YOKOHAMA BLUEARTH-GT AE51 195/50R16 88V NYÁRI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 195/50R16
- Idény: Nyári gumi
- Márka: YOKOHAMA
- Mintázat: BLUEARTH-GT AE51
- Cikkszám: YOKR4612
- Terhelés index (LI): 88
- Sebesség index (SI): V
-
51 310 Ft
Paraméterek
Márka
Szállítás
Amit a Yokohama abroncsokról tudni érdemes
A Yokohama abroncsok a Yokohama Rubbe Japán és az Egyesült Államokbeli gyáraiban készülnek, és prémium minőséget képviselnek az abroncsok piacán. A Yokohama márkanév egyet jelent a minőséggel Japánba, de mára már az egész világon is. A Yokohama abroncsait leginkább a sportautókhoz választják, és számos autógyár is a márka termékeit választja első szerelésként, mint a Porsche, a BMW, a Mercedes, a Fiat vagy az Audi. Természetesen a Yokohama szélesebb körben kínál abroncsokat, a személyautók mellett kisteher- , mikrobusz-abroncsokat, de busz-, bányászati- és építőipari gumiabroncsokat is.
A Yokohama története 1917-ben kezdődött, amikor a BF Goodrich részvételével alapítottak abroncsgyárat Japánban, amely azóta nemzetközi szinten is elismerté vált, és számos leányvállalatot hozott létre. A cég folyamatosan fejlődik, nemcsak kereskedelmi piacok tekintetében, de a termékpaletta szélesítésében is, ahogyan a technológiák fejlesztésében is élen járnak. A közutak mellett a motorsportban is képviselteti magát a márka, és számos szép eredménnyel büszkélkedhet Amerikában.
A Yokohama téli és nyári abroncsairól
Bár az idei nyári abroncsteszten a Yokohama nyári gumik nem kerültek tesztelésre, azért az elmúlt évek eredményeiből könnyen képet kaphatunk az abroncsok teljesítményéről. A Yokohama nyári gumik az elmúlt években számos ajánlott minősítést szereztek legutóbb 2020-ban a Yokohama BluEarth RV-02 kapta meg ezt a minősítést az ADAC teszten a 235/55 R17 méretkategóriában, helyezés tekintetében pedig egy 7. helyet szerezhetett meg.
A téli gumik tesztje ugyan még zajlik, de az Autobild teszt első fordulójának eredménye nyilvános, ahogyan az ADAC teszt eredménye is. Mindkét teszten vizsgálták a Yokohama BluEarth-Winter V906 2021-es új modelljét, és annyi bizonyos, hogy az Autobild teszten a legjobb 20-ban kapott helyet, a 17. helyezésével és egy ajánlott minősítéssel. Az ADAC teszten is ajánlott minősítéssel végzett a 195/65 R15 méretkategóriában.
Négyévszakos abroncsok a Yokohama kínálatából
A Yokohama négyévszakos abroncsait személyautóra, kisteher járműre, és terepjáróra is megtalálhatjuk a hazai kínálatban. A vásárlói vélemények is meglehetősen jók, de az elmúlt évek teszteredményei is arról tanúskodnak, hogy a Yokohama abroncsokat megéri választani. A személyautókra való Yokohama BluEarth-4s AW21 már tavaly az Autobild teszten bizonyított a 205/55 R16 méretkategóriában, de az Autoklub ČR tesztjén is, ahol ugyanebben a méretkategóriában ért el egy 5. helyet.
Profil | 195 |
Arány | 50 |
Átmérő (coll) | 16 |
Terhelés index (LI) | 88 |
Sebesség index (SI) | V |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Nyári gumi |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | R4612 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | A |
Zaj | B (71) |
Peremvédelem | FR |
Súly index: 88
Az autógumi súlyindexe (LI) nevezhető egy speciális mutatószámnak, mely a gumiabroncs oldalfalán van feltüntetve. Ez az egyik legfontosabb mechanikai tulajdonságára, az abroncs terhelhetőségére vonatkozóan ad tájékoztatást az autóvezetők számára. A terhelési indexet angolul Loading Indexnek nevezik, innen jön az „LI” rövidítés. Fontos, hogy ezt az LI értéket mindig egyenként, abroncsoként kell számolni. Ha egy gumiabroncs terhelési indexe LI 88, akkor az azt mutatja meg, hogy az adott abroncs maximális terhelése 560 kg. Ez a jelölés már egy magasabb terhelési kapacitásnak felel meg, ez pedig azt jelenti, hogy az adott abroncs képes igen nagy terhelést is elviselni. Ezek a gumiabroncsok általában nagyobb járművek, teherautók, illetve terepjárók számára lett kifejlesztve. Gumiabroncs vásárlása során fontos, hogy kövessük a gyártói ajánlásokat, és mindig ellenőriznünk kell azt is, hogy az adott gumi valóban megfelel-e a jármű terhelési kapacitásának.
Sebesség index : V
A sebességindex (SI) egy osztályozás, mely felsorolja azt, hogy melyik gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható hatékonyan, és biztonságosan. Minden sebességindexet más és más betűvel jelölték meg a gyártók, ezt pedig megtalálhatjuk a (többi fontos információ mellett) a gumiabroncsok oldalfalán feltüntetve. Ez a jelölés tehát azt mutatja meg, hogy az abronccsal 240km/h maximálisa sebességgel lehet közlekedni, a gumi ennyit fog tudni gond nélkül elviselni. Ez a jelölés a legtöbb esetben már a felső-közép kategóriás, illetve a prémium kategóriás gumik között szokott megjelenni, leggyakrabban a nyári abroncsok esetében. Ez a sebességindex már leginkább azokhoz a gépjárművekhez és sportkocsikhoz való gumikor jelenik meg, melyek valóban képesek nagy sebességgel haladni az utakon. Fontos azonban kihangsúlyozni, hogy ez a jelölés valóban „csak” a sebességindexet mutatja meg, az új abroncsunk megvásárlása során azonban figyelembe kell vennünk a pontos méretet, a terhelési indexet, sőt akár a zajszintet is.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): A
Fontos tényező új gumiabroncs vásárlása során az, hogy az adott abroncs milyen tapadási tulajdonságokkal rendelkezik. Az abroncs nedves úton való tapadása pedig lényegében az EU besorolásnak az egyik alapja, és a nedves felületeken mérhető féktávolságot mutatja be.
Azok a gumiabroncsok, melyek viszonylag kis gördülési ellenállással és magas üzemanyag hatékonysággal rendelkeznek általában nem teljesítenek annyira jól a nedves útviszonyok között. Éppen ezért az abroncsgyártóktól az EU megköveteli azt, hogy az EU-s abroncsjelölésen feltüntessék többek között a nedves úton való tapadási tulajdonságokat is. Az „A” -jelölés ebben az esetben a legjobb értékelést, a legrövidebb féktávolságot jelenti nedves úton, ez pedig remek tapadást, és rövid féktávolságot garantál.
Külső gördülési zaj: B (71)
Új gumiabroncs vásárlása során érdemes figyelembe vennünk azt is, hogy a kiválasztott abroncsnak milyen a zajszintje. Ezt pedig a szakemberek minden esetben decibelben határozzák meg. A „B” -jelölés bátran nevezhető egy közepes erősségű zajszintnek, amely még nem jelent túlságosan nagy kárt a környezetünkre. Ebben az esetben egy olyan gumiról van szó, mely a megszabott európai (72 decibel) határértéknél legfeljebb 3 decibellel lehet alacsonyabb. Így az adott gumiabroncs külső gördülési szintje olyan 70 és 72 decibel között helyezkedik el.
Az EU-s abroncsjelölésről szerencsére nagyon könnyen leolvashatjuk azt, hogy az adott guminak milyen a gördülési szintje, ugyanis ezt mindig hullámokkal jelölik nekünk.
A „B” -jelölés 2 hullám ként van feltüntetve az EU-s címkén.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)