KUMHO CRUGEN HP91 315/40R21 115Y NYÁRI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 315/40R21
- Idény: Nyári gumi
- Márka: KUMHO
- Mintázat: CRUGEN HP91
- Cikkszám: KUM2262773
- Terhelés index (LI): 115
- Sebesség index (SI): Y
-
80 635 Ft
Paraméterek
Leírás
Márka
Szállítás
Kumho HP91 Crugen nyári gumi
A közép-osztály szegmensében elhelyezkedő Kumho HP91 Crugen nyári gumi egy 4x4 és SUV járművek részére specializált, ultra nagy teljesítményű, sportos termék. Gyári felszerelésként tűnik fel a BMW X5 és X3 sorozat bizonyos modelljein.
Ha Kumho HP91 Crugen nyári gumi, akkor maximális kapcsolat az úttesttel
A HP91 Crugen meglepően sima kezelhetőséget biztosít a csúcstechnológiájú megoldásoknak és alapanyagoknak köszönhetően, amelyek az optimális nedves tapadáshoz is hozzájárulnak.
A modell aszimmetrikus mintázattal, négy széles kerületi horonnyal és mély barázdákkal rendelkezik. Kiemelkedő ellenállást nyújt a vízenfutás kialakulásával szemben, továbbá alacsony kopási mutatók jellemzik.
Szuper-nagy teljesítményű összetétele szilárd tapadást biztosít a változatos útfelületeken, miközben gondoskodik a kimagasló komfortról is - kevesebb zajjal és rezgéssel.
Sokan úgy tartják, hogy a HP91 Crugen, akár még a biztonság, a minőség és a teljesítmény hármasának mércéjét is jelenthetné az iparban.
Amiért a Kumho HP91 Crugen nyári gumi egy egyedülálló termék
A Kumho Tire több évtizedes tapasztalattal rendelkezik az abroncs-gyártás területén, és büszke arra, hogy globális szolgáltatóként, a leghatalmasabb vállalatok közé sorolják. Termékei a kiváló teljesítmény mellett, a gazdaságosság és a biztonság tökéletes kombinációját testesítik meg - mindenféle időjárási körülmények között.
Nagyszerű minősége, menettulajdonságai, továbbá a kielégítő nedves tapadása teszi a Kumho HP91 Crugen nyári gumi modellt a kedvező ár-érték arányú termékek egyik legjobbjává.
Amit a Kumho abroncsokról tudni érdemes
A Kumho abroncsok a középkategóriás gumik piacát erősítik, és Dél-Korea egyik legnagyobb ipari konglomerátuma gyártja őket. A cég 1960-ban alakult akkor még Samyang Tire néven. Kezdetben még kézi erővel készítették az abroncsokat, ami így meglehetősen kevés termék gyártását tette lehetővé. A gépesítés után már más országokba is beszállítottak, mivel növelni tudták a gyár kapacitását. Bár az évek alatt akadtak problémáik, de a gyár vezető gumiabroncs gyártóvá válhatott az elmúlt években.
Elsősorban személyautó, 4x4/SUV és kishaszon gumiabroncsokat gyártanak, nemcsak saját márkát, de a a Samyang és Marshal gumiabroncsokat is Kumho gyártja. Európában és Amerikában is népszerűek a márka termékei, neves autógyárak használják első szerelésként, mint a Smart-Mercedes vagy a Volkswagen. A Kumho abroncsok elsősorban Koreában készülnek, de nemrég Amerikában is elkezdték gyártani ezeket az abroncsokat, és a világ több mint 180 országában értékesítik őket.
Kumho téli és nyári gumik az abroncsteszteken
Mivel egy kedvelt és népszerű világmárkáról van szó, tudható, hogy a minőségük is jó. Erről az elmúlt évek abroncsteszt eredményei is árulkodnak. A 2021-es évben a nyári gumi teszten a Kumho Ecsta PS71 került megmérettetésre az ADAC teszten 225/50 R17 méretkategóriában, ahol egy 3. helyet és egy Jó+ minősítést szerzet. Ugyanakkor nem ez volt az egyetlen nyári gumi, amely 2021-ben tesztelésre került. A Kumho Ecsta HS51 abroncsot is vizsgálta az ADAC egy másik méretkategóriában, ahol az 5. helyet szerezhette meg.
A téli gumik tesztje még zajlik, ám a tavalyi eredmények is jól mutatják, hogy a Kumho téli gumik is minőséget képviselnek a középkategóriás abroncsok piacán. 2020-ban a Kumho WinterCraft WP71 került tesztelésre az Autobild teszten, és a középmezőny elején végzett, épp hogy lemaradva a legjobb 20-ba kerülésről. Az elmúlt években a Kumho téli abroncsok számos jó értékelést és ajánlott minősítést szereztek, ami jól példázza, hogy a márka nemcsak a nyári, de a téli gumik fejlesztésében is élen jár.
A Kumho négyévszakos abroncsairól
A négyévszakos abroncskínálat évről évre szélesebb, és így van ez a Kumho esetében is. A márka legújabb abroncsa ebben a szegmensben a Kumho HA32 Solus 4S, mely 2019-ben került piacra, és már több teszten is bizonyított. 2021-ben például az Autóbild teszt 215/60 R16 méretkategóriájában, ahol a 9. helyet szerezhette meg. 2020-ban ugyanezen a teszten egy másik méretben a 10. helyen zárt egy példás minősítéssel. A Kumho középkategóriás abroncs, aki minőséget és kedvező árakat keres, érdemes vele számolnia.
Profil | 315 |
Arány | 40 |
Átmérő (coll) | 21 |
Terhelés index (LI) | 115 |
Sebesség index (SI) | Y |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Nyári gumi |
Felhasználás | 4x4 |
Gyártói kód | 2262773 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | A |
Zaj | B (72) |
Súly index: 115
Az abroncs sebességindexe egy fontos mechanikai érték, melyből az derül ki, hogy az adott gumiabroncs milyen maximális terhelést tud elviselni anélkül, hogy bármilyen módon károsodna. A súlyindex mindig az abroncs oldalfalán van feltüntetve, hiszen ez egy fontos tulajdonság, melyet tudnunk kell akkor, ha új abroncsot szeretnénk vásárolni. Ha ugyanis a gumiabroncs túl alacsony terhelési indexel rendelkezik, akkor fennáll a túlterhelés veszélye, ez pedig többek között befolyásolhatja az abroncs stabilitását és élettartamát is. Ha az abroncson azt látjuk, hogy a megjelölt súly index LI 115, akkor az azt mutatja meg, hogy az adott gumiabroncs maximális terhelhetősége 1215 kg. Ez az érték abroncsonként értendő, vagyis, ha a teljes terhelhetőségre vagyunk kíváncsiak, akkor ezt a számot kell a jármű kerekeinek a számával megszoroznunk. Egy négykerekű jármű esetében (1215*4) ez 4860 kg lesz.
Sebesség index : Y
A gumik oldalfalán minden fontos információ fel van tüntetve, melyre oda kell figyelnünk akkor, ha az abroncsunkat le szeretnénk cserélni. A sebességindex mutatja meg azt, hogy a gumiabroncsot milyen maximális sebességgel tudjuk hatékonyan, és biztonságosan használni. Az „Y” -jelölés a sebességindex esetében már valóban a nagyobb teljesítményű sportautókhoz, illetve a nagyteljesítményű gépjárművekre kifejlesztett abroncsok oldalfalán szokott megjelenni, ezek a járművek ugyanis rendkívül magas sebességgel képesek menni. A sebességindexnél az „Y” -jelölés azt jelenti, hogy az adott gumiabroncs probléma nélkül használható akár 300km/órás maximális gyorsasággal használható.
Az autó gyártója minden esetben meghatározza azt, hogy az adott jármű milyen sebesség indexel rendelkező gumiabronccsal indulhat útnak, ettől a gyári ajánlástól pedig nem érdemes eltérni, ugyanis az már balesetveszélyes lehet.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): A
Fontos tényező új gumiabroncs vásárlása során az, hogy az adott abroncs milyen tapadási tulajdonságokkal rendelkezik. Az abroncs nedves úton való tapadása pedig lényegében az EU besorolásnak az egyik alapja, és a nedves felületeken mérhető féktávolságot mutatja be.
Azok a gumiabroncsok, melyek viszonylag kis gördülési ellenállással és magas üzemanyag hatékonysággal rendelkeznek általában nem teljesítenek annyira jól a nedves útviszonyok között. Éppen ezért az abroncsgyártóktól az EU megköveteli azt, hogy az EU-s abroncsjelölésen feltüntessék többek között a nedves úton való tapadási tulajdonságokat is. Az „A” -jelölés ebben az esetben a legjobb értékelést, a legrövidebb féktávolságot jelenti nedves úton, ez pedig remek tapadást, és rövid féktávolságot garantál.
Külső gördülési zaj: B (72)
Új gumiabroncs vásárlása során érdemes figyelembe vennünk azt is, hogy a kiválasztott abroncsnak milyen a zajszintje. Ezt pedig a szakemberek minden esetben decibelben határozzák meg. A „B” -jelölés bátran nevezhető egy közepes erősségű zajszintnek, amely még nem jelent túlságosan nagy kárt a környezetünkre. Ebben az esetben egy olyan gumiról van szó, mely a megszabott európai (72 decibel) határértéknél legfeljebb 3 decibellel lehet alacsonyabb. Így az adott gumiabroncs külső gördülési szintje olyan 70 és 72 decibel között helyezkedik el.
Az EU-s abroncsjelölésről szerencsére nagyon könnyen leolvashatjuk azt, hogy az adott guminak milyen a gördülési szintje, ugyanis ezt mindig hullámokkal jelölik nekünk.
A „B” -jelölés 2 hullám ként van feltüntetve az EU-s címkén.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)