MATADOR MP93 NORDICCA 225/45R17 94V TÉLI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 225/45R17
- Idény: Téli gumi
- Márka: MATADOR
- Mintázat: MP93 Nordicca
- Cikkszám: MAT15854970000
- Terhelés index (LI): 94
- Sebesség index (SI): V
-
36 567 Ft
Paraméterek
Márka
Szállítás
Amit a Matador márkáról tudni érdemes
Bár sokak számára meglepő lehet, de a Matador abroncsmárka már több mint 100 éves múlttal rendelkezik. A cég ugyanis 1905-ben jött létre, akkor még a Matador Gumi- és Baltaüzem néven. Ekkor természetesen még nem abroncsokkal foglalkoztak, hanem más gumiipari termékekkel, de az 1920-as években már az abroncsok gyártása is megkezdődhetett. A Matador nevéhez kötődik a vas és a gumi egybe olvasztásának módszer, melyet ők szabadalmaztattak, ezt pedig az első terepjáróabroncs piacra dobása is követte.
A Continental 1999-ben üzleti lehetőséget látott a Matadorban, és a neves prémium abroncsgyártóval közösen kezdtek terepjármű-abroncsok fejlesztésébe és gyártásba. 2004-ben a Matador négyévszakos abroncsokat is piacra dobott. A Matador abroncsokat elsősorban az európai piacokon találjuk meg, számos európai országban értékesítenek, köztük Magyarországon is. A márka jelenleg is Continental csoport tagja, és az olcsó árkategóriás abroncsok pacát erősítik. A termékskálájuk meglehetősen széles téli és nyári gumi tekintetében.
Milyen nyári és téli abroncsokat találunk a Matador kínálatában?
Talán meglepő lehet, de a Matador az elmúlt években több nemzetközi teszten is bizonyíthatott, így nemcsak a vásárlói véleményekre hagyatkozhatunk. Természetesen a Matador abroncsokat nem az első tízben kell keresni az ADAC és az Autobild tesztjein, ugyanakkor a kedvezőárú márkák között viszonylag elöl kapnak helyet. A nyári abroncsok közül legutóbb a Matador MP47 Hectorra ért el jó eredmény, az 2020-as Autobild teszten 50 abroncs közül a 33. helyet szerezhette meg, és egy ajánlott minősítést.
A téli abroncsok közül a Matador MP92 Sibir Snow 2019-ben és idén, 2021-ben is bizonyíthatott az Autobild teszten. A 2019-es eredmény hasonlóan jól sikerült, mint a Matador előbb említett nyári abroncsának, a 2021-es Autobild teszten viszont a Matador MP92 Sibir Snow épp csak hogy lecsúszott a legjobb 20-be kerülésről, ugyanis a 21. helyen zárt egy ajánlott minősítéssel.
Tesztek és vélemények a Matador négyévszakos gumik vonatkozásban
A Matador abroncskínálata szélesnek mondható, bár a Matador négyévszakos gumi tekintetében viszonylag kevés típus találunk a márka kínálatában. Négyévszakos gumikat személyautóra, teherjárműre és SUV-ra is gyárt a Matador, személyautókra a Matador MP62 ALL WEATHER EVO és a Matador MP 61 kapható hazánkban leginkább. Bár típusban kevesebb abroncsot találunk, de méret tekintetében széles a választék mindkét típusból, így szinte minden autóra kaphatunk négyévszakos Matador abroncsot.
Profil | 225 |
Arány | 45 |
Átmérő (coll) | 17 |
Terhelés index (LI) | 94 |
Sebesség index (SI) | V |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Téli gumi |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | 15854970000 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | C |
Zaj | B (72) |
Peremvédelem | FR |
Súly index: 94
A LI 94 súly indexű gumiabroncsok általában a nagyobb méretű járművek számára lettek kifejlesztve, így ilyen gumik kerülhetnek fel a terepjárókra, a SUV-okra, illetve a teherautókra is. Az ilyen autógumik megfelelőek lehetnek olyan gépjárművek számára, melyek nagyobb terhelést hordoznak, például költöztető furgonok, csomagszállító autók stb. Ez egy számszerű érték, mely kerekenként értendő.
Ha a gumi oldalfalán az LI 94 terhelés index-et látjuk, akkor valójában ez annyit jelent, hogy az adott gumiabroncs maximum 670 kg-os tömeget tud probléma, és károsodás nélkül elviselni.
Mivel az autógyártó cégek gyakran adnak egy javaslatot arra vonatkozóan, hogy milyen abroncsot vásároljunk az autóra, ez pedig többek között a súly indexet is magába szokta foglalni, abroncs vásárlás során mindenképpen érdemes ezt a gyári javaslatot szem előtt tartani.
Sebesség index : V
A sebességindex (SI) egy osztályozás, mely felsorolja azt, hogy melyik gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható hatékonyan, és biztonságosan. Minden sebességindexet más és más betűvel jelölték meg a gyártók, ezt pedig megtalálhatjuk a (többi fontos információ mellett) a gumiabroncsok oldalfalán feltüntetve. Ez a jelölés tehát azt mutatja meg, hogy az abronccsal 240km/h maximálisa sebességgel lehet közlekedni, a gumi ennyit fog tudni gond nélkül elviselni. Ez a jelölés a legtöbb esetben már a felső-közép kategóriás, illetve a prémium kategóriás gumik között szokott megjelenni, leggyakrabban a nyári abroncsok esetében. Ez a sebességindex már leginkább azokhoz a gépjárművekhez és sportkocsikhoz való gumikor jelenik meg, melyek valóban képesek nagy sebességgel haladni az utakon. Fontos azonban kihangsúlyozni, hogy ez a jelölés valóban „csak” a sebességindexet mutatja meg, az új abroncsunk megvásárlása során azonban figyelembe kell vennünk a pontos méretet, a terhelési indexet, sőt akár a zajszintet is.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): C
Az EU-s abroncsjelölésen a gyártóknak kötelessége feltüntetni azt, hogy az adott gumiabroncs milyen tapadással rendelkezik a nedves útviszonyok között. A nedves tapadási tényezőket abroncsvásárláskor mindenképpen figyelembe kell vennünk, főleg akkor, ha fontos számunkra a biztonságos, és stabil közlekedés. A kedvező nedves tapadást a gumi a teljes fékerő alkalmazásával tudja biztosítani, rövidebb féktávolság formájában. Ezeket a jelzőket pedig az EU-besorolás több kategóriába sorolja. Az EU címke a gumiabroncs nedves úton való tapadására vonatkozó információi a nedves úton való fékezésre utalnak. A „C”-jelölés ebben az esetben azt jelenti hogy az adott gumiabroncs átlagos fékezési teljesítménnyel rendelkezik nedves útviszonyok között. Ez az „A” -jelöléssel rendelkező abroncsokhoz viszonyítva akár 15%-kal is nagyobb féktávolságot jelenthet az autóvezetők számára.
Külső gördülési zaj: B (72)
Új gumiabroncs vásárlása során érdemes figyelembe vennünk azt is, hogy a kiválasztott abroncsnak milyen a zajszintje. Ezt pedig a szakemberek minden esetben decibelben határozzák meg. A „B” -jelölés bátran nevezhető egy közepes erősségű zajszintnek, amely még nem jelent túlságosan nagy kárt a környezetünkre. Ebben az esetben egy olyan gumiról van szó, mely a megszabott európai (72 decibel) határértéknél legfeljebb 3 decibellel lehet alacsonyabb. Így az adott gumiabroncs külső gördülési szintje olyan 70 és 72 decibel között helyezkedik el.
Az EU-s abroncsjelölésről szerencsére nagyon könnyen leolvashatjuk azt, hogy az adott guminak milyen a gördülési szintje, ugyanis ezt mindig hullámokkal jelölik nekünk.
A „B” -jelölés 2 hullám ként van feltüntetve az EU-s címkén.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)