportban is képviselteti magát a márka, és számos szép eredménnyel büszkélkedhet Amerikában.
A Yokohama téli és nyári abroncsairól
Bár az idei nyári abroncsteszten a Yokohama nyári gumik nem kerültek tesztelésre, azért az elmúlt évek eredményeiből könnyen képet kaphatunk az abroncsok teljesítményéről. A Yokohama nyári gumik az elmúlt években számos ajánlott minősítést szereztek legutóbb 2020-ban a Yokohama BluEarth RV-02 kapta meg ezt a minősítést az ADAC teszten a 235/55 R17 méretkategóriában, helyezés tekintetében pedig egy 7. helyet szerezhetett meg.
A téli gumik tesztje ugyan még zajlik, de az Autobild teszt első fordulójának eredménye nyilvános, ahogyan az ADAC teszt eredménye is. Mindkét teszten vizsgálták a Yokohama BluEarth-Winter V906 2021-es új modelljét, és annyi bizonyos, hogy az Autobild teszten a legjobb 20-ban kapott helyet, a 17. helyezésével és egy ajánlott minősítéssel. Az ADAC teszten is ajánlott minősítéssel végzett a 195/65 R15 méretkategóriában.
Négyévszakos abroncsok a Yokohama kínálatából
A Yokohama négyévszakos abroncsait személyautóra, kisteher járműre, és terepjáróra is megtalálhatjuk a hazai kínálatban. A vásárlói vélemények is meglehetősen jók, de az elmúlt évek teszteredményei is arról tanúskodnak, hogy a Yokohama abroncsokat megéri választani. A személyautókra való Yokohama BluEarth-4s AW21 már tavaly az Autobild teszten bizonyított a 205/55 R16 méretkategóriában, de az Autoklub ČR tesztjén is, ahol ugyanebben a méretkategóriában ért el egy 5. helyet.
Profil | 295 |
Arány | 30 |
Átmérő (coll) | 22 |
Terhelés index (LI) | 103 |
Sebesség index (SI) | V |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Téli gumi |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | R1700 |
Fogyasztás | D |
Fékezés | C |
Zaj | C (74) |
Súly index: 103
A sebességindex (angolul Loading Index) az abroncs oldalfalán feltüntetett számkód, mely azt mutatja meg, hogy az adott autóguminak milyen a maximális terhelhetősége. Ez az érték pedig mindig egy kerékre vonatkozik.
Fontos tudni, hogy a meghatározz súlyérték csak megfelelő guminyomás mellett érvényes, ugyanis ahogy csökken a gumi nyomása, úgy csökken annak a teherbírása is. Ezt az értéket abroncsvásárlás során mindenképpen figyelembe kell vennünk ahhoz, hogy a megfelelő gumiabroncsot tudjuk megvásárolni az autónkhoz.
Ha az LI érték 103, akkor az azt jelenti, hogy az adott gumi maximum 875 kg-ot tud elviselni. Ha egy négykerekű autóról van szó akkor a teljes terhelhetőség ennek a négyszerese (875*4=3500 kg).
Sebesség index : V
A sebességindex (SI) egy osztályozás, mely felsorolja azt, hogy melyik gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható hatékonyan, és biztonságosan. Minden sebességindexet más és más betűvel jelölték meg a gyártók, ezt pedig megtalálhatjuk a (többi fontos információ mellett) a gumiabroncsok oldalfalán feltüntetve. Ez a jelölés tehát azt mutatja meg, hogy az abronccsal 240km/h maximálisa sebességgel lehet közlekedni, a gumi ennyit fog tudni gond nélkül elviselni. Ez a jelölés a legtöbb esetben már a felső-közép kategóriás, illetve a prémium kategóriás gumik között szokott megjelenni, leggyakrabban a nyári abroncsok esetében. Ez a sebességindex már leginkább azokhoz a gépjárművekhez és sportkocsikhoz való gumikor jelenik meg, melyek valóban képesek nagy sebességgel haladni az utakon. Fontos azonban kihangsúlyozni, hogy ez a jelölés valóban „csak” a sebességindexet mutatja meg, az új abroncsunk megvásárlása során azonban figyelembe kell vennünk a pontos méretet, a terhelési indexet, sőt akár a zajszintet is.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: D
Több szempontot is figyelembe kell vennünk akkor, ha a számunkra legtökéletesebb gumiabroncsot szeretnénk megvásárolni. A gumiabroncs legfontosabb tulajdonságait pedig leolvashatjuk az EU-besorolásról, melyet napjainkban már minden abroncsgyártó cég számára kötelező feltüntetni.
Az optimális gumiabroncs kiválasztása során fontos tényező az üzemanyag hatékonysága is. Az autó üzemanyag fogyasztását a gördülési ellenállás is meg tudja határozni, ez pedig akár 20%-ban is befolyásolhatja a gépjármű fogyasztását. A „D” -jelölés ezúttal egy nem túl kedvező fogyasztást jelent, mely valójában magas fogyasztásért, illetve a magas környezeti hatásért is felelős. Az üzemanyag takarékosság „D”-jelölése a gumiabroncsot már egy alacsonyabb kategóriába sorolja, főleg akkor, ha az üzemanyag-megtakarítás az egyik fő szempont. Ez pedig hozzájárul ahhoz, hogy az autó hosszú távon magasabb üzemeltetési költségekkel tartható csak fenn.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): C
Az EU-s abroncsjelölésen a gyártóknak kötelessége feltüntetni azt, hogy az adott gumiabroncs milyen tapadással rendelkezik a nedves útviszonyok között. A nedves tapadási tényezőket abroncsvásárláskor mindenképpen figyelembe kell vennünk, főleg akkor, ha fontos számunkra a biztonságos, és stabil közlekedés. A kedvező nedves tapadást a gumi a teljes fékerő alkalmazásával tudja biztosítani, rövidebb féktávolság formájában. Ezeket a jelzőket pedig az EU-besorolás több kategóriába sorolja. Az EU címke a gumiabroncs nedves úton való tapadására vonatkozó információi a nedves úton való fékezésre utalnak. A „C”-jelölés ebben az esetben azt jelenti hogy az adott gumiabroncs átlagos fékezési teljesítménnyel rendelkezik nedves útviszonyok között. Ez az „A” -jelöléssel rendelkező abroncsokhoz viszonyítva akár 15%-kal is nagyobb féktávolságot jelenthet az autóvezetők számára.
Külső gördülési zaj: C (74)
Ha új gumiabroncsot szeretnénk venni az autónkra, fontos tényező lehet az adott gumi zajszintje, mely lehet külső és belső is. Mindkét esetben a gyártók decibelben határozzák meg a zajszintet, a külső gördülési zaj pedig lényegében az, amit az autó kerekei felöl hallunk menet közben.
A gumiabroncs EU-s abroncsjelölésén mindig hullámokkal van meghatározva az, hogy az adott gumi milyen magas gördülési zajjal látta meg a napvilágot. Azok az abroncsok, melyek hangosabbak, nagyobb terhelést gyakorolnak használat során a környezetünkre. Ezek pedig nevezhetőek a „C” -jelöléssel ellátott gumiknak.
A „C” -jelölést az EU-s abroncsjelölésen már 3 hullámmal tüntetik fel, ez pedig azt jelenti, hogy a gumi gördülési zaja már meghaladja a 72 decibeles európai határértéket, tehát egy magas hangjellemzőkkel bíró gumiról beszélünk. A külső gördülési zaj tekintetében a „C” -jelölés 73- és 77 decibel közötti zajszintet jelent.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)