SEMPERIT ALLSEASON-GRIP 175/70R14 88T NÉGYÉVSZAKOS gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 175/70R14
- Idény: Négyévszakos
- Márka: SEMPERIT
- Mintázat: ALLSEASON-GRIP
- Cikkszám: SEM03735390000
- Terhelés index (LI): 88
- Sebesség index (SI): T
-
36 865 Ft
Paraméterek
Márka
Szállítás
Középkategóriás márka Ausztriából: Semperit
A Semperit egy középkategóriás márka, mely a Continental csoport márkáit erősíti. A kínálatában zemélyautóra, 4x4/SUV, haszonégépjárműre is találhatunk abroncsokat, és a méretválaszték is meglehetősen széles hazánkban is. A Semperit abroncsokat elsősorban olyan autósok számára javasolják, akik minőségi abroncsra vágynak, de nem szeretnének prémium árat fizetni érte. A Semperit elsősorban Európában kerül értékesítésre, így Magyarországon is megtalálhatjuk a márka termékeit.
A Semperit története egészen 1850-ig nyúlik vissza, amikor akkor még az Osztrák-Magyar Monarchia gumiabroncs manufaktúrájában kezdtek el gumitermékeket gyártani. Az első üzem Wimpassingban nyílt meg, a második Traiskirchenben 1896-ban. Kezdetben vízálló öltözetet, gumikesztyűket és egyéb gumiipari termékeket gyártottak, az első gumiabroncs Semperit néven 1936-ban gördült le a gyártósorról. A cég 1984-ben döntött úgy, hogy leválasztja a gumiabroncsgyártást a cég többi termékének gyártásáról, és külön veszi a két ágazatot. Egy évvel később a Continental felvásárolta az cég abroncsgyártó részlegét.
Téli és nyári gumik a Semperit kínálatában, avagy miről árulkodnak az abroncstesztek
A Semperit már számos nemzetközi teszten bizonyította, hogy méltán tartozik a középkategóriás márkák közé. A nyári gumik közül már több széria is szerepelt a legnagyobb abroncsteszteken, legutóbb, 2021-ben a Semperit Speed-Life 3 2020-as új modellje bizonyított az ADAC és az Autobild teszten is a 205/55 R16 méretkategóriában. Az ADAC teszten egy 2. helyet és egy Jó+ minősítést szerzett, az Autobild teszten pedig a 3. helyezést sikerült megszereznie, vele együtt pedig egy példaszerű minősítést.
A téli abroncsok is hasonlóan jó teljesítményt nyújtanak a teszteken. Az idei, 2021-es teszten a Semperit Speed-Grip 3 került tesztelésre az Autobild első fordulójában, ahol a 8. helyen jutott az abroncs a legjobb 20 közé, így a végső eredmények ugyan váratnak magunkra, de már ebből is jól látszik, hogy egy igazán minőségi abroncsról van szó.
Négyévszakos gumit is találunk a Semperit kínálatában?
Bár a teszteredmények alapján azt gondolhatnánk, hogy Semperit négyévszakos abroncsok tekintetében nem képviselteti magát az abroncspiacon, mert ilyen abroncs még nem került tesztelésre, ugyanakkor a márka termékei között ebben a szegmensben is találunk abroncsokat. A Semperit Allseason-Grip személyautó abroncs számos méretben érhető el hazánkban is, és a Sepmerit négyévszakos kisteher abroncsa, a Semperit Van-Allseason is meglehetősen népszerűnek mondható a hazai vásárlói vélemények alapján.
Profil | 175 |
Arány | 70 |
Átmérő (coll) | 14 |
Terhelés index (LI) | 88 |
Sebesség index (SI) | T |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Négyévszakos |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | 03735390000 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | C |
Zaj | B (71) |
Súly index: 88
Az autógumi súlyindexe (LI) nevezhető egy speciális mutatószámnak, mely a gumiabroncs oldalfalán van feltüntetve. Ez az egyik legfontosabb mechanikai tulajdonságára, az abroncs terhelhetőségére vonatkozóan ad tájékoztatást az autóvezetők számára. A terhelési indexet angolul Loading Indexnek nevezik, innen jön az „LI” rövidítés. Fontos, hogy ezt az LI értéket mindig egyenként, abroncsoként kell számolni. Ha egy gumiabroncs terhelési indexe LI 88, akkor az azt mutatja meg, hogy az adott abroncs maximális terhelése 560 kg. Ez a jelölés már egy magasabb terhelési kapacitásnak felel meg, ez pedig azt jelenti, hogy az adott abroncs képes igen nagy terhelést is elviselni. Ezek a gumiabroncsok általában nagyobb járművek, teherautók, illetve terepjárók számára lett kifejlesztve. Gumiabroncs vásárlása során fontos, hogy kövessük a gyártói ajánlásokat, és mindig ellenőriznünk kell azt is, hogy az adott gumi valóban megfelel-e a jármű terhelési kapacitásának.
Sebesség index : T
A sebesség index és a terhelési index a legtöbb esetben együtt alkotják meg a gumi legfontosabb tulajdonságait, ezért mindkettőt figyelembe kell venni akkor, ha új abroncsot kell vásárolnunk. A sebesség index megmutatja az autóvezető számára azt, hogy a gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható biztonságosan. Fontos, hogy a gumi mindig megfeleljen a gyártó által meghatározott előírásoknak, ugyanis az ők mindig meghatározzák azt is, hogy mekkora sebesség indexel rendelkező gumiabroncs lesz tökéletes az adott autóra.
A „T” -sebességindex a legtöbb esetben a kisteherautók, illetve a közepes sebességű személygépjárművek abroncsain szokott megjelenni. Ez pedig azt jelenti, hogy a gumival legfeljebb 190km/h gyorsasággal tudunk hatékonyan, és biztonságosan haladni az úttesten.
Bár igaz, hogy hazánkban a sebességkorlátozás ennél jóval alacsonyabb, ám az autógyártók legtöbbször ezt az értéket szokták javasolni akkor, ha egy személygépjárműről beszélünk. Ez a sebességindex a téli gumiabroncsok esetében igen gyakori, de előfordulhat a nyári, és a négyévszakos társaik esetében is.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): C
Az EU-s abroncsjelölésen a gyártóknak kötelessége feltüntetni azt, hogy az adott gumiabroncs milyen tapadással rendelkezik a nedves útviszonyok között. A nedves tapadási tényezőket abroncsvásárláskor mindenképpen figyelembe kell vennünk, főleg akkor, ha fontos számunkra a biztonságos, és stabil közlekedés. A kedvező nedves tapadást a gumi a teljes fékerő alkalmazásával tudja biztosítani, rövidebb féktávolság formájában. Ezeket a jelzőket pedig az EU-besorolás több kategóriába sorolja. Az EU címke a gumiabroncs nedves úton való tapadására vonatkozó információi a nedves úton való fékezésre utalnak. A „C”-jelölés ebben az esetben azt jelenti hogy az adott gumiabroncs átlagos fékezési teljesítménnyel rendelkezik nedves útviszonyok között. Ez az „A” -jelöléssel rendelkező abroncsokhoz viszonyítva akár 15%-kal is nagyobb féktávolságot jelenthet az autóvezetők számára.
Külső gördülési zaj: B (71)
Új gumiabroncs vásárlása során érdemes figyelembe vennünk azt is, hogy a kiválasztott abroncsnak milyen a zajszintje. Ezt pedig a szakemberek minden esetben decibelben határozzák meg. A „B” -jelölés bátran nevezhető egy közepes erősségű zajszintnek, amely még nem jelent túlságosan nagy kárt a környezetünkre. Ebben az esetben egy olyan gumiról van szó, mely a megszabott európai (72 decibel) határértéknél legfeljebb 3 decibellel lehet alacsonyabb. Így az adott gumiabroncs külső gördülési szintje olyan 70 és 72 decibel között helyezkedik el.
Az EU-s abroncsjelölésről szerencsére nagyon könnyen leolvashatjuk azt, hogy az adott guminak milyen a gördülési szintje, ugyanis ezt mindig hullámokkal jelölik nekünk.
A „B” -jelölés 2 hullám ként van feltüntetve az EU-s címkén.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)