KLEBER QUADRAXER 3 245/40R18 97Y NÉGYÉVSZAKOS gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 245/40R18
- Idény: Négyévszakos
- Márka: KLEBER
- Mintázat: QUADRAXER 3
- Cikkszám: KLE100696
- Terhelés index (LI): 97
- Sebesség index (SI): Y
-
51 410 Ft
Paraméterek
Márka
Szállítás
A KLEBER
A KLEBER 100 év óta a megbízhatóság, biztonság és közelség hármas szabályára építi jó hírnevét. Ez a három döntõ fontosságú elõny segítette a KLEBER -t abban, hogy az Európa-szerte ismert márkából a piac egyik vezetõjévé lépjen elõ, valamint hogy a legnagyobb gépjármû konstruktõrök partnerévé váljon. Ez a követelmény érvényes teljes termékskálájára. A KLEBER minden gépjármû típusra gyárt abroncsokat és az autóvezetõk számára biztonságot és nyugalmat garantál.
Kleber gumiabroncs gyártó története:
1911
A KLEBER Francia Társaság gyárának Colombes-ban történõ megépítése, ahol az elsõ abroncs 1911. december 8-án készült el.
M. Work, a KLEBER Társaság igazgatója Párizs egyik vízzel elárasztott részén, egy bárkán ülve fedezte fel azokat a területeket, ahol a gyárat késõbb felépítették. A társaságot hivatalosan 1910. július 13-án alapították. A folyamatos fejlesztéseknek és a mind bonyolultabb technológiának köszönhetõen egyre kiválóbb gumiabroncsok kerültek ki a gyárból. A KLEBER-t mindig is a mind tökéletesebb munkára való törekvés vitte elõbbre.
1935
FLANC BLANC abroncs és FLANC NOIR abroncs 1935-ben
Az elsõ abroncs, mely eleganciájáról volt híres, a Chambord és a Versailles típusú autókra került. Egy elegáns hölggyel reklámozták. A második termék egy terepjáró abroncs volt. A reklámplakátokon egy tuareggel együtt szerepelt. Ez volt az elsõ alkalom, hogy kutya jelent meg a reklámokban. A FLANC BLANC abroncshoz egy agár, a FLANC NOIR-hoz pedig egy farkaskutya kapcsolódott.
1945
Költözés a KLEBER sugárútra
A háború végén a társaság székhelyét Párizsba, a Kléber sugárútra helyezi át. Ettõl kezdve a cég a KLEBER-COLOMBES nevet viseli. A névváltoztatással egyidejûleg a társaság logója is megváltozik.
1947
Az elsõ kisteherautó hógumi: "OURS BLANC".Ezt az abroncsot az eredetiség jellemzi elnevezésének és az oldalfalon látható ábrának köszönhetõen, mely egy hófedte hegycsúcsok felé igyekvõ jegesmedvét ábrázol. Rendkívül kedvelt termék volt, különösképpen a tejgazdaságok körében. Leállítása komoly problémát jelentett, egyebek között a "Le Petit" sajtgyár számára, amely a teljes gépkocsi parkját ezzel az eredetileg havas utakra tervezett gumiabronccsal szerette volna felszerelni.
1950
Maurice Herzog a világ tetején! 1950 tavaszán az egész világon minden újság errõl a KLEBER alkalmazottról ír. Június 3-án ugyanis Maurice Herzog, a francia Himalája-expedíció élén meghódította a 8078 méter magas Annapurnát. Társával, Lachenallal együtt kitûzték a francia lobogót, a Club Alpin és a KLEBER-COLOMBES zászlaját.
1951
Az elsõ tömlõ nélküli abroncs. A KLEBER az elsõ beépített tömlõvel gyártott abroncs piacra dobásával forradalmasítja a gumiipart. A Társaság ezzel a technológiával jóval elõrébb tart, mint a többi abroncsgyártó. Ez a gumi nem kap defektet, ha szögekre fut. A bemutatót a média számára az Autókiállításon tartják, René Coty köztársasági elnök jelenlétében, aki a meglepetéstõl bénultan vesz részt a szögekkel kivert pallón végzett próbán.
1968
A márkanév ezentúl KLEBER. A Társaság 1962-es névváltoztatását követõen ("Pneumatiques, Caoutchouc Manufacturé et Plastique KLEBER-COLOMBES") a márkanév egyszerûbbé válik, a termékek ezentúl a KLEBER nevet viselik. aA BOXER a KLEBER márka kabalájává válik
E kutya jellemzéséhez használt számtalan jelzõ tökéletesen illik a KLEBER abroncsra is: masszív, erõs, rugalmas, mozgékony, gyors, aktív, elõkelõ, elegáns, könnyen irányítható, kezelhetõ, engedelmes, hûséges...
1981
Michèle Mouton az AUDI-val és a KLEBER-rel a rali világbajnokság dobogójának második fokára állhat fel.1981-ben, Michèle Mouton egy KLEBER-rel felszerelt AUDI-val megnyeri a San Remo-i ralit. O az elsõ nõ, aki világbajnoki sorozatban futamgyõzelemmel büszkélkedhet. A következõ évben Michèle három rallit is megnyer a világbajnoki sorozatban: a portugál, a görög és a brazil rallit.
1994
A TWINGO-ra jóváhagyott elsõ abroncsgyártó.A KLEBER mindig is kiváló partnerkapcsolatokat ápolt a nagy gépjármû konstruktõrökkel. Amikor a Renault piacra dobta elsõ városi kisautóját, a KLEBER volt az elsõ az abroncsgyártók között, akit jóváhagytak.
2000
DYNAXER termékskála (iránytartó felépítéssel) 1999-ben és VIAXER termékskála 2000-ben
2002
A KLEBER Assistance létrehozása.A KLEBER bevezeti ingyenes Assistance szolgáltatását, mely napi 24 órán át a hét minden napján egész Európában érvényes. Defektet kapott vagy abroncsai megsérültek? Csak telefonálnia kell a KLEBER Asisstance-nak és egy szakember felszereli pótkerekét vagy elvontatja autóját a legközelebbi eladóhoz.
2004
A Dynaxer HP2 termékskála piacra dobása. Hogy nedves aszfalton még nagyobb biztonságot nyújtson felhasználóinak, a KLEBER megalkotta a DYNAXER HP2-t, az esõabroncsot. Elõnyei: kiváló fékhatás és magatartás még nagyobb vízrétegen is, továbbá rendkívül jó úttartás száraz talajon.
Középkategóriás márka Franciaországból: Kleber
A Kleber egy francia abroncsmárka, mely a Michelin csoport tagjaként a középkategóriás abroncsok piacát erősíti. Leginkább személy- és kishaszon-gépjárművekre találunk abroncsot a kínálatában. Első szerelésként is gyakorta használják az autógyárak, mint a Volkswagen, a Peugeot, az Opel, a Renault vagy a Suzuki. A Kleber abroncsokat a Michelin gyáraiban készítik szerte Európában, nemcsak a Franciaországban, hanem Németországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban is. A Kleber eredetileg a BF Goodrich franciaországi leányvállalata volt, 1910-ben kezdtek abroncsokat gyártani.
Érdekesség, hogy bár 1910-ben legyártották ugyan az első gumiabroncsot, de piacra ez a termék csak harminc évvel később került, hiszen a gyár ekkor még számos más gumiterméket gyártott. A BF Goodrich felvásárlásra került, a tulajdonosváltás pedig maga után hozta, hogy a Kleber is csatlakozott a Michelin csoporthoz 1980-ban. A Kleber márka ezt követően is sikereket ért el, számos versenyen is bizonyítottak az abroncsai, a vásárlói vélemények pedig szintén meglehetősen pozitívak voltak az elmúlt években.
Visszaköszön a Michelin minőség a Kleber téli és nyári abroncsokon?
A Kleber minőségéről árnyaltabb képet talán a tesztek eredményei adhatnak, melyeken a Kleber abroncsok évről évre képviseltetik magukat. A Michelin csoport tagjaként elvárható a Michelinre jellemző minőség, melyre a teszteredmények is árulkodnak. A 2020-as nyári gumi teszten a Kleber Dynaxer UHP a 13. helyen jutott a legjobb 20 közé az Autobild teszten a 245/45 R18 méretkategóriában, és egy jó minősítéssel és egy 15 hellyel zárt, ami igazán szép eredmény.
A téli gumik közül a Kleber KRISALP HP3 remekelhetett az idei ADAC teszten, ahol a 4. helyet szerezhette meg prémium abroncsokat is maga mögé utasítva. Emellett megkapta a legjobb hófékezés, a legjobb hótapasás, és a legjobb külső zaj különdíját is, ami igazán szép eredmény. Természetesen az abroncsnak nem ez az első tesztje, az elmúlt években számos minősítést kapott, a 2020-as Autobild teszten például egy példaszerű minősítést.
Létezik Kleber négyévszakos abroncs is?
A Kleber kínálatában természetesen találunk négyévszakos abroncsot is. A Kleber Transpro 4S teherautó abroncs már az Autoblid teszten is bizonyított 2020-ban a 235/65 R16 méretkategóriában, ahol a 3. helyet szerezte meg. Persze személyautókra is találhatunk négyévszakos abroncsot a Kleber abroncsok között, a Kléber Quadraxer és a Kléber Quadraxer 2 is egy kivételes abroncs, mely jó választás lehet azoknak, akik négyévszakos abroncsot keresnek jó minőségben, de nem szeretnének prémium árat fizetni.
Profil | 245 |
Arány | 40 |
Átmérő (coll) | 18 |
Terhelés index (LI) | 97 |
Sebesség index (SI) | Y |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Négyévszakos |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | 100696 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | B |
Zaj | A (69) |
Peremvédelem | FR |
Súly index: 97
A terhelési index egy rendkívül fontos adat, amit mindig figyelembe kell vennünk új autógumi vásárlásakor. A terhelési indexet gyakran LI rövidítéssel is jelölik a gyártók, ez pedig az angol Loading Index kifejezésből jött. A gumin lévő LI szám a gumiabroncs megadott maximális terhelhetőségét mutatja meg kilogrammban kifejezve. Az LI 96 terhelési indexű gumiabroncsokat a gyártók a legtöbb esetben nagyobb járművekre szokta ajánlani, melyeknek viszonylag nagy teherbírási kapacitásra van szükségük. Ezek az abroncsok ideálisak lehetnek teherautók, SUV-o, furgonok, illetve nehéz tehergépjárművek számára egyaránt. Az LI 97 jelzés azt mutatja meg, hogy az adott gumiabroncs maximális terhelése 730 kg. Ez a szám mindig egy kerékre értendő, ha az adott jármű teljes terhelhetőségére vagyunk kíváncsiak, akkor ezt a számot kell a kerekek számával megszorozni.
Sebesség index : Y
A gumik oldalfalán minden fontos információ fel van tüntetve, melyre oda kell figyelnünk akkor, ha az abroncsunkat le szeretnénk cserélni. A sebességindex mutatja meg azt, hogy a gumiabroncsot milyen maximális sebességgel tudjuk hatékonyan, és biztonságosan használni. Az „Y” -jelölés a sebességindex esetében már valóban a nagyobb teljesítményű sportautókhoz, illetve a nagyteljesítményű gépjárművekre kifejlesztett abroncsok oldalfalán szokott megjelenni, ezek a járművek ugyanis rendkívül magas sebességgel képesek menni. A sebességindexnél az „Y” -jelölés azt jelenti, hogy az adott gumiabroncs probléma nélkül használható akár 300km/órás maximális gyorsasággal használható.
Az autó gyártója minden esetben meghatározza azt, hogy az adott jármű milyen sebesség indexel rendelkező gumiabronccsal indulhat útnak, ettől a gyári ajánlástól pedig nem érdemes eltérni, ugyanis az már balesetveszélyes lehet.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): B
Az EU-s abroncsjelölésen a gumiabroncs gyártóknak kötelező többek között feltüntetniük azt is, hogy az adott abroncs milyen tapadási tulajdonságokat tud biztosítani az autóvezetők számára nedves útviszonyok között. A nedves tapadási jellemzőknek pedig egy új gumiabroncs kiválasztása során fontos szempont kell, hogy legyen. Ha nedves úton való vezetésről van szó, akkor a „B” -jelölés még kedvezőnek nevezhető, ez viszonylag rövid féktávolságot jelent, ez pedig a biztonságos, és balesetmentes közlekedést tudja biztosítani még csapadékos időjárási viszonyok között is.
Külső gördülési zaj: A (69)
Az új EU-s abroncsjelölés segítségével megtudhatjuk többek között azt is, hogy az adott abroncs mennyire hangos menet közben. Ezt pedig külső és belső zajszintben határozzák meg a szakemberek. Ennek figyelembevételének a célja egyértelműen a zajszennyezés számontartása.
A külső zaj lényegében az, amit vezetés közben a gumiabroncsok adnak ki magukból. Az Eu-s címkén ezt mindig hullámokkal jelölik. Az „A” -jelölés a legalacsonyabb külső zajszintet mutatja meg, tehát ezek a gumiabroncsok azok, melyek menet közben a legkedvezőbb hatást tudják gyakorolni a környezetünkre. Ezt az abroncsjelölésen egy hullámmal tüntetik fel. Az abroncsok gördülési zaját minden esetben decibelben határozzák meg. Ezeknél az abroncsoknál a zajszint jóval az európai határérték (72 decibel) alatt marad, így ezeknek a gumiknak 67-69 decibel között van a zajszintje.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)