NANKANG CROSS SPORT SP-9 275/45R20 110V NYÁRI GUMIABRONCS
0 vélemény
- Méret: 275/45R20
- Idény: Nyári gumi
- Márka: NANKANG
- Mintázat: CROSS SPORT SP-9
- Cikkszám: NANJC509
- Terhelés index (LI): 110
- Sebesség index (SI): V
-
52 836 Ft
Paraméterek
Márka
Szállítás
Alsó kategóriás abroncsmárka Tajvanból: Nankang
A Nankang vállalatot 1940-ben alapította meg egy mérnökökből álló csoport, és az elmúlt több mint 80 évben nemzetközi hírnévre tett szert. Bár egy alsó kategóriás abroncsról van szó, mégis olyan minőséget képvisel a kategóriájában, amit számos országban elismernek. Jelenleg több mint 100 országban van jelen a Nankang, köztük Magyarországon is, és a vásárlói vélemények alapján meglehetősen népszerűnek számit a kedvező árú abroncsok között. A kínálatában személyautó, 4x4/SUV, haszongépjármű, motorkerékpár és busz abroncsokat is találhatunk, és a méretválaszték is meglehetősen széles.
A cég gyárai Kínában és Tajvanon vannak, viszont szerte a világon értékesítik az abroncsokat, a statisztikai adatok alapján az éves árbevétel 32%-át az Európában eladott abroncsok teszik ki. A márka termékei évről évre megjelennek az abroncsteszteken is, és alsó kategóriás abroncsok között egészen előkelő helyet szoktak elfoglalni. Leginkább olyan autósoknak javasolják a Nankag abroncsait, akik főleg városi közlekedésre használják az autójukat, és heti pár alkalommal közlekednek.
Amit a Nankang téli és nyári gumikról tudni érdemes
A Nankang abroncsok rendszeresen megmérettetésre kerülnek a nemzetközi abroncsteszteken, és idén sem volt ez másként. A nyári gumik közül a Nankang Sportnex AS-2+ került megmérettetésre az Autobild teszteken. A 255/35 R19 méretkategóriában 7. helyen végzett, és a nedves teszteken átlag feletti teljesítményt nyújtott. Ez az abroncs azonban nem először került megmérettetésre, tavaly az Autobild 50 abroncsos mezőnyében a 39. helyen végzett, ami nem rossz egy alacsony kategóriás abroncstól.
Az idei abroncstesztek eredményei még váratnak magukra, amelyik pedig már nyilvános, ott nem szerepelt Nankang téli gumi. A 2020-as eredmények azonban meggyőzhetnek minket, hogy a Nankang egy jó minőséget képvisel az alsó kategóriában, ugyanis például a Nankang Winter Activa SV-55 tavaly is egy elegendő minősítést és egy 7. helyet kapott az Offroad Téli gumiabroncs teszt 255/55 R19 méretkategóriájában.
Találunk négyévszakos abroncsot is a Nankang kínálatában?
Természetesen találunk négyévszakos abroncsot is a Nankang kínálatában, melyek közül a Nankang CROSS SEASONS AW-6 és a Nankang Winter Activa N-607+ való személyautókra. Ezek az abroncsok már a nemzetközi abroncsteszteket is megjárták, és hazánkban is sokan választják őket azok, akik kedvező árú négyévszakos abroncsot keresnek. Természetesen kisteher és terepjáró abroncsot is találunk a Nangang négyévszakos kínálatában. A Nankang abroncsok bár az olcsóbb abroncsok piacát erősítik, de érdemes őket számításba venni.
Profil | 275 |
Arány | 45 |
Átmérő (coll) | 20 |
Terhelés index (LI) | 110 |
Sebesség index (SI) | V |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Nyári gumi |
Felhasználás | 4x4 |
Gyártói kód | JC509 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | B |
Zaj | C (73) |
Súly index: 110
A súly indexet alternatív módon bátran nevezhetjük terhelési indexnek is, lerövidítve pedig gyakran „LI” jelöléssel szoktak rá a szakemberek hivatkozni. Az LI érték az angol „Loading index” kifejezésből ered, és leolvasható a gumiabroncsok oldalfaláról. Különösen fontos lehet számunkra ez a szám akkor, ha új abroncsot kell vennünk az autónk kerekeire. Ez az érték egy kilogrammban értendő súlyhatár, mely megmutatja azt, hogy az adott autógumi milyen maximális terhelhetőséget képes elbírni.
Ha az abroncson az LI 101 jelölést látjuk, akkor az azt jelenti, hogy az adott gumiabroncs maximum 1060 kg terhelést tud elviselni károsodás nélkül. Fontos tudni, hogy minél nagyobb a gépjármű, annál nagyobb terhelési indexel rendelkező abroncsra lesz szüksége.
Az LI 101 értékű gumiabroncsok általában a tehergépjárművek és a terepjárók számára lehet ideális választás.
Sebesség index : V
A sebességindex (SI) egy osztályozás, mely felsorolja azt, hogy melyik gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható hatékonyan, és biztonságosan. Minden sebességindexet más és más betűvel jelölték meg a gyártók, ezt pedig megtalálhatjuk a (többi fontos információ mellett) a gumiabroncsok oldalfalán feltüntetve. Ez a jelölés tehát azt mutatja meg, hogy az abronccsal 240km/h maximálisa sebességgel lehet közlekedni, a gumi ennyit fog tudni gond nélkül elviselni. Ez a jelölés a legtöbb esetben már a felső-közép kategóriás, illetve a prémium kategóriás gumik között szokott megjelenni, leggyakrabban a nyári abroncsok esetében. Ez a sebességindex már leginkább azokhoz a gépjárművekhez és sportkocsikhoz való gumikor jelenik meg, melyek valóban képesek nagy sebességgel haladni az utakon. Fontos azonban kihangsúlyozni, hogy ez a jelölés valóban „csak” a sebességindexet mutatja meg, az új abroncsunk megvásárlása során azonban figyelembe kell vennünk a pontos méretet, a terhelési indexet, sőt akár a zajszintet is.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): B
Az EU-s abroncsjelölésen a gumiabroncs gyártóknak kötelező többek között feltüntetniük azt is, hogy az adott abroncs milyen tapadási tulajdonságokat tud biztosítani az autóvezetők számára nedves útviszonyok között. A nedves tapadási jellemzőknek pedig egy új gumiabroncs kiválasztása során fontos szempont kell, hogy legyen. Ha nedves úton való vezetésről van szó, akkor a „B” -jelölés még kedvezőnek nevezhető, ez viszonylag rövid féktávolságot jelent, ez pedig a biztonságos, és balesetmentes közlekedést tudja biztosítani még csapadékos időjárási viszonyok között is.
Külső gördülési zaj: C (73)
Ha új gumiabroncsot szeretnénk venni az autónkra, fontos tényező lehet az adott gumi zajszintje, mely lehet külső és belső is. Mindkét esetben a gyártók decibelben határozzák meg a zajszintet, a külső gördülési zaj pedig lényegében az, amit az autó kerekei felöl hallunk menet közben.
A gumiabroncs EU-s abroncsjelölésén mindig hullámokkal van meghatározva az, hogy az adott gumi milyen magas gördülési zajjal látta meg a napvilágot. Azok az abroncsok, melyek hangosabbak, nagyobb terhelést gyakorolnak használat során a környezetünkre. Ezek pedig nevezhetőek a „C” -jelöléssel ellátott gumiknak.
A „C” -jelölést az EU-s abroncsjelölésen már 3 hullámmal tüntetik fel, ez pedig azt jelenti, hogy a gumi gördülési zaja már meghaladja a 72 decibeles európai határértéket, tehát egy magas hangjellemzőkkel bíró gumiról beszélünk. A külső gördülési zaj tekintetében a „C” -jelölés 73- és 77 decibel közötti zajszintet jelent.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)