TOYO SNOWPROX S943 165/70R14 85T TÉLI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 165/70R14
- Idény: Téli gumi
- Márka: TOYO
- Mintázat: SNOWPROX S943
- Cikkszám: TOY3191705
- Terhelés index (LI): 85
- Sebesség index (SI): T
-
22 440 Ft
Paraméterek
Leírás
Márka
Szállítás
Középkategóriás abroncsmárka Japánból: a Toyo
A Toyo abroncsok a középkategóriás abroncsok között képviseltetik magukat az autógumik piacán, és több, mint 70 éves tapasztalat van a hátuk mögött. A Toyot Rikimatsu Tomihisa alapította 1945 augusztusában Japánban, mely már akkor sem csak abroncsgyártással foglalkozott, hanem más autóipari termékek gyártásával is, amely a mai napig is része a cég profiljának. Az évek alatt több gyártóüzemet és laboratóriumot is megnyitottak, melynek segítségével nemcsak az ázsiai abroncspiacot hódították meg, hanem először az amerikai, majd az európai piacokat is.
A Toyo abroncsokat elsősorban 4x4 és a SUV autókra gyártják, mondhatni a márka ezen abroncsok specialistája, ugyanakkor a termékpalettáján találunk abroncsokat kis- és nagy teherautókra, terepjárókra, nagy teljesítményű autókra és luxus járművekre is. Számos neves autógyár használ Toyo abroncsokat első szerelésként, mint az Audi, a Renault, a Mazda, a Mitsubishi, a Nissan, a Toyota, vagy a Diahatsu. A Toyo középkategóriás márka, viszont minőségben sokszor eléri a prémium abroncsok színvonalát is.
A Toyo nyári és téli abroncsairól
A Toyo abroncsok minőségét nemcsak a vásárlói vélemények alapján állapíthatjuk meg, hanem az abroncstesztek eredményei is sokat elárulnak a márkáról. Az évek alatt számos termékük került már a tesztelőkhöz, az eredmények pedig jól mutatják a Toyo abroncsok minőségét. Legutóbb a 2021-es teszteken kerültek vizsgálatra a Toyo abroncsi. A nyári gumik közül idén a Toyo Proxes Sport A és a Toyo Proxes Comfor abroncsai kerültek tesztelésre, és meglehetősen jó eredményeket gyűjthettek be az Autobild tesztjein, többek között egy-egy ajánlott minősítést.
A téli gumik tekintetében is hasonlóan jó eredmények születtek az elmúlt években. Az idei tesztek végső eredményei még váratnak magukra, ugyanakkor a ADAC és az AutoMotor Sport eredményei nyilvánosságra kerültek, ahol a Toyo Observe S944 meglehetősen elégedett lehet az elért eredményével. Tavaly ugyanezeken a teszteken a Toyo Snowprox S954 és a Toyo Snowprox S943 ért el szép eredményeket és ajánlott minősítést.
A Toyo négyévszakos gumi kínálatáról
Ahogyan ma már szinte minden abroncsmárka, úgy a Toyo is kínál négyévszakos abroncsokat. Bára termékpaletta ebben a tekintetben is szélesnek mondható, mind személyautó, mind terepjáró abroncs tekintetében, eddig csak a Toyo Celsius tűnt fel a legnevesebb abroncsteszteken. Az elmúlt években szinte minden évben született teszteredmény erről az abroncsról, ahol a középkategóriás abroncsok mezőnyében jól képviselte a márkát. A Toyo középkategóriás abroncs leginkább azok számára lehet jó választás, akik minőségi abroncsot keresnek kedvező áron.
Profil | 165 |
Arány | 70 |
Átmérő (coll) | 14 |
Terhelés index (LI) | 85 |
Sebesség index (SI) | T |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Téli gumi |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | 3191705 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | C |
Zaj | B (70) |
Súly index: 85
A terhelési index/súly index egy olyan számszerű értéket jelent, mely megmutatja az autósoknak, hogy az adott gumiabroncs milyen maximális terhelhetőséggel rendelkezik. Az autógyártók a legtöbb esetben javaslatot adnak a gépjárműhöz a hozzá való gumiabroncs pontos méretére és terhelési indexére vonatkozóan, ettől pedig abroncsvásárlás során nem is érdemes eltérni.
Az LI érték egy-egy gumiabroncsra vonatkozóan egy olyan súlyhatárt jelent, melyet a gumi probléma, és károsodás nélkül elbír. Ha az abroncsunk oldalfalán az LI 85 jelölés van feltüntetve, akkor az azt jelenti, hogy az adott gumi maximális terhelhetősége 515 kg. Ez a súlyindex már egy magasabb terhelési kapacitást mutat, ez pedig azt jelenti, hogy a gumiabroncs képes nagyobb terhelés elviselésére is.
Sebesség index : T
A sebesség index és a terhelési index a legtöbb esetben együtt alkotják meg a gumi legfontosabb tulajdonságait, ezért mindkettőt figyelembe kell venni akkor, ha új abroncsot kell vásárolnunk. A sebesség index megmutatja az autóvezető számára azt, hogy a gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható biztonságosan. Fontos, hogy a gumi mindig megfeleljen a gyártó által meghatározott előírásoknak, ugyanis az ők mindig meghatározzák azt is, hogy mekkora sebesség indexel rendelkező gumiabroncs lesz tökéletes az adott autóra.
A „T” -sebességindex a legtöbb esetben a kisteherautók, illetve a közepes sebességű személygépjárművek abroncsain szokott megjelenni. Ez pedig azt jelenti, hogy a gumival legfeljebb 190km/h gyorsasággal tudunk hatékonyan, és biztonságosan haladni az úttesten.
Bár igaz, hogy hazánkban a sebességkorlátozás ennél jóval alacsonyabb, ám az autógyártók legtöbbször ezt az értéket szokták javasolni akkor, ha egy személygépjárműről beszélünk. Ez a sebességindex a téli gumiabroncsok esetében igen gyakori, de előfordulhat a nyári, és a négyévszakos társaik esetében is.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): C
Az EU-s abroncsjelölésen a gyártóknak kötelessége feltüntetni azt, hogy az adott gumiabroncs milyen tapadással rendelkezik a nedves útviszonyok között. A nedves tapadási tényezőket abroncsvásárláskor mindenképpen figyelembe kell vennünk, főleg akkor, ha fontos számunkra a biztonságos, és stabil közlekedés. A kedvező nedves tapadást a gumi a teljes fékerő alkalmazásával tudja biztosítani, rövidebb féktávolság formájában. Ezeket a jelzőket pedig az EU-besorolás több kategóriába sorolja. Az EU címke a gumiabroncs nedves úton való tapadására vonatkozó információi a nedves úton való fékezésre utalnak. A „C”-jelölés ebben az esetben azt jelenti hogy az adott gumiabroncs átlagos fékezési teljesítménnyel rendelkezik nedves útviszonyok között. Ez az „A” -jelöléssel rendelkező abroncsokhoz viszonyítva akár 15%-kal is nagyobb féktávolságot jelenthet az autóvezetők számára.
Külső gördülési zaj: B (70)
Új gumiabroncs vásárlása során érdemes figyelembe vennünk azt is, hogy a kiválasztott abroncsnak milyen a zajszintje. Ezt pedig a szakemberek minden esetben decibelben határozzák meg. A „B” -jelölés bátran nevezhető egy közepes erősségű zajszintnek, amely még nem jelent túlságosan nagy kárt a környezetünkre. Ebben az esetben egy olyan gumiról van szó, mely a megszabott európai (72 decibel) határértéknél legfeljebb 3 decibellel lehet alacsonyabb. Így az adott gumiabroncs külső gördülési szintje olyan 70 és 72 decibel között helyezkedik el.
Az EU-s abroncsjelölésről szerencsére nagyon könnyen leolvashatjuk azt, hogy az adott guminak milyen a gördülési szintje, ugyanis ezt mindig hullámokkal jelölik nekünk.
A „B” -jelölés 2 hullám ként van feltüntetve az EU-s címkén.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)