2019-es ADAC nyári gumi teszt a 185/65 R15-es méretben

Idén nyáron is elvégezte nyári gumi tesztjeit Európa legnagyobb autóklubja, a német ADAC, és mint már megszokott, most is két méretet teszteltek. A 185/65 R15 a kisautók. a a kompaktok méretében és a 215/65 R16 a furgonok, kisteherautók, kisbuszok méretében.

Az autóklub a bevezetőben kiemeli, hogy különösen a kisebbik méretben folytatódott a pár éve már megfigyelhető trend, miszerint a másodlagos, illetve középkategóriás márkák több drágább prémium nyári gumit utasítottak maguk mögé kiváló teljesítményeikkel. Míg a furgon nyári gumik tesztjei megdöbbentő eredményt hoztak.

Jelen cikkben a kisebbik méretet, a 185/65 R15-öt teszteredményeit ismertetjük, a 16 megvizsgált abroncsból 2 kapott 'jó' értékelést, míg 14 'megfelelőt'.

2019.05.15

Kereskedelmi, szállítási célú nyári gumik (215 65 R16 C) 2019-es tesztje az ADAC-tól

Minden évben tavasszal két - általában sokat forgalmazott - nyári gumi méretet tesztel az ADAC német autóklub, egy kisebbet és egy nagyobbat, és ezek jellemzően mindig személyautó abroncsok.

Idén a nagyobb méret most a kereskedelmi (C-jelölésű, 215 65 R16 méretű) nyári gumik közül lett kiválasztva, amelyeket furgonok, kisteherautók, és kisbuszok használnak.

Érthetően ezeknek a kereskedelmi abroncsoknak két legfőbb követelménye az azokat használó cégek, vállakozások felől, hogy ezek a nyári gumik tartósak, hosszú futásteljesítményűek, valamint üzemanyag takarékosak legyenek, viszont a tesztelők sem számítottak arra, hogy ennek ára a ilyen megdöbbentően gyenge minőségű nedves teljesítmények lesznek.

A 16 vizsgált abroncsból egy sem kapott 'nagyon jó' vagy 'jó' értékelést, és mindössze öt kapott 'kielégítő' értékelést. Kettő 'elégéségest', és a többi 9 'nem megfelelő' osztályzatot kapott hiányos nedves tapadása miatt.

2019.05.15

Bridgestone Turanza T005 nyári gumi kiváló nedves és száraz teljesítményekkel

A japán prémium gyártó egyik legújabb nyári abroncsa, a Bridgestone Turanza T005 győztesen került ki a 2019-es ADAC nyári gumi tesztről a 185/65 R15 H méretben.
Az új Turanza T005 nyári gumi is a Bridgestone új koncepciója mentén lett megtervezve, miszerint fogjunk úgy hozzá egy új abroncs kifejlesztéséhez, hogy először kérdezzük meg az autósokat, hogy végül is mit várnak el egy jó gumiabroncstól.

A beérkező válaszok alapján a járművezetők többsége többek között:

  • nagyfokú biztonságot vár egy nyári gumitól,
  • vizes úttesten is tapadjon minél jobban,
  • minél jobb minősítése legyen a gumiabroncs címkén,
  • legyen hosszú futásteljesítményű (min. 40 000km) és komfortos,
  • és ne legyen túl drága

2019.05.15

Az AutoBild német autós szaklap 2019-es nyári gumi tesztje

Az Autobild meglehetősen gyakran végez gumiabroncs teszteket, amelyekbe évente legalább egy nyári gumi teszt biztosan beletartozik. A 2019-es nyári gumi tesztekhez ötvenhárom 225 45 R17 méretű gumiabroncsot szereztek be, amelyeket száraz és nedves fékezési vizsgálatokkal 20 darabra redukáltak és a részletesebb teszteket már csak ezekkel végezték el.

A Michelin Pilot Sport 4 a 2018-as nagyon erős eredmények után a teszt teljes megnyerését célozta meg, de az új Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 nagyon közel került hozzá, mindössze a gördülési ellenállásával volt egy kis probléma. A harmadik hely a Falken Azenis FK510 nyári gumié lett.

2019.05.15

A Michelin Pilot Sport 4 az AutoBild nyári gumi tesztjén is győzedelmeskedett

A neves francia prémium gumigyártó Michelin Pilot Sport 4 nyári gumija 2016-ban jelent meg, és azóta - kiváló sportos tapadási teljesítményeivel - már nagyon komoly hírnevet vívott ki magának autós körökben.

2018-ban két neves német autós szaklap nyári gumi vizsgálatain hódította el az első helyet, az egyik az Auto Motor und Sport tesztje volt, a másik pedig az Auto Zeitung-é.

Legfrissebb győzelmét a Pilot Sport 4 gumiabroncs idén, 2019 tavaszán söpörte be, amikor is az AutoBild nyári gumi tesztjén lett az első.

A német szaklap a nyári vizsgálatait a 225 45 R17-es gumiméretben hajtotta végre, első körben 53 nyári abroncsot vetettek alá nedves és száraz teszteknek, majd ebből az ötvenháromból csak a legjobb 20 eredményt produkáló nyári gumit vetették alá a részletes teszteknek.

2019.05.15
Az összes hír megtekintése

Bezár
2019-es ADAC nyári gumi teszt a 185/65 R15-es méretben

A két élen végzett Bridgestone és Vredestein nyári gumi Az első helyen a Bridgestone Turanza T005 nyári gumi végzett 2,0 átlagával (minél kisebb a szám, annál jobb az eredmény). ...

Kereskedelmi, szállítási célú nyári gumik (215 65 R16 C) 2019-es tesztje az ADAC-tól

A 'kielégítő' értékelést kapott három dobogós helyezett nyári gumi Az első helyezett lett (2,8p) az Apollo Altrust nyári gumi. ...

Bridgestone Turanza T005 nyári gumi kiváló nedves és száraz teljesítményekkel

A Turanza T005 nyári gumi a Bridgestone új, kiemelkedő terméke Miután a Bridgestone megismerte a vezetők legfontosabb kívánalmait egy prémium minőségi nyári gumi esetében, a következő lépésben ... ...

Információk a téligumi jellemzõirõl

Téligumi webshopA téligumi futófelülete kifejezetten a havas, latyakos útviszonyokra van kialakítva, sûrû, kisméretû lamellái pedig a megfelelõ tapadást és úttartást biztosítják. Anyagkeveréke is jelentõsen eltér a nyári változattól, hiszen a szilika összetételnek köszönhetõen a téligumi lágy és puha marad még a hideg körülmények között is. A mély kapaszkodóblokkok szintén a biztonságos közlekedést hivatottak szolgálni akkor is, ha a hõmérséklet akár jóval hét fok alá csökken.

Mikor ajánlott a téli gumi használata?

A késõ õszi-téli idõszakban a 7 Celsius fok beköszönte után már mindenképpen javasolt a téli gumi, ugyanis a nyári abroncs mind futófelületi kialakítása, mind anyagösszetétele miatt teljesen alkalmatlan ekkortól a biztonságos közlekedésre.

Melyek a téligumi jelölések?

Egészen egyszerûen csak meg kell vizsgálni, ugyanis szerepel rajta. A téligumi M&S jelzéssel van ellátva, ami az angol sár és hó szavakra utal. Amennyiben négy évszakos gumival van dolgunk, akkor emelet az "All season" kifejezés is helyet kap rajta.

Biztonságos a téli gumi nyáron?

Bár a téligumi nem kifejezetten veszélyes a nyári használat alkalmával, de tény, hogy nem ezekre a viszonyokra lett kialakítva, s ez meg is látszik viselkedésén. Nem csak sokkal zajosabb, de gazdaságossági szempontokból sem bizonyul a legjobb választásnak nyáron. Az erõteljes kopás miatt sokkal rövidebb élettartammal számolhatunk, s könnyen lehet, hogy a tél közeledtével új szett beszerzése válik majd szükségessé.

Hány téligumi felszerelés javasolt?

Nem érdemes takarékossági szempontok miatt csak két abroncsot lecserélni. Fékezésnél mindenképpen balesetveszélyes lehet, még akkor is, ha gyakorlott sofõrrõl van szó. Hátsókerék meghajtás alkalmával viszont minden körülmények között ajánlott a négy téli gumi használata.

Vissza a lap tetjére