YOKOHAMA BLUEARTH WINTER V906 305/40R20 112V TÉLI GUMIABRONCS
0 vélemény
- Méret: 305/40R20
- Idény: Téli gumi
- Márka: YOKOHAMA
- Mintázat: BLUEARTH WINTER V906
- Cikkszám: YOKR7000
- Terhelés index (LI): 112
- Sebesség index (SI): V
-
97 002 Ft
Paraméterek
Márka
Szállítás
Amit a Yokohama abroncsokról tudni érdemes
A Yokohama abroncsok a Yokohama Rubbe Japán és az Egyesült Államokbeli gyáraiban készülnek, és prémium minőséget képviselnek az abroncsok piacán. A Yokohama márkanév egyet jelent a minőséggel Japánba, de mára már az egész világon is. A Yokohama abroncsait leginkább a sportautókhoz választják, és számos autógyár is a márka termékeit választja első szerelésként, mint a Porsche, a BMW, a Mercedes, a Fiat vagy az Audi. Természetesen a Yokohama szélesebb körben kínál abroncsokat, a személyautók mellett kisteher- , mikrobusz-abroncsokat, de busz-, bányászati- és építőipari gumiabroncsokat is.
A Yokohama története 1917-ben kezdődött, amikor a BF Goodrich részvételével alapítottak abroncsgyárat Japánban, amely azóta nemzetközi szinten is elismerté vált, és számos leányvállalatot hozott létre. A cég folyamatosan fejlődik, nemcsak kereskedelmi piacok tekintetében, de a termékpaletta szélesítésében is, ahogyan a technológiák fejlesztésében is élen járnak. A közutak mellett a motorsportban is képviselteti magát a márka, és számos szép eredménnyel büszkélkedhet Amerikában.
A Yokohama téli és nyári abroncsairól
Bár az idei nyári abroncsteszten a Yokohama nyári gumik nem kerültek tesztelésre, azért az elmúlt évek eredményeiből könnyen képet kaphatunk az abroncsok teljesítményéről. A Yokohama nyári gumik az elmúlt években számos ajánlott minősítést szereztek legutóbb 2020-ban a Yokohama BluEarth RV-02 kapta meg ezt a minősítést az ADAC teszten a 235/55 R17 méretkategóriában, helyezés tekintetében pedig egy 7. helyet szerezhetett meg.
A téli gumik tesztje ugyan még zajlik, de az Autobild teszt első fordulójának eredménye nyilvános, ahogyan az ADAC teszt eredménye is. Mindkét teszten vizsgálták a Yokohama BluEarth-Winter V906 2021-es új modelljét, és annyi bizonyos, hogy az Autobild teszten a legjobb 20-ban kapott helyet, a 17. helyezésével és egy ajánlott minősítéssel. Az ADAC teszten is ajánlott minősítéssel végzett a 195/65 R15 méretkategóriában.
Négyévszakos abroncsok a Yokohama kínálatából
A Yokohama négyévszakos abroncsait személyautóra, kisteher járműre, és terepjáróra is megtalálhatjuk a hazai kínálatban. A vásárlói vélemények is meglehetősen jók, de az elmúlt évek teszteredményei is arról tanúskodnak, hogy a Yokohama abroncsokat megéri választani. A személyautókra való Yokohama BluEarth-4s AW21 már tavaly az Autobild teszten bizonyított a 205/55 R16 méretkategóriában, de az Autoklub ČR tesztjén is, ahol ugyanebben a méretkategóriában ért el egy 5. helyet.
Profil | 305 |
Arány | 40 |
Átmérő (coll) | 20 |
Terhelés index (LI) | 112 |
Sebesség index (SI) | V |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Téli gumi |
Felhasználás | SUV |
Gyártói kód | R7000 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | B |
Zaj | C (73) |
Súly index: 112
Gumivásárlás során fontos szempont kell, hogy legyen a pontos méret, a sebesség és a súly index is. A sebességindex (lerövidítve LI) az abroncsok oldalfaláról olvasható le. Mindig az autógyártó határozza meg azt, hogy milyen súly indexel rendelkező abroncs lehet jó az autónkra, és ezt a javaslatot érdemes szem előtt tartani, amikor új gumira van szükségünk. Minél nagyobb a jármű, annál nagyobb terhelést kell elbírnia, így a teherautókra, a buszokra, és a terepjárókra mindig olyan gumit kell vásárolnunk, melynek nagy a terhelési indexe. Ha az abroncson azt a jelölést látjuk, hogy LI 112, akkor az annyit jelent, hogy az adott guminak 1120 kg a maximális terhelhetősége. Ez az érték azonban csak egy kerékre vonatkozik. Egy négykerekű autó esetében a teljes terhelhetőséget könnyedén ki tudjuk számolni úgy, hogy ha ezt a számot beszorozzuk a jármű kerekeinek számával.1120*4=4480kg.
Sebesség index : V
A sebességindex (SI) egy osztályozás, mely felsorolja azt, hogy melyik gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható hatékonyan, és biztonságosan. Minden sebességindexet más és más betűvel jelölték meg a gyártók, ezt pedig megtalálhatjuk a (többi fontos információ mellett) a gumiabroncsok oldalfalán feltüntetve. Ez a jelölés tehát azt mutatja meg, hogy az abronccsal 240km/h maximálisa sebességgel lehet közlekedni, a gumi ennyit fog tudni gond nélkül elviselni. Ez a jelölés a legtöbb esetben már a felső-közép kategóriás, illetve a prémium kategóriás gumik között szokott megjelenni, leggyakrabban a nyári abroncsok esetében. Ez a sebességindex már leginkább azokhoz a gépjárművekhez és sportkocsikhoz való gumikor jelenik meg, melyek valóban képesek nagy sebességgel haladni az utakon. Fontos azonban kihangsúlyozni, hogy ez a jelölés valóban „csak” a sebességindexet mutatja meg, az új abroncsunk megvásárlása során azonban figyelembe kell vennünk a pontos méretet, a terhelési indexet, sőt akár a zajszintet is.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): B
Az EU-s abroncsjelölésen a gumiabroncs gyártóknak kötelező többek között feltüntetniük azt is, hogy az adott abroncs milyen tapadási tulajdonságokat tud biztosítani az autóvezetők számára nedves útviszonyok között. A nedves tapadási jellemzőknek pedig egy új gumiabroncs kiválasztása során fontos szempont kell, hogy legyen. Ha nedves úton való vezetésről van szó, akkor a „B” -jelölés még kedvezőnek nevezhető, ez viszonylag rövid féktávolságot jelent, ez pedig a biztonságos, és balesetmentes közlekedést tudja biztosítani még csapadékos időjárási viszonyok között is.
Külső gördülési zaj: C (73)
Ha új gumiabroncsot szeretnénk venni az autónkra, fontos tényező lehet az adott gumi zajszintje, mely lehet külső és belső is. Mindkét esetben a gyártók decibelben határozzák meg a zajszintet, a külső gördülési zaj pedig lényegében az, amit az autó kerekei felöl hallunk menet közben.
A gumiabroncs EU-s abroncsjelölésén mindig hullámokkal van meghatározva az, hogy az adott gumi milyen magas gördülési zajjal látta meg a napvilágot. Azok az abroncsok, melyek hangosabbak, nagyobb terhelést gyakorolnak használat során a környezetünkre. Ezek pedig nevezhetőek a „C” -jelöléssel ellátott gumiknak.
A „C” -jelölést az EU-s abroncsjelölésen már 3 hullámmal tüntetik fel, ez pedig azt jelenti, hogy a gumi gördülési zaja már meghaladja a 72 decibeles európai határértéket, tehát egy magas hangjellemzőkkel bíró gumiról beszélünk. A külső gördülési zaj tekintetében a „C” -jelölés 73- és 77 decibel közötti zajszintet jelent.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)