NEXEN N-FERA SPORT 275/40R21 107Y NYÁRI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 275/40R21
- Idény: Nyári gumi
- Márka: NEXEN
- Mintázat: N-FERA SPORT
- Cikkszám: NEX16082NX
- Terhelés index (LI): 107
- Sebesség index (SI): Y
-
75 940 Ft
Paraméterek
Márka
Szállítás
Dél-Koreai középkategóriás abroncsmárka: Nexen
A Nexen abroncsokat egyre többen választják Magyarországon is, ugyanis bár egy középkategóriás abroncsmárkáról van szó, a teszteredmények is arról árulkodnak, hogy a márka igenis hozza azt a minőséget és színvonalat, amit egy minőségi abroncstól elvárhatunk. Emellett természetesen kedvező árakat is találunk, így az ár-érték arány tekintetében egy igazán jó márkáról beszélhetünk. A Nexen kínálatában személyautó, 4x4/SUV és kishaszonjármű gumiabroncsokat találunk, és a méretválaszték tekintetében is szélesnek mondható a kínálat.
A Nexen története 1942-ben kezdődött, akkor még Heung-A Tire Company néven működtek. Gumiabroncsok gyártásával 1956-ban kezdtek foglalkozni, így ők lettek Korea első abroncsgyártó vállalata. A cég nevét Nexen Tire Corporation-ra változtatták, és az elmúlt évek alatt nemzetközi hírnévre tettek szert. Jelenleg a világ több mint 120 országában értékesítik a Nexen abroncsokat, köztük Magyarországon is. Leginkább olyan sofőrök választják a Nexen gumikat, akik minőségi abroncsot keresnek, de kedvező áron szeretnének hozzájutni.
Téli és nyári gumik a Nexen kínálatából
Ha kíváncsiak vagyunk a Nexen kínálatára, de egyszersmind a minőségére is, akkor érdemes az éves abroncs tesztek eredményeit figyelni. A 2021-es nyári gumi teszten a Nexen N fera Sport ért el remek eredményt a GTÜ Nyári gumiabroncs teszten a 225/45 R17 méretkategóriában, ahol egy első helyet és egy nagyon ajánlott minősítést kapott.
A téli gumi teszteken eredményei idén még váratnak magukra, ugyanakkor Nexen Winguard Snow G3 WH21 2020-as új modellje 16. helyen jutott tovább a legjobb 20 közé az Autobild teszt első fordulójában a 205/55 R16 méretkategóriában, a Nexen WinGuard Sport 2 WU7 pedig az ADAC teszten ért el egy 7. helyet. Jól létszik tehát, hogy a Nexen abroncsok a teszteken meglehetősen elől kapnak helyet, ami jól tanúskodik a kiváló minőségükről.
Négyévszakos abroncsokat is találunk a Nexen abroncsok között?
Természetesen a Nexen négyévszakos abroncsokat is gyárt személyautóra, de terepjáróra és kisteher járműre is. A négyévszakos személyautó abroncsok közül talán a Nexen N'blue 4Season legnépszerűbb, de talán a legsikeresebb is, ugyanis számos elismerést szerzett már a nemzetközi abroncsteszteken. Legutóbb a 2020-as Autobild teszten a 205/55 R16 méretkategóriában, ahol az első fordulóban példás, a másodikban pedig egy Jó+ minősítést szerzett. A Nexen egy jó választás, ha kedvező áron keresünk minőségi abroncsot, amiről a vásárlói vélemények és teszteredmények is meggyőzhetnek minket.
Profil | 275 |
Arány | 40 |
Átmérő (coll) | 21 |
Terhelés index (LI) | 107 |
Sebesség index (SI) | Y |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Nyári gumi |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | 16082NX |
Fogyasztás | C |
Fékezés | A |
Zaj | C (73) |
Súly index: 107
A súly index/terhelési index (LI) egy olyan numerikus érték, mely megjelöli azt, hogy az adott gumiabroncs milyen maximális súlyhatárt képes elviselni. Ez fontos tényező, főleg a nagyobb kaliberű gépjárművek esetében. A terhelési indexet gyakran LI rövidítéssel is jelölik, ez pedig az angol Load Index kifejezésből ered. A terhelési index a többi fontos információval együtt leolvasható a gumiabroncsok oldalfaláról. Az autógyártók mindig adnak javaslatokat azzal kapcsolatban, hogy milyen terhelési indexel rendelkező abroncsot kell az adott autóhoz vásárolni, ezt a gyári javaslatot pedig mindig szem előtt kell tartanunk gumivásárláskor.
Az LI 107 jelölés azt mutatja meg, hogy az adott abroncs maximális terhelési súlya 975 kg. A 106 LI értékkel rendelkező gumiabroncsokat legtöbbször a teherautók, illetve a terepjárók szokták használni.
Sebesség index : Y
A gumik oldalfalán minden fontos információ fel van tüntetve, melyre oda kell figyelnünk akkor, ha az abroncsunkat le szeretnénk cserélni. A sebességindex mutatja meg azt, hogy a gumiabroncsot milyen maximális sebességgel tudjuk hatékonyan, és biztonságosan használni. Az „Y” -jelölés a sebességindex esetében már valóban a nagyobb teljesítményű sportautókhoz, illetve a nagyteljesítményű gépjárművekre kifejlesztett abroncsok oldalfalán szokott megjelenni, ezek a járművek ugyanis rendkívül magas sebességgel képesek menni. A sebességindexnél az „Y” -jelölés azt jelenti, hogy az adott gumiabroncs probléma nélkül használható akár 300km/órás maximális gyorsasággal használható.
Az autó gyártója minden esetben meghatározza azt, hogy az adott jármű milyen sebesség indexel rendelkező gumiabronccsal indulhat útnak, ettől a gyári ajánlástól pedig nem érdemes eltérni, ugyanis az már balesetveszélyes lehet.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): A
Fontos tényező új gumiabroncs vásárlása során az, hogy az adott abroncs milyen tapadási tulajdonságokkal rendelkezik. Az abroncs nedves úton való tapadása pedig lényegében az EU besorolásnak az egyik alapja, és a nedves felületeken mérhető féktávolságot mutatja be.
Azok a gumiabroncsok, melyek viszonylag kis gördülési ellenállással és magas üzemanyag hatékonysággal rendelkeznek általában nem teljesítenek annyira jól a nedves útviszonyok között. Éppen ezért az abroncsgyártóktól az EU megköveteli azt, hogy az EU-s abroncsjelölésen feltüntessék többek között a nedves úton való tapadási tulajdonságokat is. Az „A” -jelölés ebben az esetben a legjobb értékelést, a legrövidebb féktávolságot jelenti nedves úton, ez pedig remek tapadást, és rövid féktávolságot garantál.
Külső gördülési zaj: C (73)
Ha új gumiabroncsot szeretnénk venni az autónkra, fontos tényező lehet az adott gumi zajszintje, mely lehet külső és belső is. Mindkét esetben a gyártók decibelben határozzák meg a zajszintet, a külső gördülési zaj pedig lényegében az, amit az autó kerekei felöl hallunk menet közben.
A gumiabroncs EU-s abroncsjelölésén mindig hullámokkal van meghatározva az, hogy az adott gumi milyen magas gördülési zajjal látta meg a napvilágot. Azok az abroncsok, melyek hangosabbak, nagyobb terhelést gyakorolnak használat során a környezetünkre. Ezek pedig nevezhetőek a „C” -jelöléssel ellátott gumiknak.
A „C” -jelölést az EU-s abroncsjelölésen már 3 hullámmal tüntetik fel, ez pedig azt jelenti, hogy a gumi gördülési zaja már meghaladja a 72 decibeles európai határértéket, tehát egy magas hangjellemzőkkel bíró gumiról beszélünk. A külső gördülési zaj tekintetében a „C” -jelölés 73- és 77 decibel közötti zajszintet jelent.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)