TOYO SNOWPROX S943 225/60R16 102H TÉLI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 225/60R16
- Idény: Téli gumi
- Márka: TOYO
- Mintázat: SNOWPROX S943
- Cikkszám: TOY3280000
- Terhelés index (LI): 102
- Sebesség index (SI): H
-
46 612 Ft
Paraméterek
Leírás
Márka
Szállítás
Középkategóriás abroncsmárka Japánból: a Toyo
A Toyo abroncsok a középkategóriás abroncsok között képviseltetik magukat az autógumik piacán, és több, mint 70 éves tapasztalat van a hátuk mögött. A Toyot Rikimatsu Tomihisa alapította 1945 augusztusában Japánban, mely már akkor sem csak abroncsgyártással foglalkozott, hanem más autóipari termékek gyártásával is, amely a mai napig is része a cég profiljának. Az évek alatt több gyártóüzemet és laboratóriumot is megnyitottak, melynek segítségével nemcsak az ázsiai abroncspiacot hódították meg, hanem először az amerikai, majd az európai piacokat is.
A Toyo abroncsokat elsősorban 4x4 és a SUV autókra gyártják, mondhatni a márka ezen abroncsok specialistája, ugyanakkor a termékpalettáján találunk abroncsokat kis- és nagy teherautókra, terepjárókra, nagy teljesítményű autókra és luxus járművekre is. Számos neves autógyár használ Toyo abroncsokat első szerelésként, mint az Audi, a Renault, a Mazda, a Mitsubishi, a Nissan, a Toyota, vagy a Diahatsu. A Toyo középkategóriás márka, viszont minőségben sokszor eléri a prémium abroncsok színvonalát is.
A Toyo nyári és téli abroncsairól
A Toyo abroncsok minőségét nemcsak a vásárlói vélemények alapján állapíthatjuk meg, hanem az abroncstesztek eredményei is sokat elárulnak a márkáról. Az évek alatt számos termékük került már a tesztelőkhöz, az eredmények pedig jól mutatják a Toyo abroncsok minőségét. Legutóbb a 2021-es teszteken kerültek vizsgálatra a Toyo abroncsi. A nyári gumik közül idén a Toyo Proxes Sport A és a Toyo Proxes Comfor abroncsai kerültek tesztelésre, és meglehetősen jó eredményeket gyűjthettek be az Autobild tesztjein, többek között egy-egy ajánlott minősítést.
A téli gumik tekintetében is hasonlóan jó eredmények születtek az elmúlt években. Az idei tesztek végső eredményei még váratnak magukra, ugyanakkor a ADAC és az AutoMotor Sport eredményei nyilvánosságra kerültek, ahol a Toyo Observe S944 meglehetősen elégedett lehet az elért eredményével. Tavaly ugyanezeken a teszteken a Toyo Snowprox S954 és a Toyo Snowprox S943 ért el szép eredményeket és ajánlott minősítést.
A Toyo négyévszakos gumi kínálatáról
Ahogyan ma már szinte minden abroncsmárka, úgy a Toyo is kínál négyévszakos abroncsokat. Bára termékpaletta ebben a tekintetben is szélesnek mondható, mind személyautó, mind terepjáró abroncs tekintetében, eddig csak a Toyo Celsius tűnt fel a legnevesebb abroncsteszteken. Az elmúlt években szinte minden évben született teszteredmény erről az abroncsról, ahol a középkategóriás abroncsok mezőnyében jól képviselte a márkát. A Toyo középkategóriás abroncs leginkább azok számára lehet jó választás, akik minőségi abroncsot keresnek kedvező áron.
Profil | 225 |
Arány | 60 |
Átmérő (coll) | 16 |
Terhelés index (LI) | 102 |
Sebesség index (SI) | H |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Téli gumi |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | 3280000 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | C |
Zaj | B (70) |
Súly index: 102
Az autógumik terhelési indexe (LI) egy fontos mechanikai tulajdonságot mutat, ugyanis ebből derül ki az abroncs terhelhetősége. Ez pedig lényeges kérdés lehet számunkra gumiabroncs vásárlás során. Azt, hogy az autóra milyen terhelési indexel rendelkező abroncsot kell vásárolunk, mindig a gyártó határozza meg, és ettől nem is érdemes eltérni. Ez az érték egy-egy abroncsra vonatkozóan egy olyan súlyhatárt mutat meg, melyet a gumi még károsodás nélkül el tud viselni. Fontos tudni, hogy minél nagyobb az adott jármű, értelemszerűen annál nagyobb LI értékkel rendelkező gumira lesz szüksége. Ha az abroncs oldalfalán az LI 102 jelölést látjuk, akkor abból megtudhatjuk, hogy az adott abroncs maximális terhelhetősége 850 kg. Ez az 102 terhelési index pedig leginkább a terepjárók, és a teherautók abroncsainál jellemző.
Sebesség index : H
A gumiabroncsok oldalfalán minden fontos információ fel van tüntetve annak érdekében, hogy mindenki tisztába legyen az adott abroncs tulajdonságaival. Ennek köszönhetően innen tudjuk többek között a sebességindexet is leolvasni, amelyet a gyártók mindig egy betűjelöléssel határoznak meg. A sebességindex (rövidítve: SI) megmutatja, hogy a gumiabroncs mennyire terhelhető, milyen maximálisa sebességgel használható biztonságosan. A „H” -jelölés azt mutatja meg, hogy a gumi legfeljebb 210km/órás sebességet tud probléma nélkül elviselni. Ez a jelölés a legtöbb esetben ideális választás lehet közepes sebességű gépjárművek esetében, de a gyártó ajánlásait, illetve a vezetési körülményeket minden esetben szem előtt kell tartanunk gumiabroncs vásárlása során.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): C
Az EU-s abroncsjelölésen a gyártóknak kötelessége feltüntetni azt, hogy az adott gumiabroncs milyen tapadással rendelkezik a nedves útviszonyok között. A nedves tapadási tényezőket abroncsvásárláskor mindenképpen figyelembe kell vennünk, főleg akkor, ha fontos számunkra a biztonságos, és stabil közlekedés. A kedvező nedves tapadást a gumi a teljes fékerő alkalmazásával tudja biztosítani, rövidebb féktávolság formájában. Ezeket a jelzőket pedig az EU-besorolás több kategóriába sorolja. Az EU címke a gumiabroncs nedves úton való tapadására vonatkozó információi a nedves úton való fékezésre utalnak. A „C”-jelölés ebben az esetben azt jelenti hogy az adott gumiabroncs átlagos fékezési teljesítménnyel rendelkezik nedves útviszonyok között. Ez az „A” -jelöléssel rendelkező abroncsokhoz viszonyítva akár 15%-kal is nagyobb féktávolságot jelenthet az autóvezetők számára.
Külső gördülési zaj: B (70)
Új gumiabroncs vásárlása során érdemes figyelembe vennünk azt is, hogy a kiválasztott abroncsnak milyen a zajszintje. Ezt pedig a szakemberek minden esetben decibelben határozzák meg. A „B” -jelölés bátran nevezhető egy közepes erősségű zajszintnek, amely még nem jelent túlságosan nagy kárt a környezetünkre. Ebben az esetben egy olyan gumiról van szó, mely a megszabott európai (72 decibel) határértéknél legfeljebb 3 decibellel lehet alacsonyabb. Így az adott gumiabroncs külső gördülési szintje olyan 70 és 72 decibel között helyezkedik el.
Az EU-s abroncsjelölésről szerencsére nagyon könnyen leolvashatjuk azt, hogy az adott guminak milyen a gördülési szintje, ugyanis ezt mindig hullámokkal jelölik nekünk.
A „B” -jelölés 2 hullám ként van feltüntetve az EU-s címkén.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)