FALKEN EUROWINTER HS01 SUV 295/35R21 107W TÉLI GUMIABRONCS
0 vélemény
- Méret: 295/35R21
- Idény: Téli gumi
- Márka: FALKEN
- Mintázat: EUROWINTER HS01 SUV
- Cikkszám: FAL330042
- Terhelés index (LI): 107
- Sebesség index (SI): W
-
87 516 Ft
Paraméterek
Márka
Szállítás
Középkategóriás márka Japánból: Falken
A Falken bár a középkategóriás abroncsok piacát erősíti, sokszor helyet követel magának a prémium kategóriás abroncsok között, amit az abroncstesztek eredménye is bizonyít. A Falken abroncsokra jellemző a precizitás és a magas minőség, de egy japán abroncsgyártótól nem is várhatunk kevesebbet. A Falken a terepjárók és a SUV-ok ideális abroncsa, leginkább nagy teljesítményű autókra, sport autókra és luxus limuzinokra választják. Számos autómárka választja első szerelésként is ezt a márkát, mint a Suzuki, a Daihatsu, a Nissan vagy a Subaru.
A Falken története 1983-ban indult, és bár nem rendelkezik olyan régi múlttal, mint a nagy abroncsgyárak, de az elmúlt közel 40 év is elegendő volt ahhoz, hogy a cég világhírűvé váljon, és a székhelye már nem Japánban, hanem Amerikában legyen. A cég gyárai Japánban, Thaiföldön és Indonéziában vannak, az értékesítés pedig a világ számos országában folyik, köztük Magyarországon is. A Falken abroncsokkal nemcsak a közutakon, de az autósport versenypályáin is találkozhatunk.
A Falken abroncsok az idei abroncsteszteken
Az abroncstesztek mindig átfogó képet adnak arról, hogy valóban igaz-e az, amivel a gyártók az abroncsaikat reklámozzák. A Falken esetében sokszor hallani, hogy középkategóriás abroncs, prémium kvalitásokkal. Ez az állítás túlzónak tűnhet, de a Falken esetében igaz is. A nyári abroncstesztek eredménye is jó példa erre, ahol a Falken Azenis FK510 nagyon ajánlott és minősítéssel és egy 5. hellyel gazdagodott az Autobild 225/40 R18 méretkategóriájának tesztjén.
A téli gumik tesztjei is arról árulkodnak idén is, hogy a Falken egy jó választás lehet a nagyteljesítményű autónkra. A jó ár-érték aránya mellett a Falken EuroWinter HS0 jó teszteredményekkel is büszkélkedhet, hiszen az Autobild teszten a legjobb 20 közé jutott, az ADAC teszten pedig egy 8. helyet szerezhetett meg. Természetesen az abroncsnak nem ez az első megmérettetése, hiszen már több teszten is bizonyíthatott az elmúlt évek során.
Amit a Falken négyévszakos abroncsairól tudni érdemes
A Falken négyévszakos abroncsa, a Falken Euroall Season AS210 a tavalyi Autobild teszten fantasztikusan szerepelt, az első fordulóban egy jó, míg a második fordulóban egy példaszerű minősítést szerzett. Idén sem okozott az abroncs csalódást, a 215/60 R16 méretkategóriában az Autobild teszten a 6. helyet és egy jó+ minősítést szerezhetett meg. Jól látszik tehát, hogy egy középkategóriás abroncs is tud magas minőségen tejesíteni, ez az állítás pedig a Falken minden abroncsára igaz.
Profil | 295 |
Arány | 35 |
Átmérő (coll) | 21 |
Terhelés index (LI) | 107 |
Sebesség index (SI) | W |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Téli gumi |
Felhasználás | 4x4 |
Gyártói kód | 330042 |
Fogyasztás | D |
Fékezés | B |
Zaj | C (73) |
Súly index: 107
A súly index/terhelési index (LI) egy olyan numerikus érték, mely megjelöli azt, hogy az adott gumiabroncs milyen maximális súlyhatárt képes elviselni. Ez fontos tényező, főleg a nagyobb kaliberű gépjárművek esetében. A terhelési indexet gyakran LI rövidítéssel is jelölik, ez pedig az angol Load Index kifejezésből ered. A terhelési index a többi fontos információval együtt leolvasható a gumiabroncsok oldalfaláról. Az autógyártók mindig adnak javaslatokat azzal kapcsolatban, hogy milyen terhelési indexel rendelkező abroncsot kell az adott autóhoz vásárolni, ezt a gyári javaslatot pedig mindig szem előtt kell tartanunk gumivásárláskor.
Az LI 107 jelölés azt mutatja meg, hogy az adott abroncs maximális terhelési súlya 975 kg. A 106 LI értékkel rendelkező gumiabroncsokat legtöbbször a teherautók, illetve a terepjárók szokták használni.
Sebesség index : W
A biztonságos közlekedés, illetve a gumi optimális működése érdekében egyaránt fontos, hogy szem előtt tartsuk az SI (sebesség index) jelölést, ezt pedig a legtöbb esetben az autógyártók is meg szokták határozni. A sebességindex mindig a maximális sebességet határozza meg, amin az adott gumiabroncs nem csak hatékonyan, de biztonságosan is használható. A sebességindex a gumi tapadási, és úttartási tulajdonságaira is hatást gyakorol, éppen emiatt a gyári ajánlástól nem érdemes eltérni. Ha az abroncs oldalfalán a „W” -jelölést látjuk, akkor azt tudhatjuk, hogy az adott gumiabroncsot legfeljebb 270km/h sebességgel használhatjuk. Ezeket az abroncsokat a gyártók már kifejezetten autópályákra, magas sebességekhez fejlesztette ki. Így elmondható, hogy a „W” -jelölésű gumik leginkább azokra a gumira valók, melyek képesek a nagyobb sebességre.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: D
Több szempontot is figyelembe kell vennünk akkor, ha a számunkra legtökéletesebb gumiabroncsot szeretnénk megvásárolni. A gumiabroncs legfontosabb tulajdonságait pedig leolvashatjuk az EU-besorolásról, melyet napjainkban már minden abroncsgyártó cég számára kötelező feltüntetni.
Az optimális gumiabroncs kiválasztása során fontos tényező az üzemanyag hatékonysága is. Az autó üzemanyag fogyasztását a gördülési ellenállás is meg tudja határozni, ez pedig akár 20%-ban is befolyásolhatja a gépjármű fogyasztását. A „D” -jelölés ezúttal egy nem túl kedvező fogyasztást jelent, mely valójában magas fogyasztásért, illetve a magas környezeti hatásért is felelős. Az üzemanyag takarékosság „D”-jelölése a gumiabroncsot már egy alacsonyabb kategóriába sorolja, főleg akkor, ha az üzemanyag-megtakarítás az egyik fő szempont. Ez pedig hozzájárul ahhoz, hogy az autó hosszú távon magasabb üzemeltetési költségekkel tartható csak fenn.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): B
Az EU-s abroncsjelölésen a gumiabroncs gyártóknak kötelező többek között feltüntetniük azt is, hogy az adott abroncs milyen tapadási tulajdonságokat tud biztosítani az autóvezetők számára nedves útviszonyok között. A nedves tapadási jellemzőknek pedig egy új gumiabroncs kiválasztása során fontos szempont kell, hogy legyen. Ha nedves úton való vezetésről van szó, akkor a „B” -jelölés még kedvezőnek nevezhető, ez viszonylag rövid féktávolságot jelent, ez pedig a biztonságos, és balesetmentes közlekedést tudja biztosítani még csapadékos időjárási viszonyok között is.
Külső gördülési zaj: C (73)
Ha új gumiabroncsot szeretnénk venni az autónkra, fontos tényező lehet az adott gumi zajszintje, mely lehet külső és belső is. Mindkét esetben a gyártók decibelben határozzák meg a zajszintet, a külső gördülési zaj pedig lényegében az, amit az autó kerekei felöl hallunk menet közben.
A gumiabroncs EU-s abroncsjelölésén mindig hullámokkal van meghatározva az, hogy az adott gumi milyen magas gördülési zajjal látta meg a napvilágot. Azok az abroncsok, melyek hangosabbak, nagyobb terhelést gyakorolnak használat során a környezetünkre. Ezek pedig nevezhetőek a „C” -jelöléssel ellátott gumiknak.
A „C” -jelölést az EU-s abroncsjelölésen már 3 hullámmal tüntetik fel, ez pedig azt jelenti, hogy a gumi gördülési zaja már meghaladja a 72 decibeles európai határértéket, tehát egy magas hangjellemzőkkel bíró gumiról beszélünk. A külső gördülési zaj tekintetében a „C” -jelölés 73- és 77 decibel közötti zajszintet jelent.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)