Gumiszélesség teszt az ADAC-tól. A keskenyebb profilszélesség biztonságosabb a téli gumik esetében?

Régi vita az autósok körében, hogy a vékonyabb téli gumival jobb-e, biztonságosabb-e a téli időjárási helyzetekben a közlekedés, avagy a széles profilú téli abroncsokkal? Az ADAC, a német autóklub azon kívül, hogy minden évben elkészíti a nyár és téli gumi tesztjeit, most a fentebbi, sokakat érdeklő kérdésre kereste a választ, miszerint jobb, biztonságosabb lehet-e, ha télen keskenyebb téli abroncsokkal autózunk.

2019.02.04

Laufenn középkategóriás téli gumik a Hankook prémium gyártótól

Miután a 2010-es évek elején a Dél-Korea legnagyobb gumigyártója, a Hankook sikeresen betört a prémium gyártók szegmensébe, 2015-ben útjára indította kedvezőbb árú középkategóriás márkáját a Laufenn-t (német szó, jelentése futni). Az utóbbi évtized trendje ez minden prémium gyártónál, a minimum egy középkategóriás márka és egy-két még olcsóbb budget kategóriás brand piacra dobása, hogy a gumipiac teljes spektrumát lefogják termékeikkel.

2019.02.04

A hideg évszakban vajon mennyi magyar autós váltja le a nyári gumikat télire?

Idén is elvégezte vizsgálatait a Téligumi Kommandó, melyet két autós honlap rendez meg immár több éve, hogy felmérje a magyar autótulajdonosok szokásait azzal kapcsolatban, hogy mennyire tudatosak a nyári gumi lecserélésével kapcsolatban a téli évszakban, illetve alapvetően tisztában vannak-e azzal, hogy a gumiabroncsokat hány éves korig érdemes használni, és milyen idősen jobb megoldás, ha már újakra cserélik azokat.

2019.02.04

Az AEZ Steam új generációs kovácsolt alufelnijei

Évről évre növekednek az eladott könnyűfém felnik - vagy a jobban elterjedt néven alufelnik - eladási számai hazánkban is, érdemes tehát a minél nagyobb választékból a jobb minőségűekre felhívni a figyelmet. A neves német gyártó, az AEZ közel harminc éves története a folyamatos minőség javulás mellett az esztétikai érték növelését is mindig szem előtt tartotta. Legújabb gyártásfejlesztésükkel a csúcskategóriás alufelni gyártók közé lépnek be, mivel a kovácsolt fenik képviselik ma a legmagasabb minőséget világszinten is. Nézzük tehát az új AEZ Steam Forged könnyűfém felnik legfontosabb jellemzőit

2019.02.04

A világ első elektromos autókra tervezett téli gumija

Talán kevesen tudják, hogy a világ első téli gumiját a finn Nokian gumigyártó készítette el először, 1934-ben teherautókra, majd 1936-ban személygépkocsikra.

2019.02.03
Az összes hír megtekintése

Bezár
Gumiszélesség teszt az ADAC-tól. A keskenyebb profilszélesség biztonságosabb a téli gumik esetében?

Hogy a tesztelésbe ne zavarjanak be a különböző márkák és típusok, ezért kiválasztottak egy a tavalyi teszteken nagyon jól teljesítő téli gumit, a Dunlop Winter Sport 5-öt, és csakis ebből a ... ...

Laufenn középkategóriás téli gumik a Hankook prémium gyártótól

A Laufenn márka törekvése, hogy lehetőleg kiváló minőséget nyújtsanak elérhető áron az olyan ügyfeleknek, akik a prémium gumi árait sokallják, de a budget kategóriás abroncsoktól jobb ... ...

A hideg évszakban vajon mennyi magyar autós váltja le a nyári gumikat télire?

Bár az téli gumi használók száma évről évre mindig valamivel növekszik, még mindig vannak 'szép számmal' olyan autósok, akik nem veszik figyelembe azt, hogy a téli időjárási ... ...

Tudnivaló a nyárigumi összetételérõl

Nyárigumi webshopKifejezetten a tavasztól õszig terjedõ idõszakra kerül kialakításra a nyárigumi, melynek anyagkeveréke keményebb a téli változatnál. Természetesen a futófelület mintázatában is különbségek észlelhetõek mind a nagyság, mind a zártság terén. A gyártók ezzel a magas hõmérséklet esetében is a nagy ellenállást, és a megfelelõ tapadást kívánják biztosítani még gyors közlekedés alkalmával is.

Mikor döntsünk a nyári gumi mellett?

Elméletileg már a 7 Celsius fok elérése után lecserélhetjük a téli abroncsot, de ajánlott a nyárigumi felszerelésével megvárni, míg az idõ hosszabb távon is megenyhül.

Milyen jelöléssel van ellátva a nyári gumi?

Elsõsorban onnan különböztethetõ meg a nyári gumi a télitõl, vagy a négyévszakos társaitól, hogy nem szerepel rajta sem a M&S jelzés, sem a következõ feliratokkal nem találkozhatunk rajta: "All season", ill. "All weather".

Balesetveszélyes télen a nyári gumiabroncs?

Kifejezetten az! A nyárigumi összetétele és felületi kialakítása sem alkalmas arra, hogy a nedves, csúszós, jeges, havas útviszonyok között közlekedjünk vele. Már alacsony sebesség esetében is tapasztalható a rossz úttartás és a megfelelõ tapadás hiánya. Bizonyos idõjárási-, és útviszonyok között pedig akár életveszélyes is lehet, ha gépjármûvünk nem az évszaknak megfelelõ gumival van felszerelve.

Vissza a lap tetjére