Idén nyáron is elvégezte nyári gumi tesztjeit Európa legnagyobb autóklubja, a német ADAC, és mint már megszokott, most is két méretet teszteltek. A 185/65 R15 a kisautók. a a kompaktok méretében és a 215/65 R16 a furgonok, kisteherautók, kisbuszok méretében.
Az autóklub a bevezetőben kiemeli, hogy különösen a kisebbik méretben folytatódott a pár éve már megfigyelhető trend, miszerint a másodlagos, illetve középkategóriás márkák több drágább prémium nyári gumit utasítottak maguk mögé kiváló teljesítményeikkel. Míg a furgon nyári gumik tesztjei megdöbbentő eredményt hoztak.
Jelen cikkben a kisebbik méretet, a 185/65 R15-öt teszteredményeit ismertetjük, a 16 megvizsgált abroncsból 2 kapott 'jó' értékelést, míg 14 'megfelelőt'.
Minden évben tavasszal két - általában sokat forgalmazott - nyári gumi méretet tesztel az ADAC német autóklub, egy kisebbet és egy nagyobbat, és ezek jellemzően mindig személyautó abroncsok.
Idén a nagyobb méret most a kereskedelmi (C-jelölésű, 215 65 R16 méretű) nyári gumik közül lett kiválasztva, amelyeket furgonok, kisteherautók, és kisbuszok használnak.
Érthetően ezeknek a kereskedelmi abroncsoknak két legfőbb követelménye az azokat használó cégek, vállakozások felől, hogy ezek a nyári gumik tartósak, hosszú futásteljesítményűek, valamint üzemanyag takarékosak legyenek, viszont a tesztelők sem számítottak arra, hogy ennek ára a ilyen megdöbbentően gyenge minőségű nedves teljesítmények lesznek.
A 16 vizsgált abroncsból egy sem kapott 'nagyon jó' vagy 'jó' értékelést, és mindössze öt kapott 'kielégítő' értékelést. Kettő 'elégéségest', és a többi 9 'nem megfelelő' osztályzatot kapott hiányos nedves tapadása miatt.
A japán prémium gyártó egyik legújabb nyári abroncsa, a Bridgestone Turanza T005 győztesen került ki a 2019-es ADAC nyári gumi tesztről a 185/65 R15 H méretben.
Az új Turanza T005 nyári gumi is a Bridgestone új koncepciója mentén lett megtervezve, miszerint fogjunk úgy hozzá egy új abroncs kifejlesztéséhez, hogy először kérdezzük meg az autósokat, hogy végül is mit várnak el egy jó gumiabroncstól.
A beérkező válaszok alapján a járművezetők többsége többek között:
Az Autobild meglehetősen gyakran végez gumiabroncs teszteket, amelyekbe évente legalább egy nyári gumi teszt biztosan beletartozik. A 2019-es nyári gumi tesztekhez ötvenhárom 225 45 R17 méretű gumiabroncsot szereztek be, amelyeket száraz és nedves fékezési vizsgálatokkal 20 darabra redukáltak és a részletesebb teszteket már csak ezekkel végezték el.
A Michelin Pilot Sport 4 a 2018-as nagyon erős eredmények után a teszt teljes megnyerését célozta meg, de az új Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 nagyon közel került hozzá, mindössze a gördülési ellenállásával volt egy kis probléma. A harmadik hely a Falken Azenis FK510 nyári gumié lett.
A neves francia prémium gumigyártó Michelin Pilot Sport 4 nyári gumija 2016-ban jelent meg, és azóta - kiváló sportos tapadási teljesítményeivel - már nagyon komoly hírnevet vívott ki magának autós körökben.
2018-ban két neves német autós szaklap nyári gumi vizsgálatain hódította el az első helyet, az egyik az Auto Motor und Sport tesztje volt, a másik pedig az Auto Zeitung-é.
Legfrissebb győzelmét a Pilot Sport 4 gumiabroncs idén, 2019 tavaszán söpörte be, amikor is az AutoBild nyári gumi tesztjén lett az első.
A német szaklap a nyári vizsgálatait a 225 45 R17-es gumiméretben hajtotta végre, első körben 53 nyári abroncsot vetettek alá nedves és száraz teszteknek, majd ebből az ötvenháromból csak a legjobb 20 eredményt produkáló nyári gumit vetették alá a részletes teszteknek.
A Michelin
A Michelinrõl néhány mondatban
A Michelin Hungária Kft. - a korábbi, mintegy 15 milliárd forintnyi magyarországi beruházásai után -, szeptember 29-én Nyíregyházán további 14,5 milliárd Ft értékû személygépkocsi gumiabroncs gyártó üzemet adott át. A Michelin csoport ezzel elsõként kezd személygépkocsi gumiabroncs gyártásba Magyarországon. Az ünnepségen részt vett Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter. A Michelin Csoport új gépsor telepítésével valósította meg ezt a fejlesztést. A Nyíregyházán végrehajtott beruházás eredményeként, éves szinten 800 ezer darab nagyteljesítményû, azaz nagy sebességindexû személygépkocsi gumiabroncs készül majd a Szabolcs-Szatmár-Beregi megyeszékhelyen.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium támogatásával, valamint a Pénzügyminisztérium által nyújtott adókedvezmény és a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium képzési támogatásának igénybevételével végrehajtott beruházás során 217 új munkahely létesül, amelynek 11,8 százalékát felsõfokú végzettségû munkatársak töltik be. A térségi beszállítói hányad meghaladja a 20 százalékot.
Michelin a piacvezetõ
A világ legnagyobb és egyben piacvezetõ abroncsgyártója, a Michelin - amelynek nevéhez kötõdik például a radiál technológia - 2004-ben 20,1 százalékos piaci részesedést ért el. A Clemont Ferrand-i székhelyû nemzetközi vállalatcsoport a világ 75 országában üzemeltet gyártó bázist. Három kontinensen: Európában, Ázsiában és Észak-Amerikában tart fenn saját technológiai központot. A társaság Brazíliában és Nigériában 6 kaucsuk-ültetvénnyel rendelkezik.
A Michelin csoport közel 127 ezer alkalmazottat foglalkoztat a világban. A társaság éves szinten 194 millió abroncsot állít elõ és 19 millió térképet illetve útikönyvet - köztük a gasztronómiában fogalomnak számító Michelin Guide-ot - nyomtat. A társaság 2004-ben 15,7 milliárd eurós konszolidált forgalmat ért el.
Magyarországi történet
Az elsõ Michelin abroncsok a múlt század 20-as éveiben jelentek meg Magyarországon az Automobil és Pneumatik Rt. forgalmazásában. Az akkori plakátokon már a Michelin mára világszerte ismertté vált emblematikus „gumiemberkéje", a Bibendum is szerepet kapott. A márka intenzív magyarországi forgalmazására az 1980-as évektõl került sor: ettõl az idõtõl kezdve a társaság képviselettel oldotta meg a magyar bányák abroncsellátását Michelin radiál abroncsokkal. A Michelin 1993-ban nyitott önálló képviseletet Magyarországon, majd 1996. februárjában megalakult a Michelin Magyarország Kereskedelmi Kft., a társaság önálló kereskedelmi vállalata.
A Michelin 1996-ban privatizáció keretében vásárolta meg a Taurus gumiabroncsgyártó egységeit. A társaság a Michelin csoporthoz tartozó márkák bevezetésével (Kleber, Riken, Kormoran, BF Goodrich) 1998-tól kezdve fokozatosan növelte jelenlétét a magyar piacon. 2002 tavaszán a Michelin magyarországi cége jogi átalakuláson ment keresztül, a vállalat új, teljes neve: Michelin Hungária Abroncsgyártó Kft.A Michelin jelenleg két gyárral rendelkezik Magyarországon: Budapesten és Nyíregyházán; Tuzséron pedig az abroncsgyártáshoz szükséges gumiipari alapanyagok raktározását és kereskedelmét végzi.
A Michelin Hungária Abroncsgyártó Kft., Magyarország, Szlovákia, Szlovénia és Csehország régiós központjaként tevé
Forrás: http://www.ngm.gov.hu