Süti beállítások

Négyévszakos gumi

3994 találat

Népszerű termékek

BFGOODRICH ALL-TERRAIN T/A KO2 265/75R16 119R NÉGYÉVSZAKOS gumiabroncs
E
B
74
BFGOODRICH ALL-TERRAIN T/A KO2 265/75R16 119R NÉGYÉVSZAKOS gumiabroncs
102 408 Ft
MICHELIN CROSSCLIMATE 2 285/35R20 104Y NÉGYÉVSZAKOS gumiabroncs
B
B
73
MICHELIN CROSSCLIMATE 2 285/35R20 104Y NÉGYÉVSZAKOS gumiabroncs
Erősített oldalfal: XL
127 367 Ft
HANKOOK KINERGY 4S 2 H750B 275/40R18 103Y NÉGYÉVSZAKOS gumiabroncs
D
B
73
HANKOOK KINERGY 4S 2 H750B 275/40R18 103Y NÉGYÉVSZAKOS gumiabroncs
Defekttűrő: IGEN Erősített oldalfal: XL
98 037 Ft

Minden, amit a négyévszakos gumikról tudnia kell!

A négyévszakos abroncsokra sokan úgy gondolnak, mint egy spórolási lehetőségre, hiszen ha ilyen abroncs kerül fel az autóra, akkor megspórolható az abroncscserék költsége tavasszal és ősszel, illetve csak egyetlen garnitúrára lesz szükség, nem kettőre. Ez persze így nagyon jól hangzik, de nem árt, ha számításba veszi, mielőtt négy évszakos abroncsot választ, hogy ez mindig egy kompromisszumos megoldás. Nem véletlen alakult ki a nyári és a téli abroncs, és az évente kétszer az autógumi csere.

A nyári és a téli gumiabroncsok más-más szilika keverékből készülnek, és más elvárásoknak kell megfelelniük. Míg a nyári abroncsok esetében a forró aszfaltot és a nyári hőséget kell szárazon és nedvesen is elviselni, addig a téli gumiknak a hideg hőmérsékleten kell tökéletes tapadást és irányíthatóságot biztosítaniuk szárazon, latyakos úton és havon is. A mintázatok és a gumik anyaga is eltérő, tehát a négyévszakos abroncsoknak a nyári és a téli autógumik tulajdonságait is ötvözniük kell magukban, ami viszont szinte lehetetlen.

Kinek érdemes négyévszakos gumit választania? Ön számára ez a jó döntés?

Ahhoz, hogy erre a kérdésre választ kaphasson, meg kell vizsgálni a vezetői stílust, és az autóhasználati szokásokat egyaránt. A négyévszakos abroncsokat elsősorban azoknak javasolják, akik az autójukat leginkább városi közlekedésre használják, és csak ritkán vezetnek autópályán, autóúton. Emellett évente 10-12 ezer kilométert tesznek meg az autóval. Emellett az időjárási viszonyokat is érdemes figyelembe venni, hiszen egy négyévszakos gumi a téli havas-nedves utakon nem fog soha olyan tapadást és fékezést garantálni, mint egy téli abroncs.

A négyévszakos abroncsok futófelülete közelebb áll a nyári gumikéhoz, mint a téliekhez, a futófelület kevésbé van kiegyensúlyozva. Ennek köszönhetően a nágyávszakos gumi viselkedése jobban fog a nyári gumik viselkedéséhez hasonlítani télen, jobban kipöröghet a kerék induláskor, és gyengébb kanyarodást és fékezést eredményezhet. Emiatt tehát leginkább azoknak javasolják ezt a típust, akik olyan helyen élnek, ami télen inkább esős, mint havas, illetve akik az autó éves karbantartását meglehetősen komolyan veszik. Mert bár sokan spórolási céllal vesznek négyévszakos abroncsot, az éves gumiellenőrzésről ebben az esetben sem szabad megfeledkezni.

Négyévszakos gumi

Milyen jelölések vannak a négyvészakos abroncsokon?

A négyévszakos abroncsokat leginkább az AS (All Seasons), vagy 4S, FS (Four Seasons) jelölésről lehet felismerni, külön szimbóluma, mint a téli gumis esetén a hópely, nincs. Ugyanakkor vannak olyan jelölések, melyet a négyévszakos abroncsoknak tulajdonítanak, pedig csak ezekre a típusokra kerülhet fel. A téli gumik ugyanis manapság megkapják az M+S vagy MS jelzéssel is, és egyre több esetben kapja meg olyan abroncs is ezt a jelzést, ami a hagyományos nyári gumiktól eltérő abroncsokon. Ennek alapján sokan feltételezik, hogy akkor négyévszakos gumiról van szó, pedig ez nem feltétlen van így.

Az M+S ugyanis a Mud and Snow rövidítése, ami a hó és sár kifejezést takarja. Ez arra utal, hogy az abroncs az ilyen időjárást is jól bírja. Bár ez a jelzés gyakran felkerül a négyévszakos gumikra is, de ettől a jelzéstől még nem lesz egy abroncs automatikusan négyévszakos. Ugyanis a SUV-okra, városi terepjárókra alkalmas abroncsokra is felkerülhet ez a jelzés, de ritkán még a nyári gumikon is megtalálható. Tehát, ha jelzés alapján választ, akkor elsősorban az AS és az FS jelzést keresse.

Milyen méretben találhatunk négyévszakos gumikat?

A méretkínálat tekintetében a négy évszakos gumik sokkal kisebb termékpalettával rendelkeznek, mint a téli, illetve nyári abroncsok. A nagy teljesítményű autókra, illetve a terepjárókra nem igazán fog találni megfelelő mérető négy évszakos abroncsot. A legáltalánosabb méretek a 205/55 R16, 175/65 R14, 155/70 R13. A kínálat persze évről évre nagyobb, hiszen az abroncsgyártók is törekednek rá, hogy kiszolgálják az igényeket, ugyanakkor a SUV-ok esetében amúgy sem a négyévszakos abroncs tekinthető a legjobb megoldásnak. Kisteher járművek esetében egyébként gyártanak négyévszakos abroncsokat, de méretválaszték tekintetében is sem bővelkedik annyira a kínálat.

Négyévszakos abroncsok Suzuki Sxift-re, avagy milyen autókra javasolják a négyévszakos abroncsokat?

Érdemes kérdés az is, hogy milyen típusú autókra találhat négyévszakos abroncsot. Ahogy az már a méretek esetében tisztázásra került, a nagyteljesítményű autók és a SUV-ok tulajdonosai gondban lesznek, ha négyévszakos abroncsot szeretnének az autójukra, ugyanis ezen autókra nem igazán találnak majd megfelelő méretet. Ugyanakkor a kisebb teljesítményű személyautókra, mint például a Suzuki Swift, már könnyebben lehet megfelelő méretű abroncsot találni. Erre az autótípusra kifejezetten ajánlják is, természetesen a megfelelő autóhasználat mellett.

Négyévszakos gumi

Milyen négyévszakos gumit érdemes választani?

Amikor négyévszakos gumit keres, mindenképp érdemes alaposan megfontolni a döntést. A webáruházak kínálatát is érdemes átböngészni, hiszen akcióval, olcsóbb árakkal is találkozhat, ami a vásárlásnál sosem elhanyagolható tényező. Ugyanakkor a márka kiválasztása lényeges kérdés. Négy abroncs megvásárlása sosem olcsó, nem véletlen van a nagy márkáknak és abroncsgyártó cégeknek budget és kedvező árú abroncskínálata, ugyanakkor négyévszakos abroncs esetén nem biztos, hogy emellett kell letennie a voksát.

A másik döntő szempont az abroncstesztek eredménye lehet. Minden évben vizsgálják a különböző márkák négyévszakos abroncsait is, hogy melyik hogyan teljesít havas, nedves és száraz útfelületeken fékezés és tapadás szempontjából. Ezekből megállapítható, hogy melyik márkától milyen teljesítményt várhat, de menjünk szépen sorjában.

Prémim márkák vs. olcsó/középkategóriás abroncsok

Ahogy már említésre került, a Michelin a Goodyear és a Bridgestone csoport is számos márkát gyárt, nemcsak kizárólag prémiumkategóriában, hanem felső, közép és alanyon árkategóriában is találhatunk abroncsot a kínálatukban. Azt azonban érdemes tisztázni, hogy attól, hogy egy abroncs a Michelin csoporthoz tartozik, még nem lesz Michelin, vagyis egy olcsó, budget kategóriás abroncstól nem várható el, hogy Michelin márkára jellemző tulajdonsággal bírjon, még akkor sem, ha történetesen ugyanabban a gyárban készül.

A szakemberek véleménye egyértelmű ebben a kérdésben, tehát ha négyévszakos abroncsot választ, akkor a prémium és a felsőközép kategóriás márkák között keresgéljen, mint a Michelin, a Continental, a Goodyear, a Nokian vagy a Vredestein. Persze sokan gondolják, hogy ez megint csak amolyan marketingfogás, azonban az autógumi tesztek is a szakembereket igazolják. Érdemes a legfrissebb teszteredményeket megnézni, ami jelen esetben a 2020-as évre vonatkozik.

Mit mondanak az abroncstesztek?

A tavalyi ADAC teszt is ékesen bizonyítja, hogy minden körülmények között tökéletes gumit nem lehet tervezni. A hiányosságok a száraz és a nedves/havas utakon is megmutatkoztak. A vizsgált hét abroncsból öt elérte ugyan az elégséges eredményt, viszont négy nem teljesített olyan jól a száraz útfelületeken. A Continental AllSeasonContact, Goodyear Vector 4Seasons Gen-2, Nokian Weatherproof és Uniroyal AllSeasonExpert 2 ugyan nedves felületeken hozták a kielégítő eredményt, de szárazon már közel sem teljesítettek ennyire jól.

A legjobbnak a Bridgestone Weather Controll A005 és a Michelin CrossClimate + abroncsok bizonyultak, melyek havas felületen ugyan gyengén teljesítettek, de száraz és nedves utakon kifejezetten jól muzsikáltak. Ha négyévszakos abroncsba gondolkodik, és olyan helyen él, ahol a havazás nem jellemző, akkor ez a két abroncs jó választás lehet. A tesztek eredménye is jól példázza, hogy a négyévszakos abroncsok esetén még a nagy világmárkák sem tudnak tökéletes eredmény produkálni.

Négyévszakos gumi

Haza vásárlói és szakértői vélemények

A négyévszakos abroncsokról az elmúlt években számos negatív vélemény és megnyilatkozás történt, ám egyre több sofőr választja ezt a megoldást, és a vélemények is egyre több esetben pozitívak. Ehhez viszont az kellett, hogy a sofőrök belássák, a négyévszakos gumi nem jó mindenkinek. Mint ahogy nem létezik még olyan lábbeli, ami a nyári hőségben és a téli hidegben is egyaránt ugyanolyan komfortos, úgy az abroncsok esetében sem létezik még ilyen. A négyévszakos gumi jó választás, ha megfelelő időjárási körülmények között használjuk, tehát havas-jeges útviszonyok között nem.

A szakértők is ugyanezen az állásponton vannak. Emellett ők még azt is szorgalmazzák, hogy aki ilyen abroncsot választ, az legalább évente egyszer nézesse meg a gumit, hogy milyen állapotban van, mert ez elengedhetetlen a biztonságos közlekedéshez. A pozícióforgatást is javasolják a négyévszakos gumik esetében, vagyis az egyes abroncsokat érdemes az autón más helyre tenni évente. Bár sokan a spórolás miatt

Milyen áron kaphatók ezek a típusú abroncsok? Valóban költséghatékonyabb megoldás?

A négyévszakos abroncsok árát számos dolog befolyásolja. Egyrészt méretenként is eltérőek lehetnek az árak, másrészt a márkák között is hatalmas a szórás. Egy Taurus márkájú négyévszakos gumi kb. feleannyiban kerül, mint egy Michelin abroncs. A nyári és a téli abroncsok átlagárához képest egy kicsit drágábbak a négyévszakos autógumik, ugyanakkor, ha egy nyári és egy téli abroncs árát összevonjuk, még mindig olcsóbban jövünk ki. Az egy négyévszakos abroncs garnitúra ára ugyan valóban kedvezőbb, mint két évszakonként eltérő garnitúráé, viszont a spórolás ne legyen a fő szempont az abroncs kiválasztásánál.

Ha az ön vezetési stílusa és az autó használatának gyakorisága indokolja a négyévszakos abroncs választását, akkor bátran dönthet emellett a típus mellett. Ugyanakkor azt is érdemes számításba vennie, hogy míg a négyévszakos abroncsok esetében célszerű a prémium márkákat választani, addig, a nyári és téli abroncsok tekintetében a középkategóriás márkák között is találhatunk kedvező áron prémium minőséget és teljesítményt biztosító darabokat. A négyévszakos gumi is jó választás lehet, de a vezetési stílus, és ne a spórolás legyen az elsődleges szempont.

Iratkozz fel hírlevelünkre
newsletter_icon
Ne maradj le semmiről, légy jól értesült, iratkozz fel!
Elolvastam és elfogadom az Adatvédelmi tájékoztatót