KUMHO ECSTA PS71 245/40R18 97Y NYÁRI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 245/40R18
- Idény: Nyári gumi
- Márka: KUMHO
- Mintázat: ECSTA PS71
- Cikkszám: KUM2206493
- Terhelés index (LI): 97
- Sebesség index (SI): Y
-
40 994 Ft
Paraméterek
Márka
Szállítás
Amit a Kumho abroncsokról tudni érdemes
A Kumho abroncsok a középkategóriás gumik piacát erősítik, és Dél-Korea egyik legnagyobb ipari konglomerátuma gyártja őket. A cég 1960-ban alakult akkor még Samyang Tire néven. Kezdetben még kézi erővel készítették az abroncsokat, ami így meglehetősen kevés termék gyártását tette lehetővé. A gépesítés után már más országokba is beszállítottak, mivel növelni tudták a gyár kapacitását. Bár az évek alatt akadtak problémáik, de a gyár vezető gumiabroncs gyártóvá válhatott az elmúlt években.
Elsősorban személyautó, 4x4/SUV és kishaszon gumiabroncsokat gyártanak, nemcsak saját márkát, de a a Samyang és Marshal gumiabroncsokat is Kumho gyártja. Európában és Amerikában is népszerűek a márka termékei, neves autógyárak használják első szerelésként, mint a Smart-Mercedes vagy a Volkswagen. A Kumho abroncsok elsősorban Koreában készülnek, de nemrég Amerikában is elkezdték gyártani ezeket az abroncsokat, és a világ több mint 180 országában értékesítik őket.
Kumho téli és nyári gumik az abroncsteszteken
Mivel egy kedvelt és népszerű világmárkáról van szó, tudható, hogy a minőségük is jó. Erről az elmúlt évek abroncsteszt eredményei is árulkodnak. A 2021-es évben a nyári gumi teszten a Kumho Ecsta PS71 került megmérettetésre az ADAC teszten 225/50 R17 méretkategóriában, ahol egy 3. helyet és egy Jó+ minősítést szerzet. Ugyanakkor nem ez volt az egyetlen nyári gumi, amely 2021-ben tesztelésre került. A Kumho Ecsta HS51 abroncsot is vizsgálta az ADAC egy másik méretkategóriában, ahol az 5. helyet szerezhette meg.
A téli gumik tesztje még zajlik, ám a tavalyi eredmények is jól mutatják, hogy a Kumho téli gumik is minőséget képviselnek a középkategóriás abroncsok piacán. 2020-ban a Kumho WinterCraft WP71 került tesztelésre az Autobild teszten, és a középmezőny elején végzett, épp hogy lemaradva a legjobb 20-ba kerülésről. Az elmúlt években a Kumho téli abroncsok számos jó értékelést és ajánlott minősítést szereztek, ami jól példázza, hogy a márka nemcsak a nyári, de a téli gumik fejlesztésében is élen jár.
A Kumho négyévszakos abroncsairól
A négyévszakos abroncskínálat évről évre szélesebb, és így van ez a Kumho esetében is. A márka legújabb abroncsa ebben a szegmensben a Kumho HA32 Solus 4S, mely 2019-ben került piacra, és már több teszten is bizonyított. 2021-ben például az Autóbild teszt 215/60 R16 méretkategóriájában, ahol a 9. helyet szerezhette meg. 2020-ban ugyanezen a teszten egy másik méretben a 10. helyen zárt egy példás minősítéssel. A Kumho középkategóriás abroncs, aki minőséget és kedvező árakat keres, érdemes vele számolnia.
Profil | 245 |
Arány | 40 |
Átmérő (coll) | 18 |
Terhelés index (LI) | 97 |
Sebesség index (SI) | Y |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Nyári gumi |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | 2206493 |
Fogyasztás | D |
Fékezés | A |
Zaj | B (72) |
Peremvédelem | FP |
Súly index: 97
A terhelési index egy rendkívül fontos adat, amit mindig figyelembe kell vennünk új autógumi vásárlásakor. A terhelési indexet gyakran LI rövidítéssel is jelölik a gyártók, ez pedig az angol Loading Index kifejezésből jött. A gumin lévő LI szám a gumiabroncs megadott maximális terhelhetőségét mutatja meg kilogrammban kifejezve. Az LI 96 terhelési indexű gumiabroncsokat a gyártók a legtöbb esetben nagyobb járművekre szokta ajánlani, melyeknek viszonylag nagy teherbírási kapacitásra van szükségük. Ezek az abroncsok ideálisak lehetnek teherautók, SUV-o, furgonok, illetve nehéz tehergépjárművek számára egyaránt. Az LI 97 jelzés azt mutatja meg, hogy az adott gumiabroncs maximális terhelése 730 kg. Ez a szám mindig egy kerékre értendő, ha az adott jármű teljes terhelhetőségére vagyunk kíváncsiak, akkor ezt a számot kell a kerekek számával megszorozni.
Sebesség index : Y
A gumik oldalfalán minden fontos információ fel van tüntetve, melyre oda kell figyelnünk akkor, ha az abroncsunkat le szeretnénk cserélni. A sebességindex mutatja meg azt, hogy a gumiabroncsot milyen maximális sebességgel tudjuk hatékonyan, és biztonságosan használni. Az „Y” -jelölés a sebességindex esetében már valóban a nagyobb teljesítményű sportautókhoz, illetve a nagyteljesítményű gépjárművekre kifejlesztett abroncsok oldalfalán szokott megjelenni, ezek a járművek ugyanis rendkívül magas sebességgel képesek menni. A sebességindexnél az „Y” -jelölés azt jelenti, hogy az adott gumiabroncs probléma nélkül használható akár 300km/órás maximális gyorsasággal használható.
Az autó gyártója minden esetben meghatározza azt, hogy az adott jármű milyen sebesség indexel rendelkező gumiabronccsal indulhat útnak, ettől a gyári ajánlástól pedig nem érdemes eltérni, ugyanis az már balesetveszélyes lehet.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: D
Több szempontot is figyelembe kell vennünk akkor, ha a számunkra legtökéletesebb gumiabroncsot szeretnénk megvásárolni. A gumiabroncs legfontosabb tulajdonságait pedig leolvashatjuk az EU-besorolásról, melyet napjainkban már minden abroncsgyártó cég számára kötelező feltüntetni.
Az optimális gumiabroncs kiválasztása során fontos tényező az üzemanyag hatékonysága is. Az autó üzemanyag fogyasztását a gördülési ellenállás is meg tudja határozni, ez pedig akár 20%-ban is befolyásolhatja a gépjármű fogyasztását. A „D” -jelölés ezúttal egy nem túl kedvező fogyasztást jelent, mely valójában magas fogyasztásért, illetve a magas környezeti hatásért is felelős. Az üzemanyag takarékosság „D”-jelölése a gumiabroncsot már egy alacsonyabb kategóriába sorolja, főleg akkor, ha az üzemanyag-megtakarítás az egyik fő szempont. Ez pedig hozzájárul ahhoz, hogy az autó hosszú távon magasabb üzemeltetési költségekkel tartható csak fenn.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): A
Fontos tényező új gumiabroncs vásárlása során az, hogy az adott abroncs milyen tapadási tulajdonságokkal rendelkezik. Az abroncs nedves úton való tapadása pedig lényegében az EU besorolásnak az egyik alapja, és a nedves felületeken mérhető féktávolságot mutatja be.
Azok a gumiabroncsok, melyek viszonylag kis gördülési ellenállással és magas üzemanyag hatékonysággal rendelkeznek általában nem teljesítenek annyira jól a nedves útviszonyok között. Éppen ezért az abroncsgyártóktól az EU megköveteli azt, hogy az EU-s abroncsjelölésen feltüntessék többek között a nedves úton való tapadási tulajdonságokat is. Az „A” -jelölés ebben az esetben a legjobb értékelést, a legrövidebb féktávolságot jelenti nedves úton, ez pedig remek tapadást, és rövid féktávolságot garantál.
Külső gördülési zaj: B (72)
Új gumiabroncs vásárlása során érdemes figyelembe vennünk azt is, hogy a kiválasztott abroncsnak milyen a zajszintje. Ezt pedig a szakemberek minden esetben decibelben határozzák meg. A „B” -jelölés bátran nevezhető egy közepes erősségű zajszintnek, amely még nem jelent túlságosan nagy kárt a környezetünkre. Ebben az esetben egy olyan gumiról van szó, mely a megszabott európai (72 decibel) határértéknél legfeljebb 3 decibellel lehet alacsonyabb. Így az adott gumiabroncs külső gördülési szintje olyan 70 és 72 decibel között helyezkedik el.
Az EU-s abroncsjelölésről szerencsére nagyon könnyen leolvashatjuk azt, hogy az adott guminak milyen a gördülési szintje, ugyanis ezt mindig hullámokkal jelölik nekünk.
A „B” -jelölés 2 hullám ként van feltüntetve az EU-s címkén.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)