TAURUS 701 235/55R19 105V NYÁRI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 235/55R19
- Idény: Nyári gumi
- Márka: TAURUS
- Mintázat: 701
- Cikkszám: TAU768486
- Terhelés index (LI): 105
- Sebesség index (SI): V
-
42 488 Ft
Paraméterek
Leírás
Márka
Szállítás
Amit a Taurus abroncsokról tudni érdemes
A Taurus a legismertebb magyar abroncsgyártó, melyek a kedvező árú abroncsok piacát erősíti. A Taurus nemzetközileg is ismert márka Európában. A Taurus abroncsokat gyártó vállalat már 1882 óta létezik, akkoriban azonban még nem abroncsokat, hanem egyéb gumiipari termékeket gyártottak. Az abroncsgyártással 1912-ban bővült a cég profilja, akkor még nem Taurus, hanem Tauril Pneumatik márkanév alatt kerültek piacra az abroncsok. A Taurus márkanevet 1913-ban kezdték az abroncsoknak adni, a cég pedig több leányvállalatot is létrehozott. A két világháború közötti időszakban a cég a Dunlop tulajdonába került, és Ruggyantaárugyár néven gyártotta tovább a gumikat.
A 60-as években átszervezések történtek, a céget pedig a az Országos Gumiipari Vállalathoz csatolták, melyek kerékpár-, személyautó-, teherautó-, autóbusz-, és motorkerékpár gumiabroncsokat kezdett gyártani a hazai és a környező országok piacára. A Taurus márkanevet ebben az időszakban nem használték, 1973-ban vették újra elő, és több hazai gyár is gyártotta a márka termékeit. A rendszerváltást követően a cég a csőd szélére került, amikor is a Michelin felvásárolta a Taurus márkával együtt. A márka termékeit 2013-ban kezdték el újra gyártani.
A Taurus nyári és téli gumi kínálatáról
A Taurus egy alsó kategóriás abroncs, ugyanakkor ebben a szegmensben értéket képvisel, és azok számára ajánlott, akik leginkább városi vezetésre használják az autójukat heti pár alkalommal. Talán meglepő, de a Taurus abroncsok már nemcsak a hazai Használtautó.hu abroncstesztjén, de a nemzetközi teszteken is megmutatkoztak. Az Autobild 2018-ban tesztelte utoljára a Taurus Winter 601 téli gumit, ami akkor az alsó kategóriás abroncsok között a középmezőnyben kapott helyet.
A nyári abroncsok is jártak már a nemzetközi abroncsteszteken, legutoljára 2016-ban az Autobild teszten vizsgálták a Taurus HP 401 nyári gumit, ami hasonlóan jó eredményeket ért el, mint a márka téli abroncsai.
Találunk négyévszakos abronsokat a Taurus termékpalettáján?
Bár a nemzetközi abroncsteszteken résztvevő abroncsok listáját nézve azt gondolhatnánk, hogy a Taurus nem rendelkezik négyévszakos abronccsal, pedig a kínálatában a Taurus All season és a Taurus All season SUV képviselteti magát. Mindkét abroncs széles méretválasztékban érhető el, és leginkább enyhe telekhez javasolják őket, mely inkább hideg, mint csapadékos, kevesebb jéggel és hóval. A Taurus jó választást jelenthet mindazoknak, akik alsó kategóriában keresnek abroncsot a városi közlekedéshez.
Profil | 235 |
Arány | 55 |
Átmérő (coll) | 19 |
Terhelés index (LI) | 105 |
Sebesség index (SI) | V |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Nyári gumi |
Felhasználás | SUV |
Gyártói kód | 768486 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | C |
Zaj | B (72) |
Súly index: 105
Több szempontot is figyelembe kell vennünk új gumi vásárlása során. A terhelési index (súly index) például megmutatja azt, hogy az adott gumiabroncs milyen maximális terhelhetőséggel bír. Ezt az abroncsokra vonatkozó, kilogrammban meghatározott értéket pedig egy táblázatból tudjuk kiolvasni. Az abroncs terhelési indexének értelmezésekor fontos tudni, hogy a megadott érték csak maximális guminyomással érvényes, az alacsony nyomás ugyanis negatívan hat a gumiabroncs terhelhetőségére.
Ha a gumiabroncs oldalfalán az LI 105 jelölést látjuk feltüntetve, akkor megtudhatjuk az adott gumiról, hogy maximum 925 kg terhelést tud elviselni. Fontos tudni, hogy ez az érték csak egy kerékre vonatkozik, tehát ha a teljes terhelhetőségre vagyunk kíváncsiak, akkor ezt az értéket kell a kerekek számával beszorozni. Egy négykerekű jármű esetében ez a súlyhatár összesen 3700 kg lesz.
Sebesség index : V
A sebességindex (SI) egy osztályozás, mely felsorolja azt, hogy melyik gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható hatékonyan, és biztonságosan. Minden sebességindexet más és más betűvel jelölték meg a gyártók, ezt pedig megtalálhatjuk a (többi fontos információ mellett) a gumiabroncsok oldalfalán feltüntetve. Ez a jelölés tehát azt mutatja meg, hogy az abronccsal 240km/h maximálisa sebességgel lehet közlekedni, a gumi ennyit fog tudni gond nélkül elviselni. Ez a jelölés a legtöbb esetben már a felső-közép kategóriás, illetve a prémium kategóriás gumik között szokott megjelenni, leggyakrabban a nyári abroncsok esetében. Ez a sebességindex már leginkább azokhoz a gépjárművekhez és sportkocsikhoz való gumikor jelenik meg, melyek valóban képesek nagy sebességgel haladni az utakon. Fontos azonban kihangsúlyozni, hogy ez a jelölés valóban „csak” a sebességindexet mutatja meg, az új abroncsunk megvásárlása során azonban figyelembe kell vennünk a pontos méretet, a terhelési indexet, sőt akár a zajszintet is.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): C
Az EU-s abroncsjelölésen a gyártóknak kötelessége feltüntetni azt, hogy az adott gumiabroncs milyen tapadással rendelkezik a nedves útviszonyok között. A nedves tapadási tényezőket abroncsvásárláskor mindenképpen figyelembe kell vennünk, főleg akkor, ha fontos számunkra a biztonságos, és stabil közlekedés. A kedvező nedves tapadást a gumi a teljes fékerő alkalmazásával tudja biztosítani, rövidebb féktávolság formájában. Ezeket a jelzőket pedig az EU-besorolás több kategóriába sorolja. Az EU címke a gumiabroncs nedves úton való tapadására vonatkozó információi a nedves úton való fékezésre utalnak. A „C”-jelölés ebben az esetben azt jelenti hogy az adott gumiabroncs átlagos fékezési teljesítménnyel rendelkezik nedves útviszonyok között. Ez az „A” -jelöléssel rendelkező abroncsokhoz viszonyítva akár 15%-kal is nagyobb féktávolságot jelenthet az autóvezetők számára.
Külső gördülési zaj: B (72)
Új gumiabroncs vásárlása során érdemes figyelembe vennünk azt is, hogy a kiválasztott abroncsnak milyen a zajszintje. Ezt pedig a szakemberek minden esetben decibelben határozzák meg. A „B” -jelölés bátran nevezhető egy közepes erősségű zajszintnek, amely még nem jelent túlságosan nagy kárt a környezetünkre. Ebben az esetben egy olyan gumiról van szó, mely a megszabott európai (72 decibel) határértéknél legfeljebb 3 decibellel lehet alacsonyabb. Így az adott gumiabroncs külső gördülési szintje olyan 70 és 72 decibel között helyezkedik el.
Az EU-s abroncsjelölésről szerencsére nagyon könnyen leolvashatjuk azt, hogy az adott guminak milyen a gördülési szintje, ugyanis ezt mindig hullámokkal jelölik nekünk.
A „B” -jelölés 2 hullám ként van feltüntetve az EU-s címkén.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)