TOYO PROXES SPORT SUV 255/45R20 105Y NYÁRI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 255/45R20
- Idény: Nyári gumi
- Márka: TOYO
- Mintázat: PROXES SPORT SUV
- Cikkszám: TOY4020000
- Terhelés index (LI): 105
- Sebesség index (SI): Y
-
75 684 Ft
Paraméterek
Márka
Szállítás
Középkategóriás abroncsmárka Japánból: a Toyo
A Toyo abroncsok a középkategóriás abroncsok között képviseltetik magukat az autógumik piacán, és több, mint 70 éves tapasztalat van a hátuk mögött. A Toyot Rikimatsu Tomihisa alapította 1945 augusztusában Japánban, mely már akkor sem csak abroncsgyártással foglalkozott, hanem más autóipari termékek gyártásával is, amely a mai napig is része a cég profiljának. Az évek alatt több gyártóüzemet és laboratóriumot is megnyitottak, melynek segítségével nemcsak az ázsiai abroncspiacot hódították meg, hanem először az amerikai, majd az európai piacokat is.
A Toyo abroncsokat elsősorban 4x4 és a SUV autókra gyártják, mondhatni a márka ezen abroncsok specialistája, ugyanakkor a termékpalettáján találunk abroncsokat kis- és nagy teherautókra, terepjárókra, nagy teljesítményű autókra és luxus járművekre is. Számos neves autógyár használ Toyo abroncsokat első szerelésként, mint az Audi, a Renault, a Mazda, a Mitsubishi, a Nissan, a Toyota, vagy a Diahatsu. A Toyo középkategóriás márka, viszont minőségben sokszor eléri a prémium abroncsok színvonalát is.
A Toyo nyári és téli abroncsairól
A Toyo abroncsok minőségét nemcsak a vásárlói vélemények alapján állapíthatjuk meg, hanem az abroncstesztek eredményei is sokat elárulnak a márkáról. Az évek alatt számos termékük került már a tesztelőkhöz, az eredmények pedig jól mutatják a Toyo abroncsok minőségét. Legutóbb a 2021-es teszteken kerültek vizsgálatra a Toyo abroncsi. A nyári gumik közül idén a Toyo Proxes Sport A és a Toyo Proxes Comfor abroncsai kerültek tesztelésre, és meglehetősen jó eredményeket gyűjthettek be az Autobild tesztjein, többek között egy-egy ajánlott minősítést.
A téli gumik tekintetében is hasonlóan jó eredmények születtek az elmúlt években. Az idei tesztek végső eredményei még váratnak magukra, ugyanakkor a ADAC és az AutoMotor Sport eredményei nyilvánosságra kerültek, ahol a Toyo Observe S944 meglehetősen elégedett lehet az elért eredményével. Tavaly ugyanezeken a teszteken a Toyo Snowprox S954 és a Toyo Snowprox S943 ért el szép eredményeket és ajánlott minősítést.
A Toyo négyévszakos gumi kínálatáról
Ahogyan ma már szinte minden abroncsmárka, úgy a Toyo is kínál négyévszakos abroncsokat. Bára termékpaletta ebben a tekintetben is szélesnek mondható, mind személyautó, mind terepjáró abroncs tekintetében, eddig csak a Toyo Celsius tűnt fel a legnevesebb abroncsteszteken. Az elmúlt években szinte minden évben született teszteredmény erről az abroncsról, ahol a középkategóriás abroncsok mezőnyében jól képviselte a márkát. A Toyo középkategóriás abroncs leginkább azok számára lehet jó választás, akik minőségi abroncsot keresnek kedvező áron.
Profil | 255 |
Arány | 45 |
Átmérő (coll) | 20 |
Terhelés index (LI) | 105 |
Sebesség index (SI) | Y |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Nyári gumi |
Felhasználás | 4x4 |
Gyártói kód | 4020000 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | A |
Zaj | B (70) |
Súly index: 105
Több szempontot is figyelembe kell vennünk új gumi vásárlása során. A terhelési index (súly index) például megmutatja azt, hogy az adott gumiabroncs milyen maximális terhelhetőséggel bír. Ezt az abroncsokra vonatkozó, kilogrammban meghatározott értéket pedig egy táblázatból tudjuk kiolvasni. Az abroncs terhelési indexének értelmezésekor fontos tudni, hogy a megadott érték csak maximális guminyomással érvényes, az alacsony nyomás ugyanis negatívan hat a gumiabroncs terhelhetőségére.
Ha a gumiabroncs oldalfalán az LI 105 jelölést látjuk feltüntetve, akkor megtudhatjuk az adott gumiról, hogy maximum 925 kg terhelést tud elviselni. Fontos tudni, hogy ez az érték csak egy kerékre vonatkozik, tehát ha a teljes terhelhetőségre vagyunk kíváncsiak, akkor ezt az értéket kell a kerekek számával beszorozni. Egy négykerekű jármű esetében ez a súlyhatár összesen 3700 kg lesz.
Sebesség index : Y
A gumik oldalfalán minden fontos információ fel van tüntetve, melyre oda kell figyelnünk akkor, ha az abroncsunkat le szeretnénk cserélni. A sebességindex mutatja meg azt, hogy a gumiabroncsot milyen maximális sebességgel tudjuk hatékonyan, és biztonságosan használni. Az „Y” -jelölés a sebességindex esetében már valóban a nagyobb teljesítményű sportautókhoz, illetve a nagyteljesítményű gépjárművekre kifejlesztett abroncsok oldalfalán szokott megjelenni, ezek a járművek ugyanis rendkívül magas sebességgel képesek menni. A sebességindexnél az „Y” -jelölés azt jelenti, hogy az adott gumiabroncs probléma nélkül használható akár 300km/órás maximális gyorsasággal használható.
Az autó gyártója minden esetben meghatározza azt, hogy az adott jármű milyen sebesség indexel rendelkező gumiabronccsal indulhat útnak, ettől a gyári ajánlástól pedig nem érdemes eltérni, ugyanis az már balesetveszélyes lehet.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): A
Fontos tényező új gumiabroncs vásárlása során az, hogy az adott abroncs milyen tapadási tulajdonságokkal rendelkezik. Az abroncs nedves úton való tapadása pedig lényegében az EU besorolásnak az egyik alapja, és a nedves felületeken mérhető féktávolságot mutatja be.
Azok a gumiabroncsok, melyek viszonylag kis gördülési ellenállással és magas üzemanyag hatékonysággal rendelkeznek általában nem teljesítenek annyira jól a nedves útviszonyok között. Éppen ezért az abroncsgyártóktól az EU megköveteli azt, hogy az EU-s abroncsjelölésen feltüntessék többek között a nedves úton való tapadási tulajdonságokat is. Az „A” -jelölés ebben az esetben a legjobb értékelést, a legrövidebb féktávolságot jelenti nedves úton, ez pedig remek tapadást, és rövid féktávolságot garantál.
Külső gördülési zaj: B (70)
Új gumiabroncs vásárlása során érdemes figyelembe vennünk azt is, hogy a kiválasztott abroncsnak milyen a zajszintje. Ezt pedig a szakemberek minden esetben decibelben határozzák meg. A „B” -jelölés bátran nevezhető egy közepes erősségű zajszintnek, amely még nem jelent túlságosan nagy kárt a környezetünkre. Ebben az esetben egy olyan gumiról van szó, mely a megszabott európai (72 decibel) határértéknél legfeljebb 3 decibellel lehet alacsonyabb. Így az adott gumiabroncs külső gördülési szintje olyan 70 és 72 decibel között helyezkedik el.
Az EU-s abroncsjelölésről szerencsére nagyon könnyen leolvashatjuk azt, hogy az adott guminak milyen a gördülési szintje, ugyanis ezt mindig hullámokkal jelölik nekünk.
A „B” -jelölés 2 hullám ként van feltüntetve az EU-s címkén.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)