2019-es ADAC nyári gumi teszt a 185/65 R15-es méretben

Idén nyáron is elvégezte nyári gumi tesztjeit Európa legnagyobb autóklubja, a német ADAC, és mint már megszokott, most is két méretet teszteltek. A 185/65 R15 a kisautók. a a kompaktok méretében és a 215/65 R16 a furgonok, kisteherautók, kisbuszok méretében.

Az autóklub a bevezetőben kiemeli, hogy különösen a kisebbik méretben folytatódott a pár éve már megfigyelhető trend, miszerint a másodlagos, illetve középkategóriás márkák több drágább prémium nyári gumit utasítottak maguk mögé kiváló teljesítményeikkel. Míg a furgon nyári gumik tesztjei megdöbbentő eredményt hoztak.

Jelen cikkben a kisebbik méretet, a 185/65 R15-öt teszteredményeit ismertetjük, a 16 megvizsgált abroncsból 2 kapott 'jó' értékelést, míg 14 'megfelelőt'.

2019.05.15

Kereskedelmi, szállítási célú nyári gumik (215 65 R16 C) 2019-es tesztje az ADAC-tól

Minden évben tavasszal két - általában sokat forgalmazott - nyári gumi méretet tesztel az ADAC német autóklub, egy kisebbet és egy nagyobbat, és ezek jellemzően mindig személyautó abroncsok.

Idén a nagyobb méret most a kereskedelmi (C-jelölésű, 215 65 R16 méretű) nyári gumik közül lett kiválasztva, amelyeket furgonok, kisteherautók, és kisbuszok használnak.

Érthetően ezeknek a kereskedelmi abroncsoknak két legfőbb követelménye az azokat használó cégek, vállakozások felől, hogy ezek a nyári gumik tartósak, hosszú futásteljesítményűek, valamint üzemanyag takarékosak legyenek, viszont a tesztelők sem számítottak arra, hogy ennek ára a ilyen megdöbbentően gyenge minőségű nedves teljesítmények lesznek.

A 16 vizsgált abroncsból egy sem kapott 'nagyon jó' vagy 'jó' értékelést, és mindössze öt kapott 'kielégítő' értékelést. Kettő 'elégéségest', és a többi 9 'nem megfelelő' osztályzatot kapott hiányos nedves tapadása miatt.

2019.05.15

Bridgestone Turanza T005 nyári gumi kiváló nedves és száraz teljesítményekkel

A japán prémium gyártó egyik legújabb nyári abroncsa, a Bridgestone Turanza T005 győztesen került ki a 2019-es ADAC nyári gumi tesztről a 185/65 R15 H méretben.
Az új Turanza T005 nyári gumi is a Bridgestone új koncepciója mentén lett megtervezve, miszerint fogjunk úgy hozzá egy új abroncs kifejlesztéséhez, hogy először kérdezzük meg az autósokat, hogy végül is mit várnak el egy jó gumiabroncstól.

A beérkező válaszok alapján a járművezetők többsége többek között:

  • nagyfokú biztonságot vár egy nyári gumitól,
  • vizes úttesten is tapadjon minél jobban,
  • minél jobb minősítése legyen a gumiabroncs címkén,
  • legyen hosszú futásteljesítményű (min. 40 000km) és komfortos,
  • és ne legyen túl drága

2019.05.15

Az AutoBild német autós szaklap 2019-es nyári gumi tesztje

Az Autobild meglehetősen gyakran végez gumiabroncs teszteket, amelyekbe évente legalább egy nyári gumi teszt biztosan beletartozik. A 2019-es nyári gumi tesztekhez ötvenhárom 225 45 R17 méretű gumiabroncsot szereztek be, amelyeket száraz és nedves fékezési vizsgálatokkal 20 darabra redukáltak és a részletesebb teszteket már csak ezekkel végezték el.

A Michelin Pilot Sport 4 a 2018-as nagyon erős eredmények után a teszt teljes megnyerését célozta meg, de az új Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 nagyon közel került hozzá, mindössze a gördülési ellenállásával volt egy kis probléma. A harmadik hely a Falken Azenis FK510 nyári gumié lett.

2019.05.15

A Michelin Pilot Sport 4 az AutoBild nyári gumi tesztjén is győzedelmeskedett

A neves francia prémium gumigyártó Michelin Pilot Sport 4 nyári gumija 2016-ban jelent meg, és azóta - kiváló sportos tapadási teljesítményeivel - már nagyon komoly hírnevet vívott ki magának autós körökben.

2018-ban két neves német autós szaklap nyári gumi vizsgálatain hódította el az első helyet, az egyik az Auto Motor und Sport tesztje volt, a másik pedig az Auto Zeitung-é.

Legfrissebb győzelmét a Pilot Sport 4 gumiabroncs idén, 2019 tavaszán söpörte be, amikor is az AutoBild nyári gumi tesztjén lett az első.

A német szaklap a nyári vizsgálatait a 225 45 R17-es gumiméretben hajtotta végre, első körben 53 nyári abroncsot vetettek alá nedves és száraz teszteknek, majd ebből az ötvenháromból csak a legjobb 20 eredményt produkáló nyári gumit vetették alá a részletes teszteknek.

2019.05.15
Az összes hír megtekintése

Bezár
2019-es ADAC nyári gumi teszt a 185/65 R15-es méretben

A két élen végzett Bridgestone és Vredestein nyári gumi Az első helyen a Bridgestone Turanza T005 nyári gumi végzett 2,0 átlagával (minél kisebb a szám, annál jobb az eredmény). ...

Kereskedelmi, szállítási célú nyári gumik (215 65 R16 C) 2019-es tesztje az ADAC-tól

A 'kielégítő' értékelést kapott három dobogós helyezett nyári gumi Az első helyezett lett (2,8p) az Apollo Altrust nyári gumi. ...

Bridgestone Turanza T005 nyári gumi kiváló nedves és száraz teljesítményekkel

A Turanza T005 nyári gumi a Bridgestone új, kiemelkedő terméke Miután a Bridgestone megismerte a vezetők legfontosabb kívánalmait egy prémium minőségi nyári gumi esetében, a következő lépésben ... ...

Tudnivaló a nyárigumi összetételérõl

Nyárigumi webshopKifejezetten a tavasztól õszig terjedõ idõszakra kerül kialakításra a nyárigumi, melynek anyagkeveréke keményebb a téli változatnál. Természetesen a futófelület mintázatában is különbségek észlelhetõek mind a nagyság, mind a zártság terén. A gyártók ezzel a magas hõmérséklet esetében is a nagy ellenállást, és a megfelelõ tapadást kívánják biztosítani még gyors közlekedés alkalmával is.

Mikor döntsünk a nyári gumi mellett?

Elméletileg már a 7 Celsius fok elérése után lecserélhetjük a téli abroncsot, de ajánlott a nyárigumi felszerelésével megvárni, míg az idõ hosszabb távon is megenyhül.

Milyen jelöléssel van ellátva a nyári gumi?

Elsõsorban onnan különböztethetõ meg a nyári gumi a télitõl, vagy a négyévszakos társaitól, hogy nem szerepel rajta sem a M&S jelzés, sem a következõ feliratokkal nem találkozhatunk rajta: "All season", ill. "All weather".

Balesetveszélyes télen a nyári gumiabroncs?

Kifejezetten az! A nyárigumi összetétele és felületi kialakítása sem alkalmas arra, hogy a nedves, csúszós, jeges, havas útviszonyok között közlekedjünk vele. Már alacsony sebesség esetében is tapasztalható a rossz úttartás és a megfelelõ tapadás hiánya. Bizonyos idõjárási-, és útviszonyok között pedig akár életveszélyes is lehet, ha gépjármûvünk nem az évszaknak megfelelõ gumival van felszerelve.

Vissza a lap tetjére