TAURUS ALL SEASON SUV 235/60R18 107V NÉGYÉVSZAKOS gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 235/60R18
- Idény: Négyévszakos
- Márka: TAURUS
- Mintázat: ALL SEASON SUV
- Cikkszám: TAU920603
- Terhelés index (LI): 107
- Sebesség index (SI): V
-
43 350 Ft
Paraméterek
Márka
Szállítás
Amit a Taurus abroncsokról tudni érdemes
A Taurus a legismertebb magyar abroncsgyártó, melyek a kedvező árú abroncsok piacát erősíti. A Taurus nemzetközileg is ismert márka Európában. A Taurus abroncsokat gyártó vállalat már 1882 óta létezik, akkoriban azonban még nem abroncsokat, hanem egyéb gumiipari termékeket gyártottak. Az abroncsgyártással 1912-ban bővült a cég profilja, akkor még nem Taurus, hanem Tauril Pneumatik márkanév alatt kerültek piacra az abroncsok. A Taurus márkanevet 1913-ban kezdték az abroncsoknak adni, a cég pedig több leányvállalatot is létrehozott. A két világháború közötti időszakban a cég a Dunlop tulajdonába került, és Ruggyantaárugyár néven gyártotta tovább a gumikat.
A 60-as években átszervezések történtek, a céget pedig a az Országos Gumiipari Vállalathoz csatolták, melyek kerékpár-, személyautó-, teherautó-, autóbusz-, és motorkerékpár gumiabroncsokat kezdett gyártani a hazai és a környező országok piacára. A Taurus márkanevet ebben az időszakban nem használték, 1973-ban vették újra elő, és több hazai gyár is gyártotta a márka termékeit. A rendszerváltást követően a cég a csőd szélére került, amikor is a Michelin felvásárolta a Taurus márkával együtt. A márka termékeit 2013-ban kezdték el újra gyártani.
A Taurus nyári és téli gumi kínálatáról
A Taurus egy alsó kategóriás abroncs, ugyanakkor ebben a szegmensben értéket képvisel, és azok számára ajánlott, akik leginkább városi vezetésre használják az autójukat heti pár alkalommal. Talán meglepő, de a Taurus abroncsok már nemcsak a hazai Használtautó.hu abroncstesztjén, de a nemzetközi teszteken is megmutatkoztak. Az Autobild 2018-ban tesztelte utoljára a Taurus Winter 601 téli gumit, ami akkor az alsó kategóriás abroncsok között a középmezőnyben kapott helyet.
A nyári abroncsok is jártak már a nemzetközi abroncsteszteken, legutoljára 2016-ban az Autobild teszten vizsgálták a Taurus HP 401 nyári gumit, ami hasonlóan jó eredményeket ért el, mint a márka téli abroncsai.
Találunk négyévszakos abronsokat a Taurus termékpalettáján?
Bár a nemzetközi abroncsteszteken résztvevő abroncsok listáját nézve azt gondolhatnánk, hogy a Taurus nem rendelkezik négyévszakos abronccsal, pedig a kínálatában a Taurus All season és a Taurus All season SUV képviselteti magát. Mindkét abroncs széles méretválasztékban érhető el, és leginkább enyhe telekhez javasolják őket, mely inkább hideg, mint csapadékos, kevesebb jéggel és hóval. A Taurus jó választást jelenthet mindazoknak, akik alsó kategóriában keresnek abroncsot a városi közlekedéshez.
Profil | 235 |
Arány | 60 |
Átmérő (coll) | 18 |
Terhelés index (LI) | 107 |
Sebesség index (SI) | V |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Négyévszakos |
Felhasználás | SUV |
Gyártói kód | 920603 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | D |
Zaj | A (68) |
Súly index: 107
A súly index/terhelési index (LI) egy olyan numerikus érték, mely megjelöli azt, hogy az adott gumiabroncs milyen maximális súlyhatárt képes elviselni. Ez fontos tényező, főleg a nagyobb kaliberű gépjárművek esetében. A terhelési indexet gyakran LI rövidítéssel is jelölik, ez pedig az angol Load Index kifejezésből ered. A terhelési index a többi fontos információval együtt leolvasható a gumiabroncsok oldalfaláról. Az autógyártók mindig adnak javaslatokat azzal kapcsolatban, hogy milyen terhelési indexel rendelkező abroncsot kell az adott autóhoz vásárolni, ezt a gyári javaslatot pedig mindig szem előtt kell tartanunk gumivásárláskor.
Az LI 107 jelölés azt mutatja meg, hogy az adott abroncs maximális terhelési súlya 975 kg. A 106 LI értékkel rendelkező gumiabroncsokat legtöbbször a teherautók, illetve a terepjárók szokták használni.
Sebesség index : V
A sebességindex (SI) egy osztályozás, mely felsorolja azt, hogy melyik gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható hatékonyan, és biztonságosan. Minden sebességindexet más és más betűvel jelölték meg a gyártók, ezt pedig megtalálhatjuk a (többi fontos információ mellett) a gumiabroncsok oldalfalán feltüntetve. Ez a jelölés tehát azt mutatja meg, hogy az abronccsal 240km/h maximálisa sebességgel lehet közlekedni, a gumi ennyit fog tudni gond nélkül elviselni. Ez a jelölés a legtöbb esetben már a felső-közép kategóriás, illetve a prémium kategóriás gumik között szokott megjelenni, leggyakrabban a nyári abroncsok esetében. Ez a sebességindex már leginkább azokhoz a gépjárművekhez és sportkocsikhoz való gumikor jelenik meg, melyek valóban képesek nagy sebességgel haladni az utakon. Fontos azonban kihangsúlyozni, hogy ez a jelölés valóban „csak” a sebességindexet mutatja meg, az új abroncsunk megvásárlása során azonban figyelembe kell vennünk a pontos méretet, a terhelési indexet, sőt akár a zajszintet is.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): D
Az új EU-s abroncsjelölésen a gyártónak kötelezően fel kell sorolni az adott gumiabroncs legfontosabb tulajdonságait. Mivel az üzemanyag-hatékonyságra igen nagy hangsúlyt fektettek az elmúlt évek során, alacsonyabb lett a gumiabroncsok gördülési ellenállása, ez azonban nem mindig kedvező a nedves tapadás tekintetében. Ha azonban a biztonságos közlekedés a célunk, akkor ez a kérdés rendkívül lényeges lehet akkor, ha új gumiabroncsot kell vásárolnunk. Szakértők szerint az „A”, illetve a „B” -jelölés nevezhető a legbiztonságosabbnak, ezt pedig vegyük figyelembe, ha nehezen tudjuk eldönteni azt, hogy milyen gumi mellett tegyük le a voksunkat.
A „D” -jelöléssel rendelkező gumiabroncs ugyanis akár már 20, vagy akár 25%-kal megnövekedett féktávolságot tud produkálni, ha azt egy „A” jelölésű gumihoz szeretnénk viszonyítani.
Külső gördülési zaj: A (68)
Az új EU-s abroncsjelölés segítségével megtudhatjuk többek között azt is, hogy az adott abroncs mennyire hangos menet közben. Ezt pedig külső és belső zajszintben határozzák meg a szakemberek. Ennek figyelembevételének a célja egyértelműen a zajszennyezés számontartása.
A külső zaj lényegében az, amit vezetés közben a gumiabroncsok adnak ki magukból. Az Eu-s címkén ezt mindig hullámokkal jelölik. Az „A” -jelölés a legalacsonyabb külső zajszintet mutatja meg, tehát ezek a gumiabroncsok azok, melyek menet közben a legkedvezőbb hatást tudják gyakorolni a környezetünkre. Ezt az abroncsjelölésen egy hullámmal tüntetik fel. Az abroncsok gördülési zaját minden esetben decibelben határozzák meg. Ezeknél az abroncsoknál a zajszint jóval az európai határérték (72 decibel) alatt marad, így ezeknek a gumiknak 67-69 decibel között van a zajszintje.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)