CONTINENTAL VANCONTACT WINTER 175/70R14 95T TÉLI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 175/70R14
- Idény: Téli gumi
- Márka: CONTINENTAL
- Mintázat: VANCONTACT WINTER
- Cikkszám: CON04530880000
- Terhelés index (LI): 95
- Sebesség index (SI): T
-
50 298 Ft
Paraméterek
Leírás
Márka
Szállítás
A Continental története
A Continental 1871-ben alakult meg Hannoverben, és az elmúlt 137 évet töretlen fejlõdéssel és növekedéssel töltöltte, így válhatott a világ egyik legnagyobb gumiabroncs gyártójává.
A Continental elsõsorban gumi-, és gumirozott termékek gyártására alakult, a jármûipar, és kerékpár gyártás számára.
1882-tõl a Continental márkajelzése az ágaskodó ló.Az 1950-es években a Continental gumiabroncs gyártó vitte be a köztudatba az M + S (Mud + Snow) jelölésû 4 évszakos gumikat a téli autózás számára elfogadott gumi közé.
1892: A Continental az elsõ német gumigyár, aki tömlõs gumit fejleszt a kerékpárokhoz.
1900-ban az elsõ német léghajó, az LZ 1 szigeteléséhez is Continental anyagokat használtak.
1904-ben a Continental kifejlesztette az elsõ mintázattal ellátott futófelületû gumiabroncsát.
1971-ben a Continental felépítette európa legnagyobb tömlõgyárát, és az egész iparágát Hannoverbõl Korbachba költöztette.
1979-ben a Continental megvásárolta az amerikai Uniroyal európai gumi iparágát, ezzel tovább bõvítette a piaci részesedését Európában.
1985-ben az osztrák Semperit gumigyárat is felvásárolta a Continental.
1987-ben a Continental a tengerentúli General Tyre Inc.-t is bekebelezte, 2001-tõl a cég Continental Tire North America néven szerepel az USA-ban.
A Continental az 1991-ben elsõként jelentkezett környezetbarát gumival, ContiEcoContact néven.
1993-ra már több mint 2000-es viszonteladói, és franchise hálózattal rendelkezik a Continental, és többek között a neves cseh abroncsgyártó a Barum is a cégcsoporthoz tartozik.
2002-tõl a Coninental és a Bridgestone, egyesítették erõiket a defekttûrõ abroncsok fejlesztésének terén.Ezeket a defekttûrõ technológiával készült abroncsok a Flat Run System elnevezésû rendszer fémjelzi.
A Continental gumiabroncs termékválasztéka az gépkocsigyártás teljes palettáját lefedi, a hagyományos abroncsoktól kezdve akár a defekttûrõ vagy terepjáró abroncsokat tekintve. Termékei között számos felsõ- és középkategóriás autógyártó által jóváhagyott elsõ szerelésû abroncs található.
A Continental 2008-as fejlesztése a a SELF-SEALING , (magától záródó) defekttûrõ gumiabroncs.
A self-sealing technológiával készült abroncsok esetén, a futófelület alatt közvetlenül elhelyezkedõ védõrétegnek köszönehõen, ezek a gumik, akár 5mm átmérõjû szög vagy egyéb éles tárgy okozta lyukat is azonnal bezárnak, és biztosítják a balesetmentes továbbhaladást.
Német precizitás, prémium minőség: Continental
A Continental abroncsok vezető helyet képviselnek az abroncsmárkák piacán. A prémium kategóriát erősítő német márka már 1800-as évektől létezik. Kilenc hannoveri illetőségű bankár és gyáriparos alapította 300 ezer talléros alaptőkével, ami meglehetősen jó befektetésnek bizonyult, ugyanis a cég értéke már meghaladja a 6,3 millió eurót. A Continental termékpalettája meglehetősen széles, közel 500 különböző abroncsot gyártanak, ennek köszönhetően pedig az európai autógyárak előszeretettel használják első szerelésként az abroncsaikat.
Olyan autómárkák gördülnek le Continental abroncsokon le a gyártószalagról, mint az Audi, a BMW, a Jaguar, a Land Rover, a Maserati, a Mercedes-Benz, a Porsche, vagy a Tesla. A méretkategória is meglehetősen széles, 3-tól egészen 23 colig minden átmérő megtalálható. A Continental nem köt kompromisszumot, az abroncsaik minden tekintetben a maximumot nyújtják, legyen jó téli abroncsról, nyári gumiról vagy négyévszakos szettről. Az eredményeiket nemcsak euróban, de teszteredményekben is le tudjuk mérni, hiszen állandó szereplői az éves abroncsteszteknek.
Hogyan szerepelnek a Continental abroncsok az idei abroncsteszteken?
A Continental abroncsok idén sem okoztak csalódást az éves abroncs teszteken. Először a nyári gumikat vizsgálták tavasszal, ahol a Continental SportContact 6, a Continental PremiumContact 6 és a Continental PremiumContact 5 is megmérettetésre került. Ahogyan az várható volt, mindhárom abroncs, számos elismerést, példaszerű és nagyon jó minősítést, és számos külön díjat zsebelhetett be. A Continental SportContact 6 több méretkategóriában is bizonyított az Autobild teszten, a 255/35 R19 méretben a negyedik, míg 265/35 R20 méretben a második helyet szerezte meg.
A téli abroncsok is hasonlóan jó eredményt értek el, már ami az eddig nyilvánosságra került teszteredményekből látszik. A tesztek ugyan még folynak, de az AutoMotorSport téli abroncsteszt eredménye 195/55 R16 méretkategóriában már nyilvános, ahol a Continental WinterContact TS 870 2021-es új modellje 2. helyen zárt. Az Autobild esetében már a legjobb 20-ba jutó abroncsok listáját nézhetjük meg, ahol az új modell a 4. helyen jutott tovább, tehát várhatóan a dobogó közelében fogja zárni a tesztet.
Continental négyévszakos abroncsokról
A Continental nemcsak téli és nyári gumik esetében bizonyította már, hogy igenis helye van a prémium kategóriában, hanem a négyévszakos abroncsok esetében is. Idén a Continental AllSeasonContact SUV bizonyította a nemzetközi teszteken, hogy a minden évszakban használható abroncsok között is a legjobbak között a helye, amit egy 4. hellyel bizonyított is. A Continental abroncsokkal mindenképp érdemes számolni, ha minőségi abroncsot keresünk.
Profil | 175 |
Arány | 70 |
Átmérő (coll) | 14 |
Terhelés index (LI) | 95 |
Sebesség index (SI) | T |
Erősített oldalfal | C |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Téli gumi |
Felhasználás | Kisteherautó |
Gyártói kód | 04530880000 |
Fogyasztás | E |
Fékezés | B |
Zaj | C (73) |
Súly index: 95
A terhelési indexnek, vagy súly indexnek az LI rövidítése az angol Loading index kifejezésből jött. Ez a gumiabroncsokra vonatkozó, kilogrammokban meghatározott értéket jelöli meg, melyet egy táblázatból tudunk kiolvasni. A táblázatban lévő megadott kilogramm értékek azonban csak megfelelő guminyomás mellett érvényesek, ezt a szakemberek is mindig kihangsúlyozzák, ugyanis ahogy csökken a guminyomás, úgy csökken az adott abroncs teherbírása is.
Ez az érték mindig egy-egy kerékre vonatkozik, és lényegében egy súlyhatárt mutat meg, melyet az adott abroncs még károsodás nélkül el tud bírni menet közben. Ha az abroncson az LI 95 gumijelölést látjuk, akkor ebből megtudhatjuk, hogy az adott autógumi maximális terhelhetősége 690 kg. Jellemzően ezek az abroncsok a nagyobb méretű gépjárművek, és a kisbuszok számára lehet ideális választás.
Sebesség index : T
A sebesség index és a terhelési index a legtöbb esetben együtt alkotják meg a gumi legfontosabb tulajdonságait, ezért mindkettőt figyelembe kell venni akkor, ha új abroncsot kell vásárolnunk. A sebesség index megmutatja az autóvezető számára azt, hogy a gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható biztonságosan. Fontos, hogy a gumi mindig megfeleljen a gyártó által meghatározott előírásoknak, ugyanis az ők mindig meghatározzák azt is, hogy mekkora sebesség indexel rendelkező gumiabroncs lesz tökéletes az adott autóra.
A „T” -sebességindex a legtöbb esetben a kisteherautók, illetve a közepes sebességű személygépjárművek abroncsain szokott megjelenni. Ez pedig azt jelenti, hogy a gumival legfeljebb 190km/h gyorsasággal tudunk hatékonyan, és biztonságosan haladni az úttesten.
Bár igaz, hogy hazánkban a sebességkorlátozás ennél jóval alacsonyabb, ám az autógyártók legtöbbször ezt az értéket szokták javasolni akkor, ha egy személygépjárműről beszélünk. Ez a sebességindex a téli gumiabroncsok esetében igen gyakori, de előfordulhat a nyári, és a négyévszakos társaik esetében is.
Üzemanyag takarékosság: E
Egy gumiabroncs üzemanyag-takarékossága befolyásolhatja azt, hogy melyik abroncs mellett tesszük le végül a voksunkat. Fontos tudni, hogy ha egy abroncs üzemanyag hatékonysága „E” -jelöléssel rendelkezik, akkor az valójában annyit jelent, hogy az adott guminak igen alacsony az üzemanyag-takarékossága.
Az üzemanyag-hatékonysági jelölést az EU-s abroncsjelölésen tüntetik fel az abroncsgyártó cégek, innen pedig le tudjuk olvasni azt, hogy az adott gumiabroncs milyen fontosabb tulajdonságokkal rendelkezik. Az „E” -jelölés ebben az esetben a leggyengébb osztályzatot jelenti, ha az üzemanyag takarékosságról van szó. Ez pedig lényegében annyit jelent, hogy ez a gumi jóval több üzemanyagot fog elfogyasztani, mint egy „A”, vagy „B”, vagy akár egy „C” -jelöléssel rendelkező gumiabroncs.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): B
Az EU-s abroncsjelölésen a gumiabroncs gyártóknak kötelező többek között feltüntetniük azt is, hogy az adott abroncs milyen tapadási tulajdonságokat tud biztosítani az autóvezetők számára nedves útviszonyok között. A nedves tapadási jellemzőknek pedig egy új gumiabroncs kiválasztása során fontos szempont kell, hogy legyen. Ha nedves úton való vezetésről van szó, akkor a „B” -jelölés még kedvezőnek nevezhető, ez viszonylag rövid féktávolságot jelent, ez pedig a biztonságos, és balesetmentes közlekedést tudja biztosítani még csapadékos időjárási viszonyok között is.
Külső gördülési zaj: C (73)
Ha új gumiabroncsot szeretnénk venni az autónkra, fontos tényező lehet az adott gumi zajszintje, mely lehet külső és belső is. Mindkét esetben a gyártók decibelben határozzák meg a zajszintet, a külső gördülési zaj pedig lényegében az, amit az autó kerekei felöl hallunk menet közben.
A gumiabroncs EU-s abroncsjelölésén mindig hullámokkal van meghatározva az, hogy az adott gumi milyen magas gördülési zajjal látta meg a napvilágot. Azok az abroncsok, melyek hangosabbak, nagyobb terhelést gyakorolnak használat során a környezetünkre. Ezek pedig nevezhetőek a „C” -jelöléssel ellátott gumiknak.
A „C” -jelölést az EU-s abroncsjelölésen már 3 hullámmal tüntetik fel, ez pedig azt jelenti, hogy a gumi gördülési zaja már meghaladja a 72 decibeles európai határértéket, tehát egy magas hangjellemzőkkel bíró gumiról beszélünk. A külső gördülési zaj tekintetében a „C” -jelölés 73- és 77 decibel közötti zajszintet jelent.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)