ROTALLA SETULA E RACE RH02 155/80R13 79T NYÁRI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 155/80R13
- Idény: Nyári gumi
- Márka: ROTALLA
- Mintázat: SETULA E RACE RH02
- Cikkszám: ROTRTL0760
- Terhelés index (LI): 79
- Sebesség index (SI): T
-
15 760 Ft
Paraméterek
Márka
Szállítás
Kedvező árú abroncs Kínából: Rotalla
A Rotalla márka még meglehetősen új, ám Európában az elmúlt években egyre keresettebb az alsó kategóriás abroncsok piacán. A Rotalla márkát a Shandong Yongsheng Rubber Group, Kína egy legnagyobb abroncsgyártó hozta létre, hogy az alsó kategóriás abroncsok piacán is képviseltethessék magukat. Bár a gyártó már 1986 óta létezik, a Rotalla márka még csak 2004-ben került piacra. Magyarországon is megtaláljuk a márka termékeit, bár még nem örvend akkora népszerűségnek, mint már kedvező árú márkák.
A Rotalla népszerűsége azonban Európában meglehetősen nagy, ugyanis a márka jó minőséget képvisel a kedvező árú abroncsok között. A cég Amerikából, Németországból és Japánból importálja a legújabb technológiákat, ennek köszönhetően pedig kedvező áron tud jó minőségű abroncsokat gyártani. Leginkább azok a sofőrök választják a márka termékeit, akik kedvező áron szeretnének hozzájutni az abroncsukhoz, és az autójukat alkalmanként használják, leginkább városi közlekedésre. A Rotalla kínálatában személygépkocsikhoz, 4x4/SUV járművekhez és terepjárókhoz találunk abroncsokat.
Nyári és téli gumik a Rotalla kínálatából, avagy mit árulnak el az abroncstesztek eredményei?
A Rotalla abroncsai évről évre megmérettetésre kerülnek a legnevesebb abroncsteszteken, és az alacsony árkategóriás gumik között meglehetősen előkelő helyen szoktak végezni. A legfrissebb teszteredmények nyári gumik tekintetében 2020-ban születtek, amikor a Rotalla SETULA S-PACE RU01 az Autozeitung és az ADAC teszten is megmutatta magát. Az ADAC teszten egy elengedő minősítéssel végzett, az Autozeitung teszten pedig egy 16. hellyel.
A téli gumik esetében is a legfrissebb teszteredmény a Rotalla S110 Ice-Plus nevéhez köthető, mely a 2015-ös Autobild teszten bizonyíthatott a 185/60 R15 méretkategóriában. Bár a mezőny végében kapott helyet, de egy elegendő minősítést így is begyűjtött, ami egy alsó kategóriás abroncs esetében nem rossz eredmény.
Találunk négyévszakos gumit is a Rotalla kínálatában?
A Rotallai is nyújt négyévszakos abroncsot, ahogyan ma már szinte minden abroncsmárka. Hazánkban leginkább a Rotalla Setula 4 Season RA03 kerül értékesítésre ebben a szegmensben, melyet már az Autobild teszten is vizsgáltak, és ahol a 23. helyével és egy kielégítő minősítéssel több alsó kategóriás márkát is megelőzött 2019-ben. A 2020-as Autobild teszten is hasonlóan jó eredménnyel zárt, és bár a Rotalla abroncsok nem valók mindenkinek, de akik alacsony áron keresnek abroncsot, jó lehetőséget jelenthet ez a márka is.
Profil | 155 |
Arány | 80 |
Átmérő (coll) | 13 |
Terhelés index (LI) | 79 |
Sebesség index (SI) | T |
Erősített oldalfal | Nincs |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Nyári gumi |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | RTL0760 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | C |
Súly index: 79
A súly index (Loading Index- LI) nevezhető numerikus jelzésnek, ami a gumi maximális terhelhetőségét határozza meg kilogrammban. A terhelési indexnek is nevezhető adat fontos lehet akkor, ha gumiabroncs vásárlása előtt állunk. Az adott értéket egy táblázatból olvashatjuk ki, ám fontos szem előtt tartanunk, hogy ezek az értékek csak a gyártói előírásoknak megfelelő guminyomások mellett lehetnek érvényesek. Ha azt látjuk, hogy a gumiabroncsunk oldalfalán az LI 79 jelölés van feltüntetve, akkor ez annyit jelent, hogy a gumi maximum 437 kg-ig terhelhető. Ez az érték egy gumiabroncsra vonatkozik. Ha egy négykerekű gépjármű teljes terhelhetőségére vagyunk kíváncsiak, akkor ezt a számot kell néggyel megszoroznunk. Így végeredményként pedig az 1748 kg terhelhetőséget fogjuk megkapni.
Sebesség index : T
A sebesség index és a terhelési index a legtöbb esetben együtt alkotják meg a gumi legfontosabb tulajdonságait, ezért mindkettőt figyelembe kell venni akkor, ha új abroncsot kell vásárolnunk. A sebesség index megmutatja az autóvezető számára azt, hogy a gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható biztonságosan. Fontos, hogy a gumi mindig megfeleljen a gyártó által meghatározott előírásoknak, ugyanis az ők mindig meghatározzák azt is, hogy mekkora sebesség indexel rendelkező gumiabroncs lesz tökéletes az adott autóra.
A „T” -sebességindex a legtöbb esetben a kisteherautók, illetve a közepes sebességű személygépjárművek abroncsain szokott megjelenni. Ez pedig azt jelenti, hogy a gumival legfeljebb 190km/h gyorsasággal tudunk hatékonyan, és biztonságosan haladni az úttesten.
Bár igaz, hogy hazánkban a sebességkorlátozás ennél jóval alacsonyabb, ám az autógyártók legtöbbször ezt az értéket szokták javasolni akkor, ha egy személygépjárműről beszélünk. Ez a sebességindex a téli gumiabroncsok esetében igen gyakori, de előfordulhat a nyári, és a négyévszakos társaik esetében is.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): C
Az EU-s abroncsjelölésen a gyártóknak kötelessége feltüntetni azt, hogy az adott gumiabroncs milyen tapadással rendelkezik a nedves útviszonyok között. A nedves tapadási tényezőket abroncsvásárláskor mindenképpen figyelembe kell vennünk, főleg akkor, ha fontos számunkra a biztonságos, és stabil közlekedés. A kedvező nedves tapadást a gumi a teljes fékerő alkalmazásával tudja biztosítani, rövidebb féktávolság formájában. Ezeket a jelzőket pedig az EU-besorolás több kategóriába sorolja. Az EU címke a gumiabroncs nedves úton való tapadására vonatkozó információi a nedves úton való fékezésre utalnak. A „C”-jelölés ebben az esetben azt jelenti hogy az adott gumiabroncs átlagos fékezési teljesítménnyel rendelkezik nedves útviszonyok között. Ez az „A” -jelöléssel rendelkező abroncsokhoz viszonyítva akár 15%-kal is nagyobb féktávolságot jelenthet az autóvezetők számára.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)