NANKANG CROSS SPORT SP-9 275/40R21 107Y NYÁRI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 275/40R21
- Idény: Nyári gumi
- Márka: NANKANG
- Mintázat: CROSS SPORT SP-9
- Cikkszám: NANJD150
- Terhelés index (LI): 107
- Sebesség index (SI): Y
-
63 580 Ft
Paraméterek
Márka
Szállítás
Alsó kategóriás abroncsmárka Tajvanból: Nankang
A Nankang vállalatot 1940-ben alapította meg egy mérnökökből álló csoport, és az elmúlt több mint 80 évben nemzetközi hírnévre tett szert. Bár egy alsó kategóriás abroncsról van szó, mégis olyan minőséget képvisel a kategóriájában, amit számos országban elismernek. Jelenleg több mint 100 országban van jelen a Nankang, köztük Magyarországon is, és a vásárlói vélemények alapján meglehetősen népszerűnek számit a kedvező árú abroncsok között. A kínálatában személyautó, 4x4/SUV, haszongépjármű, motorkerékpár és busz abroncsokat is találhatunk, és a méretválaszték is meglehetősen széles.
A cég gyárai Kínában és Tajvanon vannak, viszont szerte a világon értékesítik az abroncsokat, a statisztikai adatok alapján az éves árbevétel 32%-át az Európában eladott abroncsok teszik ki. A márka termékei évről évre megjelennek az abroncsteszteken is, és alsó kategóriás abroncsok között egészen előkelő helyet szoktak elfoglalni. Leginkább olyan autósoknak javasolják a Nankag abroncsait, akik főleg városi közlekedésre használják az autójukat, és heti pár alkalommal közlekednek.
Amit a Nankang téli és nyári gumikról tudni érdemes
A Nankang abroncsok rendszeresen megmérettetésre kerülnek a nemzetközi abroncsteszteken, és idén sem volt ez másként. A nyári gumik közül a Nankang Sportnex AS-2+ került megmérettetésre az Autobild teszteken. A 255/35 R19 méretkategóriában 7. helyen végzett, és a nedves teszteken átlag feletti teljesítményt nyújtott. Ez az abroncs azonban nem először került megmérettetésre, tavaly az Autobild 50 abroncsos mezőnyében a 39. helyen végzett, ami nem rossz egy alacsony kategóriás abroncstól.
Az idei abroncstesztek eredményei még váratnak magukra, amelyik pedig már nyilvános, ott nem szerepelt Nankang téli gumi. A 2020-as eredmények azonban meggyőzhetnek minket, hogy a Nankang egy jó minőséget képvisel az alsó kategóriában, ugyanis például a Nankang Winter Activa SV-55 tavaly is egy elegendő minősítést és egy 7. helyet kapott az Offroad Téli gumiabroncs teszt 255/55 R19 méretkategóriájában.
Találunk négyévszakos abroncsot is a Nankang kínálatában?
Természetesen találunk négyévszakos abroncsot is a Nankang kínálatában, melyek közül a Nankang CROSS SEASONS AW-6 és a Nankang Winter Activa N-607+ való személyautókra. Ezek az abroncsok már a nemzetközi abroncsteszteket is megjárták, és hazánkban is sokan választják őket azok, akik kedvező árú négyévszakos abroncsot keresnek. Természetesen kisteher és terepjáró abroncsot is találunk a Nangang négyévszakos kínálatában. A Nankang abroncsok bár az olcsóbb abroncsok piacát erősítik, de érdemes őket számításba venni.
Profil | 275 |
Arány | 40 |
Átmérő (coll) | 21 |
Terhelés index (LI) | 107 |
Sebesség index (SI) | Y |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Nyári gumi |
Felhasználás | 4x4 |
Gyártói kód | JD150 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | B |
Zaj | C (73) |
Súly index: 107
A súly index/terhelési index (LI) egy olyan numerikus érték, mely megjelöli azt, hogy az adott gumiabroncs milyen maximális súlyhatárt képes elviselni. Ez fontos tényező, főleg a nagyobb kaliberű gépjárművek esetében. A terhelési indexet gyakran LI rövidítéssel is jelölik, ez pedig az angol Load Index kifejezésből ered. A terhelési index a többi fontos információval együtt leolvasható a gumiabroncsok oldalfaláról. Az autógyártók mindig adnak javaslatokat azzal kapcsolatban, hogy milyen terhelési indexel rendelkező abroncsot kell az adott autóhoz vásárolni, ezt a gyári javaslatot pedig mindig szem előtt kell tartanunk gumivásárláskor.
Az LI 107 jelölés azt mutatja meg, hogy az adott abroncs maximális terhelési súlya 975 kg. A 106 LI értékkel rendelkező gumiabroncsokat legtöbbször a teherautók, illetve a terepjárók szokták használni.
Sebesség index : Y
A gumik oldalfalán minden fontos információ fel van tüntetve, melyre oda kell figyelnünk akkor, ha az abroncsunkat le szeretnénk cserélni. A sebességindex mutatja meg azt, hogy a gumiabroncsot milyen maximális sebességgel tudjuk hatékonyan, és biztonságosan használni. Az „Y” -jelölés a sebességindex esetében már valóban a nagyobb teljesítményű sportautókhoz, illetve a nagyteljesítményű gépjárművekre kifejlesztett abroncsok oldalfalán szokott megjelenni, ezek a járművek ugyanis rendkívül magas sebességgel képesek menni. A sebességindexnél az „Y” -jelölés azt jelenti, hogy az adott gumiabroncs probléma nélkül használható akár 300km/órás maximális gyorsasággal használható.
Az autó gyártója minden esetben meghatározza azt, hogy az adott jármű milyen sebesség indexel rendelkező gumiabronccsal indulhat útnak, ettől a gyári ajánlástól pedig nem érdemes eltérni, ugyanis az már balesetveszélyes lehet.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): B
Az EU-s abroncsjelölésen a gumiabroncs gyártóknak kötelező többek között feltüntetniük azt is, hogy az adott abroncs milyen tapadási tulajdonságokat tud biztosítani az autóvezetők számára nedves útviszonyok között. A nedves tapadási jellemzőknek pedig egy új gumiabroncs kiválasztása során fontos szempont kell, hogy legyen. Ha nedves úton való vezetésről van szó, akkor a „B” -jelölés még kedvezőnek nevezhető, ez viszonylag rövid féktávolságot jelent, ez pedig a biztonságos, és balesetmentes közlekedést tudja biztosítani még csapadékos időjárási viszonyok között is.
Külső gördülési zaj: C (73)
Ha új gumiabroncsot szeretnénk venni az autónkra, fontos tényező lehet az adott gumi zajszintje, mely lehet külső és belső is. Mindkét esetben a gyártók decibelben határozzák meg a zajszintet, a külső gördülési zaj pedig lényegében az, amit az autó kerekei felöl hallunk menet közben.
A gumiabroncs EU-s abroncsjelölésén mindig hullámokkal van meghatározva az, hogy az adott gumi milyen magas gördülési zajjal látta meg a napvilágot. Azok az abroncsok, melyek hangosabbak, nagyobb terhelést gyakorolnak használat során a környezetünkre. Ezek pedig nevezhetőek a „C” -jelöléssel ellátott gumiknak.
A „C” -jelölést az EU-s abroncsjelölésen már 3 hullámmal tüntetik fel, ez pedig azt jelenti, hogy a gumi gördülési zaja már meghaladja a 72 decibeles európai határértéket, tehát egy magas hangjellemzőkkel bíró gumiról beszélünk. A külső gördülési zaj tekintetében a „C” -jelölés 73- és 77 decibel közötti zajszintet jelent.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)